Jump to content


Sprint Exactly 50 (Longjia LJ50QT-K)



2 replies to this topic

#1 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 05 January 2011 - 20:55

Sprint Exactly 50 (LONGJIA LJ50QT-K) je, moglo bi se reći, "klasičan" kineski skuter sklopljen oko kopije Minarelli mašine (generička oznaka 1E40QMB), za koji licencu verovatno imaju svi kineski proizvođači skutera. Na različitim tržištima ovaj skuter prodaje se pod različitim imenima, npr. Sach SpeedForce 50, Baccari Mezzo, MCI Concord 50 i slično.

Posted Image

Osim boje prikazane na gornjoj slici, na našem tržištu je prodavan još u crvenoj, plavoj i crnoj boji.

Posted Image

Pored toga, u prodaji su kod nas bili i modeli sa dve različite instrument table.

Osnovni fabrički podaci:

Težina: 87 kg
Međuosovinski razmak: 1290 mm
Nosivost: 150 kg
Kapacitet rezervoara: 4,75 l
Max snaga: 2,1 KW (8000 rpm)
Max obrtni momenat: 3,2 Nm (5500 rpm)
Pneumatici: napred 120/70-12, nazad 130/70-12
Potrošnja: oko 3l na 100 km u fabričkoj postavci

Primerak koji sam ja kupio koštao je na popustu oko 560 EUR u dinarskoj protivvrednosti (model iz 2009 godine). Skuter je došao bez ikakvih posebnih blokada osim realno teških rolnica od 5 gr i auspuha koji je, iako ima geometriju rezonantnog auspuha, iznutra pregrađen tako da od bilo kakve rezonance nema ništa. Sledi nekoliko primedbi vezanih za konkretan primerak koji sam ja kupio:

1. Sajla gasa - nije izdržala ni 50 km.
2. Ventili na pneumaticima - otpali na najmanji dodir - sreća pa to nije bilo u vožnji.
3. Sajla uljne pumpe - bužir iz nekog razloga u fabričkoj postavci ne može kako treba da se fiksira, tako da je sajla ili u prenategu pa pumpa baca više ulja nego što treba ili ima tendenciju da spadne, a posledice toga su nam svima poznate
4. Svetla - bacaju previsoko - imaju mogućnost nivelisanja visine snopa, ali ništa ne pomaže...

Od zamerki to bi bilo sve - svaki od ovih "problema" rešiv je potpuno u kućnoj radinosti ili (poput sajle i ventila) za male pare. Na primer, nova sajla urađena kod "Boban sajle" koštala me je 240 din, ventili sa zamenom isto neku siću itd. Za sajlu uljne pumpe postoje dva rešenja - ili da se potpuno isključi uljna pumpa i pređe na mešavinu ili da se nađe način da se bužir lepo fiksira - ja sam se odlučio za prvu soluciju.

Sklapanje skutera je odlično odrađeno. Plastika je fino uklopljena, i korektno zašrafljena (sama plastika nije krta i ne puca lako). I ostali šrafovi su vrlo dobro pritegnuti tako da sa ovog skutera sigurno neće otpadati delovi :) Instrumentacija je jasna i pregledna, dobro vidljiva i noću. Pokazivač nivoa goriva je standardno neprecizan ali nije problem da se posle nekog vremena navikne na to (ja ga još nisam gurao :)). Lampica za manjak ulja počinje da blinka kad ostane negde oko pola litre ulja u čantri.

Na skuter je ugrađen karburator japanske firme Teikei (proizvođač mnogo poznatiji po karburatorima koj idu u fabričku ugradnju u Yamahine kroserice). Konkretan karburator je manje-više kopija Mikunija sa difuzorom promera 16mm.

Sam motor je vrlo lagan za vožnju, upravljiv, lako se "obara", lako se nalazi dobra pozicija za sedenje itd. Opruga na amortizeru ima 5 pozicija za podešavanje prednatega. Kod mene je na najjačoj poziciji i u takvoj postavci nema šetanja zadnjeg dela po izlasku iz krivine pri čemu udobnost nije previše žrtvovana.

Ja sam za vrlo kratko vreme sa ovim skuterom prešao oko 5000 km i ne mogu naći ni jednu ozbiljniju zamerku. U fabričkoj postavci pali-radi-ide onako kako se očekuje od fabričke 50-ice (nema nikakvih pretenzija za jurcanjem, ali na ravnom može da navuče stvarnih 60-tak km/h i da tu brzinu održava...). Uz vrlo male i jeftine modifikacije (rezonantni aupuh, lakše rolnice, štelovanje karburatora itd...) sa fabričkim cilindrom već se postižu vrlo lepe performanse. Za pouzdanost mogu reći da je na nivou. Mene do sada nije ostavio ni jednom na drumu a vozi se po svim mogućim i nemogućim uslovima.

Ipak, ono što je po meni prava vrednost ovog skutera je činjenica da zbog stvarno smešne novonabavne cene on predstavlja idealnu podlogu za tuning. Koliko god da para naknadno turite u njega kupujući naj-naj mambo-đžambo aftermarket delove nećete ni prići ceni bilo kog "brend" skutera (tu uključujem i tajvanske brendove koji su zadnjih godina cenovno počeli da se približavaju evropskim i japanskim konkurentima). Takođe, konstrukcione je tako rešen da je vrlo dostupan za rad - u prevodu, ne morate da uklonite ni jednu plastiku sa njega da bi npr., promenili cilindar :)

U rasponu od 1 do 5 ja bih mu dao 3,5 ali ako se u računicu uzme i cena onda komotno može da dobije 5+.

#2 toma1967

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 3 posts

Posted 20 April 2012 - 22:08

Izvini ali moram samo nesta da dodam u negativnoj konotaciji za gore navedeni model posto sam i ja svom klincu kupio isti skuter.Sijalice glavnih farova ne znam koliko sam promenio da sam na kraju stavio u jednu sijalicu fara h4 55/60 wati ne bi li smanjio potrosnju kucnog budzeta. Mozda je to samo kod mene slucaj.

#3 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 20 April 2012 - 22:49

Hm, to si u pravu ali je reč o problematici da se našteluju svetla, bila su suviše niska. Sa pucanjem odnosno pregorevanjem sijalica mozda treba traziti problem u regleru?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users