Simson Sr50 Bunny 1990
Slave91
04 Mar 2020
Pre koju nedelju sam pricao sa kolegom i rece mi da ima stariji motor marke Simson, koji mu stoji vec par godina u supi. I tako pre par dana navratio usput kod njega da vidim motor. I posle pregleda motora odlucio sam da padne dogovor sa kolegom, koji je inace drugi vlasnik skutera. 
Radi se o Simson SR50 skuteru koji se prodavao pod nazivom Bunny, navodno manjiih performansi nego kod SR50.
Godiste je 1990 sa 32 835 km na satu. I ima 4 brzine.
Juce sam ga doneo do mene i pocelo je rastavljanje. Rezervoar je zacepljen tj. zalepljen od ulja. Benzin je jos bio unutra i oseco se jako lose.
Posle skidanja sedista, rezervoara i vazdusnog filtera, skinuo sam i karburator. Koji je bio zastopan, jedva sam donje lonce skinuo koje je bilo puno krtoga.
Hteo sam da proverim da li mu radi signalizacija i na njegov akumulator sam prikacio od automobila. Polozaj kontakta kljuca ima 1 i 2 poziciju, posle premestanja na 2 poziciju, jedna kutija u skuteru je pocela da dimi. Koliko sam skonto da je to regler i automat zmigavca u jednom. Da li se to desilo zbog jacine drugog akumulatora ili zbog kratkog spoja?

Malo slike od skutera.








Rezervoar i "benzin" sto je izasao iz njega, deo rezervoara sam ocistio sa ABRO Carb Cleanerom. Ima li neko preporuku kako na jeftiniji nacin ocistiti rezervoar od uljnih naslaga?



Karb posle pranja lonceta sa sonom kiselinom, posto carb cleaner nije puno pomogo.

Mislio sam da cu ga danas paliti, ali nazalost nisam mogao da nadjem dobar materijal za zaptivac karburatora, posto nisam mogao na netu da nadjem da ima u kompletu da se uzme.
Motor inace ima dobru kompresiju i baca varnicu. Izvinjavam se zbog vise slika.
Edited by Slave91, 04 March 2020 - 22:52.

Radi se o Simson SR50 skuteru koji se prodavao pod nazivom Bunny, navodno manjiih performansi nego kod SR50.
Godiste je 1990 sa 32 835 km na satu. I ima 4 brzine.
Juce sam ga doneo do mene i pocelo je rastavljanje. Rezervoar je zacepljen tj. zalepljen od ulja. Benzin je jos bio unutra i oseco se jako lose.
Posle skidanja sedista, rezervoara i vazdusnog filtera, skinuo sam i karburator. Koji je bio zastopan, jedva sam donje lonce skinuo koje je bilo puno krtoga.
Hteo sam da proverim da li mu radi signalizacija i na njegov akumulator sam prikacio od automobila. Polozaj kontakta kljuca ima 1 i 2 poziciju, posle premestanja na 2 poziciju, jedna kutija u skuteru je pocela da dimi. Koliko sam skonto da je to regler i automat zmigavca u jednom. Da li se to desilo zbog jacine drugog akumulatora ili zbog kratkog spoja?

Malo slike od skutera.








Rezervoar i "benzin" sto je izasao iz njega, deo rezervoara sam ocistio sa ABRO Carb Cleanerom. Ima li neko preporuku kako na jeftiniji nacin ocistiti rezervoar od uljnih naslaga?



Karb posle pranja lonceta sa sonom kiselinom, posto carb cleaner nije puno pomogo.

Mislio sam da cu ga danas paliti, ali nazalost nisam mogao da nadjem dobar materijal za zaptivac karburatora, posto nisam mogao na netu da nadjem da ima u kompletu da se uzme.
Motor inace ima dobru kompresiju i baca varnicu. Izvinjavam se zbog vise slika.

Edited by Slave91, 04 March 2020 - 22:52.
Mario
05 Mar 2020
Svaka elektronska sprava radi na beli dim, kad on izađe napolje, onda više ne radi...
Te naslage možeš prati kombinovano, sirće, pa voda, nitro pa voda i na kraju benzin...
Neke koje su krenule u koroziju moraš mehanički očistiti, pa zaustaviti antirostom
Te naslage možeš prati kombinovano, sirće, pa voda, nitro pa voda i na kraju benzin...
Neke koje su krenule u koroziju moraš mehanički očistiti, pa zaustaviti antirostom
Slave91
06 Mar 2020
Juce sam dobio od bivseg vlasnika zamenski automat zmigavca i jos neke delove mada i ovaj radi. Neko ko prodaje delove mi je rekao da ujedno ima i regler u toj kutiji? Danas sam ocistio sve zmigavce i svi su bili u redu sem jednog. U njemu je bio kratak spoj, zardjao bio iznutra na nosac i kontakte. Skinuo sam ga i ocistio. Sipao WD spreja u prekidace zmigavca, razradio ih malo spojio bateriju od skutera i proradili. Skonto sam u cemu je bio problem kod kratkog spoja. Naime stari akumulator je bio spojen da je masa motora na + od akumulatora a napon je bio spojen na minus od akumulatora(tako sam preuzeo motor). Tek kad sam rastavio motor video sam kuda vode zice. Sta je dodatno zbunjujuce da masa na sebi ima osigirac? Kolega bivsi vlasnik kaze da to tako ide fabricki i da se jos jedan elektricar cudio tome kad mu je odrzavao motor.
Ocistio sam rezervoar tako sto sam pomesao nitro razredjivac i neko madjarsko sredstvom za hladno ciscenje masnoce iz rerni. Sipao sam u rezervoar i ostavio par sati od odstoji, posle sam stavio matice unutra i ono sto nisu skinule matice skinuo sam sa dugackim srafcigerom. Ostale su flekice od rdje. Koliko je bezbedno antirostom cistiti? Mislio sam elektrolizom ali je rezervoar plastificiran pa se bojim da ga necu mozda ostetiti sa tim.
Juce sam sastavio karburator i palo je prvo paljenje.
Edited by Slave91, 06 March 2020 - 22:50.
Ocistio sam rezervoar tako sto sam pomesao nitro razredjivac i neko madjarsko sredstvom za hladno ciscenje masnoce iz rerni. Sipao sam u rezervoar i ostavio par sati od odstoji, posle sam stavio matice unutra i ono sto nisu skinule matice skinuo sam sa dugackim srafcigerom. Ostale su flekice od rdje. Koliko je bezbedno antirostom cistiti? Mislio sam elektrolizom ali je rezervoar plastificiran pa se bojim da ga necu mozda ostetiti sa tim.
Juce sam sastavio karburator i palo je prvo paljenje.
Edited by Slave91, 06 March 2020 - 22:50.
Mario
06 Mar 2020
Onda je zato zadimio regler, dao si mu obrnute polove sa akumulatora od auta
Slave91
07 Mar 2020
Ocistio sam danas antirostom unutrasnjost rezervoara, sta dalje? Kako ugasiti reakciju?
Pregledao sam automat zmigavca/regler sto sam dobio zamenski od bivseg vlasnika i neko ga je vec otvarao. Na oko sve dobro izgleda. I onda sam uzeo lemilicu posto skalper nisam mogao naci nigde u radionici i otvorio sam taj pregoreli. I po izgledu reko bih da je samo tiristor otisao. Videcu da ga odnesem kod elektricara pa da vidim da li se moze resiti. Inace na motoru je SEGU a zamenski je jos iz DDR-a i cini mi se da je on popravljan posto je tiristor marke Tesla
Zamenski

Pregoreli

Pregoreli tiristor

Pregledao sam automat zmigavca/regler sto sam dobio zamenski od bivseg vlasnika i neko ga je vec otvarao. Na oko sve dobro izgleda. I onda sam uzeo lemilicu posto skalper nisam mogao naci nigde u radionici i otvorio sam taj pregoreli. I po izgledu reko bih da je samo tiristor otisao. Videcu da ga odnesem kod elektricara pa da vidim da li se moze resiti. Inace na motoru je SEGU a zamenski je jos iz DDR-a i cini mi se da je on popravljan posto je tiristor marke Tesla

Zamenski

Pregoreli

Pregoreli tiristor

Mario
08 Mar 2020
Rekacija.se zaustavi kada se rđa pretvori u crnu površinu, nakon toga antirost vise ne radi, mozes isprati sa toplom vodom
Mario
08 Mar 2020
Slave91
09 Mar 2020
Rezervoar ociscen, nazalost antirost je pojeo slavinu, nisam znao da ne voli spijater.
Nadam se da pase od Tomosa, 16mm je. Opran toplom vodom, posle toga alkoholom i onda mesavinom. Namontiran zamenski regler/automat zmigavca. Regler radi ali zmigavci sada ne rade. ������


Edited by Pita, 10 March 2020 - 22:41.




Edited by Pita, 10 March 2020 - 22:41.