

Honda X8r-s
Started by Jokara, Mar 16 2018 03:51 PM
38 replies to this topic
#21
Posted 11 June 2018 - 06:22
Čestitke na radovima i zahvala za prezentaciju komponrnata koji su novina. Havarija je tačno zbog oscilacija usledila. Interesantno je kako su rešili pogon ventivara. Kako ste uspeli da montirate ventivar novi, koliko je oštećen dosed na osovini ?
#22
Posted 11 June 2018 - 16:15
Hvala. Muke su bile, mirna ruka i fina turpija jedno 45minuta. Jokara ima dva ventilvara, stim da je originalni vec bio kod strugara i upucana je caura sa D rupom, medjutim ta caura je malo deblja tako da zvedza kurble ne dovata do radilice i kurbla ne moze da se koristi trenutno, ali prenos funkcionise.
Drugi ventilvar, koji je bio na skutu kada je dosao kod nas, nije originalni i ima rupu veceg precnika tako da je preos bio u ozbiljnom debalansu i otuda su oscilacije. Posavetovali smo Jokaru da odnese strugaru zvezdu kurble i ventilvar i da se zvezda upusti 2mm u ventilvar. Na taj nacin dobice kvalitetan prenos snage (metal na metal) ali i funkcionalnu kurblu.
Drugi ventilvar, koji je bio na skutu kada je dosao kod nas, nije originalni i ima rupu veceg precnika tako da je preos bio u ozbiljnom debalansu i otuda su oscilacije. Posavetovali smo Jokaru da odnese strugaru zvezdu kurble i ventilvar i da se zvezda upusti 2mm u ventilvar. Na taj nacin dobice kvalitetan prenos snage (metal na metal) ali i funkcionalnu kurblu.
#23
Posted 11 June 2018 - 17:47
Pa nista, ja sam prezadovoljan. Samo cu reci da sam hteo da ga prodam pre svega ovoga. Bila je fora "Ma sta ce mi, ide 50, nema start, kupicu nesto bolje". Ali sam resio da mu dam sansu. Isplatilo se. Skuter je kod mene jako dugo. Pre njega sam imao free-ja poznatijeg kao "beli postarski skuter" koji je isao bas dobro ali sam ga prodao i kupio Hondicu koja je mnoooogo lepsa. Skuter je isao fino dok se nije pojavio problem. Kao sto sam gore pisao da se ne razumem u skutere, odlazio sam kod vise majstora u mom gradu ali je ispalo da su oni "majstori", svi su se cudili jer prvi put vide ovaj motor, jako su retki i u gradu ga samo ja imam, ne znam zasto, dal zato sto su dobri pa kada ih neko kupi ne zeli da ga proda ili su s.... pa ih niko ne kupuje. Mada iskreno mislim da se jako malo zna o njima i zato se izbegavaju. Ja sam ga kupio u Austriji. Meni se iskreno jako svideo. On je 2002 godiste i sada kada se pojavim negde ljudi ne znaju da je toliko star, ocuvan je jako lepo, nikada ga nisam farbao niti sminkao, farovi i plastike na istrument tabli su kao nove nigde izbledeli, naravno ima po koju ogrebotinu sa bokova ali sve se to moze srediti. Ipak je star 16 godina sto je meni neverovatno. Uglavnom niko nije resio problem i ja sam izgubio zelju da ga vozim i ostavi pod ceradu u garazi, povremeno sam ga palio provozao koji krug. Tu su se oni igrali sa rolnicama sa novim kvacilom, oprugicama, igrali su se i sa karburatorom gde su ne znam tacno, ali su povecali ili smanjili potrosnju ulja i goriva ili nesto od ta dva i uglavnom klip je pukao kod karika. Problem sam resio kod drugog majstora naravno pre njega sam promeni trojicu,kod ovog sam narucio klip, samo je razlika sto je ovaj klip siri za 1 ili 2mm, namerno je kupljen veci jer je taj prethodni ostetio cilindar pa sam nosio cilindar na sirenje za toliko. Ja zaista ne mogu da verujem da oni bas nemaju pojma a ispred servisa po 20 skutera, mozda se nisu ni trudili ali nije ni bitno vise i ne bih o tome. Ja skuter nisam odrzavao sudeci po svemu sto treba promeniti jer iskreno nisam ni znao, oni mi nisu rekli a ja sam mislio da tako treba, sada ispada da sam bas aljkav ali zaista nije tako. Odrekao sam se dosta stvari da bih skupio novac. On je tada (pre vise od 10 godina) bio placen oko 1800e, sto nije ni sada malo. Kao i sada, sve sto je trebalo sto se tice prenosa je zamenjeno bez problema. Mozda sam vec i mator za njega (26godina imam) ali posle svih tih muka i toliko godina ne vozenja i stajanja pod ceradu pojavila mi se zelja da ga opet sredim. Bez obzira sto on ima 50 kubika, ja u gradu pogotovo kada su guzve stignem gde hocu, jako brzo, ne razmisljam o pakriranju, gde god da ga ostavim nikome nece smetati. Sa njim nikada nema guzve. Potrosnja je 3.5l na sto kilometara, registracija za celu godinu je 2000din, tako da je jako ekonomican a sada i brz. Kao sto svi znate Acu i Acu tako sam ih i ja pronasao na forumu i resio da se vidim sa njima da se upoznamo da pokazem skuter i tako je krenulo sve. Otisao sam na prvi pregled oni su sve rastavili pogledali sta treba i uslikali. Napisano je na papiru i sve je vraceno kako je bilo nakon cega sam ja pokupio skuter. Par dana posle toga kao po dogovoru momci su se javili sa resenjem i rezervnim delovima. Jeste da me je sve izaslo oko 20 000 din ali stvarno je sve ispalo odlicno. Skuter ravnomerno ubrzava do 60 65 posle uspori ali izvuce nekih 75-80 sto je sasvim dovoljno za taj motor. U jednom trenutku sam isao 85 ali samo tada, probe radi. Za sada je 60-65 i previse dok se ne srede kocnice, gume i amortizeri. Kada bih zamenio auspuh i uklonio elektronsku blokadu verovatno bi isao jos brze, ali necu to raditi jer je ovako super i mislim da ce motor duze trajati. Nije da ja sada hvalim momke ali oni su meni resili problem i nemam nikakvo lose misljenje o njima, stvarno svaka cast, sta vise, ocigledno je da se momci razumeju i to rade iz hobija i iz ljubavi. Svaka cast na tome. Sledece sto resavam su kocnice i to po hitno. A ulje na pumpi necu vise kupovati, nije nista jeftinije, opet i to ulje koje sam kupovao sam kupovao iz razloga sto nisam znao da postoji mnogo kvalitetnije. Uslikacu skuter i snimiti klip ubrzanja pa cu okaciti ovde na forumu, do tada se vidimo!
#24
Posted 11 June 2018 - 21:10
Hvala na iskrenim pohvalama!
Podsetio si me, zaboravio sam da napisem par reci o karburatoru. Naime Hondica nosi dell phva12 za razliku od kymca recimo koji na slicnom vertikalnom agregatu ima keihin od 17mm mislim.. Razlika u performansama je ocigledna ali sa ovim komponentama u prenosu, honda sada moze da postigne odlicnu krajnju brzinu za 50ccm ali uz minimalisticku potrosnju.
Zaboravio sam da napisem da je u karbu bila neka razbusena dizna a pri tome igla spustena skroz. Definitivno je neko cackao odokativno. Uglavnom, zamenom dizne i pomeranjem igle smo lako dosli do normalnog i ravnomernog rada motora ali smo time i definitivno potvrdili da je problem starta i krajnje brzine bio u komponentama prenosa.
U zdravlju da se vozis i da se vidimo uskoro na servisu kocnica
Podsetio si me, zaboravio sam da napisem par reci o karburatoru. Naime Hondica nosi dell phva12 za razliku od kymca recimo koji na slicnom vertikalnom agregatu ima keihin od 17mm mislim.. Razlika u performansama je ocigledna ali sa ovim komponentama u prenosu, honda sada moze da postigne odlicnu krajnju brzinu za 50ccm ali uz minimalisticku potrosnju.
Zaboravio sam da napisem da je u karbu bila neka razbusena dizna a pri tome igla spustena skroz. Definitivno je neko cackao odokativno. Uglavnom, zamenom dizne i pomeranjem igle smo lako dosli do normalnog i ravnomernog rada motora ali smo time i definitivno potvrdili da je problem starta i krajnje brzine bio u komponentama prenosa.
U zdravlju da se vozis i da se vidimo uskoro na servisu kocnica

#25
Posted 01 August 2018 - 20:19
Prvo čišćenje dekle. Posle 500km. Po savetu Ace i Ace malo sam otvorio deklu, napravio zazor da bi vazduh cirkulisao i da bi hladjenje bilo bolje
#26
Posted 01 August 2018 - 20:22
1
2
3
4
2
3
4
Attached Files
#27
Posted 01 August 2018 - 20:24
5
Attached Files
#28
Posted 01 August 2018 - 20:25
6
6
6
Attached Files
#29
Posted 01 August 2018 - 20:27
Krajnji rezultat
Attached Files
#30
Posted 04 August 2018 - 09:49
Mogao si je otvoriti i sa zadnje strane da vazduh struji...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#31
Posted 08 August 2018 - 13:36
Jesam. Ali se ne vidi baš lepo na slikama
#32
Posted 08 August 2018 - 18:17
Estetski dobro izgleda, u praksi moglo je jos malko vece, ali i ovo ce svakako znaciti po ovim vrucinama.
#33
Posted 15 August 2018 - 07:19


Ja sam to resio na ovaj nacin od minareli agregata ,gde dole upada zvezda i steze ga njegova fabricka sajbna za radilicu
Sent from my iPhone using Tapatalk
#34
Posted 07 May 2020 - 22:42
Evo malo sredjivanja skutera, prosle godine nakon 1000km sam stavio 8g rolnice, to su me momci Aca i Aca posavetovali, bilo je 7g dok se malo ne razrade novi delovi. Dobio je malo na krajnjoj brzini, ubrzanje se gotovo nije promenilo. Krajnja brzina je oko 80km, na 60-65 je najbolji za voznju, to je dovoljno da zuji po gradu.
Nove gume Fortuna, srednjeg kvaliteta, posluzice koju godinu, uzeo sam i amortizer zadnji, originalan, samo je boja opruge zuta, super se uklopio s obzirom da su mi nalepnice na skuteru zute boje. Mozda prepakujem opruge na kraju sezone da bude sve crno. Pakne sam zamenio na oba diska. Sredio sam i kocnice, problem su bili srafovi koji drze plocice gde se sipa ulje, zardjali, pojedeni, to se busilo i seklo pa su se tom prilikom ostetile plocice, ali kada sam narucivao gumice za kocnice na kandzama porucio sam i te plocice, originalne srafove nisu imali na stanju, stavio sam neke zamenske, posluzice. To sam sve uzeo u Hondi, nisam hteo da uzimam zamenske ili neke kopije, nije neka razlika u ceni osim sto sam cekao par dana da im stignu, nisu imali na stanju.
Honda je dobila i nov akumulator, takodje sam nasao i led svetla koja rade bas super, prezadovoljan sam, ubacicu slike i njih da vidite kako izgledaju, ako nekom pasu na drugi skuter ili da stave Hondasi na svoje x8rs-ove.
Ostalo je jos da se repariraju prednji amortizeri na vili i bice tip top. Sredio sam i sediste, morao sam ga presvuci jer se pocepalo, iste veceri je macka ostrila nokte i upropastila ga je skroz. Moracu opet...
I naravno, ulje vise ne kupujem na pumpi
Nove gume Fortuna, srednjeg kvaliteta, posluzice koju godinu, uzeo sam i amortizer zadnji, originalan, samo je boja opruge zuta, super se uklopio s obzirom da su mi nalepnice na skuteru zute boje. Mozda prepakujem opruge na kraju sezone da bude sve crno. Pakne sam zamenio na oba diska. Sredio sam i kocnice, problem su bili srafovi koji drze plocice gde se sipa ulje, zardjali, pojedeni, to se busilo i seklo pa su se tom prilikom ostetile plocice, ali kada sam narucivao gumice za kocnice na kandzama porucio sam i te plocice, originalne srafove nisu imali na stanju, stavio sam neke zamenske, posluzice. To sam sve uzeo u Hondi, nisam hteo da uzimam zamenske ili neke kopije, nije neka razlika u ceni osim sto sam cekao par dana da im stignu, nisu imali na stanju.
Honda je dobila i nov akumulator, takodje sam nasao i led svetla koja rade bas super, prezadovoljan sam, ubacicu slike i njih da vidite kako izgledaju, ako nekom pasu na drugi skuter ili da stave Hondasi na svoje x8rs-ove.
Ostalo je jos da se repariraju prednji amortizeri na vili i bice tip top. Sredio sam i sediste, morao sam ga presvuci jer se pocepalo, iste veceri je macka ostrila nokte i upropastila ga je skroz. Moracu opet...
I naravno, ulje vise ne kupujem na pumpi

4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users