←  Moj skuter

svet-skutera

»

Honda X8r-s

Locked

Jokara's Photo Jokara 16 Mar 2018

Kupio sam ga novog. Do danas sam presao 26 000. Do 25 000 je bio bez ulaganja. Nista nisam pipnuo. Samo sipaj i vozi. Naravno da je garaziran tako da je jako ocuvam. Za skuter tog godista jako lepo izgleda pogotovo njegov rep. Na 25 000 sam menjao kais i kvacilo, rolnice i ventilator varijatora (njegov originalan jer se taj pojeo, stavio sam isti) pakne na diskovima napred i pozadi, otvarao i cistio auspuh. E onda mi se desio problem. Tj.pre menjanja svega toga se desio problem da skuter prilokom davanja gasa pocne da trese i jedva ide do nekih 10km/h i onda polako dobija snagu i ubrzava sve brze i brze. Dve osobe nema sanse da povuce. Menjao sam 4 majstora i niko nije nasao kvar. Odem kod jednog i on kaze e rolnice su se istrosile ajde zamenim rolnice on ide kao pre i posle nekog vremena opet izgubi snagu. Kod drugog zamenim kais i isto. Kod treceg kvacilo i isto posle nekog vremena pocne da se gusi i da trese. Cetvrti kaze auspuh. Onda sam izvalio da kada skinem te delove i samo ih vratim on ide, predjem nekih 30-40km i pocne opet. Opet otvorim sve skinem i vratim i opet isto. Dal se nesto negde zaglavi, nisam pametan. Od 30 do 50 sasvim lepo ide. Ne razumem se u motore a u gradu NIKO nema motor kao moj da se posavetujem a ovi majstori su isto prvi put videli. Na netu sam nasao da na CDI u secnem neku zicu i navodno se skida blokada. Moj skuter ide 50km/h. Na nizbrdici ne ubrzava nego me zakucava. Oseti se cimanje (nesto ga koci). Ne znam sta da radim. Pa ako neko ima savet neka mi da. Cuo sam se sa jednim deckom koji je ranije(2015) pisao ovde na forumu da stavim: zupcanike 16/40 ako mi je ravnicarki teren gde ga vozim ili 16/47 ako ima brda. Generalno najveci uspon je nadvoznjak, da stavim male zute opruge i plavu veliku i rolnice od 5g. Variator neki sportski malosi ili polini i mogu staviti neki CDI sportski. Ne znam koliko to kosta sve, opet kazem da se ne razumem. Ali kada bi sve to promenio plasim se da bi se opet desilo to da izgubi snagu i da nece da vuce. Ako neko zna neka napise nesto.
Quote

Mario's Photo Mario 16 Mar 2018

Ne bi bilo loše da posnimaš to što ti se dešava pa da postaviš na jutub snimak i ovde ulinkuješ, kako bi se upoznali malo bolje sa tvojom situacijom.
Quote

Jokara's Photo Jokara 16 Mar 2018

Pa hajde probacu. Danas sam ga recimo vozio i krenuo startno. Stao sam na semafor i jedva je krenuo. Ne znam sta tu moze da glavi. Prethodne rolnice koje sam promenio presle su 200km. Skinuo sam ih i nisu valjkaste. Izgledaju kao elipsa.
A sta mislis o onim delovima koje sam napisao da bi zamenio?
Quote

Mario's Photo Mario 16 Mar 2018

Imaš neke slike utrošenih delova za koje su majstori konstatovali da su loši ?
Quote

Jokara's Photo Jokara 16 Mar 2018

Imam te rolnice krive. Prosle rolnice su se istrosile. Nisu bile valjkaste nego kao sestougao. A kvacilo se istrosilo. Pakne te i desilo se bas kao na ovom linku koji cu okaciti...samo je bilo jos gore

https://www.google.r...Xx_1M9rXazIayM:
Quote

Jokara's Photo Jokara 16 Mar 2018

Rasiririo se taj kanal kao na lici levo a trebalo bi da je kao na slici desno
Quote

Mario's Photo Mario 17 Mar 2018

Desno je linearni a levo nelinearni torq-e driver, to su slike sa našeg foruma... Stock mašine uglavnim imaju nelinearne kanale ako na to misliš, kinstruktori su time promenili razmenu prenosa posle neke brzine, npr od 0-25 zaukava na višljim, dok 25-50kmh na nižim obrtajima.. To je tako normalno za fabrički agregat.. Sad drugo pitanje je ako se taj kanal raširio - utrošio.. budi malo precizniji molim te i daj stvarne slike....
Dakle nećeš privući pažnju članova za odgovore ukoliko se ne potrudiš malo..
Quote

boriss1972's Photo boriss1972 17 Mar 2018

Ako imas imalo znanja I volje pomoci ce ti odavde forumasi, znanje nekolicine prevazilazi sve servise svijeta.Jednostavno nema nerjesivog problema.Fotografije sa konkretnim stvarima postavi I da vidis dijagnozu problema I nacin otklanjanja.
Quote

Jokara's Photo Jokara 17 Mar 2018

Rasirio se i potrosio. Pokusao sam da objasnim. Nemam vise to pokvareno kvacilo. Svi delovi su novi na skuteru, ali se i dalje desava ista stvar oko starta. Snimicu klip ovih dana pa cu okaciti ovde.
Quote

Mario's Photo Mario 17 Mar 2018

Kanali u torque driveru se potroše od oscilacija, koje najčešće prouzrokuje remen. Dok nega uglavnom zatalasa loš variomat, recimo bronzana čaura, koja je propala od loših slidera i rolnica. Sad ako si to sve izmenjao preostaje da se provere ležišta štiftova u nepomičnoj remenici jer i ona umeju da propadnu. Dakle ovo je čist uzrok neredovnog održavanja rolnica i slidera kalote koji su u zbiru svega 10-ak eura. Nema tu leba, sve moraš menjati, a pre toga proveriti da li se osovina radilice pokrivila i kako funkcioniše ležaj radilice na strani variomata...
Quote

Jokara's Photo Jokara 18 Mar 2018

Imas li nekog majstora da mi preporucis u BG-u koji mi moze pogledati sve to ili u okolini? Ili da odem kod nekih kod kojih sam vec bio i da im kazem da pogledaju ovo sto si mi gore napisao.
Quote

Jokara's Photo Jokara 18 Mar 2018

I da li znas okvirnu cenu koja bi bila za zamenu svega toga
Quote

Mario's Photo Mario 18 Mar 2018

Aca i Aca su ti u Zemun-u, oni su dugo godina sa nama, kontaktiraj ih pa proveri koji su delovi na prenosu za zamenu

https://svet-skutera...-Scoot-workshop
Quote

Razredni's Photo Razredni 18 Mar 2018

Pozz i u temi. Hondica je skroz oke skuter i ugalvnom je ovaj agregat posluzio kao neki izvorni blueprint za kopije kymca, syma peugeota... agrgati imaju kompatibilnih delova ali mnogo toga nazalost ne pase na Hondu.

Prvo, trebalo bi da se malo bolje upoznas sa svetom skutera, prvenstveno odrzavenjem i servisnim intervalima.
Mali 2t agregati od 50ccm mogu da traju solidno dugo ako im se posveti adekvatna paznja. U principu, vecina proizvodjaca ima veoma slican servisni interval pogotovo jer su ti agregati i cvt prenosnici konstrukcijski veoma slicni a u praksi to znaci da servis radis na svakih 5000km, gde se cisti filter vazduha, menja svecica, po potrebi menjaju klizaci, rolnice, cisti kvacilo i podmazuju neke osnovne komponente. Na svakom drugom servisu (10000km) obavezna je zamena remena (klizaci i rolnice ako nisu menajni na 5hkm), centralana opruga kvacila itd itd.. remen se trosi, kao i klizaci i rolnice i prvi utisak je pad performansi, posto se remen za nekih 8-9000km potrosi za 1mm ili vise, krecu da ispadaju konci (aramidni umetci) koji ulaze i blokiraju ono sto ne treba u prenosu. Rolnice kada se ukockaste variomat ne moze vise pravolinski da se otvori, krece u stranu i u debalans, pa ubrzo krecu oscilacije i trzanje...
Sam agregat bi trebalo otvoriti i ocistiti na svakih 12-15000km jer se stvaraju depoziti cadji na klipu, karikama i u auspuhu...
Kako si ti uspeo da predjes 25000km a da nista nije pipano, meni stvarno nije jasno, to je verovatno za ginisa sa jedne strane, a sa druge strane to sada znaci da sve ono sto nisi odradio na vreme, sada moze da te kosta duplo.

Drugo, te price o produzenju prenosa menjanjem zupcanika, zakucavanjem na nizbrdici (menjanje cdi-a) i slicna ulaganja piju vodu samo kada su agrgat i prenos top stanju pa zelis da ulozis novac u nadogragnju (tuning) kako bi dobio bolje performanse.
Mali seriski agregat od 50ccm nema snage da gura produznje prenosa, to obicno stavljamo posle ugradnje cilindra sa povecanom zapreminom (recimo 70ccm³ Malossi sport). Takodje, skidanje blokada broja obrtaja (menjanje cdi-a) se radi kada se postavi rezonantni auspuh u paru sa sportskim cilindrom koji rade na visim obrtajima od seriskog cilindra i auspuha itd... to su sve skupe tuning prepravke i vuku jedna drugu, ulaganju nikada kraja.

Za pocetak koncentrisi se da dovedes skuter u fabricko stanje kako bi resio probleme i povrtio vozivost.

Ja verujem da je i agregat u jako losem stanju prvenstveno jer opisujes pad snage kada se zagreje, ali to moze da bude i do komponenta samog variomatskog prenosa.

Veci problem moze da predstavlja cinjenica da su originalni delovi extremno papreni, ima ih samo u Delti. Ima dosta raznoraznih aftermarket delova, ali kod onih jeftinjih servisni interval se smanjuje za duplo...

Ovlasceni Hondin uvoznik i serviser ti je Delta, ul Omladinskih Brigada 33a na Novom Beogradu, a kod nas u Scootworkshop u Zemunu mozes svakako dobiti inspekcijski pregled pa da znas dalje sta ti je ciniti.
Quote

Jokara's Photo Jokara 18 Mar 2018

Svakako cu vas kontaktirati, samo da se malo prolepsa vreme pa i doci do vas da odradimo sta je potrebno. Hvala za detaljan tekst, svaka cast.
Quote

Razredni's Photo Razredni 10 Jun 2018

E pa ovako. Pre malo vise od mesec dana, Jokara je po dogovoru dovezao skuter na pregled. X8r sa dvadesetak plus hiljada km na satu, prelep skuter ali bez redovnog odrzavanja. Agregat su vec radili majstori i unutra je ProX klip, cilindar razbusen na neku specijalu. Auspuh otvaran i ociscen, diskovi i plocice u polovicnom stanju, stapovi prednje vile imaju na sebi honove, niklovane povrsine masne.. Ulje u kocnicama nije nikada menjano, kroz prozorcice se nazire zardjala kociona tecnost, prednja kljesta blokiraju i ne odvajaju. Gume su stare. Sve ovo pisem jer verujem da Jokari treba podstrek i podsetnik za budeuce radove.


Skut krece iz mesta extremno sporo a posle par sekundi prevrtava i kuca u blokadu. Onako odokarivno, kroz ulicu, za 50ak metara nagura 45-50 km/h i tu je kraj...

Dakle posle vizuelne inspekcije, skinuli smo deklu krenuli sa pregledom.
Posted Image

sve je puno piljevine od remena, za ne poverovati je remen od 15,5mm (novi treba da bude 17,5mm) duzine 835.
Posted Image
sada je jasno zasto skuter prevrtava.

Kolege majstori kojis u popravljali stanje prenosa nisu se bas proslavili, vidni su tragovi ostecenja na kraku radilice kao i na ventilvaru.
Posted Image
Posted Image

Honda nema nutove na radilici, kalota varija ima klasicnu rupu bez nutova, a ventilvar na sebi ima rupu u obliku latinicnog velikog D, tako da je to jedino mesto oslonca koje pogoni kais sa radilice. Nazalost, ventilvar je provrteo...

Variomat je tek u losem stanju, tregovi koriscenja ali i nepazljivog rada su veoma vidljivi.
Posted ImagePosted ImagePosted Image
izlaznosti remena naravno nema jer je remen pojeden za 2mm.

Torque driver je bez masti, pinovi pojedeni i veliki su luftovi prilikom otvaranja.Posted Image

kvacilo pojedeno i masno, neko je ovde postavio crvenu centralnu oprugu i plave oprugice kvacila koje su se umorile i ispustile dusu
Posted Image

a mast iz kanala remenica je zavrsila u zvonu
Posted Image

Posle deatljnog pregelda, predlozio sam Jokari da se mora zameniti kompletne komponente prenosa, kao i odrati servis vilica i kocnica, zamena pneumatika.

Za prvu pomoc, ociscen je kompletan prenos,Posted Image filter vazduha,Posted Image zamenjena svecica i zamenjen ventilvar (Jokara je imao pod sedistem originalni ali obradjen kod strugara), a sve to za par dana dok ne pristignu potrebni delovi sa Racing Planeta...
Quote

Razredni's Photo Razredni 10 Jun 2018

Jokara je vozio skut par dana, kaze da je malo bolje ubrzavao... uglavnom poruceni delovi su stigli, pa da krenemo.

Posted Image


Variomat Top racing sv1
Posted Image

Set remenica i kvacila Naraku (peugeot/honda/kymco) 118mm
Posted Image

Malossi specijal belt 18x838
Posted Image
Quote

Razredni's Photo Razredni 10 Jun 2018

Top racing variomat me prijatno iznenadio. Predlozio sam ga Jokari iz razloga sto svi dobro znamo da je kvalitet zavrsne obrade kod Top racinga na visokom nivou, a ako uzmemo u obzir da je ovo oversize sport variomat uz koji se dobijaju 3 seta rolnica i 2 sajbnice za stelovanje a sve to za ispod 50eura, onda je racunica i jasna i isplativa!

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

slike govore vise od reci!

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Sam variomat je precnika 95mm, koristi bolcnu duzine 38mm precnika 20mm. 3 seta rolnica od po 7, 8 i 10grama. 2 sajbnice su konusne i debljine su im 1 i 1.1mm.

u odnsu naoriginalni variomat, razlika je i na oko ogromna

oba variomata koriste 16x13mm rolnice, stim da seriski za hondu idu od 8,5grama, kao na primer kod Kymca.. precnik stok variomata je 88mm, a originalana bolcna je 1,5mm kraca.
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

zavesna obrada je odlicno odradjena, cak i slajderi nemaju ni trunku lufta kao recimo kod malossijaPosted ImagePosted Image

uz dodatne sajbnice od 2.1mm dobijamo bolcnu duzu za 3.6mm i u saradnji sa malossi specijal remenom sirine 18mm veoma veliki potencijal za krajnju brzinu!
Quote

Razredni's Photo Razredni 10 Jun 2018

Sto se tice remena, nema nekog velikg izbora nazalost. Originalni 17,5 x 834 je nazalost nedostupan, kineske naravno nismo ni zeleli da preporucimo a uz saznanje da Naraku proizvodi remenice koje se konstrukcijski malo dublje otvaraju, bez razmisljanja smo preporucili malossi remen od 18mm.

razlika izmedju starog pojedenog i novog je vise nego ocigledna.
Posted Image

Sto se tice Narakuovih remenica i kvacila, veoma dobra periferija za 50ak eura na Racing Planetu.

Remenice su nelinearne, 118mm sa kvacilom 105mm.
Posted Image
Posted ImagePosted Image
ugao torqa nije toliko extreman, slicno kao i na stok hondinim remenicama, ali u saradnji sa kratkom i tvrdom oprugom koju pakuje Naraku, pad obrtaja je gotovo neprimetan.

Bitnija strana ovih remenica je njihovo otvaranje, i sama sirina, za 2mm su sire u skupljenom polozaju od remenica za hondu i kymca, a samim tim i u rasirenom polozaju su sire.
Posted ImagePosted Image

Narakuove remenice imaju prazan hod izmedju poklopca torqa do vrha kvacila od ravno 15mm, sto je 4mm kraci hod od stok remenica
Posted ImagePosted Image

iz tog razloga, naraku pakuje kratku ali tvrdu oprugu. Opruga je slicna konceptu za Piaggio, ali je jos kraca.
84mm duzine, precnika 50mm sa debljinom zice od 3.9mm.
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Opruga seda u klasican klizac-poklopac, a na strani kvacila nema plasticnog klizaca. Samo kvacilo je identicno piaggiovom 105mm i utori za oprugu su precizni tako da opruga nece imati debalans u centrifugiPosted ImagePosted Image

samo kvacilo je masivno i deluje dosta kvalitetno. Oprugice su debljine 1.6mm sto je svakako norma za stok.Posted Image

Povrsine lamela su vece, same lamelice su duze i nesto sire od standardnog hondinog kvacila, ali u odnosu na stok zvono, povrsine lamela su pokrivene. Uporedba sa starim originalnim kvacilom
Posted Image

Ako uzmemo u obzir da ovaj tip remenica pase na gy6/honda/kymco/peugeot, a pri tome pruza nesto vece otvaranje remenica kao i kvalitetno kvacilo sa vecim povrsinama lamelica, kao i cinjenicu da se mogu koristiti i krace i duze centralne opruge iz familije 50mm, ovo je svakako best-buy!
Quote

Razredni's Photo Razredni 10 Jun 2018

Da se vratimo hondi. Iz finansijsko tehnickih razloga, u prvoj turi odradjen je samo servis prenosa. Spakovane su sve nove komponente, variomat, remen i kvacilo. Iz nekoliko proba ispeli smo da dovedemo start do savrsenstva kao i linearno ubrzanje sa postavkom obe sajbnice, ukupno 2.1mm i sa rolnama od 7grama. Skut sasvim fino ubrzava do 65 po satu, do 70 mu treba neka sekunda vise, a za sve preko toga iskreno nije bezbedan za voznju. Zao mi sto nemamo snimaka iz voznje, jos bitniji bi snimak Jokare i njegovog osmeha kada je provozao skut posle radova...

Jokara je obecao da ce u skorije vreme raditi servis prednjih vila, zamenu zadnjeg amortizera kao i servis kocnica i zamenu guma, ali o tome cemo u nekom novom poglavlju... Ocekujemo Jokaru da prenese utiske iz exploatacije kao i da odrzi obecanje da vise nece koristiti za mesavinu jeftino ulje sa pumpe! :)
Quote
Locked