Jump to content


Stage6 Sport PRO 70 Minareli LC


1 reply to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 22 November 2017 - 20:32

Odlučio sam posvetiti jedno celo poglavlje ovoj temi, jer toliko cilindara i toliko analiza ima da je sasvim korektno imati ih u grupama sa sve portmapom i analizom. U svim daljim poglavljima i analizama ću se baviti isključivo stock situacijom cilindara, ovde nas ne zanima ko je i kako frizirao, već želim da imamo sliku kako koji cilindar izgleda, koje su njihove karakteristike.. U analizama su moguće sitne greške i voljan sam ih ispraviti ukoliko se ustanove..

Stage6 Sportpro, nama dobro poznat u nekoliko izvedbi, aluminijumski cilindar sa silicijum nikasil košuljicom i klipom sa jednom karikom debljine 1mm.. Radi se u više izvedbi AC za vazdušno hlađene i LC za vodeno hlađene motore, kao i sa klipom koji je za bolcnu 10 i 12mm..
Athena (firma u Italiji) proizvodi ove termogrupe za Stage6 i tako ih brendira, te se njihovi proizvodi pod nazivom Athena Sport pokalapaju sa Stage6 Sportpro tipski.. Viđao sam izvedbe od 50cc u nekim tipovima međutim moje analize se zasnivaju na 70-kama odnosno sa klipom promera 47,6mm..

Na sledećim slikama vidimo tip minarelli LC, uporedne slike Athena i Stage6.. veliki izduvni kanal koji dominira površinom a ne toliko i visinom..


Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image


mere su nešto drugačije, moguće je da je LC izvedba za nijansu agresivnija, a moguće je i da sam ja grešio u merenjima...

Posted Image


prema ovoj analizi cilindar je najspremniji na 8000 obrtaja sa 0,7mm C parametrom i snagom od 18,1KS-a na 211PSI pritiscima...

Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 22 November 2017 - 20:34

ovde je Scooter Attack test Sportpro cilindra Minarelli tip LC, sa karburatorom 17,5mm i različitim auspusima... Na žalost ne znam koja boja je koji auspuh, predpostavićemo da je žuta neki Silent Pro klasičan, a crna, zelena i plava, neka kategorija Yasuni R ili Tecnigas RS2 ili Pro replica, dok će crvena biti C16 ili Nardo... Ono što je bitno da zaključimo da je snaga koja je postovana stvarna snaga merena dino testom na zadnjem točku i da se ona razlikuje od teoretske koju portmap analizer kalkuliše, a koja bi inače u idealnom slučaju bila relevantna.. Kalkulativna snaga ne računa gubitke u prenosu, gubitke u trenju, i računa idealno napajanje gorivom, tempreaturu i kompresiju motora na ciljnom obrtaju.. U praksi to uglavnom nije tako pa slobodno možemo oduzeti 30% od kalkulativne snage, u nekim literaturama se vodi 25%, kako bi imali stvarnu upotrebnu snagu..

Šta je bitno da ovde primetimo, na grafikonu sam obeležio crno i crveno polje, sa transparentnom trakom.. to su naveći obrtni momenti u dva slučaja. Na grafikonu donje linije.. vredosnoti u Nm "Njutnmetrima" desna vertikalna skala.. Dakle crna i crvena transparentna traka, slabiji i jači rezonantni auspuh.. Kao što se da očitati obrtni moment cilindra sa nekim base auspuhom će biti najbolji u spektru od 7500-8000 obrtaja dok će sa race auspuhom on biti najbolji na 8300-8800 obrtaja.. Jasno je da ovo nije race cilindar, bez obrzira što mu je vršna snaga nešto višlja, nas zanima gde je obrtni moment cilindra najiskoristiviji i koristićemo ga za takve aplikacije...

Posted Image


ovaj list sam postovao već negde i propagira ga Stage6 sa svojim pro i race cilindrima, isti takav list dolazi sa Athena cilindrima, sa malo drugačijim parametrima, mada se rečenice baš ne razlikuju.. Ako se udubimo malo u štivo pohvataćemo neke bitnije detalje..


Posted Image

-koristiti kvalitetne ležajeve na radilici sa C4 tolerancijom
-glavu stegnuti na 0,8 - 0,9 Kg moment ključem
-podesiti squish, koji se meri tinol žicom kroz otvor svećice tako što se blagim okteranjem magneta spljošti žica klipm do tela glave...za sport pro na 0,7mm
-koristiti toplotne vrednosti svećice B8 u NGK tipu ili ekvivalentne u drugom proizvođaču
-montirati usisne lamelice koje proizvođač daje u kompletu, karbonitne debljine 0,25-0,27mmm
-napajati termogrupiu sa karburatorom 17-24mm prečnika difuzora
-može se koristiti i originalni auspuh a preporučuje se rezonantni
-podesiti prenos primarni i sekundarni na duži.. optimum opterećenosti mašine
-razraditi termogrupu 250-300km odnosno ne voziti punim gasom

Posted Image

evo uradio sam još jedan presek SA testa kako bi bolje uočili razliku vršne snage i isporuke obrtnog momenta..na slici vidimo da je slovom A obeležena crna linija koja je kriva nekog base auspuha recimo Yasuni R, i slovom B obeležena crvena linija, kriva nekog race auspuha recimo Yasuni C16.. e sad ako izvučemo kvote na mericama obrtaja gore i mericama obrtnog momenta desno imamo presek nekih vršnih shaga i momenata..
Yasuni R
vršna snaga A= 8800 o/min iznosi 10,3 KS
vršni obrtni moment A= 7800 o/min iznosi 8,5 Nm
Yasuni C16
vršna snaga B= 9300 o/min iznosi 11,4 KS
vršni obrtni moment B= 8600 o/min iznosi 8,6 Nm
Yasuni C16 drugi presek
2 vršna snaga C= 11400 o/min iznosi 10,4 KS
2 vršni obrtni moment C= 11000 o/min iznosi 6,9 Nm

vidimo da race auspuh ne donosi značajno veću vršnu snagu i još manje različit obrtni moment u odnosu na base auspuh... prema tome jedan race auspuh neće doneti 30% više snage jer nije on presudan za isporuku snage već sam cilindar.. a pošto je ovo cilindar za base auspuhe njegovo delovanje je na obrtajima koje i kalkulator iznosi tj.. 8000 o/min..

međutim uočićemo da se C16 javlja sa još jednom pojačanom isporukom snage C zelena linija i to na 11400 obrtaja (dobar power band), i da će taj obrtni moment biti bolji na 11000 ali svega 6,9 Nm, što je na žalost 25% manje, za istu isporučenu vršnu snagu od 10,4 KS-a koja je identična base auspuhu na 8800 o/min...

tačno je očigledno da na ovom cilindru race auspuh, na višljim obrtajima, ne donosi više obrtnog momenta iako je vršna snaga ista jer na tim obrtajima već nema dovoljno pritiska ni vakuma ni podpritiska rezonance, ni uprskavanja prelivnih kanala..

na ovom cilindru time-area parametri (površine i uglovi) nisu odgovarajući za brža talasna prostiranja, kraća vremena, odnosno veće obrtaje...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users