Pozdrav
Posto se cesto pitamo "koje rolice da stavim" i "koliko da vrtim setup"odlucio sam napisati pokoju korisnu informaciju o trazenju optimalnog powerbanda setupa.
Znaci imamo X kit i Y auspuh i zelimo znati na kojim okretajima je setup najjaci i koje okretaje traziti kroz ubrzanje.
Postoje razne price "vrti to 10 soma",ali koji su zapravo najbolji okretaji?
Da bi saznali onu pravu vrijednost potrebno je blokirati prijenos!Sta to znaci???
To znaci da moramo piksom na variomatu iskljuciti rad variomatskog prijenosa.Ja uglavnom koristim piksu koja je izgledom ista kao ona koju na 50cc koristimo za prolaz na tehnickom pregledu,ali malo uza(3mm ),da bi na vecoj brzini blokirala prijenos.Piksa je uza od ove za tehnicki pregled,da bi blokiranje prijenosa bilo na vecoj brzini i da nam skuter ne preleti kroz okretaje.Na taj nacin se radnja odvija sporije i bolje se osjeti i cuje ono sto trazimo.
Pokraj toga potrebno je staviti teske rolice,recimo da skuter bude 1000-1500rpm ispod potrebnih okretaja(1-2gr teze,ovisno o tipu skutera)
Ovako izgleda piksa i njena pozicija montaze:
Sta se sad desava u nasoj probi?
Desava se da skuter tromo krene i do odredjene brzine variomatski prijenos radi,ali ispod optimalnih okretaja.Recimo ubrzavamo na 7000-8000rpm do 70-80km/h i u tom trenu nam blokada(piksa od 3mm koju smo stavili)blokira prijenos i od tog trenutka se brzina podize,ali se podizu i okretaji.
Mi tog trenutka pratimo okretaje,slusamo zvuk i po osjecaju pratimo gdje je najjaci.
Zamislite to kao da diesel auto od 1500 okretaja stiskate u 3.brzini prijenosa do 5000rpm.
Tu isto osjetite navalu momenta od 2000-3000rpm i najbolje ubrzanje osjetite na recimo 3500-4000rpm,a sve iznad je vrtnja bez smisla,e tako je i u nasoj situaciji sa blokiranim prijenosom.
E sad da se vratim na onu bit,od 80km/h smo krenuli u okretaje i povecanje brzine.Prvo sto osjetite je produbljenje zvuka,onda krece moment i snaga(recimo od 9500-9800) te nakon toga slabljenje zvuka i pad snage(10000 na vislje)
Ovo usporavanjem i ponovljenim punim gasom ponovimo par puta i probamo sto bolje uhvatiti taj momenat najvece snage.Uvjerili smo se da je skuter najjaci na 9700rpm npr.
Nakon toga se otvori prijenos,izvadi se blokada i slijedi stelanje okretaja rolicama i federima,cilj je imati stabilnih 9700rpm gdje je najjaci ili sto blize tim okretajima.Uvijek imamo neke varijacije i pad okretaja,ali onaj podatak od 9500-9800rpm je nas najjaci powerband odredenog setupa sa X kitom i Y auspuhom i sve unutar tog spektra se smatra okej kod naseg stelanja.
Evo nasao sam i jedan zanimljivi videozapis gdje upravo ovo decki rade na valjcima.Njima je jednostavnije jer imaju krivulju snage,koju mi u nasem slucaju radimo na cesti i nasa krivulja su osjecaj i zvuk.
Oni preko krivulje vide okretaje gdje je snaga najvislja i to kasnije gadjaju kroz stelanje.
Princip i blokiranje prijenosa su isti u oba slucaja.
Evo video gdje to mozete vidjeti(obratite paznju na zvuk masine od 3:08 do 3:11min na videu,to je taj powerband.Sve ispod je tromo,a iznad je prevrtavanje)
UKLJUCITE ENGLESKE TITLOVE
Zao mi je sto video nije odradjen do kraja radi problema sa auspuhom,pa se ne vidi krivulja snage.
1
6 replies to this topic
#1
Posted 31 March 2019 - 08:55
#2
Posted 31 March 2019 - 09:44
Bravo za tutorijal...👍
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
#3
Posted 01 April 2019 - 07:30
Svaka čast Rade za objašnjenje.. PS nategli su top sa šelnom, morao je pući, šelna ne sme menjati poziciju topa, pa je treba šajbnovati kod mesta za šraf..
#4
Posted 02 April 2019 - 10:36
Hvala na pohvalama
#5
Posted 03 April 2019 - 17:07
Morao sam par puta pročitati da bi sve razumeo , a i još ću ...dobro je ...uvek se može nešto novo naučiti ...
#6
Posted 03 April 2019 - 17:09
ALIEN SM, on 03 April 2019 - 17:07, said:
Morao sam par puta pročitati da bi sve razumeo , a i još ću ...dobro je ...uvek se može nešto novo naučiti ...
I pogodio rpm iz drugog puta..odlicna stvar
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
#7
Posted 21 July 2019 - 16:24
Mator čovek ...- ja ...pri kraju radne , a možda i životne karijere , pa moram misliti na sve izgleda da ovi gore imaju novu veš mašinu , još je pod garancijom , u Raju sve mora biti čisto , snežno belo , koriste i Ariel , al‚znaj ga kad Sv. Petar pozove ...
Jbg , ako mi se nešto desi moram biti spreman na sve ...do sada je tehničko održavanje skutera bilo na meni , ali neke osnovne stvari moraju da znaju ...to sam za vreme bolesti video koliko ne znaju...U tekuće održavanje spadaju osnovne stvari ...zamena sijalice , da staviš accu da se puni , da se napravi mešavina ( ni to ne znaju čestito) , da se zameni svećka ...ne očekujem da znaju da zamene sajlu gasa ili šta složenije ...ali , ovo mora da se zna ...
Pre neku godinu moj MLS je lepo krenuo sa mnom , mislio sam da će nešto biti od njega , uspešno je pod moim nadzorom zamenio sekundar u reduktoru , ali posle je stao , nezainteresovan, hoće da vozi , ali neće da isprlja ruke ...nema tunera u njemu ...
Da ne bude da posle mene skut stoji zbog sitnice , a moguće je , ajde zbog njega otvaram jedan folder u mom kompu kako se radi oko prenosa , mislim da je to posao koji bi mogao da odradi ako bude imao volje , ja ću mu opisati kako se to radi , to je za njega ,a ako neće neka plati drugome , ali moja maksima je sve što nisi platio - zaradio si ....
Dakle radovi oko prenosa za moga MLS-a , a možda nekome posluži i kao neki tutorijal ..
Skut neka stoji na centralnim nogama , tako je najstabilniji , ne dozvoli da padne na tebe , da te ne ubije kao što umalo nije mene ...odvrneš deklu prenosa ima alat za blokiranje varijatora , bolje je provesti dva -tri minuta u montaži alata i sigurno i bezbedno odvrnuti maticu na rukavcu radilice nego nešto oštetiti , pa posle ispravljaš krivu Drinu ...nikada ne lupaj po rukavcu radilice , može se oštetiti , ništa na silu ...kad si odvrnuo maticu , pogledaj , zapamti redosled elemenata , sve mora biti vraćeno kao što je bilo...ništa nie tu bez razloga...poskidaš po redosledu , skineš varijator sa kalotom - poklopcem , tu su rolnice ...ako pokazuju tragove habanja , treba ih zameniti ,,,njihovo skockavanje se vidi , to je dokaz da se nisu okretale u stazama , nije to ništa strašno , , zamenu se , pre toga kanali se blago podmažu sa tankim slojem grafitne masti ...naš skut je na gramaži od 3.2- 3.3 gr ...dimenzija 15x12 , remen Dayco 808x16.8 ..pregledaš i čauru varijatora , ne sme biti lufta , ako je trošena najčešce ima opiljaka , to se mora srediti ako dođe do toga ....zadnja remenica nema šta da se dira , kvačilo radi odlično ...kaiš može da se namakne na dva načina ...prvi - da se namakne odmah po nameštanju varijatora , pa odstojna platna , pa nepomična polutka - ventilvar , pa sve ostalo ...drugi način , ako si montirao varijator na radilicu , onda prstima raširiš zadnju remenicu da kaiš upadne dublje u nju , tako dobiješ na dužini kaiša i vrtiš varijator kontra od kazaljke na satu i kaiš naiđe u prednju remenicu, nema šta drugo , jednostavno je kad si to uradio , zavrtiš motor dva- tri puta da se uveriš da se kaiš u zadnjoj remenici popeo gore i da stoji kako treba ...montiraš dekl i gotovo ...eto to je to ... .
Jbg , ako mi se nešto desi moram biti spreman na sve ...do sada je tehničko održavanje skutera bilo na meni , ali neke osnovne stvari moraju da znaju ...to sam za vreme bolesti video koliko ne znaju...U tekuće održavanje spadaju osnovne stvari ...zamena sijalice , da staviš accu da se puni , da se napravi mešavina ( ni to ne znaju čestito) , da se zameni svećka ...ne očekujem da znaju da zamene sajlu gasa ili šta složenije ...ali , ovo mora da se zna ...
Pre neku godinu moj MLS je lepo krenuo sa mnom , mislio sam da će nešto biti od njega , uspešno je pod moim nadzorom zamenio sekundar u reduktoru , ali posle je stao , nezainteresovan, hoće da vozi , ali neće da isprlja ruke ...nema tunera u njemu ...
Da ne bude da posle mene skut stoji zbog sitnice , a moguće je , ajde zbog njega otvaram jedan folder u mom kompu kako se radi oko prenosa , mislim da je to posao koji bi mogao da odradi ako bude imao volje , ja ću mu opisati kako se to radi , to je za njega ,a ako neće neka plati drugome , ali moja maksima je sve što nisi platio - zaradio si ....
Dakle radovi oko prenosa za moga MLS-a , a možda nekome posluži i kao neki tutorijal ..
Skut neka stoji na centralnim nogama , tako je najstabilniji , ne dozvoli da padne na tebe , da te ne ubije kao što umalo nije mene ...odvrneš deklu prenosa ima alat za blokiranje varijatora , bolje je provesti dva -tri minuta u montaži alata i sigurno i bezbedno odvrnuti maticu na rukavcu radilice nego nešto oštetiti , pa posle ispravljaš krivu Drinu ...nikada ne lupaj po rukavcu radilice , može se oštetiti , ništa na silu ...kad si odvrnuo maticu , pogledaj , zapamti redosled elemenata , sve mora biti vraćeno kao što je bilo...ništa nie tu bez razloga...poskidaš po redosledu , skineš varijator sa kalotom - poklopcem , tu su rolnice ...ako pokazuju tragove habanja , treba ih zameniti ,,,njihovo skockavanje se vidi , to je dokaz da se nisu okretale u stazama , nije to ništa strašno , , zamenu se , pre toga kanali se blago podmažu sa tankim slojem grafitne masti ...naš skut je na gramaži od 3.2- 3.3 gr ...dimenzija 15x12 , remen Dayco 808x16.8 ..pregledaš i čauru varijatora , ne sme biti lufta , ako je trošena najčešce ima opiljaka , to se mora srediti ako dođe do toga ....zadnja remenica nema šta da se dira , kvačilo radi odlično ...kaiš može da se namakne na dva načina ...prvi - da se namakne odmah po nameštanju varijatora , pa odstojna platna , pa nepomična polutka - ventilvar , pa sve ostalo ...drugi način , ako si montirao varijator na radilicu , onda prstima raširiš zadnju remenicu da kaiš upadne dublje u nju , tako dobiješ na dužini kaiša i vrtiš varijator kontra od kazaljke na satu i kaiš naiđe u prednju remenicu, nema šta drugo , jednostavno je kad si to uradio , zavrtiš motor dva- tri puta da se uveriš da se kaiš u zadnjoj remenici popeo gore i da stoji kako treba ...montiraš dekl i gotovo ...eto to je to ... .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users