#1
Posted 09 November 2018 - 17:32
Volio bi predstaviti makinu koju slazem. A i rujem za informacijama posto sam novi u 2T svijetu, pa se nadam i vasoj pomoci i da malo prodiskutiramo oko projekta
Gilera Runner 180 FXR, kupljena pocetkom godine i kupljena u nadi da cu gustat u voznji i malo po malo ju slagati do zadnjeg detalja... Od tog plana jedan veliki burek, raspalo se sve sta se moglo raspasti.
No, krenimo redom u nekoj skracenoj verziji
Evo kako je izgledala kada je kupljena, tuzno stanje izvana ali kao masina je frisko slozena i trebala bi jos dugo sluzit.
Pa je krenulo vracanje u tvornicki izgled sa raznim sitnicama. Airbox, zadnji blatobran, inox lim od auspuha.
Naletile vxr vilice jeftino i reko ajmo, reparirao po tvornickim speckama jedino imaju 0.1dl vise ulja unutra.
Pa se raspala getriba i tu se napravilo uzasno puno posla u jednom šusu. Zamijenjeno je: centralni selen, sa piksama u klackalici, nove osovine u klackalici. Komplet getriba sa lagerima i semerinzima, zadnji amortizer, selen zadnjeg amortizera na bloku, stavljena je zadnja vxr linearna polutka, zamijenjeni lageri u fiksnoj polutki, polini variomat i kevlar remen, nova prednja celjust, novi pleteni lajtunzi kocnica, nesto plastika, retrovizori, prekidaci… Ustanovio da mi je spigana zadnja felga, nema sanse da cu kupovat 12" na tromblu, ajmo na 13" i na disk, zavarene ušice na blok, napravljeno pojacanje i ko beba
Gore je Dellorto PHBL 25, i ubijao me, smjesa je bila jako losa i proveo sam dosta zajebancije da se to dovede u red pa mi je jedan pukao film i zavario maticu za sirokopojasnu sondu. Postelali ga za 20 minuta, trosio je 5-6 litara i isao kao kuga.
Par dana nakon finog stelanja frge mi je pukla radilica, klasika... Kad sam raskopao sve vidim da su i klip i cilindar u komi isto... Tu je na odluku pala Jasil 55mm radilica i PM 172. Slozeno tako da sam dva puta otvara motor u 3 radna sata. Informacija o squishu sa 55mm radilicom se uzela zdravo za gotovo i to je rezultiralo da protuku lezajevi u par minuta rada. Motor je sklopljen sa jako visokim timinzima preljevnih kanala jer nisam htio napamet brusit cilindar a htio sam se cim prije voziti. Ide mozda slabije nego prije sa serijskim lagano portanim cilindrom.
Rms amortizer od nrg50 koji sam imao nije valjao nista, makar je bio novi. Tako je uletio RS24 po odlicnoj cijeni i vozna svojstva su se poboljsala nevjerojatno.
To je vise manje to, sigurno sam dosta toga izostavio, dug i trnjav put je to bio da bi ga dopeljao u ovo stanje, a plastike jos nisam maltene ni taknuo
Hvala svima na pomoci u slaganju a pogotovo Radetu007 koji me ufurao ozbiljnije u svijet 2t motora sa racunicama i mjerenjima.
Preko zime se slazu AC blokovi (matica van) na elektricnu pumpu vode, porta se cilindar i kako je serijski auspuh dosta zakinut za neku ozbiljniju snagu a ja sam svim silama htio izbjeci neki rezonantni, ipak sam posustao. Pala je odluka na Pipe Design Hornet. Na to jos dodajem najvjerojatnije 34mm karburator sa reed kavezom od Husqvarne cr125 koji je vec narucen u vforce 4 verziji.
Svakako cu trebati pomoc oko projekta, ne znam sam to sve oko kanala izkalkulirat, ni blizu. pa se nadam i vasoj pomoci.
Lijepi pozdrav svima i zivjeli!
#2
Posted 09 November 2018 - 18:28
#3
Posted 09 November 2018 - 19:01
Samo sve duplo racunaj i mozda malo slabije nego mozda bi htio da bude da ti ipak malo potraje
#4
Posted 10 November 2018 - 09:53
drugi hod radilice ili je tako u stock-u na pm 172 ?
#5
Posted 10 November 2018 - 15:24
Bit će i slika kako će se šta radit, na zapovijed
Timinzi su visoki zbog hoda, da. 3mm je veći hod i još je 1.5mn distanca ispod cilindra. Znači za 2.5mm sam digao timinge.
Imam spremne druge distance, 1mm ispod i 1.5mm iznad cilindra. Mislim da ću sa tim distancama dobit otprilike dobar timing preljevnih, auspuh će trebati doraditi i spustit podove kanala pošto su sad vislji od DMT.
#6
Posted 10 November 2018 - 17:44
Samim tim podizanjem si promenio tajminge.
Sent from my SM-G925I using Tapatalk
Edited by vlayco, 10 November 2018 - 17:44.
#7
Posted 10 November 2018 - 17:56
#8
Posted 10 November 2018 - 18:00
Ja sam ti vec sve rekao,podrzavam ove nesvakidasnje projekte,pa makar je tu malo vise izracuna i peripetija,ali na kraju ce to bit fin rezultat.
Vlayco-Jopa je stavio radilicu s 3mm duzim hodom,klipnjaca je iste duljine kao serijska,a tu je malo drugacija situacija nego da spejsa cilindar s duzom klipnjacom.
Bacili smo mi vec neke proracune di,sta i kako,ali je radi nedostatka spejsera sklopljeno tako kako je,samo uz drugaciji squish da dobijemo kompresiju kako je i tvornicka.
Sad je Jopi plan kompletan cilindar spustiti na razumnu granicu da prelivi budu oko 130*,doturpijati ispuh za ovaj auspuh koji je narucio,a opet sa spejserom na cilindru nadomjestiti koliko je dole spustio da kompresija ostane u granicama normale.
Sretno u radovima i sa zadovoljstvom pratim!
#9
Posted 10 November 2018 - 18:43
onda je razlika koju treba nadomestiti pola hoda, 1,5mm, ali se za spacer mora proracunati sa koje strane nadograditi i koliko, ukoliko su timinzi PM cilindra projektovani za 52 hod.
-ukoliko se distanca postavi samo ispod cilindra tada se pocetne tacke poklapaju u gmt medjutim klip ide u dmt mnogo ispod svih kanala, to si iskusio..
-sadasnjih 31 i nesto mm na koliko stoji izduvni kanal bice na 1,5mm vise ukoliko se stavi distanc sa gornje strane, sto znaci da ce timinzi biti extremno mali, ali to opet otvara mogucnosti za tuniranjem kanala..
#10
Posted 10 November 2018 - 20:26
Ok videcemo sta se moze dobiti, sada postaje jasnije koji su se problemi javili. PM 175 cilindar aplicirate sa stroker 55 radilicom..
#11
Posted 11 November 2018 - 11:39
Sada imam 1.5mm ispod i 1mm iznad cilindra, i samo bi zamijenio debljine da ispadne 1mm ispod i 1.5mm iznad cilindra (to je sta imam od distancera na lageru), ali sve si mislim da mozda nebi bilo lose napraviti jedan od 2mm za iznad cilindra i ispod cilindra stavit originalni 0.5mm dihtung.
sa 1.5mm iznad cilindra transferi ispadaju 133,5
sa 2mm iznad cilindra transferi su 130,9
Marco sta radi Pipe Design auspuhe preporuca sljedece "match it to 133°/195° with 68% exhaustport-width".
To su postavke koje je on meni preporucio gradsku voznju, kao neki "road race". I takav auspuh sam i narucio, nisam uzeo najjaci koji dize okretaje preko 10000.
Nisu li to mozda prenabrijani timinzi za grad? A opet s druge strane oni su to testirali na dynu i masina na 7000 ima 20ks na kotacu, sto mi se ne cini lose.
Kad smo vec spomenuli podove kanala, koje su nuspojave ako su mi podovi vislji od DMT? Citao sam razne teorije i dosta su podijeljenja misljenja
#12
Posted 11 November 2018 - 14:08
Mario je tu jedini relevantan ako bi to uvrstio u program,pa vidio sta se realno dobiva i kako odraditi cilindar za te ciljane okretaje.Ovako to moze i ne mora biti dobro.
#13
Posted 11 November 2018 - 17:06
Ali prica je tu malo dublja pa sam u interesiranju proucio malo tematiku, ali kazem misljenja su dosta podijeljenja.
Razni teamovi su probavali te kemije, jedni kazu da su ostavili vislji pod od dmt na transferima zato jer klip kad se spusti ispod ruba napravi podrucje nizeg tlaka i dodatno usisa smjesu uz mali vortex koji ju zadrzi u cilindru. Dok su drugi to radili na auspuhu da bi sluzilo kao barijera da opet dodatno zadrzi smjesu unutar cilindra, prije nego se vrati povratni puls iz auspuha.
No to je vec visa komplikacija, ali zanimalo me u grubo pa pitam
E da. Gore sam duplo postao, htio sam editirat post ali u brzopletosti nisam vidio da nema edita pa sam quotao.
#14
Posted 13 November 2018 - 20:36
Imaju neke formule, baca mi od 26 do 38mm. Možda 35 pa Keihin airstriker?
#15
Posted 13 November 2018 - 21:06
#16
Posted 14 November 2018 - 12:16
Ali nebi htio stavit preveliki fergazer da ne ubijem odaziv na gas koji mi je bitan s obzirom da je pila za grad
#17
Posted 14 November 2018 - 18:15
Posto je pila za grad,sa vecim ima da trosi benzin kao Rus vodku...
Sent from my SM-G925I using Tapatalk
#18
Posted 14 November 2018 - 19:00
Te usisne lamele sam uzeo po preporuci Moto Tassinara, bio sam u kontaktu s njima. Poslao im par informacija šta i kako imam i dobio preporuku za taj usis. Oni sami kazu, raspon karbova od 30-40mm.
Naći ću nešto, večeras se bacam u potragu za softwareom, nekim cijenovno prihvatljivim pa ću tako probat naći dimenziju karba a i dobro će doći za u ubuduće. Valjda ima za karbove, nisam nikad koristio neki software osim kalkulatora od Maria.
#19
Posted 25 November 2018 - 17:38
Znaci nabavio blokove, zracno hladenje, matica van. I gruntam sta cu, dali ih samo preslozit na novo i posvetit se cilindru ili ih modificirati za puno prikladniji usis. Gdje god zavirim u tuning Piaggio 125/150/180 2t masina spominje se vrlo mali usis koji je vrlo slaba tocka motora.
I padne odluka. Veci usis, veci fergazer da bi u kompetu sa portanjem cilindra to konacno bilo TO!
Ali koji usis, pretrazio cuda, nakon par dana aktivnog kopanja po guglu nadem nesto sto mi otprilike odgovara. Logicno, vforce obavezno i nebudi lijen sibnem mail Moto Tassinariu. Bla bla, par mailova kasnije zavrsili da mi za moj motor po specifikacijama ipak odgovara malo drugaciji reed. Husqvarna CR125. Poslali mi pojednostavljeni nacrt, prenesem mjere na blokove, vidim pase ali uz grdu modifikaciju. Narucio i neki dan stigao, Vforce 4
Usporedba sa originalnim reedom
Danas ujutro malo kopao po jednim puknutim blokovima sta imam sastrane, ajme sljake. Nemrem s nicim pametnim prici a da skida brzo jer ima pun k materijala za skinut. Mozda skemijam glodalo na stupnu busilicu kad cu radit na dobrim blokovima. Bit ce osjetno urednije i lakse cu pokrpat rupe.
No bitno je da usis stane, brinulo me malo da koliko god sve premjerio da ipak nesto nece pasati tako da mi je malo pao kamen sa srca
Moram jos dati napraviti flande, jednu koju cu zavariti na blokove a drugu za prirubnicu za fergazer.
Usis je nastiman pod kutem da mu vertikalna os gleda direkt prema "rampama" za preljevne kanale. Sto je ustvari super, jer ne moram raditi jako koljeno na prirubnici.
Tu sam ga malo preduboko gurnuo (navika jbg ), zamisljen je da stoji jos jedno 10mm vislje.
Budem i veliki blok obradio tako da ih mogu spojit i dobro provjerit cijelu kemiju prije nego krenem na kopanje i varenje dobrih blokova. Dali cu ove varit da popunim rupe ne znam, mislim da nema potrebe, bitno da sam vidio da to sve ide pa radije trosim vrijeme na varenje i brusenje blokova koje cu slagati.
Bit ce jos updejtova teme ovih dana. Pa pozdravljam do tada!
#20
Posted 25 November 2018 - 18:28
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users