Jump to content


Aprilia Rs 125


22 replies to this topic

#1 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 11 July 2018 - 15:07

U garazu je stigla Aprilia rs 125, uzeo sam je u losijem stanju pa je odmah cela rasklopljena, mnogo je lose bila odrzavana. Uzeo sam je pre dva meseca i do sada je vec promenjeno sledece: prednji i zadnji fuzasteri, bocne plastike i prednja plastika, stare su dosta lose i u nekom pokusaju pripreme su, dekla kvacila zajedno sa polugom kvacila i sajlom, komplet korpa kvacila sa lamelama, prednji disk, oplata rezervoara jer je bio polomljen nosac rezervoara gde se kaci za ram, komplet brave i prekidaci levi i desni... Trenutno je skinut cilindar i klip, i posle provere zajedno sa nasim razrednim sam dosao do zaključka da je cilindar skoro za bacanje pa krajem meseca stize sa hilznovanja i naravno novi kovani klip.. U medju vremenu su nabavljeni i karburator Dellorto 34mm zajedno sa usisnom gumom za apriliu, powervalve jer ga nije uopšte imao stručnjaci zacepili na cilindru, i novi lancanici i lanac 17/40... Za sada je to to al dovescemo je u tip top stanje,imam na umu da je odradim kvalitetno i za svoju dusu 🙂 bice vise slika samo da provalim kako preko mobilnog da konvertujem u manje formate 🙂

Attached Files



#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 July 2018 - 17:04

Dobrodoslica i u temi!

Drago mi je da si se konacno registrovao i pridruzio ovoj nasoj maloj zajednici. Ima pregrst tema koje ce tebi biti vremenom dostupne a verujem da su ti neophodne jer vidim da si bas odlucno resio da dovedes tu staru damu u tip top stanje.

Posto znam da imas puno slika iz dosadasnjih radova zamolio bi te da to podelis sa ostalim kolegama, mozes recimo hronolski opisivati radove i ubacivati slike kako bi tema bila pregledna ali i imala edukativan karakter za nekog buduceg clana koji se mozda susretne sa slicnim problemima ili samo tuningom na istom ili slicnom motociklu.

Kako budes izbacivao opise radova tako ce se i starije i iskusnije kolege poznavaoci prikljuciti, pa ces, siguran sam, dobiti najbolje moguce savete.

Takodje, gde god da zapnes u radovima ili imas neke nedoumice u izboru delova ili tuningu, slobodno pisi-pitaj u ovoj temi jer ces dobiti vise od jednog ogovora-predloga.

Puno srece u radovima i ostvarenju projekta! :)

#3 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 11 July 2018 - 23:04

Zahvaljujem na dobrodoslici i ovde :)
Cilindar je poslat juce u blizini Sombora, kod momaka kako sam iz price cuo koji jako dobro i lepo rade hilznovanje,al videcemo sve kada cilindar stigne nazad krajem meseca.Inace je cillindar poslat iz razloga sto klip u cilindru ima previse lufta,oko pola milimetra seta u cilindru. Danas su takodje stigli i novi dihtunzi ,veliki set ,pa lagano da se predihtuje cela masina.
Posted Image

Evo i slika cilindra,tj. mera klipa i mera cilindra,jeste da je trebalo mikrometrom meriti ali se razlika vidi i na subleru...
Posted Image
Posted Image

ovako je izgledao cilindar iznutra:
Posted Image
Posted Image
Posted Image

A ovde imamo i gornju kariku koja je bukla bas zbog tog lufta koji je izmedju klipa i cilindra ,i naravno ostetila je cilindar ,napravila dve rupice i ris duzinom cilindra..
Posted Image

to je to za sad sto se tice cilindra ,preostaje samo da se ceka da stigne sa obrade,i naravno kovani wossner klip ide uz cilindar..

a sada dekla kvacila i kvacilo,korpa itd..
Kada je stigla aprilia bilo je jako tvrdo kvacilo i bas je nekako cudno odvajalo,naravno to je smetalo i krenuo sam u skidanje dekle kvacila pa da vidimo u cemu je problem.. kako sam skinuo, najveci problem je bio u poluzi kvacila koja se nalazi u dekli,puklo je leziste gde se kaci sajla kvacila a majstori su to resili tako sto su izbusili rupu ispod toga,provukli sajlu izvukli je kroz deklu ,nabili neki buzir i naravno na rucici kvacila sajlu osigurali sa srafom i dve kontra matice :icon_scratch:
Posted Image
Posted Image
Posted Image

a tek je korpa bila u kriticnom stanju,slika govori sve
Posted Image

Sve je zamenjeno polovnim delovima koji su u jako dobro stanju
Posted Image
Posted Image

to je to za sada u principu motor je trnutno u raskupusanom stanju ,cekamo da stigne sve na gomilu pa da se pakuje,kada krene pakovanje bice poprilicno pitanja pa bih vas zamolio ko god bude u mogucnosti da uskace u pomoc sa odgovorima :laugh:
Posted Image

to bi bilo to za sada, bice jos dosta slika i opisa za koji dan :rolleyes:

#4 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 13 July 2018 - 23:57

Imam pitanje, video sam u kompletu dihtunga da dihtung koji dolazi izmedju bloka motora i cilindra ima tri razlicite debljine jedan je 0.29mm, drugi je 0.50mm i treci je 0.83mm, sad cemu sluzi i kada se upotrebljavju te razlicite debljine? :)


#5 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 14 July 2018 - 06:08

Različite debljine dihtunga sluze za precizno podešavanje kompresionog odnosa i c parametra.S obzirom da je tvoj cilindar lc,ti dihtunzi služe samo za podizanje i spuštanje k stepena.
Tačan podatak za rs ku ne znam,ali mislim da one ne idu preko 12:1.Aca vrv zna preciznije taj podatak.

https://r.tapatalk.c...80&share_type=t
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Edited by vlayco, 14 July 2018 - 06:10.


#6 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 14 July 2018 - 13:13

Ahaa, a taj K stepen je sta i kako se izracunava ili sta vec?

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 14 July 2018 - 15:26

Stepen kompresije ti je odnos zapremine prostora za eksploziju nasuprot ukupne zapremine motora i te zapremine glave u zbiru..

Tako ti odnosi 12:1 znače da je prostor glave 12 puta manji od ukupne zapremine motora i njega u zbiru...

Fabrika je preporučila taj stepen kompresije za tvoj agregat i njega bi trebalo izpoštovati. Pronađi to u manualima...

Najlakše je da to izračunaš merenjem ulivanja, nateraš klip u gmt i sipaš 2T ulje kroz otvor svećice iz nekog šprica gde možeš da očitaš vrednost.. Sipa se do 2 loze navoja svećice sa unutrašnje strane gledajući..

Tako npr ako izmeriš zapreminu od 10cl imaćeš sledeću matematiku

10+125 (jer je agregat 125ccm) = 135

135/10=13,5 ili 13,5:1 kompresioni odnos

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 14 July 2018 - 15:32

Naravno možeš to i preciznije raditi, imamo i kalkulator gde ti ako barataš sa parametrima, možeš taj stepen i planirati.. ukoliko te zanima pročitaj ovde

https://svet-skutera...icno-merenje...


Dakle sa tim zaptivačima podižeš ili spuštaš kompletnu termogrupu i na taj način povećavaš ili umanjuješ zapreminu za ekslopziju..

Taj zazor koji imaš između glave i klipa se zove squish i njega možeš meriti mekom tinol žicom na način da je lagano presuješ i kasnije meriš...

#9 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 16 July 2018 - 02:03

Gledao sam po netu u specifikacijama za Rs-a na vise mesta za kompresiju pise 12,5:1, na jednom cak pise 14,5:1 sto mi malo zvuci previse.. E sad ja kada izracunam po principu ulivanja, sta ja jos trebam izracunavati?

I hteo sam pitati da li je okej da u cilindar ulijem prvo ulje i prvo da cilindar lezi na bloku bez dihtunga, posto ja trebam uliti 10.9cl tecnosti da bi odnos bio 12,44:1 (racunao sam 124.8ccm) ako sam dobro izracunao, e sad ako ulijem manje od 10.9cl da uzmem spijune (merne listice) sa obe strane i da cilindar podizem po malo sa listicima dok ne ulijem tu kolicinu tecnosti koju treba, premerim listic i dihtung bi trebao biti te debljine, ispravite me ako gresim.. Naravno kada stigne sa obrade cilindar treba tacno izmeriti radnu zapreminu, kubikazu... I pitanje jos gde se moze nabaviti ta meka tinol zica?

#10 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 16 July 2018 - 11:46

I kako bi mogao da proverim pumpu koja gura ulje za mesavinu, da li radi dok je skinuta sa agregata?

#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 July 2018 - 12:15

Postoje vise vrsta aprilije rs 125 sa rotax 122 i 123 agregatima. Ima razlike u derestrikovanoj ( race verziji) od ulicne, znamo za:
-velicnu karba 28mm ulicna - 34mm race
-rad i napajanje powervalva i varijabilna mapa paljenja- sve preko race cdi-a
pa tako verovatno postoji sansa da je i na toj race verziji K stepen zaista 14:1, ja iskreno ne znam, ocekujem da ce se Salle iz KV javiti u temi, on i brat se takmice na tom tipu motocikla u sampionatu Srbije. Inace, taj veci stepen kompresije svakako nije dobrodosao za ulicnu upotrebu i dugovecnost agrgata.

Tinol zica je ona zica za lemljnje. Ima razlicitih debljina, poenta je da je mekana i nece ostetiti celo klipa ili glavu kada je koristis za merenje squisha. Takodje umesto tinol zice mozes koristiti i plastelin, samo sto tinol zicu mozes progurati kroz otvor svecice u najdalji kutak i kurblanjem ces je spoljostiti pa kasnije premeriti sublerom njenu debljinu i konstatovati kolika je razlika izmedju ivice cela klipa i ivice glave - squish, ili pre nego sto postavis glavu cilindra, na klip zalepis parce plastelina, recimo oko 2-3mm debljine sto sire do ivice kruznice i dalje po redu sklopis glavu pritegnes sve i opet zakurblas. U ovoj drugoj varijanti moras skinuti glavu da bi premerio sublerom dubinu spljostenog plastelina i na kraju karajeva da skines taj plastelin radi kasnije upotrebe motora.

#12 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 17 July 2018 - 07:46

Da daa kapiram, znaci ipak za neku voznju za svaki dan da ipak jurim neki K 12.5:1, ne vise od 13:1, meni je sve preko cdi-a,i powervalve isto, sada sam nabavio i kompletan powervalve i motoric i klapnu sve posto ga nisam imao uopste, bio cepovan... A na cdi-u mi je takodje i skinuta ona blokada obrtaja ako se ne varam, citao sam nesto o tome na netu

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 17 July 2018 - 08:04

Nema on blokadu obrtaja vec izlaz koji upravlja tim power ventilom.. dve vrste su rasprostranjene

1. Sa elektromagnetom gde na 8000 dobija info i otvori skroz
2. Sa elektromotorom koji postepeno otvara sa porastom obrtaja

Uglavnom rs-ke nose prvi tip dol cagiva mito drugi, mada ne mora biti tako..

Na trkama je limiti 13:1 ako se ne varam ili 13,5:1, tako da tebi za svaki dan nema potrebe prelaziti te vrednosti

#14 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 17 July 2018 - 11:50

Ee pa to, e sad dok je motor jos palio pre rasklapanja, zakačio sam powervalv da vidim da li radi i ponasa se ovako, na leru je povucen tj. Otvoren skroz, kad obrtaji krenu preko 1500 on se zatvara, drzi zatvorenog do 7800 obrtaja i posle ga opet otvara skroz, to mu je normalan rad kapiram?

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 17 July 2018 - 12:14

Da to je normalan rad

#16 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 28 July 2018 - 16:47

Pozdrav ljudi, stigao je cilindar sa obrade, ubacena hilzna, novi klip je tu, hilzna je stvarno savrseno i pedantno odradjena.. Slike cu ubaciti veceras kada budem pri kompu..

Imam pitanje opet, kako da proverim uljnu pumpu da li radi, ima li koja metoda?

#17 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 July 2018 - 11:46

Prvo, prikopcas sve na agragat, postavis stari fabricki provereni phbg28 i spremis agregat za prvo startovanje, pospojis pumpu na fabricki sistem, uspi u rezervoar ulja ulje a u crevca do pumpe i od pumpe ka karbu mozes spricom ubaciti kolicinu ulja da popunis creva i izbacis vazduh.

Zamesaj u rezervoar recimo 1l bezina i 3% sintetickog ulja za taj prvi rad u mestu i razradjivanje.

Crevce koje vodi od pumpe ka mestu ubacivanja ulja u motor (karburator) odspoj i prati dok agrgat radi u leru da li kroz to crevce izlazi ulje. Trebalo bi na leru gasu, recimo na svakih 30ak sekundi da izadje kap..

to crevce iz koje izlazi ulje ubaci u neku plasticnu casu, mericu, bilo sta gde ces moci da sakupis svo to ulje i da mu izmeris kolicinu. Sem sto ces konstatovati da li pumpa radi, bitno je i da izracunas koji procenat mesavine daje, a posto znas da imas 1l benzina u rezervoaru, kolicinu ulja koju izmeris recice ti koliki je taj procenat.

Recimo, za 2% mesavine za rad od 1l benzina, trebalo bi da izadje iz creva 20ml, za 3% trebalo bi da sakupis 30ml itd...

Bitno je da proveris sa fabrickim karbom jer je to odnos izmedju benzina i ulja a taj novi 34mm jos uvek ne znas kako ce da radi i da li je protok benzina kroz dizne pravilan itd...

Kasnije svakako trebas da ispustis vazduh iz pumpe ako zaostane (preporucujem providna creva za ulje).

Dok ne potrosis taj prvi litar sa mesavinom iz rezervoara nemoj vracati crevce od pumpe jer ces imati duplu kolicinu ulja pri sagorevanju i nemoj silovati gas, neka radi u leru u mestu, posteluj sraf smese onako ugrubo da okruglo radi ali da bude na bogatijoj strani.

Kada potrosis mesavinu iz rezervoara mozes prikopcati crevo od pumpe ka karbu, a u rezervoar nasuti svez cist benzin, i naravno posto zelis da zamenis karb za taj veci vhsb 34, bitno ti je dok njega ustelujes da eventualno malo pojacas uljnu pumpu a zavisno od toga sta izmeris na pumpi i sa tim vhsb34.

#18 Stevke

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 16 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia rs 125

Posted 12 April 2020 - 21:26

Pozdrav drugari, imam problem sa karburatorom na Rs-u.
U pitanju je 34mm delroto VHSB34 LB, na leru radi super i kada se postepeno dodaje gas razvrtava se lepo, kada se iz lera 'nabode' pun gas naglo on se ugusi, do cega moze biti i odakle poceti? Hvala unapred! :)

#19 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 13 April 2020 - 09:35

Zavij sraf za vazduh pa probaj , definitivno je mnogo vazduha

#20 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 13 April 2020 - 12:42

View PostStevke, on 12 April 2020 - 21:26, said:

Pozdrav drugari, imam problem sa karburatorom na Rs-u.
U pitanju je 34mm delroto VHSB34 LB, na leru radi super i kada se postepeno dodaje gas razvrtava se lepo, kada se iz lera 'nabode' pun gas naglo on se ugusi, do cega moze biti i odakle poceti? Hvala unapred! :)
To su simptomi ne uskladjene igle I glavne dizne,ako sto ti Salle rece,zavij sraf pa probaj.


Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users