#21
Posted 06 January 2011 - 01:41
Posle svih zimskih dana rešio sam da se opet posvetim problemu koji je ostao nedokučen u kraj prošle sezone. Dosta sam radio na kalkulacijama i usavršavanju kompresionog odnosa iz drugih pobuda a i najzad je stigao portmap analajzer sa kojim se bez tri dana računa može optimizovati odnos površina i uglova kanala u cilindru...
Hebo MR je opet sletio dole, počev sa merenjem stanja squish-a.. koji je za nepoverovati 0,4mm.. Ne preostaje mi drugo već da izradim pleksi i premerim zapreminu glave, znajući da su squish-evi kod Kymco bloka oko 2mm opet sve zavisi od kompresionog volumena glave motora.
Evo pleksi koji ima rupe na mestima brezona, i dve male 1,5mm za ulazak igle šrprica i za odušak gde planiram da izađe vazduh. Ovu ideju je dao Goxi sa Tomos Srbija foruma, i mislim da je mnogo bolja i preciznija od mojih ranijih ideja..
Poslužio sam se benzinom ili tankom mešavinom ne znam već, voda mi nije bila simpatična jer ne želim da se zadržava oko elektrode svećice.. Špric je zapremine 10cl , glava je tanko namazana tavatom jer nema zaptivača..
I to je to mali sunđer na igli mi je poslužio da na toj rupi ne ističe gorivo.. mogao sam probušiti 1mm kolika je i igla, sve jedno...
Preostala tečnost u špricu je 4,25cl dakle 10-4,25 = 5,75 cl ili ccm-a sve jedno..
- Izmerena visina čela klipa je 1,8mm evo slike
ukupna dužina 49,3mm dužina od ivice klipa do kraja suknjice 47,5 razlika 1,8mm
- Debljina aluminijumskog zaptivača je 0,5mm
- Izmereni squish je 0,4mm !! tinol žicom
- Debljina zaptivača ispod cilindra je 0,5mm
- Izmereni squish u glavi je 0mm jer kompresioni prostor kreće od same ivice, vidi se na slikama
to praktično znači da mi je cilindar sa ovim zaptivačem u -0,1mm ili da klip 0,1mm sa svojim čelom izlazi preko ivice cilindra kada je u GMT i da preostaje 0,4mm od zaptivača koji je debljine 0,5mm... Ako ove parametre ubacimo u kalkulator dobijamo sledeći stepen kompresije
K= 16:1 što je očigledno previše za ovu termogrupu.. Ovde kreće razmišljanje zašto i kako je ovo ovoliko, lupanje koje se čulo kada se motor ugreje potiče odavde, naziralo se crnilo pored zaptivača i na sastavu karike... Sreća pa motor nije posebno ni vožen ni forsiran, jer me je ovo lupanje i prošle godine nerviralo.
Problem je u debljini zaptivača ispod cilindra, ja sam originalni zaptivač izmenio jednom prilikom kada se pocepao i stavio malossi koji sam imao pri ruci.. Da vidimo koji je zaptivač bio u originalu i koji stepen kompresije je ova termogrupa planirala za SF10 blok
Uzmimo za primer da je zaptivač ispod cilindra bio debljine 1mm
- tada bi mereni squish bio 0,9mm jer sada imam 0,4 sa 0,5 zaptivkom , dakle +0,5mm
- visina čela klipa kada je on u GMT od gornjeg ruba treba da je C= 0,4mm
pa je tada stepen kompresije K= 13,87:1, što mi deluje isto mnogo
- i kada bi zaptivač bio 1,2mm debljine, imali bi C= 0,6mm
i stepen kompresije K = 13:1 što mi deluje prihvatljivije.
To svakako menja i ostale parametre mašine jer se spejsovanjem cilindra menja ugao kanala bez promene površine otvora, i tada se karakteristike cilindra menjaju značajno, videćemo kasnije koliko.. Zaključićemo da Hebo proizvodi iste glave za više tipova motora i iste klipove koji su prečnika 47,6mm. Sve to na SF10 bloku koji ima 41,5 hod klipa dovodi do druge radne zapremine koja je u mom slučaju skoro 74ccm-a, i naravno veći stepen kompresije jer je on direktna zavisnost kompresionog odnosa i radne zapremine motora... Ako je Hebo mislio da je problem rešio sa zaptivačem debljine 1,2mm ja ne mislim da je to dobro rešenje, na kraju nemam pri ruci zaptivač te debljine...
Zaptivači koje imam su 0,55 i 0,85 debljine, ali imam malossi glavu koja ima kompresioni prostor sa squish-em u glavi 0,9mm i zaptivanje rešeno 0-ring silikonskom gumicom.. Nadalje ću premeriti njenu zapreminu i uvesti u kalkulaciju taj odnos...
Glava i šrpric su spremni za merenje
Preostala tečnost u špricu je 3,5cl ili ccm-a pa je zapremina kompresionog odnosa glave sa squish-em u glavi 10 - 3,5 = 6,5 ccm
- ako upotrebim deblji zaptivač 0,85 ispod cilindra
- treba da dobijem parametar C= 0,45mm odnosno
- rastojanje čela klipa GMT od ruba cilindra ili ukupan squish 1,35mm koji merimo tinol žicom
- jer je squish u samoj glavi 0,9mm
pa će računski kompresioni odnos biti 13,95:1, što je isto mnogo, ali vredno jedne probe
Na ovim slikama vidimo koliko je upušten kompresioni prostor glave malossi-ja, squish u glavi iznosi 0,9mm jer glava direktno naleže na cilindar bez zaptivača, a vidimo i koliko se razlikuje squish band u širini na drugoj slici... Praktično ako oduzmemo zapreminu koju malossi ovde unosi sa squish-em u glavi
prečnika 48mm visine 0,9mm , koji je 1,62ccm (r^2*PI*h)/1000 zaklučićemo da je zapremina samog komresionog prostora malossi glave 6,5-1,62 = 4,88ccm za 0,7 kubika manji od Hebo glave...
#22
Posted 06 January 2011 - 01:41
Pita said:
uglavnom, squish od 0,4mm je jednostavno premali za tu vrstu cilindra a daje preveliki kompresioni odnos...Sva sreća pa nije bilo gaženja tog cilindra jer ko zna šta je moglo biti...Jel imaš možda sliku klipa da vidim koliko je duvao pored karika?
Sa malossi glavom i squishom od 13,95 bi stvari trebale biti bolje i bezazlenije po cilidar,klip i karike... Kada se vreme prolepša javi nam kakvo je sad stanje sa drugim squishom...
#23
Posted 06 January 2011 - 01:42
Imam gore merene uglove kanala uglomerom i merene veličine u milimetrima šublerom
- Izduvni 182, kasnije provereno 179 stepeni
- Prelivni 125 i prmarni i sekundarni stepeni
- Boost 116 stepeni
a mere od gornje ivice cilindra su
- Izduvni 24,3 mm
- prelivni 33,2 mm
- boost 34,8 mm
Ako ove vrednosti iskompariramo u konvertor uglova u milimetre dobijamo 0,8 za parametar kada je klip u GMT od ruba cilindra
Dakle zaptivač je 0,8mm visina ruba + 0,6mm koliko je cilindar u minus, neverovatna debljina zaptivača ispod cilindra izlazi na 1,4mm da li je moguće ?... Onda nam stepen kompresije isto nije dobar pa će on biti
K = 12,4 : 1 grubo rečeno 12,5:1
Sad preostaje da se upoznam sa fabričkim karakteristikama ovog cilindra, skenirao sam portmap-u originala (ima je u nekom ranijem postu) i uneo vrednosti koje je Hebo plasirao...
Vidi se da cilindar ima najbolje iskorišćenje izduvnog kanala na spektru od 10200-10800 obrtaja te da bi ovde trebalo gađati rezonancu auspuha, kako bi dobili teorijskih 13 konjskih snaga. Međutim prelivni kanali su optimizovani na značajno višljim obrtajima i njihova iskorišćenost počinje na 10600 a završava se na 13200 obrtaja. Da bi cilindar rezultovao većom snagom, optimalne iskorištenosti izduvnog i prelivnih kanala se moraju u nekom spektru poklopiti. Ovi odnosi su po Jennings-u zavisni od površine otvora kanala, njegovog ugla otvorenosti u jedinici vremena, kao i od uglova pod kojim prelivni odnosno boost kanali uprskavaju fluid u cilindar.
Ja sam zaključio da su na ovom Hebo MR cilindru prelivni kanali dosta agresivno urađeni, naime njihove površine i uglovi uprskavanja odskaču iz ove koncepcije, razlog ... verovatno koriste isti kalup za neki jači cilindar, samo su izmenili otvorenost izduvnost izduvnog kanala koji priliče jednom replica cilindru, sport kategorije..
Pošto sam ja spustio cilindar na 0,4mm, dobiću automatski manje uglove svih kanala, a iste površine otvorenosti i uglove uprskavanja. Na meni je da popravim ugao i otvorenosti i površinu izduvnog kanala, kako bi iskorištenost kao prvo ušla u spektar iskorištenosti prelivnih, a drugo dobio najbolji odnos za Yasuni C16 koji planiram ovde upotrebiti..
Prvo ide slicijum nikasil košuljica sa dijamatskim frezerima
Zatim aluminijum sa vidija frezerom i kamenjem jer njega šanse nema skidati dijamatski se napuni za čas aluminijumom i postaje neupotrbiv
Zatim rotaciona šmirgla, gradacije 100 da ispegla neravnine i dovede bolju preglednost
i tako u krug ponovo nikasil, pa frezer za aluminijum i šmirgla, sve u koracima po 0,5mm uz obavezno merenje i kontrolu simetrije, do vrednosti koja je unapred iskalkulisana.... Na kraju ide 800 rotaciona šmirgla da se površina grubo ispolira i na kraju kreda ili pasta kao i kod ostalih aluminijumskih delova
Sledi obaranje ivica, ovde nikasila opet dijamantskim frezerom drugog ugla, i optimizacija zaptivača ispod cilindra
Na kraju ide mapa otiska urađenog cilindra.. Mere 33,2 za prelivne i 24,8 su iste kao i kod originala, verovatno sam 2 desete merio u sitnije sate
I posle svega ponovo analiza sada već druge situacije, ciljni obrtaji su sada 10800, vidimo da je izmenjena površina otvora izduvnog kanala, kao i vreme otvorenosti, a da je ugao prelivnih kanala umanjen jer smo cilindar spustili niže. Sada je drugi odnos i izduvni kanal značajno duže ostaje otvoren kada su prelivni već zatvorenoi, to doprinosi jačoj rezonanci i većem povratnom pritisku. Na ovom preklapanju iskorištenosti prelivnih i zduvnog kanala odredio sam ciljni obrtaj gde se pritisak uprskavanja prelivnih kanala i povratka talasa rezonance auspuha izjednačava. Teorijska nalaže je ovde 16,4 konjskih snaga. Naravno da ovde moram imati i odgovarajući karburator da bi dobio taj rezultat, o tome nekom drugom prilikom, za sada sam zadovljan i želim ovo testirati...
#24
Posted 06 January 2011 - 01:43
Veliki problem mi pravi karburator koji nema podešavanje srednjeg spektra jer je iglica fiksna, i čini mi se ponovo velika kompresija jer gubim snagu kada se motor ugreje...ta dva razloga predebele smeše sa 96 diznom i 14:1 kompresijom su za proveru....
ovde se vidi da je klip ponovo produvavao, imam na njemu nekih ožiljaka od prošle godine, čuveni Keihin je mnogo štete doneo u kući, naime posle agresivne vožnje prelaskom na pola gasa, tj. iglu smeša biva presuva i pregrevanje je odmah prisutno...
kasnije sam snimio da je i karika već značajno potrošena na mestu sastava i da je verovatno prošle godine već išla preko naslaga aluminijuma u cilindru, te se na njoj da primetiti da je za bacanje
Recimo da bi ova karika bila OK, ovo mi je rezervna od T6 cilindra
Uzeo sam da uporedim Athena klip koji je za Minarelli mašine koji ima 39,2 hod, sa mojim koji ima 41,5 i prijatno sam se iznenadio...
položaji bolcne i dužina suknica se poklapaju, jedino je čelo Athena klipa niže za 0,7mm što mi u principu odgovara jer težim ka nešto nižem kompresionom odnosu... da ne zabpravim oba klipa su 47,6 prečnika
ali, visina čela Hebo klipa je 1,8mm a visina Athena klipa je 2,2mm što daje drugu zapreminu odsečka čela i time dodatno povećava kompresiju
kako to po računu izlazi, možemo proveriti, pošto su svi parametri prisutni
dakle prečnik 47,6.. hod 41,5... visina čela 2,2... squish u cilindru 0,45 koji potiče od 0,85 zaptivača +0,7 kojih spušta niže čelo klipa, zapremina malossi glave 6,5ccm sa svojim 0,9 squish-em
dobijamo 12,2:1 ...
ili kada bi izmenio zaptivač ispod cilindra sa 0,85 na 0,55 imao bi -0,3mm u squish-u cilindra dakle
dobijamo 13,2:1 .. ovo mi se već sviđa
ili ako bi ipak sa athena klipom upregao originalnu Hebo glabu kojoj je zapremina 5,5ccm i dodao 0,5 ALU zaptivač originalni
dobijamo 13,4:1 .. za nijansu agresivnije još uvek prihvatljivo
i da proverim kako se menja karakteristika cilindra ukoliko na ove uglove i površine upregnem klip koji svojim nižim čelom pomera granice otvaranja kao da smo recimo podigli cilindar za 0,7 i ponovo ga spustili za 0,3 jer bih upotrebio zaptivač debljine 0,55
snaga na 10700 obrtaja je porasla za 1 KS prema teoriji, još samo da me C16 posluži na tim obrtajima....
kupujem novi klip sa nižim čelom da i ovo testiram, pa ćemo videti....
Usput sam rasklopio ovaj konfekcijski Keihin ,, j...o ga konstruktor i zapenio da preradim iglu na W16 što kažu moje kolege iz Dellorto klana...
igla je fiksna i ne može se podešavati
ali može da se ošmirgla
da dobije mere za tačno onoliko procenata drugačije koliko se W16 razlikuje od W9
... i tako se na kraju popravio i zahtev za glavnom diznom jer je atomizer počeo da radi kako valja, pa je umesto 96 dizne ponovo došla kao prva upotrebiva 90, a 88 nisam još probao, i prelaz pa 3/4 na pun otklon postao normalan, a šraf za 1/4 otklon i ekstra vazduh se pomerio pa sada radi posao na području između 1/4 i 1/2 od pune zatvorenosti...
Svakako ovakva igla i dalje nije podesiva, možda sam mogao urezati neke kanale i ugraditi neki seger, sada funkcioniše značajno bolje nego pre, kada je bila pripremljena za fabrički skut sa 50cc-a, airbox-om , 75 diznom, i poluzatvorenim auspuhom...
#25
Posted 06 January 2011 - 01:43
želim videti šta dobijam sa ovim keihin-om 17mm, ako ne bude bio dobar, lako ću ga se rešiti
lepljenje je uzrok presiromašne smeše, a ne malog karburatora, jednom smo se raspravljali sa Saby-jem na ovu temu, svakako manjka snaga ukoliko se ide na manje difuzore... a to ne znači da će i zalepiti..
bitno je ipak karburator uskladiti da u svim spektrima svoga delovanja bude odgovarajući mašini i filteru sa kojim ga vozimo, ako to nije moguće iz razloga kao što je kod mene, onda ide budženje...
#26
Posted 06 January 2011 - 01:43
evo i uporedne njega i Hebo MR-a koji je bio u originalu, levo Hebo, desno MHR
visina klipa i odnos bolcna prema suknjici se poklapa 100% jedino je čelo MHR-a malo višlje u luku, moram ponovo kalkulisati stepen kompresije i raditi kalibraciju.. a ideja da se klipovi za minarelli koji su 0,7mm niži sada ide u vodu, jer je očigledno samo Athena niža u gonjoj ivici za 0,7mm
Evo uporedne slike nabrojaću ih s leva na desno
1. Hebo Manston Replica, originalni sa cilindrom došao za Kymco,
- visina čela 1.8mm
2. MHR Team za Piaggio i Minarelli
- visina čela 3mm
3. Athena za Stage6 Sport PRO minalrelli
- visina čela 2.2mm ceo klip je niži u ivici i čelu za 0,7mm
4. Athena za Stage6 Racing minarelli
- visina čela 0mm ravna površina klip je niži u ivici i čelu za 0,7mm
#27
Posted 06 January 2011 - 01:44
ovako mi izlazi da je cilindar potrošen za 2rPI = 149.535 - 0.25 = 149.285 ili 47.52mm paa 8 stotih je u minus
proverio sam i koliki je zazor sa novom airsal karikom koja je isto za 47,6mm klip i dobijam 0,3mm... očigledno ima nekih razlika i u proizvođačima, a i dobro sam ga oribao kad sam čistio aluminujum od lepljenja....
za primetiti je da je MHR karika znatno mekša i nekako lagana u odnosu na ove španske Airsal i Hebo, i da joj je spoljna površina verovatno okaljena jer je bela... odlučio sam MHR ide unutra, pa šta bude.. da ne zaboravim debljine su 0,8 pa su kompatibilne međusobno..
Ovde sam poslikao tri igličasta ležaja svi su za 12 bolcnu, sa leva na desno MHR, Stage6, i Kymco originalni za 39 klip...
Dalje sam morao izmisliti neki redovan zaptivač jer se ovde već moram boriti sa visokim stepenom kompresije, a Hebo u originalu ima 1 ili 1,2mm, plus ovaj MHR sa čelom visine 3mm ima da razbije gore.... I zagledah se u ovaj stari zaptivač...
majq... mu radio sam optimizaciju bloka na prelazu prelivnih prema cilindru i sećam se da nisam smeo više otvoriti blok jer sam došao do debljine zida od 2mm a po otisku je tražio još.... evo jedne starije slike gde se vidi obeležavanje, ako nekog interesuje ima ranije gde sam to radio....
tačkice pokazuju otisak do koga bi trebalo otvarati.... međutim na slikama gore vidimo po otisku na zaptivaču da cilinar u nekim tačkama na svega 1mm naleže na blok, tj, da mu ivice izlaze u širinu više nego što je kymco predvideo...
#28
Posted 06 January 2011 - 01:44
levo kymco originalni 50cc desno Hebo Manston Replica, model 191 za Kymco Super 9, Dink, People,..itd
slike sve govore, u gornjoj ivici se ništa ne razlikuju , u sredini se razlikuju 1,3mm a u dnu razlika 5,5mm... to je praktično 2,7mm sa obe strane u plus nije ni čudo što jedva naleže na blok gde je predviđeno 4mm za naleganje zaptivača..
evo ih zajedno malo oštija slika pa uporedite....
#29
Posted 06 January 2011 - 01:44
drugo dovoljno je debeo materijal da pokrivanjem spoljne i unutrašnje mere cilindra i bloka uradi kvalitetno zaptivanje i ne deformiše se na pritisku kada stegnem glavu gore..
ide handwork imam još jedan novi zaptivač koji koristim kao šablon
na slici sam doterao mere koje meni trebaju, ovaj je za 50cc cilindar pa se mora malo otvoriti na mestima ulaska iii dodao sam u širinu onoliko koliko hebo izazi u plus..
prisećanje na školske dane, s tom razlikom da ovo nije šperploča
evo slika gde se vidi o čemu tupim već 10-ak redova
#30
Posted 06 January 2011 - 01:45
danas je palo merenje, sa pola gasa dotera do 95-97, za onaj kraj sam ga odvrnuo, vremena nisu bitna jer usput testiram prelaze otklona ručice...itd
nastaviću dalje gde sam stao sa sklapanjem, želeo sam da podelim rezultat sa vama
#31
Posted 06 January 2011 - 01:47
Pošto je on izletio napolje posle 50km, preostaje da skockam još malo taj Hebo klip i stavim mu novu kariku, imao sam Airsal u rezervi... koja je bila na 0,25 ili 0,30 zazoru ne sećam se već... Uglavnom to se malo razradilo i sa TM24 karbom i S6 15/41 primarom se vozilo cele sezone...
Rezultati su dobri, mogu reći da sam zadovoljan, osim nešto slabijeg starta kojeg sam svesno upasovao da se mogu voziti i po gradu, imao sam brzinu 105Kmh, nešto lakši vozači su vozili 110Kmh bilo je primera u NS-u, Muhi i Danijel..... brzine su GPS +1Kmh
Došao je kraj sezone i u meni se pojavila potreba za mirnijim motorom, uvek sam imao potrebu za dva setup-a, pa evo me opet..
pazario sam Trek-a, najbolji najbži i najefikasniji auspuh, mislim šala, treba mi neki base spuh....
kad ono Trek menjao projekat.. ubiću se...
pre mesec dana sam montirao Danijelu Trek-a i bio je kao i na mina mašinama velik i rezonantan na oko 8500
na red je usledila kontrola usisnih lamelica... 0,34 definitovno kymco karbonit originalne nema potrebe menjati
Vidimo da su kopirali elemente sa Reverse duo spuha, dugo sam razmišljao zašto, verovatno jer ovde nema dva protivkonusa, a da je Revesre ubo sebi novi projekat a ovaj predao matičnoj firmi...
rezultat je centar rezonance na 9400-9800 sad to je nešto višlje jer je Hebo kod mene otvoren, inače power band je od 8800 do 10000 i u tom spektru ima rezonancu, na 8900 ide 92Kmh, na 9400 ide 95Kmh, na 10000 ide 95-96Kmh, preko nisam probao....
ovo su rezlutati sa fabričkim karburatorom i airbox-om, prerađena igla i 90 dizna... malo mi preliva, nijansa je u pitanju
evo razlike na slici dole je Danijel-ov kupljen pre samo mesec dana
#32
Posted 06 January 2011 - 01:48
dakle u pitanju je neka inovacija, vrv ušteda materijala, da bi koeficijent naplaćenog bio bolji... a inovacije su uvedene da bi se spasile karakteristike, ili možda poboljšale, to je sad pitanje koje bi trebalo proraditi, oba tipa testirati na istoj mašini...
evo jedan video posle 10km aktivne vožnje
#33
Posted 06 January 2011 - 01:49
kako god kupio mi black igle od IMT-a , zahvaljujem, pa ću morati iskombinovati podesivu za ovaj naš keihin 17...
što se brzine tiče sada je taj produženi prenos u njemu mislim 15/41, moram preračunati ako nije 40%, najlakše umirenje mašine je sa rolnicama, dovoljno je 1g teže ubaciti i motor se ne razvrtava višlje od 8000-8500, a pošto je tu snaga manja, i krajnja može biti manja, tim pre što varioamt nikada ne dođe do kraja, je nema razvrtavanja obrtaja na krajnjoj brzini...
#34
Posted 15 June 2011 - 22:37
Vraćen je kymco na serijalu, izmenjao sam veliki ležaj na radilici koji mi je bio propao, i spakovao sve fabričke delove.. Koso je setovan da meri kao i originalni sat, i na 80Kmh je stvarna brzina 67 GPS-a.. Pošto mi je fabrički Bando u meri 17, ukomponovao sam ga sa 1mm kraćom bolcnom te start ima malo nesinhronizovan sa težinom rolnica, ali zato sa 3mm ručice gasa ide fino.. Za sada se vozikam do posla i natrag sa njim, jednostavno željan sam i ja bio ponovo fabričke situacije..
Mogu vam slobodno reći da fino ubrzava i da ima dosta snage, jedino je krajnja brzina malo smešna, u dosta situacija sam hteo da obiđem neke kamione i sporija vozila, što je sa turpijom sasvim normalno, i osetim da sam u kraj gasa, da tu baš nema mnogo prostora i razlike u brzini, pa je rizik takve vožnje povišen..
Veoma sam zadovoljan potrošnjom, i smešno mi je ovo što Koso pokazuje..
#35
Posted 15 June 2011 - 22:40
#36
Posted 15 June 2011 - 22:48
#37
Posted 15 June 2011 - 22:50
#38
Posted 16 June 2011 - 08:56
#39
Posted 16 June 2011 - 09:14
@pallermo radim sa malim biax-om, prvo grubljim gradacijama, recimo 40 ili 80, i pređem na 160, nakon toga odmah sa 600 i sa 1000.. delove koje ne mogu da priđem uradim rukom, uglavnom podmazujem sa wd-om ne radim u vodi.. itd.. poliranje blokova je bitno ukoliko želiš da eksploatišeš mašinu na višljim obrtajima i sa većim prečnikom difuzora karburatora.. u ostalim slučajevima se ne oseti bitna razlika... da ne detaljišem ako te zanima pustiću ti link gde smo polemisali na temu tima-area zavisnosti..
@pita vozio si,... video si.. smejurija... voleo bih da stanem na crtu sa nekom aprilijom serijalom ili neos-om naravno koji su AC.. da vidimo šta kvang jang tehnolodži to prodaje
@weseli ti najbolje znaš od svih, godinama si ga vozio ovako... ako se ne pakuje ručica do panja ume da se sklopi u 3L ?
#40
Posted 16 June 2011 - 11:10
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users