Jump to content


.:: Aprilia Sr 50 Lc Piaggio ::.


27 replies to this topic

#1 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 23 September 2022 - 18:27

Deset godina kasnije evo me nazad medju skuterašima.

Na forum se nije ulazilo skoro pa nikad u međuvremenu kako je Viva prodata, ali ljubav za skuterima je ostala.
Kako bilo šta dvotaktno prozuji ulicama tako pogled ne može da ne poleti u tom pravcu.
Od starih članova koliko vidim aktivni su samo Mario i Pita, što je i normalno.. Smena generacija, skuplje igračke došle na red sa godinama i tako.

Do poslednjih godinu dana apsolutno nisam imao želju ponovo da posedujem bilo šta motorizovano na 2 točka, ali sada na proleće me nešto uhvatilo da moram da kupim. Prvenstveno zbog praktičnosti, jer je Novi Sad postao katastrofalan sa saobraćajem i parkinzima i vožnja motorom i rešavanje obaveza od tačke A do tačke B jednostavno je daleko praktičnije sa nečim što ne zahteva parking mesto.

Prethodni vlasnik od kojeg je skuter kupljen i koji mi je prijatelj na FB već 11 godina - dečko sa skuteri org foruma Bata koji je vozio belog Ludix-a (verujem da će se setiti starija ekipa).

Još od momenta kada sam ugledao ovaj model pre 15 godina, SR mi je oduvek bio san. Jednom sam samo imao priliku da ga vozim i ostao mi je kao jedan skuter koji je fantastičnih voznih karakteristima i sa zadivljujuće dobrim performansama za skuter od 50 kubika. Kasnije se saznalo da ovaj SR sa novijiom generacijom Piaggio agregata ima odlično rešen prenos sa većim polutkama te na taj način pravi bolji prenosni odnos koji se odražava kako na start tako i na krajnju brzinu.
Takođe ono što me je jako iznenadilo jeste da je isti ovaj skuter još pre 10 godina kada sam bio u skuter priči kao polovan bio 1500 evra što mi je tada bilo jakooo skupo i da sada isti ti skuteri drže identičnu cenu.

Suma sumarum odlučio sam da pazarim Apriliu SR 50 R vodeno hlađenje sa Piaggio agregatom i karburatorom naravno.
Mrtva trka je bila između nove generacije Piaggia NRG i Aprilie, ali neka bude da je presudila mala niansa da mi je Aprilia za niansu lepša.

Skuter je korišćen naravno, ima puno tragova korišćenja, grebanja i svega ostalog, ali šta sad.. plan prvenstveno i jeste da služi kao prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, te da isto tako ne skreće na sebe previše pažnje kako klincima kojima bi bilo kakva sitnica privukla pažnju, tako i policiji i zakonu (čitaj tehnički pregled) da bilo kakvim sitnicama odstupa od fabrike. Neće biti garažiran tako da ga ni kod mene život neće maziti bog zna koliko.

Prvog dana odmah je kompletno ispoliran (iz hobija imam aparaturu u vrednosti preko 500 evra iz automobilske priče), te isto tako premazane, nalickane sve nefarbane plastike i sve ostalo što nosi "detailing".
Skuter ide sasvim ok za fabriku, oštar na gasu sa lepim odazivom na gas. Apsolutno nemam pojma koja je postavka karburatora i težina rolnica, ali trenutno mi je bitno da se lepo vozi bez rupa u ubrzanju, trokiranja zbog loše naštelovanog karburatora i ostalo.

Juče je stigao prvi deo za njega.. Gusani kit 70cc - niko ne zna poreklo, kvalitet i klasu kojoj pripada. Za cenu ne smem ni da vam kažem jer je u rangu manje nabavke namirnica u Lidlu, ali manje-više verujem da je takav i kvalitet. Znam da ovo mora da se sredi i naravno da će sve biit sređeno i utegnuto pre montaže na blok.
Attached File  IMG_20220922_140149.jpg   5.33MB   25 downloadsAttached File  IMG_20220922_140201.jpg   9.59MB   25 downloadsAttached File  IMG_20220922_140206.jpg   9.44MB   22 downloadsAttached File  IMG_20220922_140254.jpg   7.75MB   22 downloadsAttached File  IMG_20220922_140303.jpg   8.21MB   23 downloadsAttached File  IMG_20220922_140747.jpg   8.25MB   24 downloadsAttached File  IMG_20220922_140751.jpg   7.85MB   23 downloadsAttached File  IMG_20220922_142534_edit_229717669982056.jpg   4.7MB   36 downloads

Izduv je izuzetno mali sa svega 29mm sirine (unutrasnje ivice), te će sigurno morati da ide na meru 2-3mm vise.. Isto tako sam izlaz i prihvat na auspuh je svega 21mm što je optimizovano prihvatu na fabrički auspuh, ali naravno i to će biti sređeno.
I verujem što se tiče samih performansi pored redovnog štelovanja i optimizacije i delova koji će biti potrebni da to sve radi kako treba (dizne, rolnice, odgovarajuća svecica i ostalo) to će biti to što se tiče modifikacija. Karburator PHVA 17,5mm već je tu i uz odgovarajuće štelovanje znam da će radiiti odličan posao. Jedino što će celu priču kočiti i što će uticati na sve jeste ostavljanje fabričkog auspuha, ali jednostavno takav plan je od početka.
Fabricki auspuh će dobiti određene promene koje će biti potrebno i to je to, ne želim da narušavam izgled fabrike kako sam već gore napomenuo.
Znam da će ciljni obrtaji biti 8000-8500 obrtaja i znam da je to malo za dobitak bilo kakvih većih brojki što se snage tiče na 2T mašini, ali nema veze. Bitno mi je da me lepo i brzo ponese do 80 km/h i više od toga mi ni ne treba (mada već sad i ide toliko, samo mu posle 70kmh treba dosta vremena do maksimalne brzine).

Par slika su u prilogu. Naravno kako radovi budu tekli tako će biti i novih slika i izveštaja.
Attached File  IMG_20220912_114119.jpg   6.87MB   34 downloadsAttached File  IMG_20220912_114130.jpg   8.75MB   37 downloadsAttached File  IMG-3b0f514b8a1ffe505a71fa7e2dfa7ff7-V.jpg   231.2K   35 downloadsAttached File  IMG-30a2a078c7be1b51c5a6bf90e4fbd30c-V.jpg   230.67K   36 downloadsAttached File  IMG-73c613bd284f8964d4f54fa0d2af0fca-V.jpg   211.18K   32 downloads

Edited by Rade, 23 September 2022 - 20:15.


#2 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 September 2022 - 20:10

View PostRade, on 23 September 2022 - 18:27, said:

Od starih članova koliko vidim aktivni su samo Mario i Pita, što je i normalno..
Ima nas jos par :)

NS je postao poprilicna dzungla u poslednje 2-3 godine i to te apsolutno razumem i delim misljenje. Voznja autom ume da bude pakao pretezno zbog parkinga...

SR-ka je meni licno jedan od najlepsih posle Runner-a i po izgledu i po voznim karakteristikama.
Za te no-name cilindre se pisalo u dosta navrata po forumu i retko kada se prica zavrsila sa dobrim utiscima. Kako i sto si napisao - koliko para toliko muzike.
Tu bi recimo idealno legao jedan dobar base 70cc cilindar od brenda Malossi ili Polini, ali to vec vuce sa sobom i neke druge komponente koje ne zelis da menjas.

Kako god, bice zanimljivo ispratiti tvoje utiske.
Neka je sa srecom kupovina i da se navozas dosta kilometara!

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 September 2022 - 23:12

Pozdrav za jednog od osnivača foruma..

Kako mi je izmamio osmeh stari remark konkurentskih foruma, srećko šoić s3 već dugo godina nije oglasio ni u kakvom obliku... :)

SR -ka lepa i utegnuta sa stilom.. Auspuh će biti dobar, ili je Arrow ili Sito, ali pošto je namenska proizvodnja bila nigde ne piše, mislim da ti je on i najbolje deljenje za grad...

Što se tiče cilindra, tu je klasika kina, čak lošiji od 50ki za prvu ugradnju.. Ne bih da grešim dušu, ali ovi do sada su bili porozni u GUS-u, što je dovelo do preteranog habanja i zagrevanja klipa.. On je pak od mekog materijala koji je veoma sklon dilataciji, dakle bez ugradnog zazora 8/100 ne bi trebalo počinjati...

Msm ti koji si vozio team repliku i yasuni r-a ne bi trebalo da veruješ u ove polufabrikate... i da znam skupa igranka bude, ali vredna na kraju... Pia stock je vrlo zahvalan, ako je u top formi, momci peglaju 90-95 GPS-a, tu ti je imenjak iz HR pa on ima već uigrane sheme za stock.. Isto tako Marko radi upravo SR3 stock pa i to možeš da propratiš..

Dobrodošao opet u svet skutera .. :)

Edit: samo da dodam, ovde ti je stara tema od Vive https://svet-skutera...ty-lc-project/#

#4 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 25 September 2022 - 22:46

Kolega je uzeo ovakav cilindar za Aeroxa još početkom prošle sezone i eno još uvek vozi.. LV GP auspuh i fabrički 12mm na Aeroxu radi posao samo tako. Malo ga uštelovali i Aerox okreće 100-ku po satu lagano. To mi je i dalo "nadu" da ovaj cilindar može da posluži.

Sutra cilindar ide pod nož. Pravim izveštaj krajem dana.

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 September 2022 - 13:38

Tvrdoglav iz Apatina, znao sam ja.. ajd burgijaj pa pratimo

#6 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 26 September 2022 - 18:28

Sta znaci to pocetkom sezone i jos vozi,tako je i moj Midrace kad sam ga prodao vozio 3 sezone,kad ono covjek 1000km napravio...

Kit je Poljski,a rade ga vjerovatno kinezi za Poljake,ima ta verzija koja ide losije od 50cc i ima sa kanalima ko midrace,taj ide kao đavao,al traje ko da je od putra.Cilindar je jos okej,ali klip je smece.
Kupi Dr.evo i zaboravit ces kad si ga stavio,bez problema radi 10-15-20 tkm.



#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 September 2022 - 20:19

Oooo ko nam se to vratio na forum...de si druže stari, drago mi je da si opet tu :)

Svaka čast na kupovini SRke, prelep primerak...verujem da je po NS-u prava zujalica i rasterećenje muka...da ne ureknem, daj bože da te cilindar posluži ali ne daj bože da stane negde u sred grada, verujem da ćeš ga na licu mesta iščupati i zafrljačiti u kontejner....

Kažeš neka ga sa ogrebotinama i falinkama, da ne upada u oči a? a to što je dobio polir odma to ništa.. haha

#8 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 26 September 2022 - 20:26

View PostMario, on 26 September 2022 - 13:38, said:

Tvrdoglav iz Apatina, znao sam ja.. ajd burgijaj pa pratimo
Bukvalno :mmhappy3: :mmhappy3:

Probao ga popraviti.. mislim da sam zeznuo ali videćemo.
Sve još nekako ali dole mi je izduv pobegao milimetar niže nego što je trebalo. Veliko glodalo sto se montira na pneumatsku brusilicu nosi strašno i samo u par navrata dok je dohvatio ivicu ode milimetar materijala.
Attached File  pneumatska-brusilica-dremilica-slika-125867438.jpg   31.43K   0 downloadsAttached File  Screenshot 2022-09-26 211923.jpg   44.97K   6 downloads

Mada opet mislim da neće praviti problem, ali realno dole ničemu ni ne služi što je nisko.
Baš upoređujem mapu sa Malossi Sport 70cc AC što sam imao na Pežou, to je to samo je u ovom slučaju izduv otišao još malo u širinu, a koliko se sećam do 70% prečnika klipa je sigurna varijanta.
Attached File  27a6e9c1.jpg   1.72MB   10 downloads

Sve u svemu tako nekako sam ga i gađao da bude, gore na 24mm od ivice da ne bude previsoko jer neće gađati visoke obrtaje, širina 32-34mm i izlaz na spoju sa auspuhom proširen sa 21 na 24mm (mada ni izduv nije ispao bog zna koliko glatko i polirano - poprilično je sporo to poliranje metala). Ono što je ispalo baš fabrički je ugao oborenosti kanala na unutrašnjim ivicama jer je sa dijamantskim nastavkom jako lepo i lako raditi i kontrolisati.
Dijamantskim nastavkom popravljeno milion propusta u leguri, prošireni prolazi antifriza oko izduvnog kanala jer je odlivak katastrofa pa jedva da je bilo prolaza 2mm i kao što sam već pisao oborene ivice sa unutrasnje strane (malim delom obaranje utiče i na mere sa portmape ali to je 0,2mm max).

Sutra će verovatno biti ugradnja ako vreme dozvoli da skuterom odem na posao, pa će biti još boljih slika cilindra. Danas sve masne ruke do laktova od WD-a i poliranja izduva vodenim šmigrlama, pa me iskreno kasnije mrzelo da mastim telefon i vijam bolje svetlo za slikanje.
Attached File  IMG_20220926_211632.jpg   6.2MB   13 downloadsAttached File  IMG_20220926_191851.jpg   5.85MB   10 downloadsAttached File  IMG_20220926_191904_edit_285416168638516.jpg   2.32MB   10 downloadsAttached File  IMG_20220926_191918.jpg   7.71MB   11 downloadsAttached File  IMG_20220926_191930.jpg   10.52MB   9 downloadsAttached File  IMG_20220926_191936.jpg   8.1MB   10 downloadsAttached File  IMG_20220926_191950.jpg   7.14MB   10 downloadsAttached File  IMG_20220926_192001.jpg   6.94MB   9 downloadsAttached File  IMG_20220926_192014.jpg   7MB   6 downloads

View Postrade007, on 26 September 2022 - 18:28, said:

Sta znaci to pocetkom sezone i jos vozi,tako je i moj Midrace kad sam ga prodao vozio 3 sezone,kad ono covjek 1000km napravio...

Kit je Poljski,a rade ga vjerovatno kinezi za Poljake,ima ta verzija koja ide losije od 50cc i ima sa kanalima ko midrace,taj ide kao đavao,al traje ko da je od putra.Cilindar je jos okej,ali klip je smece.
Kupi Dr.evo i zaboravit ces kad si ga stavio,bez problema radi 10-15-20 tkm.

Iz nekog razloga 500 evra da odvojim za letnji set toćkova za auto mi nekako nikada nije bio problem.. Ali ove cene delova za skutere malo su nenormalne.
Gledao sam Malossi gusani cilindar i ona cena od 250e zaista je suluda. A nekada je na KP toga bilo mnogo pa se moglo kao polovno naći svašta nešto dok je sada poprilično tanak-da ne kažem nikakav izbor. Po koji auspuh i to je to...

View PostPita, on 26 September 2022 - 20:19, said:

Oooo ko nam se to vratio na forum...de si druže stari, drago mi je da si opet tu :)

Svaka čast na kupovini SRke, prelep primerak...verujem da je po NS-u prava zujalica i rasterećenje muka...da ne ureknem, daj bože da te cilindar posluži ali ne daj bože da stane negde u sred grada, verujem da ćeš ga na licu mesta iščupati i zafrljačiti u kontejner....

Kažeš neka ga sa ogrebotinama i falinkama, da ne upada u oči a? a to što je dobio polir odma to ništa.. haha

Pozdrav za Vladu kojeg često viđam u gradu u porodičnoj pratnji pa mi glupo da te zaskačem i cimam

Edited by Rade, 26 September 2022 - 20:38.


#9 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 September 2022 - 20:42

View PostRade, on 26 September 2022 - 20:26, said:

Pozdrav za Vladu kojeg često viđam u gradu u porodičnoj pratnji pa mi glupo da te zaskačem i cimam

Daj nemoj zajebavati, vikni kad me vidiš...
i srećno sa cilindrom, vidim napao si ga ozbiljno!

#10 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 27 September 2022 - 21:25

Cilindar spakovan.. upaljen.. ali skuter ostao u servisu. Sve stalo zbog komada plastike.
Naime prihvat creva antifriza na glavi je drugačiji u odnosu na fabričku izvedbu. Malossi na primer daje i to u kompletu, dok se u ovom slučaju naravno prirubnica nije dobila.
Češljam Motobike online shop, ne mogu da nađem. Može neko da pripomogne?
Voleo bi to sutra iskopati negde u Novom Sadu pa da završimo i sa tim.
Attached File  Screenshot 2022-09-27 213751.jpg   70.35K   15 downloadsAttached File  polini sport .jpg   41.62K   17 downloads
Attached File  IMG_20220927_181959.jpg   7.19MB   18 downloadsAttached File  IMG_20220927_182020.jpg   8.39MB   18 downloadsAttached File  IMG_20220927_183006.jpg   9.14MB   19 downloadsAttached File  IMG_20220927_184058.jpg   7.8MB   20 downloadsAttached File  IMG_20220927_184103.jpg   9.04MB   20 downloadsAttached File  IMG_20220927_184106.jpg   11.55MB   17 downloadsAttached File  IMG_20220927_184111.jpg   8.08MB   19 downloadsAttached File  IMG_20220926_092902.jpg   5.79MB   20 downloads

Sve u svemu ono što mi je sviđa što sam se fokusirao na detalje i merenja. Kada je klip u DMT milimetar je iznad donje unutrašnje ivice izduva (taman toliko koliko sam "preterao" u meri. Ne pravi problem pošto karika prolazi ispod.
Kada je klip u GMT ivica ide gore tačno do ruba. Sa sklopljenom glavom squish je 1,1mm, toliko mi je bilo i na MHR Replici na Peugeotu sećam se kao juče da je bilo.
Attached File  IMG_20220927_190509.jpg   9.36MB   20 downloadsAttached File  IMG_20220927_191746_edit_300329342565275.jpg   3.48MB   18 downloadsAttached File  IMG_20220927_191921.jpg   6.49MB   19 downloadsAttached File  IMG_20220927_193840.jpg   5.89MB   18 downloads

Ono što mi se ne sviđa što nisam premerio na vreme - zazor karika kada se ubaci u cilindar dok sam imao i jedno i drugo u rukama. Klip je lepo ulazio u cilindar, onako baš kako treba, ali na kraju kada su i karike bile nameštene na njega jednostavno sve u kompletu jako tesno prolazi kroz cilindar. Bukvalno mi je trebalo 10 minuta da navučem cilindar na klip jer sam postupak ponavljao 5 puta iz razloga što sam video da je to sve previše tesno. Ali tako je spakovano, pa ćemo videti šta će ispasti na kraju.
Takođe mi se nisu svideli osigurači koji su došli u pakovanju. Nekako su glindžavi i generalno ne volim te G osigurače. Iz nekog razloga imam strah od ispadanja, pa sam 5 puta proveravao da li je su ušli na mesto u svoj kanal.

U svakom slučaju motor je upaljen na kratko u par navrata onako bez antifriza na 10-ak sekundi. Pali, radi.. Ler nizak, gasi se na leru dok padnu obrtaji.. Deluje i dalje da je "stisnut". Videćemo da li će se malo razraditi posle nekog vremena.

Edited by Rade, 27 September 2022 - 21:57.


#11 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 28 September 2022 - 00:09

Lulica vode paše sa Piaggia 50 4 kuta glava prije 98g
Pase sa Gilere SP 125/180 sa alu glavom.
Pase sa svih 70cc base cilindara dr.evo,Malossi,Polini.
Pase sa Malossi cilindara za Peugeota

#12 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 28 September 2022 - 20:32

Sve u svemu preko vibera i slika kontaktirao mnogo mesta, od Motorooma do Motoklinike, Motobike-a, Motoboxa... Ništa.

Na kraju napravio otisak na papiru obzirom da je glava već montirana pa nisam mogao da je ponesem kao model i odneo strugaru skicu da napravi. Sutra će biti gotovo pa krećemo dalje u akciju.

#13 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 01 October 2022 - 21:07

3 dana kasnije agonija izrade prirubnice creva na glavi nadam se završena.
Pri pokušaj - strugar omanuo u unutrasnjoj meri cevi - ok ja sam kriv nisam mu dao dimenzije šeširića termostata na koji cev nailazi.
Posle popravnog - curenje antifriza kroz rupicu u varu na spoju pločice i cevi.
Treći pokušaj - popravka vara + tečni metal - sutra ćemo videti da li je misterija curenja rešena.
Svakako na skuter attacku sam našao original prirubnicu. Da li uopšte postoji mogućnost regularno da se to poruči i da nam stigne na adresu tipa kao sitnice sa AliExpressa?
Adapter Polini radiator hose to cylinder straight Piaggio LC | SCOOTER-ATTACK

Uglavnom na popravnom varenju morao sam opet i glavu da skidam da nosim strugaru, da na licu mesta vidi kako to sve izgleda. Top prilikom uočeno je da je centralna gumica oko kompresionog prostora uštinuta. Iskreno od početka mi se nije sviđalo kako ova gumica leži - jednostavno u kanal upadne na knap i prilikom stezanja nema gde da se "rastegne".
Na primer na originalnoj glavi ležište gumice je tipa pola mm veće gde se prilikom stezanja gumica lepo raširi i tačno popuni prazninu u kanalu u glavi.
Sve u svemu u servisu pronađena druga gumica odgovarajućeg prečnika i za niansu tanja.. Ide sastavljanje i pokušaj paljenja.
Attached File  IMG_20220930_124949.jpg   7.02MB   20 downloadsAttached File  IMG_20220930_125222.jpg   7.83MB   21 downloadsAttached File  IMG_20220930_132234.jpg   6.66MB   20 downloads

Da jedan veoma bitan momenat.. Bata mi se javlja kako me čeka Tecnigas Next R koji je ranije već bio na skuteru. Pare su smešne - super sada imamo i adekvatnu rezonu da isprati celu priču.
Attached File  IMG_20220929_122902.jpg   6.99MB   23 downloadsAttached File  IMG_20220930_165652.jpg   5.86MB   25 downloads

Sa sve novim auspuhom skuter upaljen - nešto lupa razvaljuje. Lupanje se povećava sa dodavanjem gasa - dolazi iz pravca termo grupe.
Pokušaj montaže fabričkog auspuha ne menja stvar - okej opet cilindar ide dole.
Ovog puta gumice ostaju čitave, sve izgleda normalno. Karike skinute sa klipa - zazor 0,2mm. Kolega me ubedi da je to jako malo - 0,30 do 0,35 kaže da je prava mera. Davno sam bio u ovoj materiji i apsolutno sam zaboravio koja je prava mera. Onako kroz maglu se sećam na Peugeotu da mi je na fabričkom cilindru zazor na karikama bio 1mm posle tipa 20 000 pređenih kilometara.
Zbog smanjenja kompresije, a samim tim i temperature - odlučujem da ih poturpijam na 0,4mm. Kasnije čitam i ispadne da je to već mnogo - bukvalno sam ga već navrnuo kao da je prešao 10 000 kilometara.
Na skidanje druge karike provalim da je spoj karike stegnut u samom kanalu na klipu - rezultat lupanja i gore pomenutog izuzezno teškog ulazka klipa u cilindar prilikom montaže.
Uspevam da isčupam kariku iz kanala, finim oblim turpijicama povećavam luk na spoju karika kako bi se lepo prilagodile malom klinu na klipu.
Attached File  IMG_20220930_165659.jpg   7.91MB   26 downloadsAttached File  IMG_20220930_175714.jpg   5.68MB   21 downloadsAttached File  IMG_20220930_175745.jpg   7.26MB   20 downloadsAttached File  IMG_20220930_175754.jpg   7.91MB   19 downloadsAttached File  IMG_20220930_180522.jpg   6.49MB   20 downloads

Sat vremena kasnije - skuter upaljen, radi lepo mekano. Zbog obaveza obustavljeni dalji radove tako da je sutra nastavak.
Mislim da će to biti to i da termo grupa više neće morati da se skida. Sutra napadam karburator sa jedno desetak brojeva većom diznom, protočnijim panel filterom (Hiflofiltro ova neka marka sada zastupljena) i montaža lakših rolnica (nemam pojma koja je težina) što mi je Bata dao uz auspuh sa kojima je skuter već vožen i koje su mu bile taman.

Edited by Rade, 01 October 2022 - 21:21.


#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 04 October 2022 - 13:55

0,15 je zazor na karikama kada je ugradni zazor novog klipa 6/100

0,40 je već utrošak značajni , a sve preko 0,5 se u takmičarskim uputima već strogo apeluje na zamenu, 1mm ti je na malossi sportu oko 15-20k km pređenih sa airbox-om i sintetičkim uljem

Rolnice za 50 i za 70ccm će da budu različite na istom auspuhu

#15 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 04 October 2022 - 21:44

Neka smjernica da se ne mucis puno,na airboxu izvadis lulicu da je 19mm ulaz,pase ti i cep od labella da to suzis na 17.5mm.Sa tim otvorom ces trebat 78-82 diznu.

Slabo sam radio kit i rezu bez sportskog variomata,ali sam radio jednog sa bavvicom koji se vrtio oko 9000rpm i na njemu su bile serijske rolice od 6.4gr,a tako negdje bi se i ti mogao nac.

#16 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 06 October 2022 - 20:07

5 dana kasnije.. Kineski cilindar još uvek radi :1kokice: Ne kida nogu sa jačinom kompresije i zazorom karika 0,2mm, ali radi i sa 0,4mm. Osetno slabiji pod nogom na paljenju ali bez loših zvukova.

Nakon montaže cilindra i auspuha, na red je došao karburator. Kako ono inače kreće priča za PHVA 17,5 - dizna 65, skinut limić sa karburator itd itd.. Predpostavio sam da će u ovoj postavci dizna trebati oko 80.
Iz seta izvlačim 82 iako je iz njega skinuta navodno neka 90. Nije Dellorto ali opet ne znam kako je uopšte mogla da bude toliko velika dizna na fabričkom cilindru (od prvog dana sam primetio da trokira, ali sreća pa se tako kratko vozilo).
Attached File  IMG_20221002_071901.jpg   6.04MB   18 downloadsAttached File  IMG_20221002_073842.jpg   8.22MB   19 downloadsAttached File  IMG_20221002_074118.jpg   8.96MB   22 downloads

Rolnice su montirane lakše koje su dobijene uz auspuh. Skuter odvežen iz servisa, pažljivo, uz ogromno nalivanje goriva i trokiranje.
Odmah sutradan dizna 82 izbačena i stavljena 72. Skuter preporođen, divlji na gasu, fino doštelavanje na šrafić i to je odlično. Nema kredli, nema gušenja ni trokiranja. Boja odlična na vrhu gasa kako se trenutno vozi. Ono što sam primetio je da skuter prevrtava najstrašnije moguće, upravo ono što je Mario rekao za težinu rolnica. Na pola gasa je to to, vrti oko 8500-9000 i baš je kako treba, dok je pun gas (svega 1-2 puta sam ga zadržao u vožnji svega par sekundi obzirom da je u fazi razrade) i to je tolika gomila galame da sam odmah sutradan morao proveriti stanje vune u topu. Nemam obrtomer, ali tu je oko 10 000 obrtaja ako ne i za niansu preko.
Attached File  IMG_20221002_083125.jpg   7.11MB   21 downloadsAttached File  IMG_20221002_083140.jpg   7.64MB   20 downloadsAttached File  IMG_20221002_083200.jpg   6.62MB   17 downloadsAttached File  IMG_20221002_084507.jpg   7.86MB   19 downloadsAttached File  IMG_20221002_084514.jpg   10.26MB   19 downloadsAttached File  IMG_20221002_085256.jpg   8.65MB   19 downloadsAttached File  IMG_20221002_090526.jpg   6.79MB   20 downloads

Prilikom rastavljanja i čišćenja prenosa video sam da je kaiš nov originalan Piaggio, dok je nazad kvačilo novo sa nekim crnim oprugicama i centralna opruga bela Malossi.
Nazad polutke nisu 100% iskorišćene kako bi trebalo.. Već imam ideju za unapređenje kompletnog prenosa :janpi:

Uglavnom sutra ću da mu spakujem fabričke rolnice (izmereno malom vagicom 39 gr/6 = 6,5 grama) pa da vidim gde smo sa obrtajima. Mislim da će biti za niansu teške, ali videćemo.
Centralne plastike kod nogu prefarbane u crnu boju, ono sivo mi totalno promašaj jer se ni u šta ne uklapa iako je fabrički tako (posle 2015. fabrički dolazi u tamnoj varijanti).
Takođe ono što mi od prvog dana ne leži jesu žuta svetla u farovima. Danas ugrađene LED H8 - Aliexpress naravno. Ne sija bog zna kako na putu, ali ja na oko moderno i prelepo.
Attached File  received_2186731094841027.jpeg   119.39K   19 downloadsAttached File  IMG_20221006_191039.jpg   8.67MB   23 downloadsAttached File  IMG_20221006_190852.jpg   7.87MB   23 downloads

Prilikom rastavljanja video sam da je puknuto pa lepljeno crevo između karburatora i airboxa. Kako me od početka prati maler, naravno ni ovog creva kao novog nema nigde pod milim bogom :bumuvugla:
Attached File  Screenshot_20221002_215405_com.android.chrome.jpg   380.85K   22 downloads

Edited by Rade, 06 October 2022 - 20:27.


#17 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 06 October 2022 - 20:48

Đabe 17.5 karb kad ti je ulaz u airbox 12mm,al na ovom forumu ekipa kao da ne vidi sto im se savjetuje.Zato si se i nasao sa tako malom diznom,ali i performanse ce biti sigurno 15-20 % slabije.

Za prijenos je sve probano i prozvakano 100 puta,sto i kako sloziti da se izvuce max za minimalno uloga.Multivar ili Polini variomat,pripasat Ditech pomicnu polutku,serijski remen,ljubicasti Malossi feder kontrasta i uz kit serijski ili najmeksi federi iz bilo kojeg seta.
Getribu uz base kit produziti 7-15%,ovisno koliko si tezak.

#18 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 October 2022 - 12:37

View PostRade, on 06 October 2022 - 20:07, said:

Prilikom rastavljanja video sam da je puknuto pa lepljeno crevo između karburatora i airboxa. Kako me od početka prati maler, naravno ni ovog creva kao novog nema nigde pod milim bogom :bumuvugla:
Attachment Screenshot_20221002_215405_com.android.chrome.jpg

Ima, ali nije jeftino. https://www.racing-p...p-310988-1.html
Jesi pogledao motoroom otpad u NS?

A imao si i lulicu na RP - https://www.racing-p...p-295403-1.html

#19 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 11 October 2022 - 22:26

View Postrade007, on 04 October 2022 - 21:44, said:

Neka smjernica da se ne mucis puno,na airboxu izvadis lulicu da je 19mm ulaz,pase ti i cep od labella da to suzis na 17.5mm.Sa tim otvorom ces trebat 78-82 diznu.

Slabo sam radio kit i rezu bez sportskog variomata,ali sam radio jednog sa bavvicom koji se vrtio oko 9000rpm i na njemu su bile serijske rolice od 6.4gr,a tako negdje bi se i ti mogao nac.
Da u pravu si definitivno. Možeš samo da mi pojasnis na kom delu airboxa je suženje od 12mm? Da li deo na ulazu u filter ili na lulici koja ide na karburator? Iskreno nisam proučavao kada sam ga otvorio, samo ubacio drugi filter i sklopio ga nazad.

Takodje vezano i za rolnice. Opet u pravu..
Sa fabričkim rolnica Aprilijica otkida kako dobro ide, drasticnaaaa razlika. Izmerene su one što su bile na skuteru i imaju samo 4.4 grama što je za Piaggio poprilično malo.
Sada da fabričkim rolnicama je možda tek malo ispod rezonance kroz ubrzanje, tipa 0.3g lakše rolnice ce ga ubosti u pik powerbanda.
Sve u svemu od serijskog variomata je to to. Prerano zatvori prenos i vec na 65 kreće da diže obrtaje i ostatak brzine da nabire samo kroz povećanje obrtaja.
Sad za nekim produženjem prenosa nemam potrebe obzirom da iz grada skuter neće izaći i da mi neće trebati brzine veće od 80 kmh, ali neki bolji variomat bi zaista bio poželjan.

Attached Files


Edited by Rade, 11 October 2022 - 22:30.


#20 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 11 October 2022 - 22:32

View PostLauda, on 07 October 2022 - 12:37, said:



Ima, ali nije jeftino. https://www.racing-p...p-310988-1.html
Jesi pogledao motoroom otpad u NS?

A imao si i lulicu na RP - https://www.racing-p...p-295403-1.html

Da našao sam i na Scooter Attacku, ali nisam siguran kako funkcionise shipping.

Nisam proveravao u Motoroom-u, ovog puta se njih nisam ni setio.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users