Jump to content


Motowell - "prdi" Na Vecoj Brzini.


10 replies to this topic

#1 VladoR

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • MestoSkopje
  • VozimMotowell Magnet RS

Posted 21 September 2020 - 21:10

Zdravo forumaši. Još od pre obnove sajta, nisam imao problema sa mojim Motowellom u zadnje 3-4 sezone. Dakle 11-ta mu je godina/sezona. I ne da ide nego je do pre koji dan "leteo". Prošao je oko 85000 km. Pregorela mu je instrument tabla, pre 3 godine, nema predstavnika firme u Makedoniji već godinama... pa ostadoh bez kilometraže. Nova iz Mađarske je preskupa, a još gore zajedno sa dostavom. A tek i kad zasoliš koronom, oho-ho. A ići kod njih usred ove korone - još teže. Pre toga "jahao" sam Tomosa automatika 33 godine i još mi je žao što sam ga prodao. Izgledao je kao da je juče izišao iz fabrike. Ne samo da je bio u godinama nego je i prešao preko 100000 km. Bio bi mi sada, odlični bekap, ali nije bilo mesta u garaži za 2 motora.

Mada se 2T motorima bavim kao hobijem već 45 godine, sada se pojavio za mene novi problem, koga ne umem da rešim. Nakon opsežne pretrage na sajtu, nisam našao pomoć. Naime, na brzinu od iznad 60 km skuter počne seckati i izgubi snagu. Ide ali prdi. Kada smanjim brzinu (oduzmem gas) opet ide normalno. Do pre 2-3 dana umeo je ići i 90 km/sat. Ponaša se kao da ima blokadu, ali za brzine iznad 60-65. Prvi sam mu vlasnik.

Proverio sam dovod goriva, očistio sam karburator (bio je čist), skinuo i proverio da nije možda zapušen auspuh, (nije!). Stavio novu svećicu i lulicu. Nešto bolje ide, ali opet na velikoj brzini secka/prdi... smanjim li brzinu - ide odlično.

Rastavio sam varijator da bi zavirio kod semeringa, da možda ne sisa falš vazduh, ima malo ulja (oduvek ga tamo ima) ali ne duva. Menjao sam ga pre 2 godine, kade je bio puno uljaniji i skoro izbačen vani. Liči mi da se ta uljana mrlja, sliva sa bendiksa, sasvim minimalno. Jedino što mi je upalo u oči, a nije ga bilo pre, je crno testo (ulje i prašina) ispod vodne pumpe na strani magneta. Možda je popustio desni semering (kod magneta). Njega nikada nisam menjao. Do sada nisam skidao magnet na skuteru (za razliku od Tomosa, skoro svake sezone) pa pre nego što probam, hteo bih da čujem, od vas, dali da se uopšte upuštam u avanturu, jer sam već danas premorio stare kosti. I pumpica za ulje je tamo, može da i ona pušta. Da bih saznao moram rastaviti. Ali ne znam dali je to razlog za seckanje. Nisam do sada na tu stranu nikada čačkao, osim na vodnoj pumpi.

Pošto ne znam šta bi još gledao, imate li ideje što bi skuter "prdeo" na brzinama iznad 60-65 km/sat? To mi se nije desilo nikada do sada.

Pozdrav!
Vlado, Skoplje.

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 22 September 2020 - 08:17

Pozdravljam

Testo je od ulja, najverovatnije ili crevo napuklo kod uljne pumpe.. semering ako zvizne neće da ide nikako, ni na 60..

E sad taj kod magneta je lako menjati, nabavi alat za skidanje magneta pa proveri..

To prdenje o kome govoriš se javlja na maksinalnoj performansi motora.. Tu može biti više stvari upitno..

Ako gledamo sistem za napajanje, krećeš od vakumskog ventila, filtera goriva, ventila i plovka u karburaoru, prohodnosti dizne i filtera vazuha.. Tu bi dosadašnje postavke trebale raditi..

Ako gledamo sistem za izduv, auspuh mora biti prohodan, ume katalizator da se začepi

Ako gledamo agegat kao jednu pumpu, onda stanje klipa i karika, zaptivaca ispod glave, cilindra i semeringe

Ako gledamo sistem za napajanje varnicom, VN namotaj ume da probije, kondenzator u cdu-ju ume da probije, bobina ume da probije, kabel, kapica i svećica.. Tu na tim mestima možeš imati pad na maks performansama..

Dakle nije variomat, niti prenos, jer to ne menja rad samog agregata

#3 VladoR

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • MestoSkopje
  • VozimMotowell Magnet RS

Posted 22 September 2020 - 08:44

Хвала на размишљањима!
Хајд` тарашићу даље па ћу објавити резултат овде, у „регистар знања“ на увид свима који буду имали слично стање :-)
ПУНО поздрава моторџије!

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 22 September 2020 - 10:18

Moram te samo rinejmovati u neko drugo ime, ne možeš biti motowell, kao što ne možeš biti ni Yamaha, ni Honda, ni Porsche itd...

#5 VladoR

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • MestoSkopje
  • VozimMotowell Magnet RS

Posted 22 April 2021 - 19:37

Reko hajd da prijavim mozda ce nekome pomoci! - Menjao sam redom sve i sreca sto sam medju prvim stvarima (dakle nakon svecice) promenio lulicu, pa se sve opravilo i radi kao novo (a staro je 11 godina sa 110000 km uz minimalne promene potrosnih materijala) ! - Otvarao sam i deklu, proveravao varijator, kajis, ali nisam skidao, isto i lamele/zvono. Sreca karburator i filter za vazduh su vec bili otvarani i temneljno ocisceni pre no sto sam pisao prvi post! Dakle lulica koja nije bila nesto bas stara (samo jedna sezona), je bila razlog seckanja i "prdnje" na vecim brziname, od jula lani do pred koji dan. Blaga je bila zima pa ne bas svakog dana ali jednom nedeljno isao sam do pijace motorom i uvek proveravao kako ide. Nije isao sve do zamene lulice. Hvala na savetima!
PS ako se mora nick menjati, menjaj! - Ja ne znam kako, a i ne znam hocu li se moci logovati sledeci put. Pokusacu sada da promenim.

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 22 April 2021 - 21:21

Odlično, važno je da si rešio... jedna sitnica ume da pokarambasi rad celog agregata..

Nick samo display ime menjamo, logovanje ostaje kako je i bilo.. na koje ćeš da izmenjam ?

#7 VladoR

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • MestoSkopje
  • VozimMotowell Magnet RS

Posted 26 May 2021 - 20:21

 Mario, on 22 April 2021 - 21:21, said:

Odlično, važno je da si rešio... jedna sitnica ume da pokarambasi rad celog agregata..

Nick samo display ime menjamo, logovanje ostaje kako je i bilo.. na koje ćeš da izmenjam ?
- prepravio sam! VladoR

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 27 May 2021 - 18:30

Odlično

#9 VladoR

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • MestoSkopje
  • VozimMotowell Magnet RS

Posted 10 June 2022 - 21:38

Pre 10-ak dana puko je ram (šasija) moga Motowell-a veterana, na levoj strani, iz čista mira. I to kao laserom presečena. Počeo je u krivinama da grebe po zemlji, auspuhom ili nečim što je najniže, pa sam tako primetio. Nosio sam na švajsovanje i sada je opet ok. Pojeo sam veliki strah. Dobro da nije i druga strana pukla usred vožnje. Zamor materijala. Prešao je oko 115000 km za 12 godina, a ide 70-80 km/s, bez problema i ubrzanje je više nego dobro. Troši oko 2.5 do 3 litra, zavisi vozim li se sam ili vozim i putnika.

Za kratke ture po gradu uzeo bih opet 50-cu, pa ću joj možda kad dođe vreme za menjanje karika/cilindra, staviti neku veću zapreminu. Dao mi rođak na probu, na nekoliko dana "Vespu Primaveru" - 4T. Prvi put vozim 4T, neozbiljno je tromava, mada veoma prijatna za vožnju. Tiho radi, ne smrdi, ne dimi. I najvažnije DALEKO manje troši, možda je zato i troma. Sa blokadom je, jer rođak reče da mu je skupo skidanje. (kako, zašto, koliko - nisam još pitao). Ali i da ostane blokirana, za nekog sa 58 godina, sasvim je ok.

E sad interesuje me kada bi je ja kupio od njega, nakon probe:
KAKO bi je upalio ako ikada otkaže akumulator? jer VIDIM DA NEMA KURBLE! Kako je to moguće? Ima li neko ikakve informacije o ovome? Ili sam ja debelo staromodan? - Nije da mi je kurbla nešto puno trebala u 50 godina na malim motorima, ali dešavalo se kada je akumulator na "samrti", ili usred zime ili nakon dužeg stajanja, da mi zatreba kurbla. E, kod ove primaverKe, tog rekvizita - nema. Nema ni praktične jedinačne stranične podpiraljke na koju smo svi navikli, a niti kuke ispred sebe, da obesiš pune cegere iz pijace. Meni su cegeri i pijaca sa skuterom veoma važni. Dakle glavna tema ovog eseja je KURBLA. Kako da upalim motorče ako iz čista mira rikne akumulator? - a otkazuje baš iz čista mira. Na internetu na engleskom, na nemačkom, a i na ćirilici, nisam pronašao odgovor, osim da su noviji modeli, stvarno bez kurbli. Ima po nekog kao ja da upita isto ovo, ali osim nasumičnih komentara ne pronađoh odgovor na pitanje "šta mi je činiti ako nestane struje". A ne bih baš da vozam i kablove unaokolo, kao da sam sa autom i da žicam struje, ako nestane.

uz POZDRAV,
nepovratila se korona i jeftiniji benzin. vam želim :-)

Vlado, Skoplje.

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 12 June 2022 - 05:48

Pozdrav Vlado, prvo za motowell i ram, jednostavnu odgovor je da kineski čelik na 115k pređenih popušta, verovatno je u par situacija i bio preopterećen, a utiče i konfiguracija puta na sve to.. tu gde ste zavarili materijal se sada okalio, može biti da će ubrzo krenuti da puca neposredno pored vara..

Primavera 4T će biti injektorski sistem, novije generacije. Uglavnom praksa je da Piaggio ne stavlja kurble na agregate koji ne mogu bez akumulatora da funkcionišu, dakle paljenje, sistem ubrizgavanja i ecu (centralni računar) ne možeš da pokreneš bez zdravog akumulatora, pa je logično da kurbla nema svrhe.. Isto tako upitno je da li će ta Primavera ikako moći preko 58Kmh jer su i najbolji 4T 50ccm duplo slabiji od 2T agregata, sad plus minus što je novija tehnologija, ubrizgavanje i slično, njegova snaga od 2,2KS je sposobna za toliko..

Da se ja pitam, ja bih zaobišao, jer ne mora da se kvari ali može, a onda je opet upitno koji servis, da li imaju delova itd.. znamo da je ovlašćeni preskup.. Za servis ovih novijih agregata majstor mora imati pre svega dijagnostiku tipsku, kao i kod automobila...

Šteta je, nisam protiv novih tehnologija, ali znamo da je svaki agregat potrebno održavati, pa ako ne živiš u Milanu i ne primaš evropsku platu, onda je matematika prosta.. Fini su to agregati i mogu dosta da pređu sa dobrim gorivom, kvalitetnim uljima i redovnim intervalima servisa..

#11 VladoR

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • MestoSkopje
  • VozimMotowell Magnet RS

Posted 13 June 2022 - 21:18

E baš bratski odgovor, maltene kao uz pivo u komšijski parkić - proćaskali smo!
Havala!
Pozdrav!





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users