1
Tomos - Automatic A3
Started by Mario, Dec 27 2017 06:10 PM
4 replies to this topic
#1
Posted 27 December 2017 - 18:10
Na red stiže cilindar i koncept mopeda automatik A3. Moji susreti sa ovim cilindrom datiraju od nedavno, na cilindru zapažamo veoma umiren i maleni koncept kanala..
zapazićemo da su sastavi prelivnih kanala značajno manji od APN i T14 koncepta, njihova površina je po konstruktivnom planu dovoljna za ovaj radni režim
usisni kanal je planiran za napajanje karburatorom difuzora 12mm, te je on u odlivku 13,2mm
dok je izduvni kanal na promeru izlaza od 22mm
glava ima upušteni squish band od 0,8mm
te zapreminu od 7ccm-a, moj primerak ima prsten, potrudio sam se da nadomestim dubinu dužom svećicom
originalni klip nemam, poslužiću se klipom T14 koji ima dužinu suknjice 47mm i zakrivljenje čela 3mm, ukoliko grešim u vezi klipa slobodno me ispravite
#2
Posted 27 December 2017 - 18:32
Sledi portmapa u manjoj i većoj rezoluciji sa sve kvotama
iz koje proizilaze sledeće analize, ovde sam radio paralelu na dva cilindra, koji imaju manje razlike u odlivku kanala, jedan je dosta neprecizan i taj je u promeru 38,5mm gore sa slika, dok mi je drugi bio u rukama pre neku godinu u 38mm promeru, mnogo kulturnije odliven.. u nastavku sam radio analizu stepena kompresije bez zaptivača, kao i sa zaptivačem debljine 1mm.. i to za sledeće C parametre (visina gornjeg ruba klipa od gornjeg ruba cilindra u GMT)
1#C = 0mm
1#Pritisak = 56 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 5700 rpm
2#C = 0mm
2#Pritisak = 63 PS
2#Snaga teorijska = 2,5 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 5200 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 10,2:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 8,4:1
1#C = 0,40mm
1#Pritisak = 52 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 6200 rpm
2#C = 0,40mm
2#Pritisak = 59 PS
2#Snaga teorijska = 2,5 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 5700 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 9,5:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 8:1
1#C = 0,70mm
1#Pritisak = 52 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 6500 rpm
2#C = 0,70mm
2#Pritisak = 56 PS
2#Snaga teorijska = 2,6 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 6100 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 9:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 7,6:1
1#C = 1mm
1#Pritisak = 47 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 7000 rpm
2#C = 1mm
2#Pritisak = 56 PS
2#Snaga teorijska = 2,6 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 6100 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 8,6:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 7,3:1
iz tehničkih karakteristika čitamo da je najbolji obrtni moment ovom mopedu na 5500 o/min gde isporučuje 1,5kW odnosno 2KS na vretenu radilice, pri mehaničkom stepenu kompresije od 8,5:1, dakle analiza C=0 će nam biti verodostojna u kompletu sa zaptivačem od 1mm debljine u prvom slučaju cilindra, ili analiza C=0,4mm bez zaptivača u drugom slučaju odlivka cilindra..
veoma miran i elastičan koncept, gde su planirani pritisci na svega 60PSI.. isporuka snage je za ovaj moped dovoljna da uz malu potrošnju razvije tih 45-50Kmh sa stock postavkama periferije.. primetićemo da je i planirano podešavanje paljenja nešto ranije 2mm pre GMT, što je u prevodu 22,4 stepena pre GMT..
iz koje proizilaze sledeće analize, ovde sam radio paralelu na dva cilindra, koji imaju manje razlike u odlivku kanala, jedan je dosta neprecizan i taj je u promeru 38,5mm gore sa slika, dok mi je drugi bio u rukama pre neku godinu u 38mm promeru, mnogo kulturnije odliven.. u nastavku sam radio analizu stepena kompresije bez zaptivača, kao i sa zaptivačem debljine 1mm.. i to za sledeće C parametre (visina gornjeg ruba klipa od gornjeg ruba cilindra u GMT)
1#C = 0mm
1#Pritisak = 56 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 5700 rpm
2#C = 0mm
2#Pritisak = 63 PS
2#Snaga teorijska = 2,5 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 5200 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 10,2:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 8,4:1
1#C = 0,40mm
1#Pritisak = 52 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 6200 rpm
2#C = 0,40mm
2#Pritisak = 59 PS
2#Snaga teorijska = 2,5 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 5700 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 9,5:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 8:1
1#C = 0,70mm
1#Pritisak = 52 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 6500 rpm
2#C = 0,70mm
2#Pritisak = 56 PS
2#Snaga teorijska = 2,6 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 6100 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 9:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 7,6:1
1#C = 1mm
1#Pritisak = 47 PS
1#Snaga teorijska = 2,5 KS
1#Snaga na radilici = 2 KS
1#Snaga na točku = 1,66 KS
1#Najbolja iskorištenost
1#Obrtaji = 7000 rpm
2#C = 1mm
2#Pritisak = 56 PS
2#Snaga teorijska = 2,6 KS
2#Snaga na radilici = 2 KS
2#Snaga na točku = 1,66 KS
2#Najbolja iskorištenost
2#Obrtaji = 6100 rpm
Stepen kompresije bez zaptivača = 8,6:1
Stepen kompresije sa 1mm zaptivačem = 7,3:1
iz tehničkih karakteristika čitamo da je najbolji obrtni moment ovom mopedu na 5500 o/min gde isporučuje 1,5kW odnosno 2KS na vretenu radilice, pri mehaničkom stepenu kompresije od 8,5:1, dakle analiza C=0 će nam biti verodostojna u kompletu sa zaptivačem od 1mm debljine u prvom slučaju cilindra, ili analiza C=0,4mm bez zaptivača u drugom slučaju odlivka cilindra..
veoma miran i elastičan koncept, gde su planirani pritisci na svega 60PSI.. isporuka snage je za ovaj moped dovoljna da uz malu potrošnju razvije tih 45-50Kmh sa stock postavkama periferije.. primetićemo da je i planirano podešavanje paljenja nešto ranije 2mm pre GMT, što je u prevodu 22,4 stepena pre GMT..
#3
Posted 03 January 2018 - 11:11
Ahhh, matic ...
Onaj sa gornje slike je pravi lepotan , od mnogobrojnih verzija ovaj je jedan od najlepsih ...ako ne racunamo agregate koje Tomos nije samostalno pravio , a to su austrijski Puchovi na serijama T- 11, 12, i 13 i jedna mala serija na kaisarima - holandski agregati , Tomos je samostalno razvio APN koncept i Automatic A-3 koncept ...naravno da se sustinski razlikuju ...
A- 3 koncept je prvo razvijen kao jednobrzinac , a kasnije sa dva centrifugalna kvacila kao dvobrzinac ...u obe varijante je zadrzao u istom bloku bas ovaj cilindar na kome je Mario uradio dobru analizu ...i sve je rekao , koju namenu ima ...skroman , bez velikih pretenzija za necim vecim , do banke , do poste , prodavnice pijace ...skroman na potrosnji oko 2 litre...
S pocetka devedesetih razvijen je novi moderan agregat A-5 koncepcijski isti - dvobrzinac , ali ozbiljnije gradjen- jaca i bolja radilica , malo jace kvacilo , drugaciji unutrasnji prenos , a najvaznije jace orebreni cilindar koji je poboljsao hladjenje koje je na malom cilindru bila bolna tacka najbitnija razlika izmedju malog i velikog cilindra je sto veliki ima lamelarni usis sa svim njegovim prednostima...posle dvehiljaditih je razvijen na istom bloku A 55 koji je dobio uljanu pumpu , ali i vracen na klipni umesto da je ostao na lamelarnom ...ne znam zasto su to uradili , to je jedan korak napred i jedan unazad ???
Veliki cilindar zbog povecanih kanala i dobrog hladjenja dozvoljava tuning koji se moze dobro odraditi na gusanom , a jos bolje je alu- nikasil u Airsal sport verziji gde se sa pravilno odabranim periferijalima matic pretvara u pravog gradskog trkaca...tako , ja sam na mom Airsalmaticu uspeo da izvucem oko 6 Hp...za tu ciklistiku cak i previse ...ali , pravo zadovoljstvo je voziti ga ...
Treba napomenuti da i drugi proizvodjaci rade tuning cilindre DMP, i cuveni Gilardoni , gde je neka budala smislila cilindar koji isporucuje cak 15 Hp i koji kad kupis dobijes mrtvacki sanduk za samo jedan dinar u paketu ...
Ne bi bilo lose da nam Mario uradi analizu velikog cilindra ...
Onaj sa gornje slike je pravi lepotan , od mnogobrojnih verzija ovaj je jedan od najlepsih ...ako ne racunamo agregate koje Tomos nije samostalno pravio , a to su austrijski Puchovi na serijama T- 11, 12, i 13 i jedna mala serija na kaisarima - holandski agregati , Tomos je samostalno razvio APN koncept i Automatic A-3 koncept ...naravno da se sustinski razlikuju ...
A- 3 koncept je prvo razvijen kao jednobrzinac , a kasnije sa dva centrifugalna kvacila kao dvobrzinac ...u obe varijante je zadrzao u istom bloku bas ovaj cilindar na kome je Mario uradio dobru analizu ...i sve je rekao , koju namenu ima ...skroman , bez velikih pretenzija za necim vecim , do banke , do poste , prodavnice pijace ...skroman na potrosnji oko 2 litre...
S pocetka devedesetih razvijen je novi moderan agregat A-5 koncepcijski isti - dvobrzinac , ali ozbiljnije gradjen- jaca i bolja radilica , malo jace kvacilo , drugaciji unutrasnji prenos , a najvaznije jace orebreni cilindar koji je poboljsao hladjenje koje je na malom cilindru bila bolna tacka najbitnija razlika izmedju malog i velikog cilindra je sto veliki ima lamelarni usis sa svim njegovim prednostima...posle dvehiljaditih je razvijen na istom bloku A 55 koji je dobio uljanu pumpu , ali i vracen na klipni umesto da je ostao na lamelarnom ...ne znam zasto su to uradili , to je jedan korak napred i jedan unazad ???
Veliki cilindar zbog povecanih kanala i dobrog hladjenja dozvoljava tuning koji se moze dobro odraditi na gusanom , a jos bolje je alu- nikasil u Airsal sport verziji gde se sa pravilno odabranim periferijalima matic pretvara u pravog gradskog trkaca...tako , ja sam na mom Airsalmaticu uspeo da izvucem oko 6 Hp...za tu ciklistiku cak i previse ...ali , pravo zadovoljstvo je voziti ga ...
Treba napomenuti da i drugi proizvodjaci rade tuning cilindre DMP, i cuveni Gilardoni , gde je neka budala smislila cilindar koji isporucuje cak 15 Hp i koji kad kupis dobijes mrtvacki sanduk za samo jedan dinar u paketu ...
Ne bi bilo lose da nam Mario uradi analizu velikog cilindra ...
#4
Posted 03 January 2018 - 12:50
uradiću i A5 svakako, dok ovaj tvoj Airsal ne mogu bez mape i fotografija...
#5
Posted 08 January 2018 - 13:51
Mislim da imam za Airsala , potrazicu u arhivi , pa o tom , po tom ...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users