Jump to content


MOJ automatic A- 3



697 replies to this topic

#341 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 02 October 2015 - 23:13

E, al` sam talican! Juce da krenem na neki teren na 15 km od grada , stanem na pumpu da malo preduvam gume na ovom poslovnom i dok sam manipulisao oko ventila , primetim da ceo zadnji tocak ima neki nedozvoljeni zazor , a i zadnjih par dana osetim kad vozim da pod guzicom zadnji kraj kao da je malo nestabilan , al` ajd` , islo je ...a sad kad sam video koliko je to , skoro santimetar- dva , jbes ti to , ipak imam da vozim preko 30 km , ne daj Boze, moze me ostaviti negde ...

Vratim se , i odlucim da odradim posao sa onim paradnim ...nije prvi put da je uskocio da zameni poslovnog ...poslovni manje trosi , smem svugde da ga ostavim , dok sa ovim to nije slucaj , ali kad treba , mora da uskoci i da odradi svoje ...posao je odradjen i vratio se sa paradnim ...

To popodne jos jedan posao u gradu ...sednem na poslovnog , a kad se vratim taman cu imati vremena do kraja dana da vidim sta je sa zadnjim tockom ...dok sam vozio na drugi kraj grada stvarno nije u redu sa zadnjim tockom ...zabastrava , nestabilan , smanjim brzinu na dvadesetak km , ma, samo da odradim ovo sto imam , nije vise za voznju ...

Odradim poao i nazad ....sve gore i gore je ...smanjim brzinu tek da ide ...nisam bas blizu , na par kilometara ...tako je islo neko vreme i u jednim trenutku zadnji tocak ukocio skroz ...sidjem , nema vise voznje ...tocak iako je stegnut u viljusci klima pet- sest santimetara , ne znam sta je ...na oko kilometar sam od garaze . pa gurka ! E , jes !!! Kad bi moglo ! Ne mos` ni gurati ! Nesto koci debelo ...Guram na snagu , uz mnogo napora i sto je najgore nesto cvili , uzbunio sam sve kerove kroz ulice kud sam gurao , sramota me od ljudi ...iskilavio se , trebalo mi vise od pola sata ...

Danas ceo dan radio sa paradnim , odradio je posteno , ne mogu da kazem ...pri kraju radnog dana ajd` da vidim sta je sa tockom na poslovnom ...za nekoliko minuta skinem tocak , odvrnem nosac pakni i zateknem ovo ...

Posted Image

Ono dole u dobosu su komadi kucista lezaja , solja gde se nabija lezaj se izdrobila i lezaj nije imao oslonac i ispao je ...cela osovina koja nosi tocak je izgubila uporiste sa jedne strane i tocak je kljoknuo ...sta sad ? Pakticno . ceo tocak je neupotrebljiv , poprave nema , mora se zameniti ceo ...

Odoh da vidim sta imam...na srecu , u jednoj supi lezi pola automatica za delove , ima ceo zadnji tocak sve sa dobrom gumom ...odlicno, bice donor , skinem , izvrsim transplantaciju podesim kocnicu i eto , za malo vise od sat posla sve gotovo ...dobro je proslo ...

Imao sam srece da se nisam uputio na onaj dalji put , da se ovo desilo . ne znam sta bi , ovako jos Boze pomozi ...

#342 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 October 2015 - 14:13

Први пут видим овако нешто :/
Лично, имао сам лоша искуства са апн главчинама М.П. које су од ужасног материјала, и тако нам се разлокала НОВА главчина после 1500-2000 км...

Ја не бих бацао тај точак, већ бих га расплео, и уплео нову главчину, али ако већ имате други точак који упада 1 на 1, то је онда то :)
И срећа што нисте пошли на пут... тек би онда било циркуса.. :/

#343 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 October 2015 - 20:17

I na skuteru ti se klima zadnji tocak, jes to resio ?

#344 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 03 October 2015 - 22:37

Ma i to je posao koji sam gurnuo u stranu , to jos od NS-a , s proleca...oko pola santimetra ,a dotezanje centralne matice ne pomaze ...ali , ne povecava se , pa sam zato gurnuo u stranu ...a, i zadnja kocnica jako slabo koci , kao da je nemam , a kad iole dotegnem , hoce da koci sama od sebe , nesto tu nije u redu ...al` kad je sve povezano , da bi skinuo tocak , mora se skinuti auspuh koji sam jedva resio...to resavam u toku zime , ako ne budem morao pre ...izdrzace toliko ...

Danas sam bio na vasaru u Rumi , opredelim se za skuter , napravim 30-40 km ...mali ide k`o lud , bas sam zadovoljan , nisam smetnja u saobracaju , naprotiv ...najlepse je sto se na zadnjoj trecini gasa najvise toga desava idem 60-70 i na dodavanje gasa reaguje trenutno i sa lakocom ubrzava i preko 90 -95 ...pri tom se zavrti i preko 11 000...bas lepo ...

Elem , bio sam u Rumi sa razlogom ...da kupim sipku poliamida za izradu rolnica ...i nasao sam , 300, 00 dinara metar x 20 mm ...od toga ce izaci nekoliko garnitura 16x 13 i 12x 15 i od njih pravim Pavese na moj nacin za eksperimente sa starim i novim variom ...Danas to odnesem kod Stanka da mi to odelje na strugu i zapricali se o kojecemu i zaboravim zasto sam dosao , pa sutra moram ponovo ...uglavnom , ovih dana ce se raditi ...

#345 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 04 October 2015 - 22:04

Opaaa koje ti egzibicije radis...e to jos nisam video, home made rolnice...

#346 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 October 2015 - 18:31

Konacno , evo malo tuninga...

Posto nisam bas bio zadovoljan kako je OEM 21 radio na Alienu , vratio sam TNT 19 ...Sa njim Alien radi savrseno ...To necu kvariti do daljnjeg ...

Rodila se ideja da se paradni matic , onaj sa Airsalom natunira do krajnosti ...zasto taj OEM 21 ne bi seo na njega , da vidimo sta ce se dobiti ...ta ideja je sazrevala neko vreme u meni kako najbolje odraditi taj slozeni posao ...malo sam posecivao razne forume gde sam pokusavao da nadjem neke upotrebljive ideje i na kraju sam video da cu to morati sam , onako kako ja to mislim da je najbolje ...

Kao prvo Matic nije bas predvidjen za veci karb , naravno da u kucici nema mesta osim za SHA , a i on jedva staje ( jbo konstruktora ) ,jasno je da se PHBG mora izbaciti napolje ...to znaci da ce se nesto morati zrtvovati ...gde i kako ga ugraditi ? Sa leve strane ne moze - smeta bobina koja bi se jos i mogla izmestiti , ali ono sto stvarno smeta je kurbla ...tu znaci, ne moze ...ni desna strana nije sjajna , smeta slavina za gorivo , al` jbg, sta je- tu je , tu jedino moze ...

Prvo sam odradio onu prirubnicu o kojoj sam pisao u temi kako sam to odradio...ispalo odlicno , bakarno koleno na debelom bakarnom limu , promer bas koji treba , hatletovao srebrnom elektrodom ...dalje , kako ga postaviti ? Ako se postavi uzduz sa sasijom , morao bi se odreci onog poklopca sa strane , a i kad se tako montira otezan je pristup stelujucim elementima , sarafu za ler gas i smesu ....znaci , drugacije ...

Prvo , odem kod onog mog Stanka da mi nesto uradi ...odlucio sam se za gljivasti filter i to onaj koji je dosao sa onim 15 mm karbom iz Kine ...Za taj karb sam napravio od plasticnog cepa sportski filter da bi mogao da stane u kucicu ...i to je savrseno radilo ...Stanko mi na strugu od bele teflonske plastike napravio raeducir karb - gljiva ...ispalo savrseno , svaka mu cast ! Kako da resim spoj prirubnice lamelarnog ventila i karburatora ? Stanko mi dade neka creva od Forda od grejanja kabine , dva- tri komada , ima i sa nekom krivinom , pa cu videti , debljina idealna 21 mm unutrasnji precnik ...

Krenem u posao , treba sve dobro razmeriti , pre secenja dobro proveriti , trebalo bi da se sve uklapa ...i dodjem do ovoga ...

Posted Image

odlucio sam se za ovu montaznu poziciju ...lak pristup stelujucim elementima , ne smeta nista ...pristupacno sve ...
Posted Image
Ovo je gumeno crevo kojim je spojena prirubnica lamelarnog ventila i karba , stegnuto je selnama , ne moze nigde ...

Posted Image

Ovo je slavina za gorivo dosta je blizu karba , pa je malo otezano komandovanje , ali moze se ...to je jedina mana ove montazne pozicije ...zablindirane su sisice za vakum i doziranje ulja gumenim cepovima ...jako je znacajno da je otvor slavine za gorivo i prikljucak na karburatoru u istoj visini , moci ce da se iskoristi sve iz rezervoara ...

Posted Image

Ovo je poklopac sa strane , pretrpeo je minimalno secenje brusilicom ...svega 5-6 cm ...
Posted Image
Evo kako sve izgleda poklopljeno ...
Posted Imageod napred ...

Posted Imageod nazad

Posted Imagei jos jedna ...

Saug je manuelni , izveo sam ga na sajlu skroz gore kod upravljaca , lak za upotrebu ...proverio sam, siber otvara do kraja ...prvo paljenje ...odazvao se na petu , sestu kurblu , valjda dok nije omirisao benzin ...nastelujem ler gas , lako je pristupacno , radi lepo , mirno , zbog gljive zvuk dublji , ali ne preterano bucan , pravi sportski...prima gas odlicno , k`o zec ...prva probna voznja ...

Ubrzava odlicno , razlika je drasticna , to nije vise onaj isti motor ...od 15 do 21 mm razlika je 6 mm u precniku difuzora ...to znaci vise goriva u cilindru ...dakle , krenulo se od serijskog SHA 12 mm , preko perfomance 15 mm i tu se razlika osetila , pa sve do ovoga PHBG 21 mm ...od standardnog veci za 9 mm ...i najvaznije -PHBG su savremeni karburatori sa vise dizni i sirokim spektrom podesavanja svih elemenata ...

Dolazi danas zena sa posla , jos uvek je podnosljivo vreme oko pola tri , nije prehladno ...ajde zeno sedi na Matica , molim te ...da probas ...( otkad imam ovog matica , nije sela na njega par puta , valjda joj ispod casti ) ...vratila se posle pet minuta sa suzama u ocima ...jes ` ti lud ? Sta si mu uradio ide ko popiz***...Nije ona ni primetila drugi karb pod nogama...

Ovim je tuning matica dosao do kraja ...dakle, Airsal sport 70 ccm , Bullet reza, karb PHBG 21 ...jedino sto je jos moguce i sto je na cekanju kad naleti je elektronsko paljenje ...o tom , po tom ...

Ostaje da se vozi ovako i da se vidi hoce li biti potrebna podesavanja ...kontrolisacu svecicu , trenutno je dizna 90 , pa cemo videti...

Ovaj posao sam odradio neocekivano brzo i lako ( i dobro ) , valjda nije bilo gremlina u blizini ...

Edited by ALIEN SM, 26 October 2015 - 18:45.


#347 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 26 October 2015 - 18:41

Bilo bi jos lijepo da smo ga i culi na nekom snimku, al sta je tu je.. Bitno je da si zadovoljan :) Kakav ce biti sa potrosnjom sad?

#348 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 26 October 2015 - 21:25

Uh bre 21mm na toliko mali prelivni ali cim radi dobro je,vidi sad kad sam ja stavio bing 18 morao sam da ga pricvrstim na jedan od strafovima dekle da ne bi igrao od vibracija i slicno,da ne se drzi sve na gumenoj prirubnici.

#349 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 26 October 2015 - 22:04

Kad kompariras karburatore onda se ne uporedjuju precnici difuzora vec povrsina preseka r^2 × PI

tako ispada da je
12mm = 113mm^2
15mm = 176mm^2
21mm = 346mm^2

tako ovde vidis da je 15 od 12 veci za 50%, dok je 21 veci od 12 za 300%.. cisto da znas odakle ta snaga i da ocekujes adekvatnu potrosnju.

Zato kad mi neko spomene sta je to 30 umesto 28 ili 24 difuzora, ja se samo nasmejem jer znam koliko donosi povrsine dodatna 2mm u tom pojasu od 28-30... ne ide linearno..

Dobar si posao uradio, proveri samo postavke i boju svecice, imam utisak da si samo nabacio- dobro je- ne diraj....

#350 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 October 2015 - 22:54

Sinisa , ovaj karb nije stavljen da bi manje trosio ...potrosnju cemo videti , na to pristajem ...

Mario , u pravu si ...nabacen je , resio sam tehnicke probleme ugradnje bez previse narusavanja osnovne koncepcije ...nisam ni ja ocekivao da ce ovo sa poklopcem sa strane ispasti ovako dobro ...

Kontrolisacu svecku , pa cemo videti ...na drugim sajtovima sam nasao da je propusna moc lamela i kanala taman tolika da zadovoljava do 21 mm difuzor ...znaci 21 je kraj ...odokativna metoda je pokazivala da difuzor taman odgovara za povrsinu usisnih lamelica ...tek prvi dan vozim , ali ovo do sad , nekoliko km pokazuje da je motor prava zver, razlika je drasticna , ne gubi dah kao sa 15 mm ...ubrzanje neverovatno ...

Obrtomer nije valjao od prvog dana i davno je prestao da radi , a od pre neki dan i km sat se pokvario ...broji kilometre , ali kazaljka je divlje i nekontrolisano skakala dok se nije slomila na granicniku ...oba ce morati nova ...uglavnom , i sa 15 mm je prebacivao 70 km/h , sa ovim ne znam , a krajnja i nije vazna koliko ubrzanje ...i dalje ostaje konstrukcijska mana - slabe kocnice , pa se mora paziti ...

#351 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 October 2015 - 23:33

Opaa Mišo, paradni postao trkač. E i treba, da se vidi koji je njegov pun potencijal. Dobro si sve to napakovao, al ajd baci pogled dali ima šanse ubaciti vakuum slavinicu od skutera umesto mehaničke slavine, to bi bilo baš komforno kao na skuteru.
Ajde nas usreći jednim videom kako to sad ide, znaš da nas zanima.

#352 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 October 2015 - 11:20

Da Goggy , pravi trkac...a, tu vakumsku slavinu nikad ne bi ugradio na njega , sklone su kvaru , na skutu ptomenio dve , sve dok nisam ugradio od APN-a i sad nemam vise problema ...a, i vakum slavina podrazumeva da imas pokazivac nivoa goriva , inace ostajes bez corbe na putu ...

Valjda ce biti vremena da se snimi i video ...

#353 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 October 2015 - 14:28

Evo lepih dana, bar ovde kod nas na severu, dovoljno lepih da SRkom idem na posao, valda i vama u Mitrovici sunce sija. :) Evo ja te molim u ime svih, nemoj da te mrzi, obraduj nas snimkom.

#354 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 October 2015 - 15:12

Oppaaa Mišo pa ovo je već prava trkalica i po izgledu.....po meni super je čučnuo karb!!
Neko bi rekao šta je ovaj radio pogle gde mu je karb, i tu kao neki K&N filter, ali kad bi ga odrao sa semafora onda bi video...

Potrošnja će da ode još gore, jer sad ima goriva na sve strane...bilo bi dobro podesiti ga u brucu da baca što manje u prazno a i da zvoni od snage tako pogođen!!

#355 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 28 October 2015 - 10:09

Jako jako dobro uklopljeno, zivo me zanima kako ovo ide, a vjerujem da je iznenadjenje :)



#356 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 28 October 2015 - 13:00

Slago sam i vozio automatika airsalom stotinjak km, koliko je bila mašina kod mene, i utisci su sljedeći da motor dok je hladan ima momenta tako da ga std a35 automatik ne može nikako uhvatit, dok kad se ugrije malo opadne mu moment te ga drži std a35 do 35-40kmh kad ovaj ulazi u rezonancu i vuče pošteno do 75kmh, a krajnja mu je bila oko 80kmh po gpsu, doduše kit je već na izdisaju bio, imo je iza sebe već 10000km.

Snage i okretaja možete još dobit povećanjem primarne kompresije(začepit rupe na radilici), povećanjem i prilagodbom preljevnih kanala sa cilindrom i blokom, te ugradnjom polini trokutastih lamelica( http://postimg.org/image/hlnkhckl5/ ) i eventualno doradom ispuha, iako to sve već vjerojatno znate :)

Evo iskopo sam jednu sliku kako sam preljevne obradio na toj mašini, nadam se da se ne ljutite što postam to u vašu temu.

#357 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 28 October 2015 - 13:02

Slago sam i vozio automatika airsalom stotinjak km, koliko je bila mašina kod mene, i utisci su sljedeći da motor dok je hladan ima momenta tako da ga std a35 automatik ne može nikako uhvatit, dok kad se ugrije malo opadne mu moment te ga drži std a35 do 35-40kmh kad ovaj ulazi u rezonancu i vuče pošteno do 75kmh, a krajnja mu je bila oko 80kmh po gpsu, doduše kit je već na izdisaju bio, imo je iza sebe već 10000km.

Snage i okretaja možete još dobit povećanjem primarne kompresije(začepit rupe na radilici), povećanjem i prilagodbom preljevnih kanala sa cilindrom i blokom, te ugradnjom polini trokutastih lamelica( http://postimg.org/image/hlnkhckl5/ ) i eventualno doradom ispuha, iako to sve već vjerojatno znate :)

Sve u svemu, za te novce se dobije dosta živahan motorić, za grad dušu dalo :)

Evo iskopo sam jednu sliku kako sam preljevne obradio na toj mašini, nadam se da se ne ljutite što postam to u vašu temu.

Attached Files



#358 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 28 October 2015 - 13:35

Ne znam dal je pametno toliko prosirivati prelivne, ostao je zid mozda 1mm i tu kasnije mozda bude problema sa dihtovanjem..

#359 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 October 2015 - 17:28

Matori moj, svaka cast! Montaza je odradjena kao u vrhunskoj tunerskoj radionici. Obavezno iskontrolisi svecicu, ume malo da zavara zvuk na vecim povrsinama difuzora, a posebno sa gljivom..
Predlozio bih da se snabdes sa jos jednom crevom od forda, cisto zbog rezerve..
Od ovoga brze ide jedino neki matic sa turbinom, moras se pozabaviti sa kocnicama pod obavezno!

#360 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 October 2015 - 20:12

Marac , hvala na savetu ...licno mislim da je i ovo prejako za ciklistiku Matica ( ma, sta prejako ) i da bi bilo opasno traziti vise ...ide jako lepo i ovako, a za rad kojeg kilometra vise zahteva dosta ulaganja ...ostaje ovako....jako mi je zao sto kad je bio skup u Mitrovici ove godine bilo kratko vreme za povratak kucama , pa niko nije imao vremena da proba Matica...a, jbg, valjda ce biti prilike ...

Danas sam uprkos poslu bio kod mog Stanka da castim za odradjen posao i da se pohvalim ....dosao ja u spicu dana kad je najtoplije , on nasadjuje neke motike , kazem ja ostavljaj to , oblaci jaknu , kacigu na glavu i na ulicu ...nemoj , necu , ma sta neces , bre , zato sam i dosao ...ode on tako niz ulicu i vraca se, osmeh od uva do uva ....uuuuuuu, jbo te !!!!Ovo nije normalno ....Pa, i nije ...hehehe, to smo i hteli ...

Danas presao desetak km , lepo pali hladan , lepo vuce , startan, kultivisan rad, bas sam zadovoljan ...valjda cu uspeti da snimim video da vidite kako ovo cudo ide , mada me nervira sto je merna grupa crkla , to cu morati obnoviti ...





12 user(s) are reading this topic

0 members, 12 guests, 0 anonymous users