Jump to content


Sym Red Devil 50(60)cc


103 replies to this topic

#1 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 17 June 2020 - 22:01


Pozdrav tjuneri....Posjedujem SYM Red Devil 50 1997g ( izvedba Michael Schumacher-a ). Inače uzeo sam ga radi ubijanja vremena kad mi je dosadno a ujedno i prevoz do posla nekih cca 2km.


Motor je bio faktički za smeća, stajao 4 godine u nekoj garaži,nije nikako ni verglan ni paljen, maske sve izbrušene sa 120 granulacijom, pola dijelova na njemu pola kraj njega. Motor i ostale komponente su izgledale suve i jako čiste (sem prašine). Ova serija SYM-a mi se dopala čisto radi izgleda, nekako me podsjeća na old school motocikle iz 80/90tih. Uglavnom motor sam dotjerao u skroz vozno stanje i registrovao.


Na njemu je Naraku kit 60cc (43mm), karburator Keihin 17mm, auspuh Stage 6 Pro Replica (prepravljen jer je skinut sa Aerox-a), rolnice valjda "fabricke" (7,5g), kvacilo,remen,varijator,airbox sve fabričko.

Ništa još nisam upasivao što se tiče prenosa samo sam osposobio mašinu za rad i registraciju jer to mi je prvo i osnovno bilo.

Kao što se vidi na slikama prošli klip je stradao, sreća pa ga nisam palio nego sam se bacio na komplet pregled mašine. Nisam otvarao blokove jedino, ali sam dobro isprao i izduvao u slučaju da je komadić klipa unutra, ali vec san napravio cca 550km bez problema Uglavnom sastavljen je i osposobljen koliko toliko da se vozikam do posla i nazad, ali ipak tu ne stajem.....


Plan je sledeći....(ako bude vremena kao u ovo vrijeme Korone)...prvo i osnovno štelovanje prenosa, maksimum izvlačim trenutno 62km/h...start vrlo vrlo dobar za vrlo kratko vrijeme kazaljka skoči na 60, i tih 60 održavam sa nekih 1/4 gasa, kad za zavrtim na maksimum osjetim dubok zvuk vOOOOOOoUUUU ali ubrzanja nema i osjetim vibracije ispod nogu. Skinem poklopac prenosa zavrtim ga maksimum i vidim da varijator nema snage da podigne remen više od polovine, a evo i linka kako to izgleda:




Kvačilo je jako loše i svo ispucalo tako da to moram pod hitno da mijenjam, centralna opruga je zelena tj došla na njemu, oprugice na kvačilu su fabričke 1.50mm debljine, remen je BANDO (skinuo i izmjerio) 737x17,2 (milim da dužina jeste original ali širina je dosta pojedena), Remen kad nabacim na osovinu kod varijatora viri nekih 3mm prema vani, a to moram pod hitno riješit sa šajbicama ili novom osovinom , takodje nazad u polutkama je "upao" nekih 10mm a to sve zbog tog problema kod varijatora. Na osovini od radilice osjetim pod rukom da se mrda nekih 30/100 nije strašno ali i to moram rješavati (ležajevi). Dizna na Keihinovom karburatoru je 84, kupio sam bio set dizni (60-115) koji je namijenjen za moj motor ali kad je stiglo nisu pasale ( kod mene m4 dizna a stigle m6).


Uglavnom Naručio sam Keihin karburator 19mm, Analognu obrtaljku do 12000RPM, to kad stigne planiram montirati i onda prvo štelovati mašinu pa tek posle da se igram sa prenosima. Da naglasim da mi krajnja brzina nije bitna više od 70kmh. Želim sastaviti nešto što će da čupa do tih 70...


Ako imate kakvih savijeta dobro bi mi došli, inače nisam duduk za motore ali nisam nešto naročito ni načitan,..nikad nisam imao dodira sa skuterima što se tiče prenosa, kao dijete gazio sam ATX i CTX Tomose..


#2 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 17 June 2020 - 22:23

https://postimg.cc/ppSwyJ8C

https://postimg.cc/RNqrMD3q

https://postimg.cc/3dwhkwq8

https://postimg.cc/yW14Gdsm

https://postimg.cc/yDSwR3yH

https://postimg.cc/mtPqx1qH

https://postimg.cc/pmwMcJLr

https://postimg.cc/nCNWncbw

https://postimg.cc/Yvgs0Kt2

https://postimg.cc/JD76psZt

https://postimg.cc/v1t27r1p

https://postimg.cc/kVmht15Q

#3 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 18 June 2020 - 14:17

Imao sam problema sa upload-om slika pa sam ubacivao preko "postimg" ali mi se ne sviđa, posle sam skontao da mi je prevelika rezolucija bila, pa mi nije direkt na forum uspjelo..mislim da je ovako bolje

Attached File  20200406_194908.jpg   113.72K   19 downloads Attached File  20200406_194912.jpg   111.25K   20 downloads Attached File  20200406_194926.jpg   97.26K   19 downloads Attached File  20200406_194942.jpg   109.44K   20 downloads Attached File  20200416_134345.jpg   129.93K   23 downloads Attached File  20200416_134714.jpg   140.98K   31 downloads Attached File  20200430_180101.jpg   176.41K   30 downloads Attached File  20200610_195936.jpg   200.42K   31 downloads Attached File  20200610_195948.jpg   158.55K   27 downloads Attached File  20200610_200022.jpg   145.73K   27 downloads Attached File  20200610_200052.jpg   169.63K   28 downloads Attached File  20200610_200103.jpg   162.31K   25 downloads

#4 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 18 June 2020 - 17:23

Da ga vidim na ulici zakleo bih se da je Derby Predator...

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#5 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 18 June 2020 - 18:18

Da, ima malo sličnosti sad vidim ...mada čini mi se preko slika da je Derbi malo veći..ipak ovaj Sym kod mene nije nešto baš za pohvaliti sa dimenzijama, bar meni tako izgleda :)
Bio sam ga podigao za 5cm ali imao sam problema sa centralnom nogarom, nije mogao stabilo da stoji pa se lilao lijevo-desno, a ujedno ne bih onda bio tehnički ispravan. Mada ljepše izgleda kad mu se digne zadnji kraj.

#6 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 19 June 2020 - 22:00

Evo jedan mali upload,prije snimka sam mjerio gps-om sat laže za nešto manje od 2km/h, kazaljka tačno na 50 a gps pokazuje 48,6km/h, evo snimak ubrzanja :



Podatci o ubrzanju do / sek. : Attached File  20200619_215845.jpg   356.48K   23 downloads


Snimak turaže u mjestu do max obrtaja :



Još jednom da napišem Setup :

Cilindar: Naraku 60cc
Radilica: Fabrička
Auspuh: Stage 6 Pro Replica ( navaren )
Karburator: Fabricki Keihin 17
Setup karburatora dizna/igla: dizna 84, igla fabrička nepodesiva
Filter vazduha: Fabrički
Usis: Fabrički 3 lamele
Kvačilo: Fabričko
Zvono: Fabričko
Centralna opruga kvačila: Zelena ( nemam pojma čija )
Oprugice kvačila: Fabričke
Varijator: Farbrički
Rolnice: 7,5g
Kaiš: Sanyang Bando 737x17,5 (Još uvijek fabrički :D )
Primar/Sekundar: Fabricki
Torque drive: Fabricki
Paljenje: Fabricko

Sve je to zadovoljavajuće za mene, a sad slike od stanja njegovih dijelova koji su trenutno u njemu ( ma ne... nije strašno ) :

Još malo pa nestalo.. Attached File  20200615_101655.jpg   160.82K   24 downloads

Remen kod varijatora viri minimum 3mm...

Attached File  20200615_101613.jpg   130.57K   18 downloads Attached File  20200615_103729.jpg   157.4K   18 downloads Attached File  20200615_103743.jpg   178.41K   18 downloads Attached File  20200615_104009.jpg   131.43K   17 downloads Attached File  20200615_104016.jpg   153.32K   17 downloads Attached File  20200615_104029.jpg   132.39K   16 downloads

Šta da kažem prenos haos..što se tiče mašine problema nemam, bez trokiranja,gušenja,rupa u ubrzanju,pali od prve..posla ima kao u priči na prenosu. Uglavnom prvo čekam obrtomijer i karb da mi stignu, da mogu to prvo montirati pa dalje da sredjujem prenos, malo duže moram čekati zbog ove situacije dosta robe iz Kine pa koči dostava, pa posle moram da sredim onako fin navaren auspuh..

#7 Pekisa

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 659 posts
  • MestoKrusevac
  • VozimAprilia SR 50 R

Posted 20 June 2020 - 13:42

Moj savet ti je da za poceta kupis auspuh koji nije secen,varen i prepravljan. Auspuh mora biti u fabrickom stanju (spoljasnji izgled nije bitan).

#8 tutnja

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 261 posts
  • MestoMalinska
  • VozimLuna Versus

Posted 20 June 2020 - 18:18

Plus što je taj pro replica i bez toga dosta zafrknut za štelanje, bar koliko sam čitao iskustva drugih. Dobar šut ali uzak powerband i vrti dosta visoko.
Za svakodnevnu vožnju, grad, posao kuća, možda ipak nešto "lakše"..

Poslano sa mog LG-G6 koristeći Tapatalk



#9 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 20 June 2020 - 19:41

Znam, namjenski je namjenski, stvar je u tome što mu je fabrički bio zapušen, i popucao iznutra a ovaj sam našao blizu mene i to za 15e, šta ću kad nisam imao druge ili ovaj navariti ili ostaviti fabrički. Naravno da sam navario. A još jedna stvar, jako je teško naći za Sym rezonantni izduv...otom-potom ako šta naleti polovno uzeću, na novo ne dam jer već me izašao troduplo od njegove vrijednosti, a tek je osnonvno urađeno a gdje ostalo ...malo po malo nakupi se :D ipak mi je ovo više hobi..

#10 tutnja

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 261 posts
  • MestoMalinska
  • VozimLuna Versus

Posted 20 June 2020 - 19:55

Samo pomalo i biće..
Kod ovih naših vozilica se ne gleda isplativost, uvijek ima još nešto što bi moglo, pa vidi ovo sad na akciji, pa ono mi baš fali, još samo ovo i..
Zabavan sport, nikad kraja 😂

Poslano sa mog LG-G6 koristeći Tapatalk



#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 20 June 2020 - 20:49

Tako je sym je isti kao kymco, mislim da je to.SF10 agregat, slabo ima u ponudi delova, i auspuha isto...

Aa tvoje strane akosi navario, nema veze samo da nije presek umanjen značajno, sad rezonancu ćeš sa rolnicama pronaći, to bar nije teško..

Za položaj remena u variomatu, ne bih da grešim dušu, ali mislim sa je i kod mene bio isti problem, u to vreme nisam imao 14mm šajbice, pa sam sa nekim dayco remenom imao nešto bolju izlaznost, ali je fabrički bando 17,5 širine imao najbolji start definitivno...

#12 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 20 June 2020 - 22:30

View Posttutnja, on 20 June 2020 - 19:55, said:

Samo pomalo i biće..
Kod ovih naših vozilica se ne gleda isplativost, uvijek ima još nešto što bi moglo, pa vidi ovo sad na akciji, pa ono mi baš fali, još samo ovo i..
Zabavan sport, nikad kraja

Poslano sa mog LG-G6 koristeći Tapatalk

Sve ja to razumijem, Amazon i Ebay svaki dan na telefonu po par puta prolistam haha

View PostMario, on 20 June 2020 - 20:49, said:

Tako je sym je isti kao kymco, mislim da je to.SF10 agregat, slabo ima u ponudi delova, i auspuha isto...

Aa tvoje strane akosi navario, nema veze samo da nije presek umanjen značajno, sad rezonancu ćeš sa rolnicama pronaći, to bar nije teško..

Za položaj remena u variomatu, ne bih da grešim dušu, ali mislim sa je i kod mene bio isti problem, u to vreme nisam imao 14mm šajbice, pa sam sa nekim dayco remenom imao nešto bolju izlaznost, ali je fabrički bando 17,5 širine imao najbolji start definitivno...

Negdje sam na motoru pročitao G5J , e sad da li je to tip mašine - ne znam. Ovaj tip kao u mene od 97g do 00g još teže za dijelove jer mu se usis nalazi na cilindru, dok serije posle 00g usis na bloku i dosta su mu jeftiniji dijelovi (termo grupa)...i to mi baš nije jasno šta je bolje, na cilindru ili na bloku usis...

Što se tiče auspuha promjer unutrašnje cijevi je isti kao i kod fabričkog sa Sym-a samo što je sad dobila na dužini oko 50mm naspram originalnog s6..tako da mu je pomjerena rezonanca koliko se razumijem.
Za variomat ću naručiti bolcnu od 38mm + šajbice, trenutno je na njemu 36mm,kad to postavim vidjet ću izlaznost remena na polutkama, ako ne bude u vrhu onda ću samo duži remen uzeti.

#13 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 23 June 2020 - 21:03

Da malo osvježim prenos, danas stilgo RMS kvačilo, Naraku linearna polutka, dvije centralne opruke isto Naraku 1500 i 2000rpm, 3 seta oprugica Top Racing 1.6mm 1.8mm i 2.0mm

Attached File  20200623_190015.jpg   195.91K   15 downloads

Odmah sa se bacio na demontiranje, usporedba centralne stare sa novom :

Attached File  20200623_194852.jpg   185.43K   19 downloads

Fabrička polutka i Naraku (dimenzije 117mm)

Attached File  20200623_195018.jpg   158.13K   21 downloads

Takođe i kvačilo ( nabacio sam crvene opruke 1.8mm)

Attached File  20200623_195318.jpg   293.59K   22 downloads

I onda montaža :

Attached File  20200623_195452.jpg   164.25K   19 downloads Attached File  20200623_200803.jpg   166.56K   16 downloads Attached File  20200623_201038.jpg   220.65K   17 downloads Attached File  20200623_201316.jpg   185.25K   17 downloads Attached File  20200623_201919.jpg   143.08K   17 downloads

Crvena je toliko jaka da polutku ne mogu stisnuti više od 5mm pomoću prstiju, jedino kad stisnem nogama i povučem prstima jedva je otvorim do kraja, to mi se nije svidjelo ali opet sam namontirao da vidim rezultate. Naravno zbog malo jačih oprugica na kvačilu tek poslije hvata nego prije tj. na višim obrtajima, ali zbog ove centralne maksimum je 20km/h sa nekom 1/4 gasa a sve preko agregat se trese,dobar je start iako je kaiš upao u polutke 5mm i na variomatu se popeo 5mm od osovine,i na njemu su 7,5gr rolnice, jedino da pokušam sa 9gr. Sutra cu nabaciti crnu centralnu mada nije ni ona toliko mekša. Sutra mi stiže set variomatika :

Nije neka kvaliteta ali vjerovatno bolje nego trenutno, dolazi sa rolnicama od 6,5gr

Attached File  71f4uQvUNXL._AC_SL1500_.jpg   208.77K   15 downloads

Sutra ću postaviti variomatik, probati sa šajbicma spustiti kaiš na osovinu, i ubaciti crnu centralnu pa vidjeti rezultate za dalje..

#14 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 23 June 2020 - 21:06

Opruge* ne znam otkud mi da dva puta pogriješim i napišem opruke :D

#15 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 23 June 2020 - 21:27

Nemoj menjati oprugu,prvo probaj sa variomatom i sajbnicama,pa onda menjaj oprugu
Idi stavku po stavku,da se ne zamrsis ko pile u kucinu kod menjanja stavki...

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#16 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 24 June 2020 - 19:44

Variomat stigao, kvaliteta 0 bodova, toliko je loš da je kineski fabrički bolji od njega 10 puta,čak mi nisu ubacili ni bolcnu kao što su naveli pa sam bio primoran da od bakarne podloške napravim kopiju, tj samo za prvu ruku da vidim šta će se dešavat,. ali bar sam iskoristio kućište variomata ono je tu i tamo.
Uglavnom probao sam sa rolnicama 6,5 grama sa i bez podloške ali ništa se ne mjenja motor se sav trese ne ne ide više od 20km/h (crvena centralna i crvene oprugice srednje tvrdoće). Imam osjećaj kao da bi mu trebale rolnice od 15g :D i tako se i ponaša sa crnom centralnom samo do 30km/h sa njom ide.

Onda opet rastavim i vratim njegovu centralnu onu kratku sa slike, sa najmekšim oprugucama i onda stavim teže rolnice bez podloške na variomatu, starta odmah i ima dobar potisak osjeti se snaga iako je skroz na niskim obrtajima (treba mu da se zalaufa takav osjećaj imam), ali opet imam sitne vibracije u prenosu. Namontiram sa podloškom slična situacija samo je malo lijenji i kasnije prima gas, onda stavim lakše rolnice malo je življi ali gubi na potisku dosta.
Primjetim da se deklo prenosa jako zagrijalo a nisam vozio više od 3 kilometra na pola gasa, kad sam skinuo deklo varijator i set kvačila je toliko vreo bio da ga nisam mogao držati uopšte u ruci. Možda je to normalno a možda i ne ( neki dan sam izbušio deklo radi boljeg hlađenja)

Tako da sam ostavio najmekše oprugice kvačila, mekšu centralnu oprugu što je i bila na njemu, i 7,5gr rolnice bez podloške (vratio sve kao i prije), faktički kreće iz druge ali dobro potegne, kad sjednem na zadnji kraj podiže ga. E sad dobio je na krajnjoj 70km/h maksimum (sa malo vibracija na prenosu koje me nerviraju) ali stvar je u svemu tome kad ga vozim sa takvim setom i kad dodajem lagano gas osjetim dosta jak i ravnomjeran potisak mašine non stop kad dodajem lagano gas, čim ga dodam do kraja mašina se zalaufa a osjećaj je kao da remen proklizuje na varijatoru.

Faktički sam vratio sve kako je prije bilo, samo sam ostavio linearnu polutku i kvačilo, ispade da sam ono džabe kupio . Ne kontam zar sve to može biti radi te linearne polutke da dobije snagu na niskim i krajnju , zadovoljan sam sa linearnom jer kad krene navlacit od 0-70 navlaci istom silom pri dodavanju konstantnog gasa lagano. imate li vi ikakvu ideju šta može biti?

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 June 2020 - 06:30

Grejanje je od oscilacija, neka komponenta ne leži u pravcu.. Ne sme toliko da se greje, niti da vibrira.. Te kombinacije gde ti koristiš fabričku bolcnu su uvek upitne, jer ona ne sme u čauri imati zazora više od 1/10 koliko da se vrti i klizi aksijalno..

SYM inače tajvan, velika razlika u odnosu na kinu... isto kao i kymco, ozbiljan brand

#18 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 25 June 2020 - 21:43

Predpostavio sam da negdje ne leži nešto u pravcu, ali koliko god sam danas uspjeo pregledati sve izgleda u redu. Onda sam skinuo sve i upalio mašinu na prazno (bez seta varijatora) na punom gasu osjeti se malo vibracija i lagano ušti mašina, to je vjerovatno zbog ležajeva, ali kad postavim kompletan prenos i kad ga upalim na leru i skinem deklo dosta više ušti, kao opran i nepodmazan ležaj identičan zvuk ima.

Danas sam jedno 70 puta skinuo varijator i kvačilo, tražio najbolji odnos od onoga što imam, uglavnom centralne opruge od Naraku nema šanse da mašina razdvoji, probao sam i sa 4gr, 6.5gr i 7.5gr nema šanse, pun gas 20km/h i sve se trese. Tako da sam vratio oprugu što je i bila i kontam da sam naručio pogrešne centralne opruge, ne znam ali vjerovatno postoje kraće i duže. Tako da sam nabacio najtvrđe opruge kvačila (2mm) centralnu zelenu što je i bila i rolnice od 6.5gr . zabilježio markerom na varijatoru-provozao se i pogledao, marker je obrisan skroz što znači da ga je skroz izbacio ( a ujedno to mi je najbolji odnos koji sam uspjeo izvući) fino ubrzanje od 0-65 ima do 70 se malo teli. ne navlači kao sa prošlog snimka, malo sporije al osjeim ravnomjernu snagu.

Ali zaboravio sam da napišem, kad sam uzimao cilindar pod detaljno mu je stojalo : Ovaj komplet cilindara nije dizajniran za brzinu, njegove snage su u nižem rasponu brzina. Glatko duž Idle brzine koja slijedi ima konstantno i vrlo dobro ubrzanje, bez naprezanja motora s nepotrebno velikim brzinama vrtnje. Razvoj performansi od nule omogućuje efikasan start jedra bez štapića, pa čak i u slučaju pilule. Ako radite s drugom osobom, to postaje zabavno. Tako mi je preveo translate. Što znači da vjerovatno problem leži u cilindru, da li su mu kanali drugačije raspoređeni pa je zato jak na niskim ili nešto drugo-ne znam. Kad budem mjenjao ležajeve na radilici baš ću da uradim port mapu i da usporedim sa originalnom ovom od 50cc da vidim ima li kakve drastične razlike u širinama i stepenima kanala.

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 June 2020 - 21:59

Kada stežeš vetivar pteko remena, prvo otpusti remen da ne leži na bolcni, uzmi rukama zadnju remenicu i malo pritegni da remen upadne kako bi napred dobio labavo.. Kada stežeš ventivar onda gledaj da ravnomerno nailazi i da mu na puti do bolcne ništa ne smeta, kako.bi bio 100% u centru.. Kasnike se remen sa prvim.taktovima nategne...

#20 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 07 July 2020 - 23:13

Danas sam za*ebo stvar koju ne znam riješiti...

Prekuče mi stgao Keihin 19mm, namontirao malo se igrao štelanjem, hajmo reći nešto malo uštimao po osjećaju i svjećici,ujednačio boju svjećice na polovini i na punom gasu, međutim danas opet malo da pipnem oko karba sto se tiče odziva na gas..i tako to od dosade odem...

Kad sam već tu ajde reko da skinem komplet variomatik i da ga na prazno upalim da vidim to šuštanje u prenosu što imam..čisto da vidim dali je do variomatika ili do ležajeva..skinuo sam to sve fino i dođem do magneta, skinem propeler na magnetu stavim 14-ku na aku bušilicu i zaboravio da prebacim na zavrtanje i malo stisnem te se odvrnu saraf na magnetu..nije to čudno ali je stvar u tome što sam imao skinutu svjećicu. Nije imao ni kompresiju niti bilo šta da daje otpor da se šaraf odvrne..hmm...svjesno stavim šarafciger kroz magnet i malo ali ne puno zategnem šaraf..bilo mi mrsko skidati dekli i montirati ventivar da blokiram da mogu dotegnuti magnet.
Kad sam stezao lagano taj šarafić čuo sam kao sitno puckanje izmedju šarafcigera i namotaja- zvuk kao kad vrata zaškripe ( nisam jako stezao uopšte)..hmm kontam da nisam oštetio namotaje...ali ajde.. Pošto sam skinuo ventivar i ne mogu paliti preko kurble a ni preko alnasera moram preko aku bušilice..zavrtim ja nju motor odma upali i odma skočiše obrtaji kao na pola gasa, ja u toj sekundi zbunjen kontam da nije klipić/zasun u karbu blokirao te malo prodrmam gas i tako ga još više dodam te se motor nakon sekundu ugasi..predpostavljam sam da su obrtaji skočili iz razloga što sam rasteretio osovinu kod ventivara, probam ponovo sa bušilicom da upalim međutim ništa...probam na kurblu i najednom puče nešto iz auspuha kao petarda. Sjednem i razmišljam...garant sje*ao struju..ali neda đavo mira počem dio po dio da provjeravam.
Skinem svjećicu ona unutra mokra, reko prebogata smješa (pošto sam prije svega čačkao po karbu), pogledam da li baca struju svjećica-baca..ok
Kurblam naprazno osjeti se benzin i lagano izlazi dim..hmm kontam da nije prelio unutra...izverglam naprazno jedno 20 puta, vratim svjećicu i zakurblam par puta kad opet-Bum..
Rastavim zracni filter da vidim da nije natopljen ili blokirao- ništa sve suvo i čisto..
Kontam da se nisu lamelice usisa slomile ili deformisale, ajde i to provjerim, skinem sve kad ništa sve u redu..
Sagnem se ispod pogledam oko izduva vidim zaslinio crno i priprema se crna kapljica da kapne..hmm..ajde skinem auspuh reko da nije nalio benzina- ništa sve čisto..kad sam ga prodrmao ispade nešto nalik sitnoj kuglici ležaja koja je deformisana i tu me malo prepade reko razletio se igličasti..
Skidam glavu, vidim nema oštećenja, skidam cilindar sve u redu, nema riseva nema naznaka da je bilo strano tijelo, očistim unutra sve izduvam radilicu sve namontiram kao što je bilo kad sam ga i vozio...zaverglam kao opet BUM iz auspuha..neće da se javi samo puca...Svjećica i dalje mokra..

Ja sam uvjeren da sam pomjerio ili nešto sje*ao oko paljenja možda i načo lak na namotajima, varnica ima ali garant tajming neodgovarajući..
Stvar je u tome što pojma nemam oko struje.. da li neko ima predstavu kako bih mogao provjeriti ili bilo šta u vezi namotaja i magneta..ja sam uvjeren da je struja jer ni jedno drugo ne vodi na detonaciju sem taj pogrešan tajming ( kroz glavu mi ide da zapali smješu dok je izduvni otvoren i zato pukne) ali opet ne kontam kako se moglo pomjeriti kad sam ga upalio i zavrtio na maksimum i onda najednom sve stalo?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users