Jump to content


Kymco SUPER 9



1 reply to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 January 2011 - 13:46

KYMCO Super 9 AC, model SF10DM(AT)-3.2kW (4.3KS)


Posted Image



Osnovne karakteristike
masa: 106kg (bez goriva i ulja)
nosivost: 165kg (dve osobe)
max brzina: 50 / 78km/h (fabrički, sa/bez blokade)
ubrzanje: 0-30 km/h: 3.4sec
zaustavni put: 30-0 km/h: 4,4m
potrošnja MB na 100km: 2.5-3.6l (25.6km/l)
potrošnja ulja na 1000km: 0.78l - 1.3l

motor i transmisija
motor: SF10F 49.4cm³ / 2T
cilindar: Ø39.0 x 41.4mm
hlađenje: vazdušno, prinudno
kompresija: 7.2:1 / 11.8 ± 2.0 bar
snaga: 3.27 kW/5750rpm (max 3.8 kW/ 7300rpm)
obrtni moment : 5.0Nm/6000rpm (max 5.5Nm/ 6500rpm)
broj obrtaja (ler-max): 1900-8000rpm
karburator: venturi 17mm (KEIHIN PB170) sa filterom za vazduh
dizna karburatora: #88/#72 (bez/sa blokadom)
emisija izduva (EURO 2): 97/24/CE CAP5 - FASE 2
transmisija: automatska, CVT, preko kaiša
kvačilo: suvo, frikciono, automatsko, centrifugalno, 107mm
rolnice: 13mm x 16mm 8.5g

točkovi
pneumatici: 120/70R12 51J 130/70R12 59J trenutno marke KING SHIN
pritisak za 1 osobu: 1.75-1.75 bar
pritisak za 2 osobe: 2.00-2.25 bar
naplatak: 3.0Jx12.0, 3.5Jx12.0, aluminijum

oslanjanje
napred: dvojno, hidrauličko Ø31
nazad: mono opruga sa amortizerom, 3 podesiva stepena elastičnosti

kočnice
prednja: Ø210mm disk, hidraulična, čeljust sa 2 klipa
zadnja: Ø110mm doboš, sajla

elektrika
starter: Alanser električni + nožni
palenje: CDI - Honda type - bez limita obrtaja
akumulator: 12V - 4Ah - olovni - suvo napunjen 30% kapaciteta (13.2V)
svetla i sirena: štop, pozicija, kratka, duga, žmigavci sa zvukom kliktanja, instrument tabla
svećica: NGK-BR8HSA
instrument tabla: brzinomer, gorivo, ulje, dugo svetlo, žmigavci, kilometraža
signal min.nivoa: gorivo 4l / ulje 0.2l

kapaciteti rezervoara
motorni benzin: 7l (MB95 bezolovni)
ulje za mešavinu: 1.4l
odnos mešavine: cca 46:1, automatsko mešanje
ulje finalnog prenosa: 0.12l, (SAE 90) Hipoidno

geometrijski parametri
gabariti: 1856x694x1172mm
međuosovinski razmak: 1295mm
klirens: 160mm
visina sedišta: 810mm
min radijus zakretanja: 2.15m
max ugao u krivini: 42.5°

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 January 2011 - 13:46

Kad pričamo o skuterima, uglavnom ih delimo na kineze i ove evropsko japanske proizvođače, sad ko koga kopira sve jedno je. U pomisli na Kymco većina ljudi greši permutirajući ime sa imenima sličnih kineskih proizvođača. Informišući se malo dublje dolazim do saznanja da je Kymco firma na Tajwan -u, koja proizvodi motore i skutere i da je osnovana krajem 60-ih godina. Po većini informacija se donedavno vodila kao fabrika u kojoj je Honda imala veliki udeo, a blokovi i većina delova se upravo ovde proizvodila za Hondine projekte. Nakon višestrukih uspeha Kymco kupuje deonice od Honde i postaje samostalni proizvođač čitave palete motora od kojih preovladavaju upravo skuteri sa kubikažama sve do 750ccm.

Super 9 je model 2T ili dvotaktni, radne zapremine 49ccm, pa se vozi sa potvrdom na male table. U svojoj paleti je jedan od modela sa sportski nadahnutim izgledom, podugnut rep, implementirani žmigavci u karoseriji, nizak srednji spojler. Ima veliku nosivost 165Kg, stabilnog je i udobnog upravljanja, pa je tako brzo postao miljenik višljim i težim ljudima, a savršeno zadovoljava i potrebe vožnje suvozača. Kvalitetan i jak motor, osetno pleni već pri prvom odvrtanju ručice gasa čak i sa fabričkom blokadom ume veoma da iznenadi. Karakteristično je da termogrupa cilindar i klip sa dobrim sintetičkim uljem prelazi preko 30000km, a da plastike na njemu ne cvile i ne škripe i posle više godina vožnje. Model AC ima prinudno hlađenje ventilatorom kao i većina TOMOS moped-a, dok je model LC sa vodenim hlađenjem i pumpom. Vodeno hlađeni model je opremljen još i disk hidrauličnom kočnicom na zadnjem točku, a u instrument tabli nalazi se i obrtomer. Kod naših uvoznika se isključivo prodaju AC modeli, iz tog razloga je i moj primerak upravo ovakav.

Posted Image



Instrument tabla je veoma pregledna, od merača poseduje ne previše precizan merač za benzin. Naime pun otklon kazaljke pokazuje kada je rezervoar pun, u toku utroška goriva merač pokaže prazno kada u rezervoaru ima još 4l goriva. Ovo je prva ozbiljna mana koju ja moram priznati da je značajan propust, jer se pri gradskoj vožnji dosta često nađete sa praznim rezervoarom i kada odete na pumpu tankujete najviše 3l goriva. Ovi ciklusi traju do trenutka kada se vozač malo opusti, jer stvarno nije gorivo ni do polovine utrošeno naime pun rezervoar je 7l kapaciteta. Priča se nastavlja tako što prođe jedan dan sa skalom na minimumu, vlasnik utešno misli ima još!.. prođe i drugi dan,.. sigurno ima još... dok iznenada motor ne stane jer stvarno nema više benzina u njemu. Kymca je veoma ponosno gurati sa svojih 106Kg do pumpe. Ja sam imao prilike dva puta.. Na kraju sam morao da otvorim i podesim nosač plovka do mere kada pokazuje puno od 7l - 4,5l, a prazno pokazuje kada preostane još 1,5l. Ovako je razumna rezerva da pređem 50km do pumpe. Lampica za ulje u rezervoaru koji prima skoro 1,5l ulja, pri svakom kontaktu inicalizuje stanje i za 1-2 sek, se gasi ukoliko ima ulja više od 2dl u rezervoaru. Interesantno treperi u vožnji već kada nivo ulja padne ispod 0,5l tako da alarmira na vreme nedostatak. Lampica za žmigavce je skoro neprimetna, međutim automat baš glasno klikće. Efekat je isti žmigavci se lepo primete i ne zaboravljaju uključeni. Lampica za dugo svetlo je druga katastrofa, jer upravo više smeta pri noćnoj vožnji tako da dugo svetlo koliko doprinese osvetljenju puta, toliko zaslepi plava sijalica koja je izuzetno jaka. Rešenje je prekriti je rukom, prelepiti parčetom trake par dana, i na kraju zameniti sijalicu na neku slabije nazivne snage. Pozadinsko osvetljenje instrument table pri noćnoj vožnji je umereno i prijatno. Kilometar sat sa svojom crvenom kazaljkom je lep uočljiv i krajnje neprecizan čak štaviše nelinearan. Kod vožnje 50km/h motor stvarno ide 48km/h, kako ubrzavamo sat sve više laže, na 80km/h motor ide 67km/h. Iza sata još ima mesta za skretanje cagera udesno, pa je tako na crvenoj gravuri mp/h u donjem redu gde se nalazi natpis, slovo (p) ekvivalentno 80km/h prave brzine mereno GPS-om. Motor fabrički ide 78km/h po satu bez blokade i 50km/h sa blokadom. Merač pređenih kilometara je analogni...

Posted Image



Na slici vidimo karburator koji je je Keihin proizvodnje difuzora 17mm. Očigledno da je proizvođač dao akcenat na karburator, što je logično ako očekujemo preko 5 konjskih snaga, međutim nije ovde kraj. Keihin je firma koju Kawasaki i mnoge firme koriste kao svoj favorit. KOSO karburatori za trke tipa PWK su takođe Keihin proizvodnje. Ovaj model PB170 ima na sebi automatski saug koji 30-ak sekundi po palenju motora utiče da se motor pravilno ponaša i u režimu hladnog cilindra i klipa, tako da može odmah po palenju da se krene sa vožnjom mada to nije preporučljivo jer ume da ošteti klipne prstenove i cilindar motora... Najbolje je sačekati bar 1min za zagrevanje motora na ler gasu.

Posted Image



Da se vratim na karburator tu je i šraf za štelovanje ler gasa i posebno šraf za štelovanje odnosa benzina i vazduha. Jedna od mana mu je nepodesiva iglica srednje dizne, naime ona se menja kao i glavna dizna te na njoj nema ni jedan jedini zarez. Uz karburator dolaze dve dizne fabrička 75, i proširena 88 koju serviseri preporučuju da se ugradi po skidanju blokade. Po menjanju dizne neophodno ponovo naštelovati odnos vazduha i goriva sa krstić šrafom. Filter je velik sunđerasti višeslojni maksimalno propusni za razliku od većine ulaz vazduha mu je na čak 25mm prečniku. Lako se skida odvrtanjem par šrafova sa te bočne crne kutije i lako se pere. Jedna od bitnih prednosti koju Kymco forsira je ova guma preko karburatora, koja ima rebrasto crevo za dovod toplog vazduha iz komore za hlađenje cilindra. Ova prednost dovodi zimi do brze stabilizacije temperature karburatora i goriva i smeše koja je precizno podešena samo na jednoom sličnom opsegu teperature. Tako je Kymco motor koji i zimi trči sa istom potrošnjom kao i leti, precizno radi i ne posustaje ni na par celzijusa iznad nule...

Sedište je udobno, prostrano i meko. Presvučeno imitacijom kože, lako se pere i lepo sija ukoliko se uglanca. Dovoljno široko i za ljude sa više Kg-a, a za suvozača definitivno ima mesta, pogotovu što njemu preostaje širok deo sedišta. Kada otvorite sedište ključem nailazite na otvore za tankovanje goriva i ulja, a kutija ispod sedišta je dovoljno velika da primi kacigu pune veličine, tako da bez bojaznosti možete da zaključate stvari. Nožice za suvozača su ugrađene, metalne, na klik patent, jake. Rukohvat za suvozača je iza sedišta, metalni povezan jakim šrafovima za metalni deo karoserije. Sa leve strane nalazi se još jedan rukohvat koji služi za podizanje skutera na srednji stender-nogare. Zadnji amortizer je podesiv u tri stepena tvrdoće.

Posted Image



Prednja maska je kako vidimo futuristička i aerodinamična. Ugrađeni žmigavci su lepo uočljivi i ne smetaju pri parkiranju. Sa dve strane nalaze se pozicija sijalice. Srednji far opremljen je Halogenom H4 sijalicom velike snage. Dobar fokus odaje precizno kratko i veoma kvalitetno fokusirano dugačko svetlo. Interesantna opcija je ablend koji vozač tasterom za kratko dugačko svetlo dobija kada pogura na dole. Tada se pale oba vlakna sa H4 sijalice i to ni manje ni više već direktno sa akumulatora. Ja ga koristim i kada motor nije uljučen za parking ili osvetljavanje garaže pri ulasku i izlasku, u svakom slučaju dobar je za one vozače koji ne skidaju na kratko, misleći da u susret dolazi mališan, ovaj ablend ume da upozori čak i da poplaši vozača koji smeta u saobraćaju veoma opako.

Posted Image



Prednji vizir je mali, sportski ali izmenjiv, za vozače kojima je potrebna veća zaštita od vetra, ovaj vizir se proizvodi u većem izdanju, retrovizori su ovalni, pregledni klasično podesivi po svim osama. Ručice su kvalitetne, gumirane, ne proklizavaju ni kada je vreme hladnije ili vlažnije. Ulje za disk kočnice može se proveriti na malom prozorčetu sa strane na kojoj se nalazi rezervoar ulja za kočnice, a za dolivanje je potrebno skinuti plastiku.

Posted Image



Auspuh je proizveden po EURO2 normi i u sebi poseduje katalizator. Na sebi ima ulaz ekstra vazduha koji se po jednom tankom metalnom kanalu dovodi do izduvnog grla, i taj ekstra vazduh dolazi preko određenih ventila i filtera iz pozadine karoserije. On je neophodan da katalizator sagore gasove po EURO2 standardu. Upravo iz tog razloga moram primetiti da se auspuh u radu veoma zagreje, pa vozač i suvozač moraju biti oprezni da se ne opeku. Iz tog razloga je montiran i ovaj niklovani odstojnik koji ima zadatak da znatno umanji temperaturu jer nije u direktnom spoju sa loncem. Nivo buke je minimalan, čak ume da smeta u javnom saobraćaju motor se ne čuje da radi ili na kom je obrtaju.

Posted Image



Na samoj izduvnoj grani nalazi se i takozvano slepo crevo, koje je u stvari rezonantni blok i ima zadatak da ograniči broj obrtaja motoru svojom dužinom i podpritiskom gasova na frekvenciji tačne talasne dužine. Dakle ovo slepo crevo se koristi kao blokada za limit krajnje brzine odnosno obrtaja i snage motora i preporučljivo ga je ukloniti da bi motor išao onako kako je projektovan. Postoje dva načina, najjednostavniji je da se jednostavnim pritiskom u mengelama odnosno šrafštuku koji se u radionicama koristi za prihvat predmeta, zatvori tj. pritisne kanal odmah po izlazu iz grane. Drugi način je malo kulturniji, i iziskuje majstora varioca, dakle da se ta cev odseče i na njeno mesto zavari elipsa od istog materijala i rupa zapuši. Efekat je isti, kod ove druge varijante, se manje čađi zadržava na neravninama sa unutrašnje strane cevi.

Posted Image



Prednji točak 12" nosi na sebi pneumatik Tajvanske proizvodnje King Shin Tire, koji je na ovom Kymco motoru trapeznog oblika i vrlo kvalitetnih performansi. Veoma lepo leži na putu i ne trese, a po kišnom vremenu besprekorno seče vodene lokve i odvodi ih kanalima prema stranama gume. Kočioni disk promera 210mm, uhvaćen je čeljustima sa dva klipa, i ovde Kymco odskače od konkurencije. Dakle preciznim i blagim pritiskom na ručicu kočnice vozač apsolutno može da zaustavi motor bez bojazni da će guma prokliziti ili da kočenje neće biti odgovarajućeg intenziteta. Očigledno se ovakvi kočioni sistemi postavljaju na veće modele, i krajnje korektno zaustavljaju motor i pri većim brzinama od fabričkih... Prednja viljuška je meka i kvalitetna, može se reći udobna, uliva sigurnost i daje maksimalnu preciznost u vožnji. Premeka i previsoka za trke, ali zato je za grad bez premca.

Posted Image


Potrošnja je 3-3,3l na 100km ukoliko pazite sa odvrtanjem gasa, malo agresivnija vožnja, strme ulice, naglo kretanje i vozač od 120kg mogu da ga dovedu do 4-4,2l na 100km.

Moja ocena od 1-5 bi bila 4.

Moram priznati da je motor izvanredan i pouzdan, da su plastike kvalitetne i farba odlična, da nije tog propusta na instrument tabli mogao bih dati najvišu ocenu, pod uslovom da ga upoređujem sa AC skuterima drugih proizvođača.. Kymco je tačno toliko dao koliko ga je vlasnik platio, cena 2007 god je bila 1740e u dinarskoj protivrednosti, dok je 2008 god bio na popustu po 1520e.. Svima koji žele da kupe kvalitetan motor, da se voze bez bojazni da će nešto otkazati, pa čak i da uzbrdo mogu da napreduju, smem da preporučim ovaj model, i da kažem da nije precenjen. Težim i višljim ljudima kao što sam ja mogu samo da kažem to je to..





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users