Jump to content


Nosai Bonih Torbi Ili Kofera - Diy


  • This topic is locked This topic is locked
No replies to this topic

#1 Bokesh

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimAprilia Atlantic 500

Posted 10 July 2020 - 14:07

Već neko vreme (od prošle godine) razmišljam na temu postavljanja bočnih torbi na svom skuteru (Honda Foresight 250) i prednostima i nedostacima torbi i kofera sa nosačima.

Da je kubikaža veća ne bih apsolutno razmišljao na tu temu i bilo bi mi dosadno, ali srećom pa je drugačije. Kao što neki vozač turera kači sijaset gedžeta, sijalica, grejača, punjača, tranzistora i mini-linija sa ozvučenjem, pa mora da proračuna svaki atom struje koju ima na raspolaganju, tako i mi vozači ovih nejačaka pre nego uopšte sednemo moramo biti dobri matematičari, i proračunati odnos snage i težine, pritisak u gumama, vlažnost vazduha, oblačnost, otpor vazduha i 100 čudesa... ;)

Šalim se naravno, nije baš tako, ali dok sam u izolaciji moram nekako da potrošim vreme. Kud ću, šta ću, uzeh da surfujem netom i razgledam kako su ljudi i šta radili na svojim skuterima. Nabasah tako i na temu nekog našeg brata sapatnika koji je pravio nosače bočnih torbi na svom Silver Wing-u. Učini mi se zanimljivo i inspirativno pa reših da sačuvam i nesebično podelim sa zajednicom, jer se svako malo neko raspituje kod koga bi i kako mogao da napravi nosače kofera ili rol barove. U suštini, princip je isti, sve su ostalo nijanse.

E, posle malo neformalne komunikacije i upisivanja prisutnosti, da počnemo :biker_scooter:

Pre nego pristupite izradi grubog nacrta ili pripremi materijala, morate dobro razmisliti gde će biti vaši nosači pričvršćeni za ram ili konstrukciju motora, a da ne narušavaju tehnička svojstva i ne ometaju sedenje vozača i putnika. Ponekad se isplati pozabaviti se proučavanjem opcija proizvođača za nosače prtljaga koji su dostupni na tržištu za konkretan model, pa iskoristiti ideju ili barem njen deo. Na primer, Givi se specijalizovao za proizvodnju takve opreme za motocikle i mesta kačenja nam mogu poslužiti kao vodilja ili nas barem uputiti kako da razmišljamo.

Nakon toga, može se početi s oblikovanjem i pričvršćivanjem ušica za spajanje nosača i rama motora (skutera) šrafovima. U ovom slučaju su nosači u gornjim tačkama vezani na standarna mesta za postavljanje nosača zadnjeg kofera (top case-a) a na donjim tačkama je autor iskoristio mesta donjih šrafova za rukohvate suvozača, što uveliko pojednostavljuje rad. Kao materijal za izradu pričvršćivača (ne znam kako bih drugačije nazvao nosač nosača) korišćena je čelična traka debljine 4 mm.

Da bi pričvršćivači dobili pravilan oblik, traka mora biti označena na mestima gde je treba saviti i adekvatno savijena prema obliku mesta kačenja, kako ne bi oštetila plastike
Attached File  Nosaci 1.jpg   586.99K   9 downloads

Za izradu samih nosača autor je odabrao šipku kvadratnog preseka veličine 10 mm. Ako želite, možete potražiti kvadratnu cev, ali će se javiti problemi s njenim savijanjem. Zbog toga je bolje ostati na "kvadratu" ili štapu. Obzirom da su ovi nosači bili zamišljeni za postavljanje bočnih torbi a ne kofera, umesto ušica za kačenje kofera I bravica za njihovo zabravljivanje, autor je na dnu nosača ostavio manje ispuste u vidu polica, čiji je glavni zadatak potpora torbama. Estetski, kao i sa stanovišta vozača ovo rešenje mi se ne dopada (jasno vam je zbog čega) ali sa stanovišta praktičnosti moram priznati da je korektno.
Attached File  Nosaci 4.jpg   707.83K   8 downloads

Kao što na slikama možete da vidite dizajn nosača za prtljag je ojačan šalovima sa strane i dodate su poprečne šipke i na samom nosaču kao i na donjoj polici, kako se torba ne bi krivila ili ispadala kroz isti.

Zatim je izradjeni nosač zavaren na same držače. Autor je to uradio na samom skuteru, kako bi što tačnije pogodio lokaciju ušica i samu simetriju nosača. Pri tome je potrebno što bolje zaštititi motocikl od uticaja temperature i napona aparata za zavarivanje. Ja preporučujem i uklanjanje akumulatora, kao i da se obrati pažnja na položaj i blizinu rezervoara za gorivo.
Umesto kompletnog varenja na motoru, dovoljno je samo “uhvatiti” materijale – pecnuti, pa zavarivanje završiti van motocikla – skutera.
Attached File  Nosaci 5.jpg   899.22K   8 downloads

Kako ovi nosači ne bi smeli da dohvataju do plastika ni pod opterećenjem, moraju se fiksirati i u trećoj tački, koja će obezbediti potporu. Dodati su potporni nosači na donjoj zadnjoj strani konstrukcije, koji se vezuju šrafovima u već postojaća mesta ispod nosača tablice.
Attached File  Nosaci 6.jpg   486.79K   8 downloads

Attached File  Nosaci 7.jpg   498.5K   11 downloads

Na kraju je sve to ispalo ovako:
Attached File  Nosaci 8.jpg   570.57K   11 downloads
Attached File  Nosaci 9.jpg   808.7K   11 downloads
Attached File  Nosaci 10.jpg   615.11K   11 downloads
Attached File  Nosaci 11.jpg   864.11K   12 downloads
Attached File  Nosaci 12.jpg   734.75K   12 downloads

Autor tvrdi da je sa navedenim nosačimaprevali vise od 25 000 km za 2 godine, I da su ga više puta spasili od nastajanja štete na skuteru pri padu na stranu – u šta nemam razloga da sumnjam.
Iako ništa od toga nisam uradio lično, poslužilo mi je kao inspiracija za dalje radove na svom slabašnom skuteru, te odlučih da to podelim sa vama, ne bi li još nekoga odvažilo da u akciju krene sam ili uz pomoć prijatelja.

Budite zdravo Posted Image

Drugarski pozdrav iz Kraljeva


Izvor:
https://gtshina.ru/b...l-izgotovlenie/

Edited by Bokesh, 10 July 2020 - 14:10.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users