Athena Racing
Samo ime govori da se radi o proizvodu marke Athena, koji dobro znamo proizvodi pregršt delova za mopede i skutere.. U njihovom proizvodnom programu nalaze se dva auspuha za skutere i to Sport i Racing, u šturoj izvedbi za Piaggio i Minarelli agregate... Tragajući po netu slabo smo pronašli informacija kako bi došli do saznanja o kakvoj se izvedbi radi, na kojim obrtajima su rezonantni, krivo poređenje sa modelima i Stage6 ili Yasuni palete vrlo brzo može da dovede do zablude.. Na site-u proizvođača stoji ni manje ni više nego da je Sport auspuh predviđen za srednji spektar obrtaja i gradsku odnosno sportsku vožnju a da je Racing, auspuh projektovan za trke i agresivniju vožnju..
Na moju sreću u ruke mi je stigao jedan Racing primerak, Minarelli tip, pa sam hteo da podelim sa vama što više zapažanja i mera i pored toga što nije vreme za vožnju i testiranje... Hvala Zoksi-ju na ovom gestu i primerku koji je poslao...
Odmah ćemo zapaziti varove sa primesama mesinga odnosno mekog metala, koji ne bi smeo da puca na vibracijama visokih frekvencija, naime radi se o talasnoj dužini koja na 10k+ obrtaja dovodi u spregu zatvorene krugove i manje varove do pucanja, upravo zbog toga proizvođači rade konusne ili prelaze sa cilindra na granu i sa auspuha na prigušivač..
Primetićemo i da je svaki difuzor kao i protivkonus odrađen veoma skladno te auspuh kao celina deluje kao idealni ekspanzioni sud, koji bi trebao ponuditi široki powerband i kvalitetnu rezonancu..
Na prvi pogled kevlar na prigušivaču deluje krnje odsečen, i končići ne ulivaju neki kvalitetni rad, prigušivač je povezan klasično čeličnom šelnom, bez gumenog ili nekog drugog izolatora...
Izduvna grana je kratka i kao što vidimo u trećem luku već počinje da se širi.. Proizvođač je uradio klasične minarelli krivine, nisam siguran da li zaobilazi centralni stender, Carrera modeli od Yasuni prozvođača koji su sa čistokrvnim race epitetima, nemaju ove nagle krivine, i kod njihovog montiranja je obavezno skinuti centralni stender motora...
Evo i varova sa zadnje strane, najkulturnija izvedba sastava svih delova je odrađena na unutrašnjem rubu auspuha, ovde se vidi i da je glavni nosač isto povaren mesingom zbog vibracija.. Imali smo prilike susresti se sa ovim načinom rada kod Reverse Duo modela...
Vratićemo se na izduvnu granu, ugledaćemo ležište u koje ulazi prirubnica sa nastavkom.. nama na prvi pogled deluje preveliko, prečnik cevi na prvom luku premali ? o čemu se zapravo radi...
I prirubnica sa nastavkom deluje preveliko, klasični cilindri se moraju doraditi .. koliko ?
Tačno 3mm jer je ulaz prirubnice 28mm a izlaz sa cilindra 25 u nekim slučajevima 24mm.. da li je zaista potrebno toliko otvoriti cilindar ? Ako pogledamo nastavak koji ulazi u granu uočićemo da postoje ipak neke razlike između prirubnice i debljine prolaza na prvom kolenu i ovde treba obratiti pažnju koliko otvoriti a da se kasnije ne stvara vrtlog i gušenje, jer nam se prečnik vraća na manju meru...
Dakle imamo prirubnicu 28-28,5mm i ulazni prečnik prvog kolena 26-26,5mm, ove mere sam dobio posle blage optimizacije ivice posečene cevi, jer proizvođač u racing varijanti na to nije obratio pažnju...
Dakle imamo potvrđeni prelaz sa 28mm na 26mm, suženje u prečniku 2mm i to moramo ostaviti da čađ popuni, jer je cev u prvom luku nemoguće proširiti na 28mm, kada ima spoljnu meru 28mm, jedino rešenje bi bilo uraditi prsten ili čauru na strugu koji popunjava nastavak prirubnice na prelaznu meru .. tj 26-26,5mm
U daljem smo rasklopili prigušivač, ovde vidimo da se on na cevčicu auspuha navlači tesno, i da sastav prekriva ova silikonska guma... U ovoj izvedbi nema opruge kao na konkuretnim modelima, niti vezice koja će silikonsku gumu pritegnuti.. Jednostavno prigušivač tesno nailazi na cevčicu u dužini od cca 15mm.. a nosač je čelična šelna za sve..
Matice sa krunicama i rebraste platne su za pohvalu, u mnogo puta se pokazalo da se ovi šrafovi odvrću i gube od vibracija..
Ovde vidimo da je telo prigušivača u stvari od aluminijuma i da je samo kevlar slojem prelepljeno, što uopšte nije loše jer je ovde aluminijum preko potreban kao čvršći materijal od samog kevlara da bi nosio celo telo sa sve cevčicom zajedno.. U konkuretskim modelima recimo Yasuni C16 ovde kevlar ume da se odlepi na sastavu a mehanički ne daje toliku čvrstinu, imali smo primer kod RS2 Technigas-a gde posle izvesnog broja dotezanja kevlar počinje da popušta gasove i da se sliva ulje na sastavima...
Prigušivač je izveden sa tvrdom staklenom vunom koja je vlaknasta a ne presovana... Ovakve vune nalazimo u kompletima epoksidnih smola za lepljenje plastika... Moje mišljenje je da su trajnije i da manje prigušivanje decibela imaju od presovane sitne staklene vune koja se u konkurentskim modelima isporučuje u dve polovine...
Nailazimo odmah na cevčicu, meni je na prvi pogled nedostajala čelična žica, koja već znamo služi da smiri prvi nalet temperature i spasi prvi sloj vune od ugljenisanja i natapanja uljem.... Na njoj ima ukupno 22 rupice prečnika 4,5mm u 6 redova.. Meni ovo deluje kao bučan auspuh...
Priključak je rešen preko tvrdog i debelog klingerit zaptivača
I na kraju sledi merenje... koje iznosi tačno 2020 grama, zaključićemo da je ovo auspuh veoma lagan, i da je od Yasuni C16 modela lakši za celih 1020 grama, a da je od Roost sprint modela za visoki stepen trke teži za svega 200 grama...
I na kraju sledi dokument sa merama, ja sam ustanovio da je rađen od lima debljine 1mm pa su spoljne mere prečnika ekvivalentne unutrašnjim merama +2..
Na osnovu ovih mera uslediće i kalkulacija srednjeg rezonantnog obrtaja za nekolicinu tipova cilindara...
Ajmo prvo da odradimo odeđivanje rezonantne dužine, mada toga već ima na slici
Dužine su sledeće
1. 15mm - razlika koju unosi nastavak jer je nešto duži od ulazne cevi 42-27
2. 27mm - ulazna cev auspuha u koju ulazi prirubnica sa nastavkom
3. 42mm - srednja dužina prvog luka
4. 112mm - srednja dužina drugog luka
5. 161mm - srednja dužina prvog difuzora u luku
6. 82mm - srednja dužina drugog difuzora
7. 112mm - srednja dužina trećeg difuzora
8. 41mm - dužina ravnog dela
9. 101,5mm -polovina zbira prvog i drugog protivkonusa 143+60=203/2 = 101,5
dakle imamo rezonantnu dužinu koja iznosi 15+27+42+112+161+82+112+41+101.5= 693,5mm
na ovu meru dodajemo dužinu izduvnog kanala u cilindru koja u Hebo slučaju iznosi 28mm
pa je kalkulativno Lr= 721,5mm ili 72,1cm
sada preostaje da uvrstimo uglove primarnih prelivnih i izduvnog kanala kao i temperaturu izduvnih gasova... Uvrstićemo srednju temperaturu gasova od 400C
Hebo MR 183.1/129.1 (Zoksi tuned) centralna rezonanca na 10302 o/min
Stage6 Sport PRO 182/116 stock centralna rezonanca na 9833 o/min
Stage6 Racing 186.6/124 AC stock centralna rezonanca na 10249 o/min
pod uslovom da je dužina izduvnog kanala u svim cilindrima jednaka, i temperatura izduvnih gasova u sva tri slučaja jednaka...
Zaključićemo da je ovo Auspuh u rangu Stage6 PRO ili Yasuni C16 kategorije, koliko je širok power band i koliko je jaka rezonanca, neophodno je utvrditi na valjcima za merenje KS-a ili na putu parametrijskom metodom, akceleracije i krajnje brzine....
Ako uzmemo u obzir da su detalji ostavljeni na milost i nemilost shvatanju da race auspusi ne moraju biti finiširani do kraja, zaključićemo da je ovo auspuh pionir u racing klasi, i da svojom cenom i izradom verovatno opravdava ponuđeno.. Preostaje da se dopišemo na proleće kakav je u vožnji..
1
8 replies to this topic
#1
Posted 07 January 2011 - 23:14
#2
Posted 13 February 2011 - 00:38
Evo i prerada o koje sam planirao, izradio sam čauru na strugu kojoj je unutrašnja mera 26mm i koja se idelano nastavlja na unutrašnju meru cevi u prvom luku
i prema toj meri je obrađen izduv na cilindru
i prema toj meri je obrađen izduv na cilindru
#3
Posted 23 August 2012 - 12:02
Ajd da se malo dopunimo u vezi spuha.
Za pocetak krivina zaobilazi centralni stender i on je ostao na skuteru.
Sto se buke tice ne mogu da budem realan jer je od prvog dana izresetana cevka i stavljena Yasuni vuna.
Mare sto se centra rezonance tice ubo si ga u obrtaj,tu je na 10300 najjaci,posle kroz prevrtavanje izgura do 11-11,4k ali tu vec nema snage.
E sad ono najvaznije cena i odnos ulozeno/dobijeno pa sobzirom da sam ga pazario po veleprodajnoj ceni i mogu reci da sam zadovoljan.Vec maloprodajna cena od 30k. je po meni prejaka za ovaj spuh.
Za pocetak krivina zaobilazi centralni stender i on je ostao na skuteru.
Sto se buke tice ne mogu da budem realan jer je od prvog dana izresetana cevka i stavljena Yasuni vuna.
Mare sto se centra rezonance tice ubo si ga u obrtaj,tu je na 10300 najjaci,posle kroz prevrtavanje izgura do 11-11,4k ali tu vec nema snage.
E sad ono najvaznije cena i odnos ulozeno/dobijeno pa sobzirom da sam ga pazario po veleprodajnoj ceni i mogu reci da sam zadovoljan.Vec maloprodajna cena od 30k. je po meni prejaka za ovaj spuh.
#4
Posted 23 August 2012 - 15:46
Ovo bi mani leglo ko budali samar. Koliko je precizan crtez? Da probam da ga napravim. Tu je negde sa c16 samo je jednostavniji za napraviti.
#5
Posted 23 August 2012 - 23:08
Ja sam prvo imao pro replicu,i onda sam kupio athena hyper racing auspuh(ovaj o kome se prica),jesam osetio poboljsanje,ali nista spektakularno,trazio je motor mnogo lakse rolnice i tvrdju centralnu oprugu(kod replice je idealno bilo 3.7g rolnice i serijska centralna opruga,a sa athenom sam morao da stavim 3g rolnice i centralnu oprugu +35%,znaci ipak radi na vecim obrtajima) da bi isao kako treba,lepo sam ga ustelovao,krajnja se malo povecala,dosta je bio bucniji od replice(vristao je vise,sto je normalno,veci obrtaji)malo je bolje navlacio,ali po meni ne vredi 30.000din nikako nov(hvala bogu,ja sam kupio polovan).
nzm kolko je sad replica,ali mislim da sam je ja platio manje od 12.000din novu(maloprodajna cena,znaci veleprodajna je sigurno i manja),a ovaj je oko 30.000din.
Auspuh je po meni ok,ali je po meni odnos ulozeno/dobijeno dosta los.
nzm kolko je sad replica,ali mislim da sam je ja platio manje od 12.000din novu(maloprodajna cena,znaci veleprodajna je sigurno i manja),a ovaj je oko 30.000din.
Auspuh je po meni ok,ali je po meni odnos ulozeno/dobijeno dosta los.
#6
Posted 23 August 2012 - 23:17
Milos'96, on 23 August 2012 - 23:08, said:
Ja sam prvo imao pro replicu,i onda sam kupio athena hyper racing auspuh(ovaj o kome se prica),jesam osetio poboljsanje,ali nista spektakularno,trazio je motor mnogo lakse rolnice i tvrdju centralnu oprugu(kod replice je idealno bilo 3.7g rolnice i serijska centralna opruga,a sa athenom sam morao da stavim 3g rolnice i centralnu oprugu +35%,znaci ipak radi na vecim obrtajima) da bi isao kako treba,lepo sam ga ustelovao,krajnja se malo povecala,dosta je bio bucniji od replice(vristao je vise,sto je normalno,veci obrtaji)malo je bolje navlacio,ali po meni ne vredi 30.000din nikako nov(hvala bogu,ja sam kupio polovan).
nzm kolko je sad replica,ali mislim da sam je ja platio manje od 12.000din novu(maloprodajna cena,znaci veleprodajna je sigurno i manja),a ovaj je oko 30.000din.
Auspuh je po meni ok,ali je po meni odnos ulozeno/dobijeno dosta los.
nzm kolko je sad replica,ali mislim da sam je ja platio manje od 12.000din novu(maloprodajna cena,znaci veleprodajna je sigurno i manja),a ovaj je oko 30.000din.
Auspuh je po meni ok,ali je po meni odnos ulozeno/dobijeno dosta los.
#7
Posted 25 August 2012 - 12:21
I nije bilo razlike izmedju pro replike i athena racing-a?
Edited by Nesa BG, 25 August 2012 - 12:29.
#8
Posted 25 August 2012 - 14:29
Naravno da je bilo razlike,i to primetne,naravno u atheninu korist,ali hocu da kazem da jednostavno razlika po meni nije vredna tolike razlike u ceni.Sto se mene tice ja nisam zazalio jer sam kupio polovan auspuh(do duse bio je kao nov,karbon je bio fabricki bez ogrebotine,on nije bio nigde ulubljen ni ostecen,samo sto je dobio boju),ali da sam kupio nov verovatno bi posle ugradnje i stelovanja lupao glavom o zid.
A za te pare,nisam siguran,ali mislim da moze da se kupi neki yasuni ili tako nesto(mozda cak i jaci od njega),za koga ima i testova,grafikona,iskustva itd po netu,a za ovog nemas nista
A za te pare,nisam siguran,ali mislim da moze da se kupi neki yasuni ili tako nesto(mozda cak i jaci od njega),za koga ima i testova,grafikona,iskustva itd po netu,a za ovog nemas nista
#9
Posted 25 February 2018 - 12:11
ja sam ovde imao grešku u računici jer sam između 7 i 8 tačke u sabiranju rezonantnih dužina (gore u prvom postu nekada) izostavio prvu ugaonu cevku od 42mm, pa je tako i rezonantna dužina 74,4cm ukupno sa cilindrom umesto 72,1cm
dalje lome se koplja u teoriji da li se računa do polovine zbira protivkonusa odnosno oba protivkonusa, ili do 2/3 visine svih protivkonusa uključujući i imaginarni koji se računa kao zatvorena kupa.. poslednjih godina sam modifikovao teoriju i kalkulator prema Jennings-ovoj teoriji, ali sam zadržao Marovićevo shvatanje prostiranja talasa koje uključuje i visinu prelivnih kanala i računa dužinu povratka na osnovu BD-a..
stoga nova kalkulacija za ovaj spuh i S6 Sport pro LC cilindar na 350C iznosi
dok na 410C ona iznosi
dok će u Zoksi-jevom slučaju tuniranog HEBO MR cilindra 183,2/129,1 centralna rezonanca na 350C biti 9465 o/min opet na 410C ona može da se pomeri čak do 10095 o/min, tako da greške teorija u odnosu na praktično merenje nisu velike. Ovo je sve za minareli model, Miloš je taj spuh vozio u Piaggio izdanju na tuniranom S6 sportpro cilindru, tako da njegovi utisci mogu biti relevantni ako se utvrdi stvarna mera Athena racing spuha za Piaggio grupaciju..
ovde je kalkulator sa unetim vrednostima
athena_racing_mina.zip 82.76K 0 downloads
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users