Jump to content


Stage6 Sport PRO 70 Minareli AC



5 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 29 June 2011 - 09:35

Odlučio sam posvetiti jedno celo poglavlje ovoj temi, jer toliko cilindara i toliko analiza ima da je sasvim korektno imati ih u grupama sa sve portmapom i analizom. U svim daljim poglavljima i analizama ću se baviti isključivo stock situacijom cilindara, ovde nas ne zanima ko je i kako frizirao, već želim da imamo sliku kako koji cilindar izgleda, koje su njihove karakteristike.. U analizama su moguće sitne greške i voljan sam ih ispraviti ukoliko se ustanove..

Stage6 Sportpro, nama dobro poznat u nekoliko izvedbi, aluminijumski cilindar sa silicijum nikasil košuljicom i klipom sa jednom karikom debljine 1mm.. Radi se u više izvedbi AC za vazdušno hlađene i LC za vodeno hlađene motore, kao i sa klipom koji je za bolcnu 10 i 12mm..
Athena (firma u Italiji) proizvodi ove termogrupe za Stage6 i tako ih brendira, te se njihovi proizvodi pod nazivom Athena Sport pokalapaju sa Stage6 Sportpro tipski.. Viđao sam izvedbe od 50cc u nekim tipovima međutim moje analize se zasnivaju na 70-kama odnosno sa klipom promera 47,6mm..

Na sledećim slikama vidimo tip minarelli AC, veliki izduvni kanal koji dominira površinom a ne toliko i visinom..

Posted Image Posted Image


Evo portmape, ovo su mere originalnog cilindra, C parametar je 0,5mm dakle klip je u GMT na 0,5mm od ruba cilindra... Za tu zgodu proizvođač daje nekoliko ALU zaptivača različite debljine pa korisnik njihovim kombinovanjem može ovaj parametar podesiti...

Posted Image


Evo i analize, ogromna površina omogućena je maksimalnom širinom 67-70% prečnika klipa.. Cilindar rezultuje najvećim obrtnim momentom na 8000 obrtaja, i tada su izjednačeni pritisci vakuma, povratnog pritiska rezonance i uprskavanja prelivnih kanala.. Na nižim obrtajima imamo veći pritisak i neusklađenost prelivnih kanala i rezonance, dok na višljim obrtajima imamo opadanje pritiska i snage... Ne znači da ovaj cilindar neće raditi na 9000 ili 9500 obrtaja, ukoliko se spregne sa takvim auspuhom, samo ovaj koncept kanala nije projektovan da na tim obrtajima isporučuje najveću snagu...

Posted Image



Na sledećim slikama vidimo isti cilindar za Piaggio agregate u AC izvedbi...

Posted ImagePosted ImagePosted Image


Posted ImagePosted Image


Portmapa za ovaj cilindar je u prilogu, C=0,5mm isto kao i kod minareli bloka, razlike su 0,1mm u hodu klipa..

Posted Image


Na ovim analizama vidimo da je situacija nešto niža, na 7800 obrtaja je cilindar najspremniji, po toj teoriji bi trebao isporučiti 17,3KS-a na pritisku od 206 PSI-ja..


Posted Image




ove je Scooter Attack test Sportpro cilindra Minarelli tip AC, sa karburatorom 17,5mm i različitim auspusima... Na žalost ne znam koja boja je koji auspuh, predpostavićemo da je žuta neki Silent Pro klasičan, a crna, zelena i plava, neka kategorija Yasuni R ili Tecnigas RS2 ili Pro replica, dok će crvena biti C16 ili Nardo... Ono što je bitno da zaključimo da je snaga koja je postovana stvarna snaga merena dino testom na zadnjem točku i da se ona razlikuje od teoretske koju portmap analizer kalkuliše, a koja bi inače u idealnom slučaju bila relevantna.. Kalkulativna snaga ne računa gubitke u prenosu, gubitke u trenju, i računa idealno napajanje gorivom, tempreaturu i kompresiju motora na ciljnom obrtaju.. U praksi to uglavnom nije tako pa slobodno možemo oduzeti 30% od kalkulativne snage, u nekim literaturama se vodi 25%, kako bi imali stvarnu upotrebnu snagu..

Šta je bitno da ovde primetimo, na grafikonu sam obeležio crno i crveno polje, sa transparentnom trakom.. to su naveći obrtni momenti u dva slučaja. Na grafikonu donje linije.. vredosnoti u Nm "Njutnmetrima" desna vertikalna skala.. Dakle crna i crvena transparentna traka, slabiji i jači rezonantni auspuh.. Kao što se da očitati obrtni moment cilindra sa nekim base auspuhom će biti najbolji u spektru od 7500-8000 obrtaja dok će sa race auspuhom on biti najbolji na 8300-8800 obrtaja.. Jasno je da ovo nije race cilindar, bez obrzira što mu je vršna snaga nešto višlja, nas zanima gde je obrtni moment cilindra najiskoristiviji i koristićemo ga za takve aplikacije...

Posted Image


ovaj list sam postovao već negde i propagira ga Stage6 sa svojim pro i race cilindrima, isti takav list dolazi sa Athena cilindrima, sa malo drugačijim parametrima, mada se rečenice baš ne razlikuju.. Ako se udubimo malo u štivo pohvataćemo neke bitnije detalje..


Posted Image

-koristiti kvalitetne ležajeve na radilici sa C4 tolerancijom
-glavu stegnuti na 0,8 - 0,9 Kg moment ključem
-podesiti squish, koji se meri tinol žicom kroz otvor svećice tako što se blagim okteranjem magneta spljošti žica klipm do tela glave...za sport pro na 0,7mm
-koristiti toplotne vrednosti svećice B8 u NGK tipu ili ekvivalentne u drugom proizvođaču
-montirati usisne lamelice koje proizvođač daje u kompletu, karbonitne debljine 0,25-0,27mmm
-napajati termogrupiu sa karburatorom 17-24mm prečnika difuzora
-može se koristiti i originalni auspuh a preporučuje se rezonantni
-podesiti prenos primarni i sekundarni na duži.. optimum opterećenosti mašine
-razraditi termogrupu 250-300km odnosno ne voziti punim gasom

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 29 June 2011 - 23:19

Posted Image

evo uradio sam još jedan presek SA testa kako bi bolje uočili razliku vršne snage i isporuke obrtnog momenta..na slici vidimo da je slovom A obeležena crna linija koja je kriva nekog base auspuha recimo Yasuni R, i slovom B obeležena crvena linija, kriva nekog race auspuha recimo Yasuni C16.. e sad ako izvučemo kvote na mericama obrtaja gore i mericama obrtnog momenta desno imamo presek nekih vršnih shaga i momenata..
Yasuni R
vršna snaga A= 8800 o/min iznosi 10,3 KS
vršni obrtni moment A= 7800 o/min iznosi 8,5 Nm
Yasuni C16
vršna snaga B= 9300 o/min iznosi 11,4 KS
vršni obrtni moment B= 8600 o/min iznosi 8,6 Nm
Yasuni C16 drugi presek
2 vršna snaga C= 11400 o/min iznosi 10,4 KS
2 vršni obrtni moment C= 11000 o/min iznosi 6,9 Nm

vidimo da race auspuh ne donosi značajno veću vršnu snagu i još manje različit obrtni moment u odnosu na base auspuh... prema tome jedan race auspuh neće doneti 30% više snage jer nije on presudan za isporuku snage već sam cilindar.. a pošto je ovo cilindar za base auspuhe njegovo delovanje je na obrtajima koje i kalkulator iznosi tj.. 8000 o/min..

međutim uočićemo da se C16 javlja sa još jednom pojačanom isporukom snage C zelena linija i to na 11400 obrtaja (dobar power band), i da će taj obrtni moment biti bolji na 11000 ali svega 6,9 Nm, što je na žalost 25% manje, za istu isporučenu vršnu snagu od 10,4 KS-a koja je identična base auspuhu na 8800 o/min...

tačno je očigledno da na ovom cilindru race auspuh, na višljim obrtajima, ne donosi više obrtnog momenta iako je vršna snaga ista jer na tim obrtajima već nema dovoljno pritiska ni vakuma ni podpritiska rezonance, ni uprskavanja prelivnih kanala..

na ovom cilindru time-area parametri (površine i uglovi) nisu odgovarajući za brža talasna prostiranja, kraća vremena, odnosno veće obrtaje...

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 June 2011 - 10:08

Morao sam dva dana po dvaput da citam da bi sve shvatio, analiza je odlicna i taman sam poceo da se mucim sa nemackim ,kad sam shvatio sa si dole skraceno preveo najbitnije stvari...
Sta znaci u PORTMAP ANALIZERU ona snaga 16,17, 18 KS? jel` to teoretska snaga, zato sto u grafikonu ima ona od 9-12 KS?
Donjoj analizi grafikona nema se sta dodati, poredjenja vrsne snage, obrtnog momenta i broja obrtaja stvarno pokazuju da taj alu cilindar sasvim dobro radi i sa rezonama koje su u spicu oko 8-8500 RPM uz razliku od svega 1 KS u korist ostrijeg...
Ocekujemo analize i MOTOFORCE alu racing cilindra, a i gusanih...

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 30 June 2011 - 10:34

View PostMario, on 29 June 2011 - 09:35, said:


ove je Scooter Attack test Sportpro cilindra Minarelli tip AC, sa karburatorom 17,5mm i različitim auspusima... Na žalost ne znam koja boja je koji auspuh, predpostavićemo da je žuta neki Silent Pro klasičan, a crna, zelena i plava, neka kategorija Yasuni R ili Tecnigas RS2 ili Pro replica, dok će crvena biti C16 ili Nardo... Ono što je bitno da zaključimo da je snaga koja je postovana stvarna snaga merena dino testom na zadnjem točku i da se ona razlikuje od teoretske koju portmap analizer kalkuliše, a koja bi inače u idealnom slučaju bila relevantna.. Kalkulativna snaga ne računa gubitke u prenosu, gubitke u trenju, i računa idealno napajanje gorivom, tempreaturu i kompresiju motora na ciljnom obrtaju.. U praksi to uglavnom nije tako pa slobodno možemo oduzeti 30% od kalkulativne snage, u nekim literaturama se vodi 25%, kako bi imali stvarnu upotrebnu snagu..



#5 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 05 February 2012 - 21:26

Bilo mi malo dosadno, pa sam iskalkulisao formulu za izracunavanje snage, obrtaja ili obrtnog momenta, ako se znaju dva elementa.
Ja sam izvuko formulu preko ovih grafika, pa ako grafici nisu tacni, nije ni formula tacna..

KW=(Nm*RPM)/9550
ili
KS=(Nm*RPM*1.36)/9550

Tako da ako npr. znate ne kojim obrtajima imate najvise snage mozete da izracunate koliko cete NA TIM obrtajima imati Nm obrtnog momenta..

PS. Posto je ovaj test radjen na tocku, ovaj delilac 9550 nece biti tacan ako se snaga meri na radilici. Mislim da ce biti 25-30%manji, tj. negde izmedju 6700-7200.

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 28 May 2014 - 14:12

Stage6 Sport PRO- zapremina glave = 7 ccm

Posted Image Posted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users