Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#201 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 February 2014 - 22:06

A vidis to mi bas i nije padalo na pamet da proverim kao izgleda na skuteru kad je u dmt...jesam radio prelive na bloku da prilagodim cilindru al kolko on ulazi blokove kao i sam klip nisam ni pogledao...

#202 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 28 February 2014 - 01:14

odlično, paziš na sve detalje kako bi bilo sve optimizovano...Baš me interesuje šta će reći analizer za cilindar pa da vidimo koliko tu prostora ima :)

#203 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 March 2014 - 13:58

Piston's of the legendary Tomos 90cc engines

Morao sam imenovati ovaj post, jer sam se malo detaljnije pozabavio svim klipovima koje imam na stanju za devu, i pokušao da rešim misteriju tolerancije između klipa i cilindra koju je fabrika predvidela.. Kod kuće ima 4 klipa za devu i to

1. Elko 48 originalni
2. Meteor 48a
3. Meteor 48c
4. DS 48

pa krenimo redom sa liste

>>>>>>> Elko 48 original <<<<<<<<

Posted Image

klip je težak 95g, ima visinu čela klipa 4,3mm.. prečnik gde je najširi na žalost nisam mogao kvalitetno da izmerim, jer je klip dosta radio i zalepio, te ga je neko već pošmirglao.. Mera koju sam dobio na delu u suknjicama gde bi trebao biti najširi je 47,77mm odnosno cele 2 desete ispod planirane mere, međutim merenjima sa strane ispod bolcne dobijam 47,96 što aludira da će verovatno ovaj klip u fabričkoj izvedbi biti 47,97 odnosno 3/100 milimetra ispod nazivne 48 mere, da li natpis u telu klipa 48 -3 to znači nisam siguran, i da li je ovaj klip zaista planiran za cilindar koji je samo 3 stote širi, ili je cilindar 48,02 u originalu to ne znam, i moguće je na tu temu polemisati..


evo nacrta klipa

Posted Image



ovde su slike merenja sa vagice, i merenja visine

Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image



evo i mere po suknjicama, merio sam sa strane, jer je u sredini još gori, jednstavno je pokidan... i ispod bolcne sa strane

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image




>>>>>> Meteor 48a <<<<<<<

Posted Image


Klip je težak 89,5g dok je bio ceo naravno, kako sam skratio suknjice izgubio sam oko 1g, ima visinu čela klipa 4,2mm, i širinu po PS-u 47,94mm odnosno tačno 6/100 milimetra što je identično sa tolerancijama svih savremenih klipova koji se danas pakuju na skuterima u alu-nikasil cilindre. Interesantan momenat je da sam ja slao cilindar u Češku na presvlačenje nikasil-om i da sam upravo ovaj klip slao u paketu, jer su tražili da im pošaljemo klip na osnovu koga se radi kasnije honovanje i obrada košuljice nikasila na meru..
U ranijim slikama u temi se tačno vidi da su oni ostavili cilindar na 48,01 - 48,015 dakle 1,5/100 preko ciljane mere.. Pitanje je da li su oni uopšte merili i radili ovaj cilindar prema klipu ili imaju već u svojim evidencijama koliko je Tomos E-90 cilindar u stock meri.. Mit o ovome, pokušavamo da razjasnimo.. koliku je toleranciju planirao Tomos, 3 stote nije sigurno, a nije ni 8 stotih koliko imam sada posle 500km razrade.. cilindar mi je na 2-2,5/100 preko mere..


evo nacrta klipa

Posted Image




ovde su slike merenja sa vagice, i merenja u suknjici kao i uporedna sa visine sa originalnim elko klipom, levo elko desno meteor 48a

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image



ovde su slike ostalih merenja visine

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

#204 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 March 2014 - 14:35

>>>>>>> Meteor 48c <<<<<<<

Posted Image



Ovaj Meteor C tip sam kupio nešto ranije nego što sam nikasilirao cilindar, jednostavno u veleprodaji nije bilo drugog, a Tip A smo najurili kada su nam rekli da cilindar moramo slati sa klipom, i to je Vlada75 slučajno naleteo u nekoj maloj prodavnici u NS-u.. Dakle ovaj C tip je kako i sam naziv kaže 2 stote širi odnosno merenjem ustanovio 2,5 odnosno 47,965 , po ivicama suknjice 47,96 dok je u predelu ispod bolcne interesantno 47,92 dosta manji.. Ima težinu značajno veću od A tipa odnosno približnu originalnom elko klipu od 96g, nisam skinuo klipne prstenove kod merenja težine..



evo nacrta mera klipa

Posted Image



ovde su merenja sa vagice, i merenja ispod bolcne i u suknjicama po sredini i sa strane

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image



ovde su mere visina

Posted Image Posted Image

Posted Image



ovde su neke uporedne slike sa tipom A koji, prepoznaćete na slikama, nema rupce za podmazivanje bolcne

Posted Image Posted Image



>>>>>>> DS Elko 48 <<<<<<<

Posted Image


Ovaj DS sam kupio prošle nedelje u veleprodaji, on se još prodaje kao zamenski klip za devu, za neke smešne pare.. Iskreno ne znam ko ga proizvodi, karike deluju neokaljeno, klip na prvi izgled ne deluje loše, ne znam kako radi, možda kvalitet opravdava cenu.. Meni je interesantno da je on u 47,97 meri u suknjicama što će biti identično originalu odnosno 3/100 manje od nazivne 48mm, dok mu je težina značajno manja od svih , i za čak 10g manja od originala.. 85g.
Interesantno je zapaziti da je ovaj klip značajno manji u merama ispod bolcne i za shvatiti da su ovde planirali da se klip više širi usled zagrevanja, jer je materijal na tom mestu najdeblji, gde je i ležište bolcne.. ova mera je 47,88 odnosno za 7/100 milimetra manje od originala..



evo nacrta mera

Posted Image



evo i mere sa vagice i mere širine u suknjicama i ispod bolcne

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image



evo i mere visina

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

#205 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 March 2014 - 14:54

Uradio sam i nekoliko uporedbi naknadno, zanimalo me je kako stoje suknice, pošto sam meteor tip A, morao da osakatim. Malo mi je žao zbog toga, iskreno ne volim mnogo po klipu da kopam, jer smatram da je on jedan finalni proizvod koji mora biti u težišnom balansu sa radilicom i termičkom dilatacionom balansu sa cilindrom.

evo uporedne elko dole i ds gore, vidimo da je ds obratio pažnju i da je identičan sa originalom

Posted Image


evo uporedne meteor tip C, koji je u originalnim merama dole i originalni-elko gore, vidimo da postoje značajne razlike kao i kod tipa A

Posted Image


isto se vidi i kada se uporedi ds sa meteor klipom tipa c, ...gore ds-dole meteor c

Posted Image


evo koliko sam ja otvorio tip A, vidi se da sam malo prešao meru originala.. gore meteor tip a modifikovan-dole elko

Posted Image


evo i nekih uporednih visina, na prve dve slike levo ds - desno elko original

Posted Image Posted Image

na sledećoj slici levo elko - desno meteor tip A

Posted Image


na sledećoj slici gore ds - dole elko original

Posted Image


na sledećim slikama desno ds - levo meteor tip A

Posted Image Posted Image


moje skromno mišljenje je da je ds prekopirao elko original precizno, jedino je promašio u težini, ili je jednostavno od lakšeg materijala, isto tako mislim da je meteor uradio kvalitetniji klip , te da su oba primerka koje ja imam original, da nisu znali da je cilindar možda 1-2 stote fabrički u plus-u, i da je u useku ispod bolcne preneo neke svoje mere, ne obazirući se koliko je elko to u original-u otvorio..

za karike zaista nisam siguran koje su predviđene za gus a koje za nikasil.. moja iskustva su da na skuterima za gus cilidnre pakuju crne kaljene karike, a za nikasil hromirane po površini,.. to je slučaj kod malossi proizvođača na klipovima sa dve karike, inače i kod airsal-a i kod athene na klipovima sa jednom tankom karikom koji se inače pakuju u nikasil cilindre imamo karike površinski hromirane...

nadam se da sam uspeo koliko toliko da otvorim ovaj začarani krug, očekujem vaše komentare i zaključke...

#206 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 March 2014 - 22:41

evo čime sam se bavio u nedelju...

rešio sam da premerim koje su zapremine blokova i koliko ustvari oduzima zapremina radilice od njih.. naravno koliko će se to pomeriti i koliko će biti učinka kada se popune rupe...

Posted Image


za tu zgodu će mi biti potrebna dva pampura od vina, a pošto sam imao samo jedan, morao sam otvoriti jedno belo.. živeli

Posted Image

Posted Image Posted Image
Posted Image


otvorio sam i semeringe na delovima gde se nalazi rupa za podmazivanje

Posted Image Posted Image

radilica je ponovo u zamrzivaču, ležajeve i dosede sam očistio i pripremio za novo lepljenje

Posted Image Posted Image


i evo problem o kojem nisam razmišljao u prvom trenutku, dosed ležaja u velikom bloku koji je ređen naknadno, predpostavljam jer ovde ide onaj specijalni u fabričkoj postavci a ne 6203.. , je nešto dublji, i taj zazor je potrebno ukalkulisati kod šajbniranja radilice

Posted Image


ovde je već sve spremno za ubacivanje radilice, usledilo je zagrevanje oba bloka paralelno, slabo imam ovde slika jer sam kod ovakvih radnji nervozan i moram na sto sitnica obratiti pažnju...

Posted Image Posted Image

Posted Image


dobro sam se namučio dok nisam dobio potreban zazor, a kalkulisao sam 0,3mm manje na platnama sa obe strane.. malo su i tesni ovi ležajevi na ovu aftermarket radilicu, imao sam još dodatno dva grejanja i stezanje centra ležajeva kao i kuckanja preko čaure... evo situacije i zazora

Posted Image

evo i semeringa, zadovoljan sam koliko sam otvora dobio, sa strane magneta je možda moglo ići malo više, al to ostaje sada ovako

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

na kraju ipak je bila potrebna jedna platna od 0,6 na kvačilu, i sada se slobodan hod totalno umirio, ostalo je možda veoma sitno, ali se kvačilo okreće bez problema, ista situacija je ina velikoj piramidi, tamo sam morao 1,2mm platnu staviti

Posted Image Posted Image


to je to , mašina je sklopljena, nadam se pozitivnim rezultatima, idemo dalje...

#207 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 04 March 2014 - 23:36

Bas sam hteo da te pitam da li ces stavljati valjkasti NJ203 lezaj sa strane paljenja. Trebao si kao po planu ipak prvo bez cepova u radilici da uporedimo rezultate, al nema veze, ovako bar ne moras ponovo da rastavljas masinu. :D

Sto se tice karika, znam jedino da u tvrdo hromirani cilindar ne sme da se stavi hromirana karika, a ni za gusani nije bas dobra, ostale kombinacije su ok.

3 stote tolerancije fabricki deluje malo, ali cilindar sam po sebi je base klasa, ne zagreva se mnogo zbog relativno malog izduvnog, protocan auspuh, ima velika rebra od aluminijuma (skoro kao mz 150) + kvalitetan elko konig prema tome nije nemoguce.

Rupice u klipu za podmazivanje bolcne u normalnom slucaju ne sluze nicemu. Jedino kada neko nema rajber za precizno prosirivanje caure pa se bolcna vrti u klipu, a ne u cauri, onda dobro dodje podmazivanje.
Mislim da je na poslednje 2 slike obrnut raspored klipova; levo DS, desno meteor A. Taj DS prema merenju se vidi kakav je; kolko para tolko muzike. Osim sto je laksi i manje otporan na habanje, veci je konus zbog sirenja...

P.S. koliko je na kraju izasla zapremina kartera?

Edited by tuningfanatic, 04 March 2014 - 23:38.


#208 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 March 2014 - 00:46

Postovacu to sa zapreminom samo da uradim jedan kalkulator za to..., da nisam posebno hteo da testiram jer mi je sada vec jasno sa kojim pritiscima zelim da radim... Bice reci i o tome kasnije...

Ovo sto se tice karika, ja sam izneo kakva je situacija kod fabrickih kompleta na skuterima, ocigledno je da je protivno tim teorijama kojim se vodite

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#209 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 05 March 2014 - 01:32

Nije protivno, napisao sam da ne ide hromirana karika i tvrdo hromirani cilindar, to pise na kutijama trkackih klipova za kreidler i puch. Hromirana + nikasil je ok. Slucajno sam kliknuo dupli klik, pa je prethodna poruka 2 puta ispisana. :/

#210 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 March 2014 - 02:09

Ne znam ko prica o hromiranom cilindru, ja govorim o silicijum nikasil kosuljicama, takvu i ja imam, i sa takvim cilindrima se srecemo u zadnje vreme.. ok moguce je da se nekad tako kombinovalo kako kazes, al posto.nemamo tvrdo hromiranje to nije ni bitno...

Inace ovo se implementira jer sam pisao na osnovu.izjava sa tomos foruma...

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#211 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 March 2014 - 02:37

Samo da dodam moje zapazanje, u mom Falconu su fabricki bile spakovane hromirane karike 1,2mm u gusanom cilindru, i isao je odlicno ako se uzme da cilindar nije pipnut, tj nista nije bilo pipnuto sem auspuha, bio stavljen Bullet. Kad sam ga zaklao zbog nesipanja ulja u rezervar blagovremeno, narucio sam original klip, i na njemu su bile iste hromirane karike. Znaci da moze hrom karika u gus.

#212 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 06 March 2014 - 01:10

hrom je vrlo vjerojatno krom ??? jer mi uvijek za trke koristimo na tomosu kromovu kariku i to i na nikasili a i u gusu, u gusu je bolja 10 puta od obicne jer je deset puta tvrdja i jako se malo podere al je zato i cijena 10 puta veca, npr kod nas obicna L karika kosta u nabavnoj ceni 1 euro , a krom kosta 10 eura, a i performanse su drugacije, to ti mogu jamcit jer dok smo mi koristili meteor klipove na trkama uvijek smo makivali njegu standrad kariku i kupovali korm, ZASTO ?? Upravo iz razloga sta je obicna karika u gusu otisla nakon dva treninga i trke, a primjera radi krom karika je vozila cijelu sezonu bez da se promijenio njezin zazor i da je imala znakove potrosenosti !!! krom karika ti je karika poznata pod nazivom caber, i svi bolji klipovi vec tvornicki imaju caber gore nebitno nikasil ili gus

#213 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 March 2014 - 01:20

eto info iz prve ruke :D

#214 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 March 2014 - 01:37

ja mislim da imam ovu 48 L caber kariku, kupio sam je jednom prilikom

http://www.motobikes...tomos_0690.aspx

samo nisam siguran da li je hromirana

#215 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 06 March 2014 - 11:09

je krom je to, ona je blago sivkasta kao presvucena tom nekom nijansom srebrnkaste boje dok je nova, a dok se razradi sjaji se ko ogledalo , i bas ostavlja dojam da je kvalitetnija od obicne karike

#216 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 April 2014 - 08:50

Heh mene su vec i napusili da mi e90 ide ko mrtvo magare, sve tuneri nalickam ti zmigavac, a stock masina, nadam se da cu opravdati dosadasnji ulozen rad....

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#217 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 02 April 2014 - 15:03

Pa, ajde da vidimo ...nemoj samo da se pravdas kako nemas vremena i tako to ...mnogo si aktivniji u `Cudesa od mesa `...sve tuneri oko kotlica i rostilja ...

#218 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 April 2014 - 22:09

View PostALIEN SM, on 02 April 2014 - 15:03, said:

Pa, ajde da vidimo ...nemoj samo da se pravdas kako nemas vremena i tako to ...mnogo si aktivniji u `Cudesa od mesa `...sve tuneri oko kotlica i rostilja ...

misliš :)


_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#219 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 April 2014 - 23:09

Jel to ono paljenje Dukatijevo na delu il neko drugo?

#220 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 April 2014 - 23:16

nije još, za sada ide test sa CTX Platinskom Iskrom koja je stigla sa njim, doći će i tvoje Ducati na red..





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


  • Google