Jump to content


Piaggio Nrg Power Malossi Sport 70cc


  • This topic is locked This topic is locked
41 replies to this topic

#21 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 09 August 2023 - 11:12

View Postrade007, on 27 July 2023 - 06:11, said:

Nešto ti je onda u prijenosu dotrajalo ili je netko stavio "banana" polutku sa starije tipe koja nema linearan rad. Okretaji ne smiju oscilirati više od 500rpm. Prvo sve ispravno i novo, a onda tek štelanje i izvlačenje performansi.Sa ZXom ovisno imaš li dugu ili kratku verziju trebaš 9400-9800 rpm kroz ubrzanje.

Rupe u poklopcu su na poklopcu, skini ga pa češ vidjeti gdje su i taj dio proširi čim više mozeš da nemaš usko grlo, a ne na promjer karburatora. Sve sam ti odmah napisao.

U dogledno vrijeme gledaj da si nabaviš neki aftermarket variomat da se dobije linearniji rad i bolja krajnja brzina.
Kupio sam ipak polovan Multivar 2000, ocekujem ga sutra, da li ostaje ova tezina rolnica od 6.5g kao neka polazna tacka i da vidim koliko se remen penje visoko, sta da radim sa centralnom oprugom, da ostavim serijsku ili da idem na ljubicastu ili zelenu ?

#22 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 August 2023 - 13:53

Kreni sa istim postavkama, pa koriguj po potrebi

#23 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 10 August 2023 - 10:35

Multivar namontiran, stavljen je sa fabrickim piaggio distancerom od 5.5mm, u njemu su fabricke piaggio rolnice, crne za koje kazu da su 6.5g (iako kucna vaga kaze 6g ali nije bas precizna za mjerenje jer je gradirana po 1g), serijska centralna opruga, plave opruge kvacila, remen fabricki debljine 17.5mm sto je zrelo za zamjenu vjerovatno,krajnja brzina je 98km/h po gps-u sto je na prvobitnih 85km/h znatno poboljsanje a sve je isto osim variomata, sto se tice obrtaja skuter zakuca obrtaje na nekih 10 500, u jednom momentu obrtaji padnu na nekih 10 000 ali se naberu ponovo u krajnjoj, linije od markera na variomatu nema totalno je izbrisana, remen ce ici u zamjenu to je neminovno, da li da idem u zamjenu centralne opruge i na teze rolnice ?

Postavke karburatora su kako ste mi rekli: rupa na airboxu 19.5mm, pregrada na poklopcu izbusena, dizna 82(zbog nove svjecice ispravne toplotne vrijednosti dok ne pocne pokazivati stvarno stanje smjese pa cu ici potencijalno na smanjenje dizne), igla a22 skroz do kraja, i saraf smejese nastiman po zadnjem videu od rade007 na yt :)

#24 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 10 August 2023 - 12:51

Imam jos jedno pitanje, naisao sam na post u vezi stelovanja Dellorto 17.5 phva id karburatora ukojem kazu da je glavni krivac vece potrosnje kod ovo karburatora srednji otvor gasa odnosno gdje je nadlezna igla te je neko preporucio iglu a12 umjesto igle a22 i kazu da rusi potrosnju a performanse ostaju iste, ja sam naletio na iglu a33 na oglasniku koja je dosta slicna ovoj a12 po tablici koja je postavljena ovdje na forumu ali nisam strucan i nemam iskustva nikakvog i znanja sto se toga tice, da li bi sa tom a33 iglom postigao slican efekat? Da se razumijemo nisam neki stedisa i da mi je previse bitno koliko skuter trosi, cisto je znatizelja u pitanju

#25 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 10 August 2023 - 15:52

Ako imas nacrte koja debljina na kom mestu je za igle onda mozes da uporedis, u protivnom a33 moze znatno da se razlikuje..

Sto se tice tih igala, imas set od 10kom u naraku izvedbi ili nekoj drugoj nisu skupe, pa to mozes da probas kao dizne koja ti najvise odgovara. U načelu ima 3 vrste koje su značajno drugačije pa onda po 3 od svake sa malim razlikama..

Za rolnice, ako vrišti obrtajima i ne osetiš opterećenje, onda malo dodaj težinu. Ok i sada se izvučeš do maksimale, ali nisi u power band-u, pa će akceleracija možda biti bolja..

#26 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 10 August 2023 - 16:05

View PostMario, on 10 August 2023 - 15:52, said:

Ako imas nacrte koja debljina na kom mestu je za igle onda mozes da uporedis, u protivnom a33 moze znatno da se razlikuje..

Sto se tice tih igala, imas set od 10kom u naraku izvedbi ili nekoj drugoj nisu skupe, pa to mozes da probas kao dizne koja ti najvise odgovara. U načelu ima 3 vrste koje su značajno drugačije pa onda po 3 od svake sa malim razlikama..

Za rolnice, ako vrišti obrtajima i ne osetiš opterećenje, onda malo dodaj težinu. Ok i sada se izvučeš do maksimale, ali nisi u power band-u, pa će akceleracija možda biti bolja..
Uredu uredu, hvala vam,tim se onda mogu baviti kad budem imao vremena, jer ocigledno da trazi dosta testiranja, pogledat cu ima li negdje nacrt jedne i druge i nabaviti set.

Nisam primjetio da previse vristi i da ima neke razlike u tome jer mi je i sa serijskim variomatom bio oko tih obrtaja, da probam onda sa nekim tezinama oko 7.2 koliko i dodje uz multivar ? Ako je maksimum auspuha na nekih 9800 kako je rade napisao onda imam viska nekih 700 obrtaja koje trebam ispeglati tezinom.

Sto se tice centralne opruge da ne diram nista ?



#27 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 10 August 2023 - 23:09

Centralnu oprugu menjaš ukoliko se umorila, to znači da veoma promeni karakteristiku kada se ugreje i značajno obori obrtaje..

Centralnu oprugu menjaš i ukoliko njeno delovanje ne odgovara, ako je prebrza ili prespora..

1. Prebrza opruga, jako dobar start, na svako oduzimanje gasa brzo vrati prenos u niži stepen, krajnja brzina je za nijansu manja

2. Prespora opruga, malo lošiji start, skoro nikada ne diže prednji točak, lako menja prenos i sporo vraća u niži, na uzbrdici ne vrati odmah obrtaje već osetiš kako obara, kao da si sa običnim menjačem, dobra krajnja, lako izlazi remen do samog kraja..

Sad ti odluči da li treba ili ne treba da se menja.. jedno je sigurno, rolnice se ponovo setuju, jer težina za svaku oprugu bude drugačija.

Uglavnom na serijskim ili base cilindrima idu sporije opruge, dok na prgavim racing cilindrima idu tvrde. Sve ostalo je kompromis koliko čega, tvog stila vožnje i namene skutera.. Sve je naravno podesivo rolnicama, ali je brzina uvek ta koja menja karakteristiku vožnje i iskoristivosti momenta agregata..

#28 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 11 August 2023 - 04:38

U praksi da se ne traziš puno ti najbolje radi Malossi ljubičasta sa multivarom. Rolice tako od 6.8-7.2 gr. Opet ovisno koju verziju leovinceta imaš.

Iglu ne diraj i ne mijenjaj, samo tu postojeću a22 stavi na 1.zub i onda štelaj dalje.

Ovo su ti smjernice iz prakse, inače po školski sam probao sve žive kombinacije i svakakva štelanja i ovo se pokazalo kao najbolje. Potrošnju očekuj oko 4L sa tom postavkom.

Gps rezultat očekuj 102-108 gpsa( sa novim originalnim remenom), opet ovisno dugi ili kratki leovince.

#29 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 11 August 2023 - 10:51

View PostMario, on 10 August 2023 - 23:09, said:

Centralnu oprugu menjaš ukoliko se umorila, to znači da veoma promeni karakteristiku kada se ugreje i značajno obori obrtaje..

Centralnu oprugu menjaš i ukoliko njeno delovanje ne odgovara, ako je prebrza ili prespora..

1. Prebrza opruga, jako dobar start, na svako oduzimanje gasa brzo vrati prenos u niži stepen, krajnja brzina je za nijansu manja

2. Prespora opruga, malo lošiji start, skoro nikada ne diže prednji točak, lako menja prenos i sporo vraća u niži, na uzbrdici ne vrati odmah obrtaje već osetiš kako obara, kao da si sa običnim menjačem, dobra krajnja, lako izlazi remen do samog kraja..

Sad ti odluči da li treba ili ne treba da se menja.. jedno je sigurno, rolnice se ponovo setuju, jer težina za svaku oprugu bude drugačija.

Uglavnom na serijskim ili base cilindrima idu sporije opruge, dok na prgavim racing cilindrima idu tvrde. Sve ostalo je kompromis koliko čega, tvog stila vožnje i namene skutera.. Sve je naravno podesivo rolnicama, ali je brzina uvek ta koja menja karakteristiku vožnje i iskoristivosti momenta agregata..
U tom slucaju cu pratit voznju na ovim postavkama neko vrijeme pa cu odluciti i uraditi kako je Rade rekao ljubicasta opruga i stimati rolnice. Serijska nije losa za par testnih krugova koliko sam napravio sa multivarom za sad. Inace nisam neki agresivan vozac i nemam potrebu za nekim ultra jakim startom i trkanjem po gradu.Hvala Mario

#30 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 11 August 2023 - 11:00

View Postrade007, on 11 August 2023 - 04:38, said:

U praksi da se ne traziš puno ti najbolje radi Malossi ljubičasta sa multivarom. Rolice tako od 6.8-7.2 gr. Opet ovisno koju verziju leovinceta imaš.

Iglu ne diraj i ne mijenjaj, samo tu postojeću a22 stavi na 1.zub i onda štelaj dalje.

Ovo su ti smjernice iz prakse, inače po školski sam probao sve žive kombinacije i svakakva štelanja i ovo se pokazalo kao najbolje. Potrošnju očekuj oko 4L sa tom postavkom.

Gps rezultat očekuj 102-108 gpsa( sa novim originalnim remenom), opet ovisno dugi ili kratki leovince.
Uredu, hvalaa, to ce biti onda sledeci korak u prenosu poslije remena.
Karburator i postavka ostaje u tom slucaju hvala na savjetu. I da je vise od 4l sve je to prihvatljivo i u sportskom duhu :D

Imam drugo pitanje za kolegu koji je strucan za Piaggio masine.
Ventilator variomata mi je imao malo lufta i odlucio sam da ga promijenim, narucio sam novi originalni i postavio ga sada ali i dalje ima recimo 2 do 3mm hoda kad sve stegnem lijepo, jedina razlika koju sam mogao naci je da u onoj podlosci kurble koja ide u ventilator nemam obicnu podlosku tanku prije matice, da li je to problem mozda ili je uredu da ima malo hoda taj ventilator ?

#31 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 12 August 2023 - 04:52

Ne smije imati hoda ventilator, mora fixno stajati. Sajbica nema veze s tim, vjerovatno si kupio RMS bijeli ventilator koji nov dode loš.
Vec sam sa par ljudi privat razgovarao i u Srbiji je veliki problem sa original dijelovima, kod vas samo uvaljuju kineski škart koji je lošiji od starog rabljenog dijela.
Nema kupiti OEM mikuni pumpe goriva, a na 100 piaggio skutera 60 ih ima takvu pumpu, o čemu onda pričati. I ovlašteni servis prodaje zamjenske dijelove, pa di toga ima??

#32 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 12 August 2023 - 09:03

View Postrade007, on 12 August 2023 - 04:52, said:

Ne smije imati hoda ventilator, mora fixno stajati. Sajbica nema veze s tim, vjerovatno si kupio RMS bijeli ventilator koji nov dode loš.
Vec sam sa par ljudi privat razgovarao i u Srbiji je veliki problem sa original dijelovima, kod vas samo uvaljuju kineski škart koji je lošiji od starog rabljenog dijela.
Nema kupiti OEM mikuni pumpe goriva, a na 100 piaggio skutera 60 ih ima takvu pumpu, o čemu onda pričati. I ovlašteni servis prodaje zamjenske dijelove, pa di toga ima??
Pretpostavio sam ali eto nikad se ne zna, tako je RMS bijeli ventilator iz ovlastenog servisa, jedan nije imao nista a drugi mi je poslao to,na prvu ne izgleda lose dok ga ne smontiras, nekako sam se nadao da ce ta sajbica nesto promijeniti iako nema logike bas...
To je sramota, to jeste trebala bi biti ali njima ocigledno nije...

Jedino da nadjem polovan u tom slucaju sa manje hoda nego sto ima moj fabricki..

#33 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 27 May 2024 - 14:04

Malossi sport je zavrsio karijeru, vracen serijski cilindar do zime da bi se mogao vozati, da li da ostavim mali piaggio airbox otvoren na 19.5 mm i bez pregrade ili da smanjim za serijski cilindar ? Gore je dellorto 17.5

#34 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 29 May 2024 - 17:01

Vracena serijska gumena lulica od 14mm, pregrada na poklopcu je ostala izrezana, trenutno dizna 74, igla A22 na drugom zubu odozgo, saraf smjese treba dorade malo kao i ostalo ali ugrubo je ustelan.

#35 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 29 May 2024 - 17:03

Voznja na pola gasa

Attached Files


Edited by Bax1000, 29 May 2024 - 17:04.


#36 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 29 May 2024 - 17:05

Voznja na punom gasu

Attached Files



#37 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 30 May 2024 - 20:00

Lepe su boje, deluje pogođeno

#38 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 31 May 2024 - 22:05

View PostMario, on 30 May 2024 - 20:00, said:

Lepe su boje, deluje pogođeno
Malo cu se jos poigrati, ovo mi je dobra osnova da predjem na stimanje prenosa

#39 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 04 June 2024 - 21:08

Malo sam ispitivao krajnju brzinu, trenutno je 95km/h, skroz zalegnut vozac od 70kg, rolnice su 6.4g serijske piaggio sto je preetesko i osjeti se da mu treba manje, obrtaji su 8800-9000, remen izlazi do kraja, probat cu sa 5.5g ili 5.7g mislim da ce to biti optimalno za nekih 9500-9800 obrtaja a da zadrzim ovu brzinu

#40 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 21 June 2024 - 18:28

View PostMario, on 30 May 2024 - 20:00, said:

Lepe su boje, deluje pogođeno
Da li je ova bolja, pun gas, isa dionica,dizna 66, s tim da mislim po osjecaju da je bolje vukao sa onom 74

Attached Files


Edited by Bax1000, 21 June 2024 - 18:32.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users