Jump to content


Airsal 70cc Alu Kit Na Vespi Et2


46 replies to this topic

#41 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 02 June 2020 - 12:07

View PostRazredni, on 02 June 2020 - 11:48, said:

Ti mislis na metalni limic na karbu? Ne, on je projektovan za smanjenje snage, fabricki cilindar blokada do 45km/h.

Ja sam objasnjavao o restriktoru protoka vazduha u izmedju vertikalnog creva i poklopca airboxa, to su rupe u plastici, ne mozes ga skinuti, moze se razbusiti, ja ne savutejem da diras :)
Da, da , ja sam mislio da se diskutuje o limicu na ulazu u karb. Inace, motor je 2003. godiste, novija verzija prenosa.
Upravo pravim spisak za nabavku, pa ako stignes, javi koje rolnice da kupim. A u subotu pakujem, igram se jos sa karbom i izlazim na smederevac da testiram na otvorenom :)

#42 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 02 June 2020 - 21:44

Sa tvojim tipom auspuha rekao bih da ce rolnice 19x15,5 biti oko 6gr, +/- 0.5gr.

Fabricke za 50 vazdusaru su 7,5gr (smedje boje) a za vodeno hladjene fabrika pravi mislim 6,4gr i 5,6gr za razlicite modele, ne secam se boja..
Pogledacu codove pa cu se dopisati, msm da sam negde i otvorio davno temu na forumu...

Rade ce sigurno znati pravu gramazu fabrickih rolni, boje, mozda i kodove.
Boja ti je bitna da utvrdis sta trenutno imas u variomatu ukoliko je fabrika i ukoliko nemas preciznu vagicu (ili mozda imas zamenske rolnice na kojima pise gramaza, recimo malossi).

Uglavnom, tu negde ces se naci sa gramazom, msm da nema potrebe da uzimas ove najlakse, a uvek postoji opcija zlatarske vagice i biaxom ili turpijicom olaksavati jedan set do zeljenih performansi.

Posto je proslo 8 godina (ili mozda cak i 17) obavezno promeni centralnu oprugu, bitna je za start i ubrzanje, kao i za pravilan rad prenosa pogotovu leti kada se prenos usija.

#43 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 03 June 2020 - 07:58

Malossi rolnice zaobidji u širokom krugu,u zadnje vreme kod nas se pojavljuju malossi rolnice koje debelo fulaju sa gramazom u odnosu na deklarisanu.
Verovao ili ne RMS rolnice su najpreciznije po težini,ali vole da pojedu klizne površine variomata.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#44 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 03 June 2020 - 15:52

View PostRazredni, on 02 June 2020 - 21:44, said:

Sa tvojim tipom auspuha rekao bih da ce rolnice 19x15,5 biti oko 6gr, +/- 0.5gr.

Fabricke za 50 vazdusaru su 7,5gr (smedje boje) a za vodeno hladjene fabrika pravi mislim 6,4gr i 5,6gr za razlicite modele, ne secam se boja..
Pogledacu codove pa cu se dopisati, msm da sam negde i otvorio davno temu na forumu...

Rade ce sigurno znati pravu gramazu fabrickih rolni, boje, mozda i kodove.
Boja ti je bitna da utvrdis sta trenutno imas u variomatu ukoliko je fabrika i ukoliko nemas preciznu vagicu (ili mozda imas zamenske rolnice na kojima pise gramaza, recimo malossi).

Uglavnom, tu negde ces se naci sa gramazom, msm da nema potrebe da uzimas ove najlakse, a uvek postoji opcija zlatarske vagice i biaxom ili turpijicom olaksavati jedan set do zeljenih performansi.

Posto je proslo 8 godina (ili mozda cak i 17) obavezno promeni centralnu oprugu, bitna je za start i ubrzanje, kao i za pravilan rad prenosa pogotovu leti kada se prenos usija.
Gledam opruge u motobike-u, tek sada nastaje misterija. U opisu za jednu stoji 15%, za drugu 20%, trecu 30%
https://motobikeshop...ruga+piaggio+50

#45 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 June 2020 - 20:49

Razliciti proizvodjaci razlicito deklarisu svoje proizvode. Sve su te opruge dobre ali su projektovane za tip variomata od tog proizvodjaca.

Tebe interesuje fabricka Piaggio opruga i rolnice. Uvoznik je PGS motori, Milentija Popovica, Nbg.

Kodovi su:
Centralna opruga - kod: 478028
Rolnice 7,5gr - kod: cm1102015 smedje
Rolnice 6,4gr - kod: cm1102025 crne?
Rolnice 5.3gr - kod: cm1102035 crvene

Mislim da su 5,3gr nepotrebne, pogledaj sta vozis trenutno, ako su ti fabricke smedje od 7,5gr probaj da ih olaksavanjem (unutrasnje alu caure busenjem burgijom) prvo na 6,5 pa kasnije na 6gr, kroz probu dovedes na meru koja tebi treba, a kasnije mozes uzeti neki od ovih gore navedenih setova ili ako si daleko od ovih cifri, kupiti neke od tuning kuca kao sto su polini, malossi, naraku itd, jer oni proizvode gramazu na 0,2 podeoka. Vlajco je u pravu, sve je vise losih kopija a inace ni ti originali (zamenski -polini, malossi) ne traju dugo koliko traje plastika na fabrickim rolnicama.

Vazdusno hladjeni piaggio agregati imaju tu manu da zastitna plastika oko cilindra izduvava vreo vazduh na prednji deo bloka i prenos, leti se to toliko usija da varijator topi plastiku na rolnicama, pa se rolne posle 1000km zaravne, nisu vise okrugle. Na 50ccm fabricke rolne izdrze koliko i fabricki remen, na 10000km se menjaju.


Sto se tice stele i probe, cilj je laksim rolnama podici broj obrtaja gde je cilindar najjaci, recimo obican 50ccm sa fabrickim auspuhom ce se najbolje javiti na 7-7500 obrtaja, a recimo taj Airsal 65ccm sa tim malko otvorenijim auspuhom mozda na 8-8500 obrtaja.

Predlog opcija posto si bez obrtomera, stoperica u ruke ili eventualno kamera, na ravnom delu puta, otprilike 200-300m oformis sebi test stazu, obelezis crtom start i kraj. Kada zavrsis stelovanje karba, probas rolne koje imas trenutno, zabelezis vreme izmereno iz mesta pun gas do prolaska kroz cilj. Promenis rolnice na lakse, testiras, zabelezis. Opet promenis na jos lakse, testiras, zabelezis. Nekada se zbog zvuka cini da ides brze ali stoperica ce sve reci. Dobro je da deonica ne bude bas kratka tipa 50m jer tada mozes da dobijes najbrze vreme sa jos laksim rolnama ali sa tim prelaganim rolnicama imaces manju krajnju brzinu, znaci deonica mora da bude dovoljno duga da variomat moze da izvrti do kraja, to je 70+ km/h ako ukljucis neku gps aplikaciju na telefonu, a na tabli skazaljka mora da prebaci 80 opusteno.

Kamera nije neophodna, ali kasnije mozes uporediti i meriti vreme, gledati prolaznu brzinu kroz cilj, jer ne bude uvek sve idealno, pogotovu dok vozis i probas moras biti skoncentrisan za razlicite stvari. Evo jedan primer kako smo mi probali na vespi 200



Ponavljam, prvo podesi karburator kroz probe kasnije potvrdi pregledom svecice, jer za probu na test stazi moraces drzati pun gas dosta dugo, bitno je da budes siguran u podesenost karba.

Kad imas vremena prelistaj teme na forumu, Rade je doktorirao u svojim temama stelovanje prenosa.
Mario pogotovu, u vise razlicitih tema i o karbu i o prenosu.

#46 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 June 2020 - 08:49

Hvala Aca za pohvale...

10 gr su smeđe idu na 4t zracnjake
7.5 su krem,piaggio zracnjaci ih imaju
6.4 su crne,idu na Pia lc agregate
5.3 su narancaste,koristi ih Purejet

Kodove ne znam na pamet,ali da se kupiti ovako po tipu agregata.7.5,6.4 i 5.3 imaju alu utege i mogu se olaksavati do nekih 4gr.Za kit i slabiji auspuh uzimaj ove 7.5gr,ove 6.4 bi vec mogle biti prelagane.

Jako kvalitetne rolice,nedavno sam iz purejeta sa 15tkm izvadio narancaste i da ne znam rekao bi da nemaju 1000km.Na kraju smo ostavili te rolice jer su neunistive.



#47 shule71

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoBeograd
  • VozimScarabeo 250GT

Posted 21 June 2020 - 12:04

Pozdrav drugari. Dugo već ne stižem da napišem apdejt na temu koju sam otvorio, a vi mi nesebično pomagali odličnim savetima.
Posebno želim da zahvalim "Razrednom".
Dakle, Vespica je spremna za tehnički pregled. Neću da nabrajam šta je sve zamenjeno (mnogo toga, ima u odgovorima), krajnji rezultat je iznad mojih očekivanja.

Najviše vremena sam potrošio štelujući karburator, kupio sam dva kompleta dizni u rasponu od 50 do 98, ali u rotaciji je bilo svega 4-5 dizni, od 65-75.
Dizna 70, u kombinaciji sa iglom koja dolazi uz 17.5 ED daje najbolji rezultat uz ovaj Airsal cilindar (koji je zapravo 65ccm, a ne 70 kako sam isprva mislio). Sa tom kombinacijom motor najbolje reaguje na svakom stepenu ručice gasa. Nema dropova, vrlo pravilna reakcija motora na gas, skoro pa linearna.
Ipak, ja sam se odlučio da razrada motora bude uz diznu 72 (igla spuštena), koja u jednom trenutku ubrzavanja ima gotovo neprimetan drop (knedla), ali na velikom gasu daje odličan rezultat.
Bilo bi zanimljivo probati još neke igle (tupa igla iz RD je neupotrebljiva sa bilo kojom diznom u kombinaciji sa 65ccm cilindrom), ali nažalost, sada imam samo ovu jednu. Ako nabavim još neku iglu, rado ću je testirati.
Što se tiče prenosa, rolnice sam ugradio 6.5g, jer kod njih imam rad motora u opsegu gde daje najveću snagu, mada i 7.5g su upotrebljive, za mirniju vožnju.
Centralnu oprugu nisam zamenio, jer PGS motori je nemaju na stanju (poručio, stiže za par nedelja), kada nju ugradim, testiraću max brzinu.
Stay tuned ;)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users