←  Uradi sam /elektronika/

svet-skutera

»

Blokada obrtaja motora

Locked

goggyso's Photo goggyso 27 Aug 2013

Evo još jedne korisne šeme, naravno moja ideja, iz glave. Automatsko aktiviranje-deaktiviranje blokade motora (ograničenje brzime).

Posted Image
Radi se o automatskoj blokadi broja obrtaja. Radi na sledeći način: Pri uključenju kontakta, blokada je automatski aktivirana, naravno na broj obrtaja koji se podesi potenciometrom. Tada svetli zelena LED. Deaktiviranje se vrši pritiskom na skriveni TASTER, ne prekidač, iz razloga što kad se jednom pritisne, blokada je deaktivirana. Tada svetli CRVENA LED, sve vreme vožnje, sve dok se motor ne ugasi. . Pri ponovnom paljenju blokada je opet automatski aktivirana. Razumljivo je i zašto. Rele se napaja sa kontakt brave, dobija napon samo kada je pod kontaktom, a tiristor je taj koji je pri okidanju na gejt sa tastera konstantno u provodnom stanju i nakon puštanja tastera, i drži rele privučeno sve vreme dok se ne skine kontakt, tj. ugasi motor. Naravno sama blokada se može birati po sopstvenoj želji, nemora ova jednostavna, može bilo koja, a ovaj sklop je tu da je samo aktivira-deaktivira.
Edited by goggyso, 27 August 2013 - 00:40.
Quote

Mario's Photo Mario 27 Aug 2013

ne treba ti tiristor za samodržanje, mogao bi da se iskoristi treći radni kontakt na releju, jedan impuls tasterom na njega i posle ima samodržanje dok ima napona sa kontakt brave
Quote

mrgood's Photo mrgood 27 Aug 2013

Mozda sad upadam bezveze, ali mislim da ovo nije offtopic. Sto se meni nedavno desilo ? Napravio sam puno jednostavniju blokadu sa jednim kondenzatorom i prekidacem. Vrijednost kondenzatora sam gadjao, jer nisam mogao naci potenciometar dovoljno male vrijednosti, najmanji sam imao 10 Kohma a on je pregrub za stelanje. Ta blokada je savrseno funkcionirala sa cilindrom od 50 ccm. medjutim kada sam istu upalio na 70 ccm cilindru, motor je isao prebrzo. Odlucio sam poduplati vrijednost kondenzatora, brzina je taman kolika treba biti (45-46 kmh po gpsu) ali motor trokira, kao da netko turira gas, a auspuh se nenormalno grije , cak mi se bila zapalila ona vuna unutra, dimilo se iz njega ko blesavo. Pa sam morao staviti obicnu mehanicku blokadu tj. prsten na varijator.
Zanima me zasto se ovo dogadja i zasto je sa 50 ccm cilindrom sve super, a sa 70 ccm ne valja ?
Quote

goggyso's Photo goggyso 27 Aug 2013

View PostMario, on 27 August 2013 - 00:36, said:

ne treba ti tiristor za samodržanje, mogao bi da se iskoristi treći radni kontakt na releju, jedan impuls tasterom na njega i posle ima samodržanje dok ima napona sa kontakt brave
Mario u pravu si. Ja sam ovo napravio tako zbog mogućnosti korišćenja i drugih tipova relea gde nema više pari kontakata a jedan par mi treba za LED-ovke, ili nema radni, kako god.. No svakako sa PR15 ne treba tiristor.
Edited by goggyso, 27 August 2013 - 02:03.
Quote

goggyso's Photo goggyso 27 Aug 2013

View Postmrgood, on 27 August 2013 - 01:06, said:

Mozda sad upadam bezveze, ali mislim da ovo nije offtopic. Sto se meni nedavno desilo ? Napravio sam puno jednostavniju blokadu sa jednim kondenzatorom i prekidacem. Vrijednost kondenzatora sam gadjao, jer nisam mogao naci potenciometar dovoljno male vrijednosti, najmanji sam imao 10 Kohma a on je pregrub za stelanje. Ta blokada je savrseno funkcionirala sa cilindrom od 50 ccm. medjutim kada sam istu upalio na 70 ccm cilindru, motor je isao prebrzo. Odlucio sam poduplati vrijednost kondenzatora, brzina je taman kolika treba biti (45-46 kmh po gpsu) ali motor trokira, kao da netko turira gas, a auspuh se nenormalno grije , cak mi se bila zapalila ona vuna unutra, dimilo se iz njega ko blesavo. Pa sam morao staviti obicnu mehanicku blokadu tj. prsten na varijator.
Zanima me zasto se ovo dogadja i zasto je sa 50 ccm cilindrom sve super, a sa 70 ccm ne valja ?
Verovatno je problem u većoj količini smese u 70ccm cilindru, koja onda završi u auspuhu pa se tamo upali umesto u cilindru. Kod 50ccm je manja količina pa se to ne primeti toliko. Probaj staviti običan otpornik umesto potenciometra, vrednost otprilike, pa ako ne valja menjaj dok ne dobiješ rezultat, bolje je sa otpornikom. No blokada ti treba samo ako zagusti... inače deaktiviraj odma čim upališ i nemaš brige.
Edited by goggyso, 27 August 2013 - 02:05.
Quote

mrgood's Photo mrgood 27 Aug 2013

View Postgoggyso, on 27 August 2013 - 01:49, said:

Verovatno je problem u većoj količini smese u 70ccm cilindru, koja onda završi u auspuhu pa se tamo upali umesto u cilindru. Kod 50ccm je manja količina pa se to ne primeti toliko. Probaj staviti običan otpornik umesto potenciometra, vrednost otprilike, pa ako ne valja menjaj dok ne dobiješ rezultat, bolje je sa otpornikom. No blokada ti treba samo ako zagusti... inače deaktiviraj odma čim upališ i nemaš brige.

To sam i pretpostavio, ali nisam stavljao nikakav otpornik, samo kondenzator i prekidac. Ne vidim zasto bi otpornik tu ista poboljsao ? Samo ce na kondenzatoru biti manji napon, medjutim ako je kondenzator od npr. 20 ili 16 V, to ne bi trebalo imati utjecaja. Naravno da ne vozim nikad na blokadi, to mi je bilo samo za tehnicki, ali napravio sam od cijevi mehanicku blokadu. Jer nasi serviseri i ovi koji prodaju dijelove istu blokadu za varijator NE ZELE prodati, jer na stavljanju i skidanju blokade uzimaju pare samo tako.
Quote

goggyso's Photo goggyso 29 Aug 2013

View Postmrgood, on 27 August 2013 - 23:32, said:

To sam i pretpostavio, ali nisam stavljao nikakav otpornik, samo kondenzator i prekidac. Ne vidim zasto bi otpornik tu ista poboljsao ? Samo ce na kondenzatoru biti manji napon, medjutim ako je kondenzator od npr. 20 ili 16 V, to ne bi trebalo imati utjecaja. Naravno da ne vozim nikad na blokadi, to mi je bilo samo za tehnicki, ali napravio sam od cijevi mehanicku blokadu. Jer nasi serviseri i ovi koji prodaju dijelove istu blokadu za varijator NE ZELE prodati, jer na stavljanju i skidanju blokade uzimaju pare samo tako.
Otpornik nije tu da skida napon već da koriguje karakteristiku kondenzatora... neznam kako da ti objasnim... ograničiće struju kroz kond i sprečiti da varnica totalno nestane, samo će je oslabiti, dovoljno da ne trokira već da samo polako gubi snagu.
Quote

Mario's Photo Mario 30 Aug 2013

radi se o takozvanom RC kolu otpornik plus konednzator, koji sa svojim kapacitetom i otporom reguliše brzinu punjenja, stvaraju jedno rezonantno kolo koji na određenoj frekvenciji stopiraju saobraćaj impulsa i tako blokiraju obrtaje na neku željenu vrednost..
Quote

mrgood's Photo mrgood 30 Aug 2013

E Mario sad mi je jasnije, RC i LC titrajni krug su osnove elektrotehnike :mmhappy3:
Quote

goggyso's Photo goggyso 30 Aug 2013

Upravo tako, samo sam hteo nekako drukčije laičkije da objasnim.. primenljivo za ovu svrhu.
Edited by goggyso, 30 August 2013 - 21:04.
Quote

Johny's Photo Johny 20 Jan 2014

Malo kasnim ali moram priznati da je vrlo korisno ..recimo da te zaustavi murija zbog vece brzine od 50km/h cisto sumnjam da bi ti dozvolio da sjednes na motor dok se ne baci test na traci ,a da ne pricam o tome da cackas po prekidacima ! :)
Svaka cast i hvala za semu ..
Quote

goggyso's Photo goggyso 21 Jan 2014

Nema na cemu, tu smo da smislimo nesto sto ce koristiti svima. Ako imas rele sa vise pari kontakata, moze i onako kao sto je Mario objasnio, jeftinije je i prostije,
Quote

mrgood's Photo mrgood 15 Mar 2014

Svakako da je korisno, ali posto moj Liberty naprijed ima ladicu, a u njoj drzim papire od motora, kada idem po papire u slucaju da me zaustave, samo prebacim prekidac vadeci papire od motora. Pa neka mjeri koliko hoce :D .
Quote

tuningfanatic's Photo tuningfanatic 16 Mar 2014

Jel takva blokada sa RLC kolom postepeno oslabljuje varnicu ili odjednom prekine?
Mozda bi bilo bolje naglo pomeranje cele krive (na krajnjim obrtajima) na nekih 40* gde smesa ni ne moze da se zapali zbog malog pritiska. Tako se ni motor, ni auspuh ne bi grejali vise nego obicno.
Quote

goggyso's Photo goggyso 16 Mar 2014

Sve moze, samo je komplikovano, i skupo da se osmisli i napravi. Blokada nije namenjena duzoj upotrebi vec samo za nedaj boze u nekim skakljivim situacijama tipa vanredni tehnicki.
Quote

goggyso's Photo goggyso 16 Mar 2014

View Postmrgood, on 15 March 2014 - 13:04, said:

Svakako da je korisno, ali posto moj Liberty naprijed ima ladicu, a u njoj drzim papire od motora, kada idem po papire u slucaju da me zaustave, samo prebacim prekidac vadeci papire od motora. Pa neka mjeri koliko hoce :D .
A sta ako prvo odrade valjak pa onda zatraze papire? Onda ti je kasno za prekidac. Ne treba se apsolutno dovoditi u rizicnu situaciju, zato sam i smislio ovo, jer kad me zaustave ja odma ugasim squt, posle nek ga pale i njakaju na valjcima koliko hoce, blokada je automatski aktivirana.
Quote

Dajteh's Photo Dajteh 17 Nov 2015

Probati cu pa javim :)

Ajmo nagradno pitanje, sta bi ovo moglo biti, a ima veze sa purejetom? Prototip uspjesno testiran i radi :)


Edited by dajteh, 17 November 2015 - 21:29.
Quote

goggyso's Photo goggyso 17 Nov 2015

Baš si tajanstven. Jel baš čist PJ ili nešto kombinuješ sa karbom? 4 žice me navode na TP senzor.
Quote

Dajteh's Photo Dajteh 17 Nov 2015

Uspio sam da odradim elektronsku blokadu za purejeta, 1 klik prekidaca/daljinskog i skuter ne moze preko 45kmh :)
Edited by dajteh, 17 November 2015 - 23:27.
Quote

goggyso's Photo goggyso 17 Nov 2015

??
Ograničio si izlazni napon senzora na TPu?
Quote
Locked