Jump to content


Benzin G-drive 100


5 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 October 2018 - 10:13

Posted Image
Posted Image

#2 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 October 2018 - 10:53

Ja sam ovaj G-Drive probao i nikakvu posebnu razliku nisam primetio ni u snazi ni u potrošnji...
Kako u benzin varijanti tako i u Dizel...


Otvara se Shell u NS-u uskoro, na Somborskom bulevaru...
https://www.retailse...tanica-u-srbiji

#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 October 2018 - 00:04

Super, samo da i Shell ne bude točio naše gorivo. Shell-ov autogas je neuporedivo bolji od našeg, vozio sam na njega po Nemačkoj, ide munja ko na benzin i ne pali "Check Engine".

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 October 2018 - 07:46

Definitivno je reč o aditivima, tipa octane booster plus još dodatnih antikorozivnih...

Što se tiče Shell-a, u Mađarskoj prodaju MOL -ovo goriva, kao što MOL u Srbiji prodaje goriva proizvedena u našoj naftnoj rafineriji. Davnih 70 i 80-ih godina su dopremali Shell kamionioma iz Austrije na pumpama u mađarskoj, ali to je prošlo vreme..

Dakle pitanje je koliko ta 100 oktanska goriva donesu u rezultatu, konkretno što pišu, obrtni moment, snaga itd. Mi sada imamo ovo na ponudi, ja sam probao i taj Shell V Power 100, međutim jedino mi se MOL racing 102 pokazao kao drugačiji, odmah nakon tankovanja u SR-ku.

Sad ovo štivo da će motor ići bolje kada se malo pročiste ventili od korozije, te da će nešto bolji moment biti na srednjim obrtajim pod većim oprerećenjem je jasno. Kao i rezultati nešto veće oktanske vrednosti gde zdraviji motori sa visokim stepenima kompresije bolje i preciznije iskoriste gorivo koje se pali u nešto dužem vremenskom intervalu. Na taj način njegova ekspanzija više energije prenese na čelo klipa..

Ima li ko kakva iskustva još ?

#5 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 27 October 2018 - 09:54

Imam ja. Ja samo mogu da kazem da se na skuteru jeeedva oseti kroz ubrzanje. Tako mi je bilo i na Tajfunku i na GTu dakle nebitno je 2t ili 4t.
Ono sto definitivno mogu da potvrdim je da se razlika izmedju 95 i 100 oseti na turbo benzincu. Potrosnju nisam bas merio cep metodom pa ne mogu da tvrdim da mi manje trosi, ali se oseti bolja akseleracija i bolja medjuubrzanja. Kao da mu popravi tork.

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 October 2018 - 11:53

Ja nemam novija iskustva, a mislim da smo vec pisali o ovome u nekoj temi, zaboravio sam...

Genarlno postoji zabluda medju korisnicima a proizvodjaci to koriste kao marketinski trik, a rec je zapravo o poimanju oktanskog i cetanskog broja (naziva) odredjenog goriva.

-Oktanski broj je sposobnost goriva da izvrsi samozapaljanje usled odredjene temperature ili pritiska. Veci oktanski broj znaci da je gorivo otpotnije na samozapaljanje.

-Cetanski broj je mogucnost goriva da pruzi vecu kaloriconst u sagorevanju odnosno, pritisak, expanziju i toplotu prilikom sagorevanja, i to je ono sto nama treba za vecu snagu agregata. Etanol, metil, metanol i posebene vrste alkohola (top fuel) imaju daleko vecu kaloricnost prilikom sagorevanja od bilo kog benzina... snagu mozemo podici mesanjem odredjenih tipova goriva, ali to je neka druga tema.

Sto se tice oktanskog broja, svakako je bolje koristiti gorivo sa vecim oktanskim brojem jer se time cuva motor i svi korisnici mogu osetiti taj benefit kroz duzu exploataciju, medjutim sto se tice povecanja snage, samo pri odredjenim aktivnostima menadzmenta odredjenog tipa agrgata ili u nasem 2t slucaju, samo kroz visi stepen tuninga.

Svi se secate perioda 90ih godina, nestasice goriva, upotreba svega i svacega.... cesta pojava je bila u upotrebi automobila cuveno "kliktanje", neki vozaci a i majstori Boga mi, su to nazivali "cuju se ventili" zbog loseg goriva, a zapravo se radilo o prevremenoj detonaciji benzina i samozapaljenju usled niske tacke paljenja, niskog oktanskog broja benzina, koji je bio daleko ispod deklarisanih 95 oktana. To kliktanje su u stvari dve explozije u jednom ciklusu, prevremno zapaljenje prilikom sabijanja i ona prava explozija kada okine varnica. Pad snage je bio evidentan, neki stariji automobili nisu mogli da izvuku uzbrdicu, desavalao se i da progori celo klipa itd itd.. Majstori su dovitljivo pomerali ugao paljenja ka 0, obican vozac je kupovao raznorazne boostere, svi smo se nekako snalazili, ali su automobili lose isli. Kola sa elektronskim menadzmentom, bilo kojeg modela ili generacije imaju sistem za otkrivanje prevremenog paljenja - knock sensor. Poenta senzora je da registruje kliktanje i kako bi informaciju poslao ka ECU a ovaj po fabrickom defaultu retardirao ugao paljenja i na taj nacin ublazio snagu, spustio temperaturu sgorevanja i izbegao samozapaljanje u motoru..
Pre desetak godina neki, a danas svi moderni automobili a pogotovu turbo benzinci, imaju unapredjeni menadzment rada agregata. Osnovni parametar za postizanje nejvace snage uz naravno lambda sondu je i dalje knock sensor, ali je razlika u tome sto ti moderni ECU imaju mogucnost samotuniranja ili samopodizanja snage agregata u odredjenim situacijama ili na zahtev vozaca, bilo pritiskanjem papucice do poda ili odabirom odredjene mape na dugme. Po tim radnim rezimima, mogucnost upotrebe veceg ugla predpaljenja ili povecanog boosta turbine u odredjenom trenutku i dalje zavisi iskljucivo i samo od samozapaljenja smese odnsno od oktanskog broja goriva. Jednostavno, ako bi vozili takav auto sa 98oktanskim gorivom, dobili bi rezultate koje je i fabrika propisala, ako bi koristili 95oktana verovatno bi iskusili nuspojave prilikom maximalnog opterecenja ali ako bi koristili recimo 100 ili 102 oktana, pitanje je samo da li je nas ECU u automobilu najmodernije generacije koji ima opciju da povecava snagu agrgata pomeranjem ugla paljenja i podizanjem nadpritiska turbine do mere dok se ne javi samozapaljenje i nezeljene detonacije ili je ECU u napred programiran za odredjenu oktansku vrednost benzina i promene nece u snazi nece biti ni sa koriscenjem visokootpornog goriva.

Sto se tice upotrebe visokooktanskog benzina na karburatorskim 4t i 2t agregatima, benefit se moze videti samo daljim razvojem agregata, tuningom i boljom iskoriscenisti. Pomeranjem ugla predpaljenja kao i podiznanjem kompresiong odnosa podicicemo snagu agregata ali samo u onolikoj meri koliko nam to oktanski broj, odnsno kvalitet goriva dozvoli.

Sam benzin koliko god povecan njegov oktanski broj a ukoliko nije izmenjen njegov cetanski broj dodavnjem explozivnijih i kaloricnijih goriva, nema mogucnost da poveca snagu agrgata.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users