#341
Posted 02 October 2015 - 23:13
Vratim se , i odlucim da odradim posao sa onim paradnim ...nije prvi put da je uskocio da zameni poslovnog ...poslovni manje trosi , smem svugde da ga ostavim , dok sa ovim to nije slucaj , ali kad treba , mora da uskoci i da odradi svoje ...posao je odradjen i vratio se sa paradnim ...
To popodne jos jedan posao u gradu ...sednem na poslovnog , a kad se vratim taman cu imati vremena do kraja dana da vidim sta je sa zadnjim tockom ...dok sam vozio na drugi kraj grada stvarno nije u redu sa zadnjim tockom ...zabastrava , nestabilan , smanjim brzinu na dvadesetak km , ma, samo da odradim ovo sto imam , nije vise za voznju ...
Odradim poao i nazad ....sve gore i gore je ...smanjim brzinu tek da ide ...nisam bas blizu , na par kilometara ...tako je islo neko vreme i u jednim trenutku zadnji tocak ukocio skroz ...sidjem , nema vise voznje ...tocak iako je stegnut u viljusci klima pet- sest santimetara , ne znam sta je ...na oko kilometar sam od garaze . pa gurka ! E , jes !!! Kad bi moglo ! Ne mos` ni gurati ! Nesto koci debelo ...Guram na snagu , uz mnogo napora i sto je najgore nesto cvili , uzbunio sam sve kerove kroz ulice kud sam gurao , sramota me od ljudi ...iskilavio se , trebalo mi vise od pola sata ...
Danas ceo dan radio sa paradnim , odradio je posteno , ne mogu da kazem ...pri kraju radnog dana ajd` da vidim sta je sa tockom na poslovnom ...za nekoliko minuta skinem tocak , odvrnem nosac pakni i zateknem ovo ...
Ono dole u dobosu su komadi kucista lezaja , solja gde se nabija lezaj se izdrobila i lezaj nije imao oslonac i ispao je ...cela osovina koja nosi tocak je izgubila uporiste sa jedne strane i tocak je kljoknuo ...sta sad ? Pakticno . ceo tocak je neupotrebljiv , poprave nema , mora se zameniti ceo ...
Odoh da vidim sta imam...na srecu , u jednoj supi lezi pola automatica za delove , ima ceo zadnji tocak sve sa dobrom gumom ...odlicno, bice donor , skinem , izvrsim transplantaciju podesim kocnicu i eto , za malo vise od sat posla sve gotovo ...dobro je proslo ...
Imao sam srece da se nisam uputio na onaj dalji put , da se ovo desilo . ne znam sta bi , ovako jos Boze pomozi ...
#342
Posted 03 October 2015 - 14:13
Лично, имао сам лоша искуства са апн главчинама М.П. које су од ужасног материјала, и тако нам се разлокала НОВА главчина после 1500-2000 км...
Ја не бих бацао тај точак, већ бих га расплео, и уплео нову главчину, али ако већ имате други точак који упада 1 на 1, то је онда то
И срећа што нисте пошли на пут... тек би онда било циркуса.. :/
#343
Posted 03 October 2015 - 20:17
#344
Posted 03 October 2015 - 22:37
Danas sam bio na vasaru u Rumi , opredelim se za skuter , napravim 30-40 km ...mali ide k`o lud , bas sam zadovoljan , nisam smetnja u saobracaju , naprotiv ...najlepse je sto se na zadnjoj trecini gasa najvise toga desava idem 60-70 i na dodavanje gasa reaguje trenutno i sa lakocom ubrzava i preko 90 -95 ...pri tom se zavrti i preko 11 000...bas lepo ...
Elem , bio sam u Rumi sa razlogom ...da kupim sipku poliamida za izradu rolnica ...i nasao sam , 300, 00 dinara metar x 20 mm ...od toga ce izaci nekoliko garnitura 16x 13 i 12x 15 i od njih pravim Pavese na moj nacin za eksperimente sa starim i novim variom ...Danas to odnesem kod Stanka da mi to odelje na strugu i zapricali se o kojecemu i zaboravim zasto sam dosao , pa sutra moram ponovo ...uglavnom , ovih dana ce se raditi ...
#345
Posted 04 October 2015 - 22:04
#346
Posted 26 October 2015 - 18:31
Posto nisam bas bio zadovoljan kako je OEM 21 radio na Alienu , vratio sam TNT 19 ...Sa njim Alien radi savrseno ...To necu kvariti do daljnjeg ...
Rodila se ideja da se paradni matic , onaj sa Airsalom natunira do krajnosti ...zasto taj OEM 21 ne bi seo na njega , da vidimo sta ce se dobiti ...ta ideja je sazrevala neko vreme u meni kako najbolje odraditi taj slozeni posao ...malo sam posecivao razne forume gde sam pokusavao da nadjem neke upotrebljive ideje i na kraju sam video da cu to morati sam , onako kako ja to mislim da je najbolje ...
Kao prvo Matic nije bas predvidjen za veci karb , naravno da u kucici nema mesta osim za SHA , a i on jedva staje ( jbo konstruktora ) ,jasno je da se PHBG mora izbaciti napolje ...to znaci da ce se nesto morati zrtvovati ...gde i kako ga ugraditi ? Sa leve strane ne moze - smeta bobina koja bi se jos i mogla izmestiti , ali ono sto stvarno smeta je kurbla ...tu znaci, ne moze ...ni desna strana nije sjajna , smeta slavina za gorivo , al` jbg, sta je- tu je , tu jedino moze ...
Prvo sam odradio onu prirubnicu o kojoj sam pisao u temi kako sam to odradio...ispalo odlicno , bakarno koleno na debelom bakarnom limu , promer bas koji treba , hatletovao srebrnom elektrodom ...dalje , kako ga postaviti ? Ako se postavi uzduz sa sasijom , morao bi se odreci onog poklopca sa strane , a i kad se tako montira otezan je pristup stelujucim elementima , sarafu za ler gas i smesu ....znaci , drugacije ...
Prvo , odem kod onog mog Stanka da mi nesto uradi ...odlucio sam se za gljivasti filter i to onaj koji je dosao sa onim 15 mm karbom iz Kine ...Za taj karb sam napravio od plasticnog cepa sportski filter da bi mogao da stane u kucicu ...i to je savrseno radilo ...Stanko mi na strugu od bele teflonske plastike napravio raeducir karb - gljiva ...ispalo savrseno , svaka mu cast ! Kako da resim spoj prirubnice lamelarnog ventila i karburatora ? Stanko mi dade neka creva od Forda od grejanja kabine , dva- tri komada , ima i sa nekom krivinom , pa cu videti , debljina idealna 21 mm unutrasnji precnik ...
Krenem u posao , treba sve dobro razmeriti , pre secenja dobro proveriti , trebalo bi da se sve uklapa ...i dodjem do ovoga ...
odlucio sam se za ovu montaznu poziciju ...lak pristup stelujucim elementima , ne smeta nista ...pristupacno sve ...
Ovo je gumeno crevo kojim je spojena prirubnica lamelarnog ventila i karba , stegnuto je selnama , ne moze nigde ...
Ovo je slavina za gorivo dosta je blizu karba , pa je malo otezano komandovanje , ali moze se ...to je jedina mana ove montazne pozicije ...zablindirane su sisice za vakum i doziranje ulja gumenim cepovima ...jako je znacajno da je otvor slavine za gorivo i prikljucak na karburatoru u istoj visini , moci ce da se iskoristi sve iz rezervoara ...
Ovo je poklopac sa strane , pretrpeo je minimalno secenje brusilicom ...svega 5-6 cm ...
Evo kako sve izgleda poklopljeno ...
od napred ...
od nazad
i jos jedna ...
Saug je manuelni , izveo sam ga na sajlu skroz gore kod upravljaca , lak za upotrebu ...proverio sam, siber otvara do kraja ...prvo paljenje ...odazvao se na petu , sestu kurblu , valjda dok nije omirisao benzin ...nastelujem ler gas , lako je pristupacno , radi lepo , mirno , zbog gljive zvuk dublji , ali ne preterano bucan , pravi sportski...prima gas odlicno , k`o zec ...prva probna voznja ...
Ubrzava odlicno , razlika je drasticna , to nije vise onaj isti motor ...od 15 do 21 mm razlika je 6 mm u precniku difuzora ...to znaci vise goriva u cilindru ...dakle , krenulo se od serijskog SHA 12 mm , preko perfomance 15 mm i tu se razlika osetila , pa sve do ovoga PHBG 21 mm ...od standardnog veci za 9 mm ...i najvaznije -PHBG su savremeni karburatori sa vise dizni i sirokim spektrom podesavanja svih elemenata ...
Dolazi danas zena sa posla , jos uvek je podnosljivo vreme oko pola tri , nije prehladno ...ajde zeno sedi na Matica , molim te ...da probas ...( otkad imam ovog matica , nije sela na njega par puta , valjda joj ispod casti ) ...vratila se posle pet minuta sa suzama u ocima ...jes ` ti lud ? Sta si mu uradio ide ko popiz***...Nije ona ni primetila drugi karb pod nogama...
Ovim je tuning matica dosao do kraja ...dakle, Airsal sport 70 ccm , Bullet reza, karb PHBG 21 ...jedino sto je jos moguce i sto je na cekanju kad naleti je elektronsko paljenje ...o tom , po tom ...
Ostaje da se vozi ovako i da se vidi hoce li biti potrebna podesavanja ...kontrolisacu svecicu , trenutno je dizna 90 , pa cemo videti...
Ovaj posao sam odradio neocekivano brzo i lako ( i dobro ) , valjda nije bilo gremlina u blizini ...
Edited by ALIEN SM, 26 October 2015 - 18:45.
#347
Posted 26 October 2015 - 18:41
#348
Posted 26 October 2015 - 21:25
#349
Posted 26 October 2015 - 22:04
tako ispada da je
12mm = 113mm^2
15mm = 176mm^2
21mm = 346mm^2
tako ovde vidis da je 15 od 12 veci za 50%, dok je 21 veci od 12 za 300%.. cisto da znas odakle ta snaga i da ocekujes adekvatnu potrosnju.
Zato kad mi neko spomene sta je to 30 umesto 28 ili 24 difuzora, ja se samo nasmejem jer znam koliko donosi povrsine dodatna 2mm u tom pojasu od 28-30... ne ide linearno..
Dobar si posao uradio, proveri samo postavke i boju svecice, imam utisak da si samo nabacio- dobro je- ne diraj....
#350
Posted 26 October 2015 - 22:54
Mario , u pravu si ...nabacen je , resio sam tehnicke probleme ugradnje bez previse narusavanja osnovne koncepcije ...nisam ni ja ocekivao da ce ovo sa poklopcem sa strane ispasti ovako dobro ...
Kontrolisacu svecku , pa cemo videti ...na drugim sajtovima sam nasao da je propusna moc lamela i kanala taman tolika da zadovoljava do 21 mm difuzor ...znaci 21 je kraj ...odokativna metoda je pokazivala da difuzor taman odgovara za povrsinu usisnih lamelica ...tek prvi dan vozim , ali ovo do sad , nekoliko km pokazuje da je motor prava zver, razlika je drasticna , ne gubi dah kao sa 15 mm ...ubrzanje neverovatno ...
Obrtomer nije valjao od prvog dana i davno je prestao da radi , a od pre neki dan i km sat se pokvario ...broji kilometre , ali kazaljka je divlje i nekontrolisano skakala dok se nije slomila na granicniku ...oba ce morati nova ...uglavnom , i sa 15 mm je prebacivao 70 km/h , sa ovim ne znam , a krajnja i nije vazna koliko ubrzanje ...i dalje ostaje konstrukcijska mana - slabe kocnice , pa se mora paziti ...
#351
Posted 26 October 2015 - 23:33
Ajde nas usreći jednim videom kako to sad ide, znaš da nas zanima.
#352
Posted 27 October 2015 - 11:20
Valjda ce biti vremena da se snimi i video ...
#353
Posted 27 October 2015 - 14:28
#354
Posted 27 October 2015 - 15:12
Neko bi rekao šta je ovaj radio pogle gde mu je karb, i tu kao neki K&N filter, ali kad bi ga odrao sa semafora onda bi video...
Potrošnja će da ode još gore, jer sad ima goriva na sve strane...bilo bi dobro podesiti ga u brucu da baca što manje u prazno a i da zvoni od snage tako pogođen!!
#355
Posted 28 October 2015 - 10:09
#356
Posted 28 October 2015 - 13:00
Snage i okretaja možete još dobit povećanjem primarne kompresije(začepit rupe na radilici), povećanjem i prilagodbom preljevnih kanala sa cilindrom i blokom, te ugradnjom polini trokutastih lamelica( http://postimg.org/image/hlnkhckl5/ ) i eventualno doradom ispuha, iako to sve već vjerojatno znate
Evo iskopo sam jednu sliku kako sam preljevne obradio na toj mašini, nadam se da se ne ljutite što postam to u vašu temu.
#357
Posted 28 October 2015 - 13:02
Snage i okretaja možete još dobit povećanjem primarne kompresije(začepit rupe na radilici), povećanjem i prilagodbom preljevnih kanala sa cilindrom i blokom, te ugradnjom polini trokutastih lamelica( http://postimg.org/image/hlnkhckl5/ ) i eventualno doradom ispuha, iako to sve već vjerojatno znate
Sve u svemu, za te novce se dobije dosta živahan motorić, za grad dušu dalo
Evo iskopo sam jednu sliku kako sam preljevne obradio na toj mašini, nadam se da se ne ljutite što postam to u vašu temu.
Attached Files
#358
Posted 28 October 2015 - 13:35
#359
Posted 28 October 2015 - 17:28
Predlozio bih da se snabdes sa jos jednom crevom od forda, cisto zbog rezerve..
Od ovoga brze ide jedino neki matic sa turbinom, moras se pozabaviti sa kocnicama pod obavezno!
#360
Posted 28 October 2015 - 20:12
Danas sam uprkos poslu bio kod mog Stanka da castim za odradjen posao i da se pohvalim ....dosao ja u spicu dana kad je najtoplije , on nasadjuje neke motike , kazem ja ostavljaj to , oblaci jaknu , kacigu na glavu i na ulicu ...nemoj , necu , ma sta neces , bre , zato sam i dosao ...ode on tako niz ulicu i vraca se, osmeh od uva do uva ....uuuuuuu, jbo te !!!!Ovo nije normalno ....Pa, i nije ...hehehe, to smo i hteli ...
Danas presao desetak km , lepo pali hladan , lepo vuce , startan, kultivisan rad, bas sam zadovoljan ...valjda cu uspeti da snimim video da vidite kako ovo cudo ide , mada me nervira sto je merna grupa crkla , to cu morati obnoviti ...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users