Jump to content


Kymco Super 8 50cc 2t


34 replies to this topic

#1 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 18 January 2021 - 20:27

Evo još jedna vozilica Kymco super 8 2t 2009 godina, 13000km kupljen u neispravnom stanju.

Attached File  20210113_181907.jpg   224.68K   20 downloads Attached File  20210113_181931.jpg   181.06K   21 downloads

Kupljen za 100e vlasnik kaže ne zna šta mu je, neće da upali. Kaže da vožen zadnji put prije 2 godine, ali malo je slagao jer je registracija bila do 2015, što znači da je 5-6 godina stajao na parkingu.

Prvo što je bilo a to je rasklapanje zadnjeg dijela plastika da lakše mogu oko mašine..koliko toliko sam je odmastio i krenuo u akciju da vidim šta je u pitanju.
Odmah uočim tečnu plastiku ispod cilindra ( pokušavao zadihtovati ), karburator preprljav.. vidim struju baca tako da nije nekakav problem samo karb očistiti i to je moža to.

Attached File  20210118_163451.jpg   304.86K   26 downloads Attached File  20210115_171443.jpg   145.35K   30 downloads

Cilindar skinem, očistim stari dihtung, od klingerita napravim nove, klip i cilindar u vrlo dobrom stanju, bez oštećenja, sve to spakujem. Dalje karburator rastavim sve to dobro očistim sklopim i vratim, rastavim dio usisne pregledam lamelice, sve odlicno, nijedna nije zinula sve zadihtovane. Pregledam sve spojeve crijeva od goriva i vakuma sve u redu, nabacim bateriju kontakt sve radi, malo na kurblu probam i varnicu baca i to jako dobro, međutim da ne trošim akumulator nabacim na akku gedoru u direkt na magnet vrtim reko dok se ne javi...

Tako da sam pokušavao jedno 10 min ali nema nade ni da se javi, skinem svjećicu ona mokra, pogledam klip mokar, opet pogledam varnicu baca, airbox nabacim i filter spuzvu operem benzinom, sklopim i opet ništa.
Već se iznervirao jer sam sve pregledao da ne vuče zrak i sve u redu ali ni da se javi. Odlučim da skinem magnet čisto da vidim da nije šta dirano..čim sam to skinuo primjetim da je lako sišao sa radapcigerom i vidim da nema kajle na osovini :D reko veselo, vidim da je držač pick up-a nešto skraćivao reko garant čačkao oko paljenja.

Attached File  20210118_163848.jpg   402.58K   27 downloads Attached File  20210118_163518.jpg   358.64K   24 downloads

Po njegovom štimanju je bio na 11 stepeni prije GMT direkt nabijena na osovinu bez kajle, nađem kajlu i stavim, te mi malo čudno kako kad brijeg naiđe/prođe pick up klip se nalazi na sredini cilindra... uzmem broj sa magneta i proguglam kad ono magnet sa istog skutera samo za 4 takta. Ali nemam mira pa naštimam ja magnet tačno da bude 16 stepeni prije GMT naravno bez kajle, sa akku lagano okrećem magnet i pratim svaki krug radilice varnicu baci, sve to stegnem i da probam bitno mi je da se samo javi..i verglaj i verglaj ali ništa, opet skinem svjećicu očistim, izduvam naprazno motor premjerim predpaljenje reko da se nije šta pomjerilo, sve u redu, i opet verglaj ma ni da se javi, klip i svjećica mokri, struju baca 16 stepeni prije GMt ali mrtav, ni dima niti bilo čega, direktno ubrizgavao u cilindar sa injekcijom benzin ali ništa.
Semeringe pregledao sve suvo ko barut, auspuh čist.. sad me zanima da li nije problem taj magnet ali nema mi logike kad baca varnicu kako treba?

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 January 2021 - 22:21

Ma daj skini filter probaj malo kurblati da vidis kada ima više vazduha da li javi koji takt. U principu mozda je iglicasti ventil zaprljan pa plovak ne zatvara, mozda prelije.. mozda je karb od te skrame starog goriva zacepljen a kanalu za vazduh..

Ako je varnica na mestu gde treba, onda bi trebalo biti okej

#3 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 19 January 2021 - 17:00

U čašici karburatora nije bilo goriva jer limić na plovku je bio malo više savijen pa čim se stavi čašica odmah ga zatvori tako da sam to ispravio i riješio. Nažalost i dalje ni da se javi.
Skinuo sam filter vazduha te začepio rukom i verglao sa akku , ne javlja se.. benzin mi izbaci kroz karb jer navuče dosta, tako da sam začepljao 80% rupe i opet ništa.
Dodam malo gasa te gledam klipić kroz otvor i vidim da ispod igle izbija benzn prilikom verglanja i direkt vakum usisava što znači da su dizne čiste i da benzin ide u mašinu, ali opet ništa.

Svjećica je mokra znači goriva ima, čelo klipa isto mokro .. stavim svjećicu na kabal i verglam, iskra odlična na elektrodi, ali kad odmaknem svjećicu od glave otprilike 2 cm varnica se pruža tih 2 cm baca i na elektrodu i baca sa navoja svjećice 2cm iskru prema glavi. Kad skinem svjećicu i približim samo kabal na glavu takođe iz kape baca iskru na glavu motora, ali ne znam da li je normalno da baca sa bombine gdje ulazi kabal, tj probija struju oko bombine i baca na kabal, ne jedna nego 3-4 tanke iskrice. Ali kad stavim svjećicu u kabal tad se iskra ne pojavljuje nigdje na kablovim nego samo na elektrodi ili eventualno sa navoja svjećice ako je odmaknuta od metala. Ne znam da li je problem u bombini, tako da sam uzeo svoju ispravnu bombinu od Sym-a koju ne koristim i takođe mi isto pokazivala, stavim novi kabal na bombinu sa novom kapom i opet isto pokazuje.

Sve to par puta prepakujem i probam ali nažalost ne javlja se nikako, čudno mi je što iskru ima dobru i što ima goriva u cilindru i opet ništa, takođe sam opet malo špricao direkt benzina u cilindar ali ništa. Naravno svaki put kad skinemn svjećicu dobro izduvam mašinu i osušim svjećicu. Nisam više znao šta da radim, gledao sam da nema neki senzor oko nogara ali nema. Meni samo smrdi tu nešto oko struje, kao da nema varnice kad svjećicu zavrnem. Svjećica je nova BR7HS ide BR8HS ali ne vjerujem da toliku razliku može napraviti da se ne javi. Magnet za njega ne mogu naći polovan tako da sam naručio polovan od kymco super 9 jer su isti magneti, tj iste oznake.

Dok sam verglao dodavao sam malo i gasa probavao svakako samo da se javi ali ne, da li je moguće da iako bombina baca varnicu da i dalje nije ispravna ? Da joj šta ne prekida struju kad zavrnem svjećicu? Neki spoj ili prekid u kablovima, mada nisam primjetio da je igdje išta dirano...

#4 Laki993

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 19 January 2021 - 17:10

Slikaj cdi i izbaci da vidimo kakav je...
Po namotajima bih rekao da je DC tip struje i da bi upalio akumulator ti mora biti povezan i u dobrom stanju.

Edited by Laki993, 19 January 2021 - 17:13.


#5 sstorm

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • MestoN. Sad
  • VozimSenda X-treme

Posted 19 January 2021 - 17:22

Kakva mu je kompresija, jesi li proverio?

#6 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 19 January 2021 - 17:26

Zaboravio sam slikati CDI ali vidjet ću večeras da ubacim sliku. Kompresija odlična, i to baš baš dobra..

#7 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 20 January 2021 - 14:55

Riješio sam problem, rastavio cilindar i vidim da radilica pluta u benzinu, izvučem to sve, ponovo sastavim i upalim iz prve.
Banalna stvar ali tako to ide, ko bi rekao da pod pritiskom ne može da izbaci to sve iako sam bio blindirao dotok goriva.

Radio je cca nekih 1min ali pumpa ulja nije povukla ulje nikako do usisa, naravno vidim kroz providnu cijev da je prazna, vjerovatno da je negdje začepljeno.
Preostaje još magnet da stigne i to sve da namontiram, ide sve fabrički bez budženja..

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 January 2021 - 20:09

Naliva negde, rekoh ti, jer igličasti zatvara ?, jer vakumski ventil ispravan ?

#9 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 24 January 2021 - 20:20

Riješio sam i pumpu ulja, bila je začepljena.
Neki dan sam ga upalio i jedva je radio, pa sam ga tako ostavio kad budem imao vremena da dostelujem, mislio sam da su filteri malo zaprljani ili karb treba dostelovati. Međutim danas se bacim na posao da vidim u čemu je problem.

Nabacio sam originalan magnet, provjerio tajming, zamjenuo filter goriva, oprao filter vazduha, stavio svoj stari karburator od Sym-a koji je radio bez problema, jer nisam uspjeo skinuti kramu sa Kymco-vog karburatora i konstantno mi je preljevao jer nije zatvarala igla, dizne i sve ostalo sam prabacio na Sym-ov karb i naravno dizne su sve ociscenje. Skinuo cilindar izvukao višak goriva okolo radilice, rastavio piramidu usisa jedna strana zadihtovana a druga zinula cca 0,5mm ali povlacenjem sa ustima otvara i zatvara bez problema, iako nisam imao drugu vratio sam tako za sad. Dalje sam provjerio auspuh, duvanjem kroz njega nisam osjetio nikakvo začepljenje i bio je čist za moj pojam. Rolnice su bile na njemu 7,5gr dobile oblik šestougla pa sam ih zamjenio istim od 7,5gr.

Ovo sam sve napisao jer jednostavno jedva upali kad ga zavrtim sa akku, ali upali samo ako je gas dignut do kraja, kad upalim onda gas vratim do pola i tako održavam rad motora, snage nema nikako, na auspuh baca dosta dosta bijel dim i smrdi kao na kiselinu nekakvu. Pun gas kad držim nema snage ni da kvačilo uhvati, čim pustim ugasi se, šiber u karbu kad otvorim do pola tek inekako može da radi. Dok radi u mašini se čuje kao neki tup predmet da udara. Po svemu ovome shvatam da mi fali zraka i da je previše goriva u cilindru i da zato proizvodi taj zvuk u cilindru, plus dok radi na auspuh na kraju izbacuje kapljice, vjerovatno je benzin ne vjerujem da je kondez.
Onda sam odvrtao šaraf za smješu na karburatoru tj osiromašio je ali nema nikakvog značaja da li zavrtao ili odvrtao jedva radi.

Dizna na njemu je 82, fabrička mislim da ide 74 , igla na el sauhu je dignuta što znači da je otvorena ( radio je otprilike 1 min ) zato mislim da bi je trebala za to vrijeme da se izvuče i da zatvori kanal. Jedino mi je taj el sauh nekako sumnjiv ali opet da ovoliko zaguši motor ipak mi je malo čudno. Takođe i glavna dizna što je veća za 8 brojeva ne vjerujem da je problem. Imam nekakvih iskustva sa Sym-om svojim tako da sam ga palio od 70-90ke velicine dizne i opet palio bez problema, na Sym-u el sauh za 15 sec spusti obrtaje, al dok je pod sauhom opet koliko toliko mogu dodavati gas dok ga ne počne gušiti. Zato su mi čudni ovi simptomi na koje ciljam, ako neko ima drugu ideju neka kaže.

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 January 2021 - 22:18

To je sada situacija sa sym karburatorom ? Isto keihin pb 170 ? Identičan ovom sa kymco s8 ?

#11 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 24 January 2021 - 22:58

Da upravo tako, na obadva piše PB i 17mm difuzor, obadva identična, sem što na Kymco ima sisicu kraj klipića sa strane za dovod ulja, a Sym nema, tj ima ali je fabrički blindirana...sa uljne pumpe se račvalo crijevo na tu sisicu na karbu i na sisicu na usisnoj grani, tako da sam ja sad napravio direkt iz pumpe na sisicu od usisne.
Takođe dok je bio i Kymco-v karb isto se ponašao..

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 January 2021 - 23:29

Ipak postoji neka razlika zbog čega je prebogat, da li dužina iglice ili jednostavno tip aromizera. Ja bih probao sa stock sym postavkama, ako je to nekada dobro radilo

#13 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 29 January 2021 - 21:08

Smiješno je ali cijelo vrijeme imam kontra paljenje !

Attached File  143715283_735004304116910_8131882347445740660_n.jpg   10.61K   16 downloads

Nije mi jasno nikako, na magnetu imam 2 oznake, T i F , kad je na T klip je u samom vrhu, kad je na F onda je 13-14 stepeni prije GMT. Logično ukapirao sam sve, pick up je na kraju brijega i tad se F poklapa sa zarezom, znači sve ispravno..ali zašto mi okreće u kontra smijeru ? kad palim kurblom dobijem kontra paljenje, takođe i sa akku kad palim dobijem isto, u stotinki magnet se okrene u lijevo i tako radi, zato nemam odziv na gasu ,snagu i ostalo... 3 dana kontam šta je, pregledao cijelu mašinu, karburator 10 puta rastavio, probao sa raznim diznama,pickup pomjerao koliko sam mogao, ma sve..i na kraju sasvim slučajno primjeti da okreće u lijevo :blink: :blink: :blink:

Normalno nema snage ni da točak okrene bar bi tad skontao da kontra ide, nego ovako slučajno mi pade na pamet da dodirnem sa prstom magnet. Čudno je što nisam imao nikakve simptome da mi je bar kurblu vraćao ili slično, nego jednostavno u stotinki ga okrene ... Pick up sam namještao od 10 pa do 18 stepeni prije GMT ali svaki put kontra opali..Po manualu piše da je fabrički 13 stepeni.

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 January 2021 - 08:06

Tako je, ako bi imao malo vise snage isao bi u rikverc :) .. svejevremeno smo se zezali sa apn-ima tako, mogao si upaliti u rikverc guranjem, a ukoliko si stavio magnet od kosilice desavalo se isto, zakurblas i u stotinki obrne smer te vrti u kontra, samo su kosilica magneti imali smer utisnut za kontra pa se to razlikovalo..

Sta kod tebe moze biti problem.. T je kratica od TDC ili top death conner, u prevodu gornja mrtva tacka, F je kratica od Fire, pa bi po svoj logici to trebao biti trenutak varnice. Tacno je za Kymco su fabricke preporuke 13 stepeni.
Medjutim ukoliko je nabijanje pre okidanja, a okidanje pre GMT onda je sve regularno, te kontra smer nece biti za rad agregata ispravan, nece biti snage jer je to onda 13 stepeni posle GMT.

Ako je tacna postavka da kraj pruge okida, onda mi samo moze pasti sumnja da pocetak pruge igra ulogu, a on zapravo ne bi trebao raditi nista jer je to pozitivan impuls.

Medjutim ukoliko je npr kondenzator neispravan desiće se da nabijanja slabo ima te da slaba varnica dolazi, dok recimo moze biti da je neki od poluprovodnickih elemenata pre tiristora u problemu, pa se tu javlja impuls pogresan za okidanje, pozitivan a ne negativan za okidanje.. zbog cega bi agregat krenuo u obrnutom smeru da vrti.

Ovo su samo razmisljanja, postavi sve prema fabrickom manualu, proveri vodove do cdi-ja, i na kraju zameni cdi, ako je sumnja na njemu, ali pre svega proveri shemu, prikljucke, vodove..

#15 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 31 January 2021 - 21:55

Dosta sam guglao u više slučajeva se dešavalo na Tomosima, ponegdje na kojem skuteru ali nažalost niko nikad ne završi temu do kraja..

Dakle sve sam postavio po manualu, razmišljao sam čak da nije do ovog drugog magneta što je od super 9 modela, ali po svakom mjerenju i oznakama paše na super 8 model. Što znači da se zarez na bloku i zarez oznake T poklapaju i klip bude u samom vrhu, zarez sa oznakom F bude tačno 13 stepeni prije GMT, takođe pickup na predviđenom mjestu i sve paše kako treba. Ali svako paljenje je kontra i dalje.

Čudno mi je bilo što je prošli vlasnik stavio magnet od 4 taktnog modela, pa me zanima da nije stavio i namotaje, ne znam da li utiču na rad ali sam ipak posumnjao da može biti problem, namotaji su bez oštečenja i kao novi su.

Skinem magnet i kajlu, te namotaje čisto da ih malo očistim jer su bili prašinjavi i masni malo, vratim namotaje i vratim magnet od 4 taktnog ali bez kajle, tako da ga namjestim negdje oko 13-15 stepeni prije GMT, kresnem i bez problema sastavi te na gasu odma osjetim da je to to i da odmah prima gas bez problema, kašnjenja i štucanja.

Super to je to, ali opet do čega je, sve isto namješteno samo magnet bez kajle od 4t...
Drugi put zakurblam on opet u rikverc ide :angry5:, premjerim sve da se nije okrenuo na osovini ali nije, opet skidaj namještaj probavaj ni da se javi na pravi smjer..Stavim ga na 0 stepeni nekad vrti pravilno neklad u rikverc..Onda ga stavim 13 stepeni poslije GMT, svaki put upali bez problema i vrti u pravom smjeru, gas prima do polovine kako treba a od polovine malo slabije. Malo mi je teže odrediti jer je jako tih, radi kao 4 taktni, dok moj Sym reže kao motorka i svaki takt se osjeti pa ga je lakše štelat...kontam fabrika ovo ono šta ja znam pa nemam osjećaja posle Sym-a, ali sam snimio rad motora svaki put naglo dodam gas tokom snimanja..



Vjerovatno u visoke ne ide zbog kasnijeg paljenja.. ali mi se dešava kad ga turiram dok je naštiman na kasno paljenje ( dok vrti pravilno) da mu se poslije puštenog gasa dižu obrtaji postepeno a ručica gasa je vraćena i nije nigdje zapela, te onda prstom malo samo začepim airbox on se vrati u normalu, malte ne svaki drugi put poslije puštenog gasa. Uzeo sam pjenu u spreju te prešao sve spojeve tako da nigdje nije pokazao curenje tj. falš vazduh.


Razmišljao sam i o CDI ali sve manje su sumnje jer je kao što sam napisao bio je proradio kako treba...malo sam uspoređivao brijegove na magnetima gornji je od 4t a donji od 2T, zašto je na 4T kraći ne znam..

Attached File  20210131_173956.jpg   227.41K   12 downloads Attached File  20210131_174053.jpg   634.12K   10 downloads

#16 Laki993

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 31 January 2021 - 22:20

Vidiš po zadnjoj slici koliko se razlikuje tačka paljenja. Ja sam pre 3,4 godine prebacivao Speedfight sa kod ključa na običan, kupio na otpadu namotaje i magnet i imao situaciju kao i ti sada što imaš. Tada sam mislio da se razlikuju magneti i poturpijao sam utor za kajlu i tako rešio problem. Narednih godina saznajem da to nije baš tako kao što sam mislio... Honda, Sym, Kymco, Peugeot svi imaju isti konus na radilici kod magneta ali različite pozicije pick up-a i pruga na magnetu (verovatno mi je tada na otpadu prodavac prodao Kymco magnet)... Tako da sam ja na tvom mestu, potražio bi ispravan skuter, pregledao sve komplet i na taj način rešio problem. Nešto ti se ne uklapa od komponenti, jednostavno u tom krugu namotaj, magnet, cdi, pick up nešto nije fabrički...

Послато са LG-H860 помоћу Тапатока

Edited by Laki993, 31 January 2021 - 22:21.


#17 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 31 January 2021 - 22:38

Ma znam ja da se razlikuju tačke paljenja, nisam ništa turpijao, na zadnjoj slici llijevi je magnet originalan, skinut sa kymco super 9, na magnetu ima oznaku KEB7 a tu oznaku imam na bloku motora..sve se poklapa sa magnetom kako treba. Najgore je to što je prošli vlasnik dirao svašta oko njega..ko će znati šta mu je stavio original a šta ne..igrao je se sa tekućim ljepilom i lijepio cilindar za blok, dirao je malo kanale na cilindru ali ništa opasno , nešto je pokušavao, i na kraju ga prodao jer nije htjeo da upali,stavio magnet od 4Takta sa istog modela, to je najgore šta mu je on sve stavljao ni on ne zna :)
To da nađem ovakav isti a pogotov da ga pregledam to neće ovde niko dati...

#18 Laki993

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 31 January 2021 - 22:39

Edit: Premeri unutrašnje i spoljne prečnike oba magneta koja imaš i uporedi ima li razlike, sećam se da je i tu bio problem jednom na nekoj budževini od SYM skutera izmenjao majstora i majstora i slučajno sam to primetio jer sam imao neke u delovima....

Ako si 100% siguran da je taj magnet za taj model, sad pucaj na namotaje i cdi i to je to.

Послато са LG-H860 помоћу Тапатока



#19 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 31 January 2021 - 22:46

Magneti su istih mjera samo brijeg na drugoj poziciji jer je za 4T..
Nisam 100% siguran jer ga nisam ja lično skidao, jedino po tačkama i pozicijama se poklapa 100%,
Tako da ostaje samo CDI i namotaji..

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 February 2021 - 00:26

Cekaj, magnet ima dva severna i dva juzna pola. Keb7 se u mnogome razlikuje od 4T, najverovatnije i polovi unutar magneta nisu isto pozicionirani..

Dakle ako ti na 4t magnetu namestis prugu da na odlasku bude 13 stepeni to ce okinuti pickup o dati cdi-ju impuls za varnicu, ali da li namotaji dobro pune kondenzator. Da li je sklop namotaja za 2T ili za 4T. Najverovatnije zato nemas pun gas jer posustane kondenzator, nije nabijen bar 3 puta pre okidanja..





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users