Probavo sam i sa šublerom, ali nemirna ruka pa se malo pomakne pa milimetar vamo pa milimetar tamo i više nije to to, da je recimo nekakav adapter koji se uvrne umjesto svjećice u koji se može strogo fiksirat mjerni instrument onda bi to moglo, ali ovo što sam reko je po meni najjednostavnije i najpreciznije nekako.
Marac , svaka cast za ideju , ja se toga nisam setio ...to je potpuno upotrebljivo , tako cu uraditi bez raspakivanja ...
Aco , ne znam sta bi slikao ...paljenje stoji kao ono gore , aj ` poslikacu samo kako sam izveo nosac za CDI i to kad budem stelovao pretpaljenje sa stroboskopom ...valjda ce biti uskoro , opet me pritisao posao ...ipak, to trazi jedno popodne slobodnoga ...
free upload imageEvo , juce stigao i stroboskop ...Mocna sprava , profesional , kupljena u srecno vreme , dobio sam ga od prijatelja koji radi u Elektrovojvodini kao mehanicar , uzeo ga na revers ...samo da uhvatim vremena i da odradim posao jednom zauvek ...
Maracova ideja za odredjivanje GMT je sasvim upotrebljiva , nju cu primeniti sigurno , jedino moram naci od nekog djaka uglomer da mogu nacrtati i odrediti ugao od 20 stepeni kao pocetno pretpaljenje ...
Varijabilno paljenje na Airsalmaticu je nastelovano ! Konacno , posle dva meseca od kupovine Matic je dobio ISKRA AET malo varijabilno paljenje i to je najbolje sto postoji za Tomosa …ocitava se pomocu pick- upa , tcno , precizno i taj podatak o uglu radilice salje u CDI , gde se putem elektronskih komponenti okida na primar bobine , a onda na sekundar i daje varnicu na svecici …Najvaznija karakteristika ovog paljenje je da je varijabilno – 20 stepeni do 6000 rpm , a preko toga ga retardira na 10 stepeni …ja sam se dugo vodio teorijom 4-T motora kod kojih je pretpaljenje raslo sa brojem obrtaja motora, a sve u cilju da zbog skracenih vremenskih ciklusa damo smesi vreme da izgori …zdravorazumsko objasnjenje je dao MYRONS MOPEDS sajt, da pri velikim obrtajima smesa se ranije formira sa sitnijim kapima , bolje se izmesa , pa moze za krace vreme da izgori… CDI je u istom kucistu sa bobinom …Stroboskopska lampa je jedini nacin da se podesi pocetno pretpaljenje i ono je 20 stepeni pre GMT…
Kako sam radio ? Upravo onako kako sam zamislio i opisao da cu raditi …Konacni rezultat je dobar, ocekivan , mada mi je uzelo oko dva sata , mozda i vise …
Prvo , nisam imao uglomer , a , ne mos` navatati djaka na ulici , skola jos nije pocela , hehe…e, pa snadji se Miso ! Odem na Net , ukucam uglomer , pojave se neke slike i ja to preko papira prekopiram …Onoliko koliko meni treba dovoljno !
Obelezim na krugu one uglove koji meni trebaju , prethodno na deklu tamo gde izlazi instalacija na bloku na zalepljenoj krep traci obelezim REPERNU CRTU … Po Maracovoj metodi uvrnem svecku sa dugim navojem , okrenem magnet , klip udari u svecku, nece dalje , pa okrenem kontra i opet udari …na prethodno zalepljenoj krep traci na magnetu obelezim oba polozaja …65 mm…interpolacijom ,na pola od toga je GMT …premerim, obelezim GMT , tacno se oseti da na tom polozaju klip vaga …Jos jednom zahvaljujem Maracu na dobroj ideji koja je potpuno upotrebljiva , a jednostavna … vec sam bio spreman da zarad preciznosti raspakujem cilindar …ovako , ustedeo sam dosta posla i vremena … [url
Povezem stroboskop …dve stipaljke se vezuju na akumulator , a treca , radna na visokonaponski kabel od svecice …kad se pritisne prekidac na onom `fenu` mlaz svetlosti bljesne na zamajac i reperna crta na deklu i magnetu izgledaju kao da stoje …onda vidis gde si …kad sam montirao paljenje pre neki dan anker plocu sam zavrnuo na sredinu , naravno, nisam znao gde sam , upalio je i vozio sam tako …sada , na postavljenom stroboskopu pokazalo se da je pretpaljenje bilo na oko 30 stepeni …preveliko …to bas i nije dobro za motor, trosi se deo snage na savladavanje uspona klipa i uzrokuje povecanje potrosnje goriva i pregrevanje motora sa svim negativnim posledicama toga …
Da bi pravilno podesio pretpaljenje , morao sam da anker plocu zakrenem u levu stranu , da ga smanjim …na prvom pokusaju sam vec dobio na oko 25 stepeni …treba jos …mala je nezgodacija sto se na svakom zakretanju ploce mora skinuti magnet , jer saraf koji je ucvrscuje nije pristupacan , magnet je prilicno `pun` , nema otvora…kada sam plocu potisnuo u levo skroz do kraja , na probi sam dobio oko 21-22 stepena …to je vec skoro tu negde …mesta vise nema , odlucujem da je skinem i jos malo proslicujem za oko 2 mm … tako uradim i na probi dobijem tacno 20 stepeni …to je to konacno ! Skinem jos jednom magnet i na anker ploci i bloku kirnerisem reperne crte koje ostaju zauvek i kad se skida paljenje uvek se tako vrati za ovaj motor …na probi se lepo vidi pocetno paljenje da stoji na 20 stepeni , a sa porastom broja obrtaja kako retardira na 10 …pri ovakvom rezimu paljenja motor bi trebalo pravilnije da radi i nesto bolje da se ponasa …
Eto , posle godine i vise ` lovljenja ` paljenja , mislim da sam ulovio najbolje sto sam mogao za Airsalmatica …a, sad samo, VOZIIIIIIIII MISKOOOOOO !!!!!!!!
Uh, kad vas navatam ! Neka, neka , saboteri jedni ! Pa, naravno da ide !!!Na prethodnom paljenju sam imao problem , privremeno sam imao 6- voltni sistem sa nekom bobinom koja je bila u fazi probijanja , pa mi je stalno troksovao na prvoj polovini gasa , a znalo je i da zestoko pukne iz auspuha , nekad prokine pa radi dobro , a nekad troksuje da ne mos` terati ...tako sam se mucio dva meseca ...toga vise sada nema , sa ovim paljenjem i to je reseno...
Imam jedan drugi problem , negde imam fals vazduh , na leru motor neravnomerno radi , ubrzava i usporava rad , ne mogu da namestim ler gas sto je vrlo nezgodno za motor koji nema manuelno kvacilo , pa na semaforu moram da ga drzim pod nekim gasom da se ne ugasi , a pri tom zna da naglo povuce , a zna i da se ugasi ...oko cilindra i karburatora sve je masno , pa tu treba traziti kvar , a cini mi se da je lamelarni ventil dobro zavrnut ...ne znam , mora cekati vikend , ako ne bude nesto drugo da se radi ...
Taj Airsal vodi tezak zivot kod mene , do sada je presao sigurno oko 5000 km...
Saniracemo to , a kad se dogovorimo za Mitrovicu , da znate niko nece otici kuci dok me proba Airsalmatica , pa planirajte vreme ...
Stroboskop sam vratio , zao mi sto se nisam setio da po istoj metodi proverim koliko je pretpaljenje na skuteru s obzirom da vec tri- cetiri godine vozim sa pomerenom anker plocom ...iako to sve dobro radi , nije lose znati taj podatak ...jbg , sad je gotovo , do sledece prilike ...
Resio sam ...novi projekat na Airsalmaticu ...jednostavno - mora se ...UGRADNJA NOVOG KOCIONOG SISTEMA - DISK NA PREDNJU KOCNICU ...zasto? Zato sto se sa njime svaki dan prelazi retko kad manje od desetak km , a cesto 20-30 i vise dnevno...Nabildovani Matic po mojoj racunici ima oko 6 HP uz krajnju brzinu od oko 70-80 km/h...pri tome je svaki dan glava u torbi , naslabiji element su dobos kocnice koje nisu mnogo vece od soljice za kafu, a otprilike tako su i efikasne ...one su projektovane za do 50 km/h , a i za to imaju najnapredniji iteligent sistem ISS ( ako stane - stane )...Posto istovremeno vozim i Aliena , a on dobro koci , sednem na Airsalmatica , nekad se zaboravim na cemu sam , pocnem kasnije da kocim i vec sebe vidim u gepeku ovoga ispred mene ...vise puta sam proleteo sa njegove desne strane , do sada je bilo mesta , ali , jednom mozda nece biti ...ostali elementi ciklistike zadovoljavaju do te brzine ...
Ovo je bila linija vodilja za sve ...odem na Net da vidim sta ima ...nema Bog zna sta , skoro da niko nije radio , a svaka informacija je korisna ...pa , nista , ko i u svemu moram ja prvi ...nije to mali zalogaj za mene , skoro da bi najradije dao nekom da mi to uradi , pa sta kosta , ali , ajd` znaj ga sad kome...izgleda da ja moram biti pionir u ovome ...trebace mi svakako pomoc strugara , dobrog varioca , bice tu mnogo tehnickih problema da se resava ...
Prvo sam zagledao kako je to izvedeno kod skutera ...ima dobre sanse da se ceo kocioni sistem tako napakuje...zadnjih nekoliko noci kako me je uhvatila ideja da ovo odradim , plitko spavam , resavam u glavi tehnicke probleme ...uradicu ja to, moze se ...ponuda delova na Netu je velika , vrtim telefone , sa nekim beogradjanima sto drze servis za skutere dogovorim sta mi treba i da mi posalju kompletan kocioni sistem ...Rucicu sa cantrom za ulje - to je hidraulicna pumpa, crevo , klesta sa plocicama i disk ...sve novo - 50 evra ...jbg , mala je to cena za cuvanje glave ...sve stize za par dana , a onda radovi ...jedva cekam , ne pitam sta kosta, samo da uspe i da bude dobro ...
Odbacio sam prvobitnu ideju da trazim kompletne vile od BT-a , teze je naci , a i bilo bi znatno skuplje , onda previsoko je to - za 17 coli tocak , bilo bi ruzno, itd ...
Kada stignu delovi , prvo se skida kompletan liveni tocak i zamenjuje se sa zicanim koji imam da mogu raditi ...iz livenjaka se izbacuje dobos sa paknama , umesto njega se na kvalitetan nacin ubacuje preko reducir ploce disk ...to je posao za strugara ...posao za dobrog varioca je da se za desni stap vila zavari nosac klesta, dalje mogu sam ,,. montaza hidraulicne pumpe - rucice kocnice , to nece biti problem ...ako sve prodje kako treba , Airsalmatic ce biti podignut na visi bezbednosni nivo ...