Aprilia Rs 125
#1
Posted 11 July 2018 - 15:07
#2
Posted 11 July 2018 - 17:04
Drago mi je da si se konacno registrovao i pridruzio ovoj nasoj maloj zajednici. Ima pregrst tema koje ce tebi biti vremenom dostupne a verujem da su ti neophodne jer vidim da si bas odlucno resio da dovedes tu staru damu u tip top stanje.
Posto znam da imas puno slika iz dosadasnjih radova zamolio bi te da to podelis sa ostalim kolegama, mozes recimo hronolski opisivati radove i ubacivati slike kako bi tema bila pregledna ali i imala edukativan karakter za nekog buduceg clana koji se mozda susretne sa slicnim problemima ili samo tuningom na istom ili slicnom motociklu.
Kako budes izbacivao opise radova tako ce se i starije i iskusnije kolege poznavaoci prikljuciti, pa ces, siguran sam, dobiti najbolje moguce savete.
Takodje, gde god da zapnes u radovima ili imas neke nedoumice u izboru delova ili tuningu, slobodno pisi-pitaj u ovoj temi jer ces dobiti vise od jednog ogovora-predloga.
Puno srece u radovima i ostvarenju projekta!
#3
Posted 11 July 2018 - 23:04
Cilindar je poslat juce u blizini Sombora, kod momaka kako sam iz price cuo koji jako dobro i lepo rade hilznovanje,al videcemo sve kada cilindar stigne nazad krajem meseca.Inace je cillindar poslat iz razloga sto klip u cilindru ima previse lufta,oko pola milimetra seta u cilindru. Danas su takodje stigli i novi dihtunzi ,veliki set ,pa lagano da se predihtuje cela masina.
Evo i slika cilindra,tj. mera klipa i mera cilindra,jeste da je trebalo mikrometrom meriti ali se razlika vidi i na subleru...
ovako je izgledao cilindar iznutra:
A ovde imamo i gornju kariku koja je bukla bas zbog tog lufta koji je izmedju klipa i cilindra ,i naravno ostetila je cilindar ,napravila dve rupice i ris duzinom cilindra..
to je to za sad sto se tice cilindra ,preostaje samo da se ceka da stigne sa obrade,i naravno kovani wossner klip ide uz cilindar..
a sada dekla kvacila i kvacilo,korpa itd..
Kada je stigla aprilia bilo je jako tvrdo kvacilo i bas je nekako cudno odvajalo,naravno to je smetalo i krenuo sam u skidanje dekle kvacila pa da vidimo u cemu je problem.. kako sam skinuo, najveci problem je bio u poluzi kvacila koja se nalazi u dekli,puklo je leziste gde se kaci sajla kvacila a majstori su to resili tako sto su izbusili rupu ispod toga,provukli sajlu izvukli je kroz deklu ,nabili neki buzir i naravno na rucici kvacila sajlu osigurali sa srafom i dve kontra matice
a tek je korpa bila u kriticnom stanju,slika govori sve
Sve je zamenjeno polovnim delovima koji su u jako dobro stanju
to je to za sada u principu motor je trnutno u raskupusanom stanju ,cekamo da stigne sve na gomilu pa da se pakuje,kada krene pakovanje bice poprilicno pitanja pa bih vas zamolio ko god bude u mogucnosti da uskace u pomoc sa odgovorima
to bi bilo to za sada, bice jos dosta slika i opisa za koji dan
#4
Posted 13 July 2018 - 23:57
#5
Posted 14 July 2018 - 06:08
Tačan podatak za rs ku ne znam,ali mislim da one ne idu preko 12:1.Aca vrv zna preciznije taj podatak.
https://r.tapatalk.c...80&share_type=t
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Edited by vlayco, 14 July 2018 - 06:10.
#6
Posted 14 July 2018 - 13:13
#7
Posted 14 July 2018 - 15:26
Tako ti odnosi 12:1 znače da je prostor glave 12 puta manji od ukupne zapremine motora i njega u zbiru...
Fabrika je preporučila taj stepen kompresije za tvoj agregat i njega bi trebalo izpoštovati. Pronađi to u manualima...
Najlakše je da to izračunaš merenjem ulivanja, nateraš klip u gmt i sipaš 2T ulje kroz otvor svećice iz nekog šprica gde možeš da očitaš vrednost.. Sipa se do 2 loze navoja svećice sa unutrašnje strane gledajući..
Tako npr ako izmeriš zapreminu od 10cl imaćeš sledeću matematiku
10+125 (jer je agregat 125ccm) = 135
135/10=13,5 ili 13,5:1 kompresioni odnos
#8
Posted 14 July 2018 - 15:32
https://svet-skutera...icno-merenje...
Dakle sa tim zaptivačima podižeš ili spuštaš kompletnu termogrupu i na taj način povećavaš ili umanjuješ zapreminu za ekslopziju..
Taj zazor koji imaš između glave i klipa se zove squish i njega možeš meriti mekom tinol žicom na način da je lagano presuješ i kasnije meriš...
#9
Posted 16 July 2018 - 02:03
I hteo sam pitati da li je okej da u cilindar ulijem prvo ulje i prvo da cilindar lezi na bloku bez dihtunga, posto ja trebam uliti 10.9cl tecnosti da bi odnos bio 12,44:1 (racunao sam 124.8ccm) ako sam dobro izracunao, e sad ako ulijem manje od 10.9cl da uzmem spijune (merne listice) sa obe strane i da cilindar podizem po malo sa listicima dok ne ulijem tu kolicinu tecnosti koju treba, premerim listic i dihtung bi trebao biti te debljine, ispravite me ako gresim.. Naravno kada stigne sa obrade cilindar treba tacno izmeriti radnu zapreminu, kubikazu... I pitanje jos gde se moze nabaviti ta meka tinol zica?
#10
Posted 16 July 2018 - 11:46
#11
Posted 16 July 2018 - 12:15
-velicnu karba 28mm ulicna - 34mm race
-rad i napajanje powervalva i varijabilna mapa paljenja- sve preko race cdi-a
pa tako verovatno postoji sansa da je i na toj race verziji K stepen zaista 14:1, ja iskreno ne znam, ocekujem da ce se Salle iz KV javiti u temi, on i brat se takmice na tom tipu motocikla u sampionatu Srbije. Inace, taj veci stepen kompresije svakako nije dobrodosao za ulicnu upotrebu i dugovecnost agrgata.
Tinol zica je ona zica za lemljnje. Ima razlicitih debljina, poenta je da je mekana i nece ostetiti celo klipa ili glavu kada je koristis za merenje squisha. Takodje umesto tinol zice mozes koristiti i plastelin, samo sto tinol zicu mozes progurati kroz otvor svecice u najdalji kutak i kurblanjem ces je spoljostiti pa kasnije premeriti sublerom njenu debljinu i konstatovati kolika je razlika izmedju ivice cela klipa i ivice glave - squish, ili pre nego sto postavis glavu cilindra, na klip zalepis parce plastelina, recimo oko 2-3mm debljine sto sire do ivice kruznice i dalje po redu sklopis glavu pritegnes sve i opet zakurblas. U ovoj drugoj varijanti moras skinuti glavu da bi premerio sublerom dubinu spljostenog plastelina i na kraju karajeva da skines taj plastelin radi kasnije upotrebe motora.
#12
Posted 17 July 2018 - 07:46
#13
Posted 17 July 2018 - 08:04
1. Sa elektromagnetom gde na 8000 dobija info i otvori skroz
2. Sa elektromotorom koji postepeno otvara sa porastom obrtaja
Uglavnom rs-ke nose prvi tip dol cagiva mito drugi, mada ne mora biti tako..
Na trkama je limiti 13:1 ako se ne varam ili 13,5:1, tako da tebi za svaki dan nema potrebe prelaziti te vrednosti
#14
Posted 17 July 2018 - 11:50
#15
Posted 17 July 2018 - 12:14
#16
Posted 28 July 2018 - 16:47
Imam pitanje opet, kako da proverim uljnu pumpu da li radi, ima li koja metoda?
#17
Posted 30 July 2018 - 11:46
Zamesaj u rezervoar recimo 1l bezina i 3% sintetickog ulja za taj prvi rad u mestu i razradjivanje.
Crevce koje vodi od pumpe ka mestu ubacivanja ulja u motor (karburator) odspoj i prati dok agrgat radi u leru da li kroz to crevce izlazi ulje. Trebalo bi na leru gasu, recimo na svakih 30ak sekundi da izadje kap..
to crevce iz koje izlazi ulje ubaci u neku plasticnu casu, mericu, bilo sta gde ces moci da sakupis svo to ulje i da mu izmeris kolicinu. Sem sto ces konstatovati da li pumpa radi, bitno je i da izracunas koji procenat mesavine daje, a posto znas da imas 1l benzina u rezervoaru, kolicinu ulja koju izmeris recice ti koliki je taj procenat.
Recimo, za 2% mesavine za rad od 1l benzina, trebalo bi da izadje iz creva 20ml, za 3% trebalo bi da sakupis 30ml itd...
Bitno je da proveris sa fabrickim karbom jer je to odnos izmedju benzina i ulja a taj novi 34mm jos uvek ne znas kako ce da radi i da li je protok benzina kroz dizne pravilan itd...
Kasnije svakako trebas da ispustis vazduh iz pumpe ako zaostane (preporucujem providna creva za ulje).
Dok ne potrosis taj prvi litar sa mesavinom iz rezervoara nemoj vracati crevce od pumpe jer ces imati duplu kolicinu ulja pri sagorevanju i nemoj silovati gas, neka radi u leru u mestu, posteluj sraf smese onako ugrubo da okruglo radi ali da bude na bogatijoj strani.
Kada potrosis mesavinu iz rezervoara mozes prikopcati crevo od pumpe ka karbu, a u rezervoar nasuti svez cist benzin, i naravno posto zelis da zamenis karb za taj veci vhsb 34, bitno ti je dok njega ustelujes da eventualno malo pojacas uljnu pumpu a zavisno od toga sta izmeris na pumpi i sa tim vhsb34.
#18
Posted 12 April 2020 - 21:26
U pitanju je 34mm delroto VHSB34 LB, na leru radi super i kada se postepeno dodaje gas razvrtava se lepo, kada se iz lera 'nabode' pun gas naglo on se ugusi, do cega moze biti i odakle poceti? Hvala unapred!
#19
Posted 13 April 2020 - 09:35
#20
Posted 13 April 2020 - 12:42
Stevke, on 12 April 2020 - 21:26, said:
U pitanju je 34mm delroto VHSB34 LB, na leru radi super i kada se postepeno dodaje gas razvrtava se lepo, kada se iz lera 'nabode' pun gas naglo on se ugusi, do cega moze biti i odakle poceti? Hvala unapred!
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users