Na forum se nije ulazilo skoro pa nikad u međuvremenu kako je Viva prodata, ali ljubav za skuterima je ostala.
Kako bilo šta dvotaktno prozuji ulicama tako pogled ne može da ne poleti u tom pravcu.
Od starih članova koliko vidim aktivni su samo Mario i Pita, što je i normalno.. Smena generacija, skuplje igračke došle na red sa godinama i tako.
Do poslednjih godinu dana apsolutno nisam imao želju ponovo da posedujem bilo šta motorizovano na 2 točka, ali sada na proleće me nešto uhvatilo da moram da kupim. Prvenstveno zbog praktičnosti, jer je Novi Sad postao katastrofalan sa saobraćajem i parkinzima i vožnja motorom i rešavanje obaveza od tačke A do tačke B jednostavno je daleko praktičnije sa nečim što ne zahteva parking mesto.
Prethodni vlasnik od kojeg je skuter kupljen i koji mi je prijatelj na FB već 11 godina - dečko sa skuteri org foruma Bata koji je vozio belog Ludix-a (verujem da će se setiti starija ekipa).
Još od momenta kada sam ugledao ovaj model pre 15 godina, SR mi je oduvek bio san. Jednom sam samo imao priliku da ga vozim i ostao mi je kao jedan skuter koji je fantastičnih voznih karakteristima i sa zadivljujuće dobrim performansama za skuter od 50 kubika. Kasnije se saznalo da ovaj SR sa novijiom generacijom Piaggio agregata ima odlično rešen prenos sa većim polutkama te na taj način pravi bolji prenosni odnos koji se odražava kako na start tako i na krajnju brzinu.
Takođe ono što me je jako iznenadilo jeste da je isti ovaj skuter još pre 10 godina kada sam bio u skuter priči kao polovan bio 1500 evra što mi je tada bilo jakooo skupo i da sada isti ti skuteri drže identičnu cenu.
Suma sumarum odlučio sam da pazarim Apriliu SR 50 R vodeno hlađenje sa Piaggio agregatom i karburatorom naravno.
Mrtva trka je bila između nove generacije Piaggia NRG i Aprilie, ali neka bude da je presudila mala niansa da mi je Aprilia za niansu lepša.
Skuter je korišćen naravno, ima puno tragova korišćenja, grebanja i svega ostalog, ali šta sad.. plan prvenstveno i jeste da služi kao prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, te da isto tako ne skreće na sebe previše pažnje kako klincima kojima bi bilo kakva sitnica privukla pažnju, tako i policiji i zakonu (čitaj tehnički pregled) da bilo kakvim sitnicama odstupa od fabrike. Neće biti garažiran tako da ga ni kod mene život neće maziti bog zna koliko.
Prvog dana odmah je kompletno ispoliran (iz hobija imam aparaturu u vrednosti preko 500 evra iz automobilske priče), te isto tako premazane, nalickane sve nefarbane plastike i sve ostalo što nosi "detailing".
Skuter ide sasvim ok za fabriku, oštar na gasu sa lepim odazivom na gas. Apsolutno nemam pojma koja je postavka karburatora i težina rolnica, ali trenutno mi je bitno da se lepo vozi bez rupa u ubrzanju, trokiranja zbog loše naštelovanog karburatora i ostalo.
Juče je stigao prvi deo za njega.. Gusani kit 70cc - niko ne zna poreklo, kvalitet i klasu kojoj pripada. Za cenu ne smem ni da vam kažem jer je u rangu manje nabavke namirnica u Lidlu, ali manje-više verujem da je takav i kvalitet. Znam da ovo mora da se sredi i naravno da će sve biit sređeno i utegnuto pre montaže na blok.








Izduv je izuzetno mali sa svega 29mm sirine (unutrasnje ivice), te će sigurno morati da ide na meru 2-3mm vise.. Isto tako sam izlaz i prihvat na auspuh je svega 21mm što je optimizovano prihvatu na fabrički auspuh, ali naravno i to će biti sređeno.
I verujem što se tiče samih performansi pored redovnog štelovanja i optimizacije i delova koji će biti potrebni da to sve radi kako treba (dizne, rolnice, odgovarajuća svecica i ostalo) to će biti to što se tiče modifikacija. Karburator PHVA 17,5mm već je tu i uz odgovarajuće štelovanje znam da će radiiti odličan posao. Jedino što će celu priču kočiti i što će uticati na sve jeste ostavljanje fabričkog auspuha, ali jednostavno takav plan je od početka.
Fabricki auspuh će dobiti određene promene koje će biti potrebno i to je to, ne želim da narušavam izgled fabrike kako sam već gore napomenuo.
Znam da će ciljni obrtaji biti 8000-8500 obrtaja i znam da je to malo za dobitak bilo kakvih većih brojki što se snage tiče na 2T mašini, ali nema veze. Bitno mi je da me lepo i brzo ponese do 80 km/h i više od toga mi ni ne treba (mada već sad i ide toliko, samo mu posle 70kmh treba dosta vremena do maksimalne brzine).
Par slika su u prilogu. Naravno kako radovi budu tekli tako će biti i novih slika i izveštaja.





Edited by Rade, 23 September 2022 - 20:15.