Tomos electronic 90
#201
Posted 27 February 2014 - 22:06
#202
Posted 28 February 2014 - 01:14
#203
Posted 01 March 2014 - 13:58
Morao sam imenovati ovaj post, jer sam se malo detaljnije pozabavio svim klipovima koje imam na stanju za devu, i pokušao da rešim misteriju tolerancije između klipa i cilindra koju je fabrika predvidela.. Kod kuće ima 4 klipa za devu i to
1. Elko 48 originalni
2. Meteor 48a
3. Meteor 48c
4. DS 48
pa krenimo redom sa liste
>>>>>>> Elko 48 original <<<<<<<<
klip je težak 95g, ima visinu čela klipa 4,3mm.. prečnik gde je najširi na žalost nisam mogao kvalitetno da izmerim, jer je klip dosta radio i zalepio, te ga je neko već pošmirglao.. Mera koju sam dobio na delu u suknjicama gde bi trebao biti najširi je 47,77mm odnosno cele 2 desete ispod planirane mere, međutim merenjima sa strane ispod bolcne dobijam 47,96 što aludira da će verovatno ovaj klip u fabričkoj izvedbi biti 47,97 odnosno 3/100 milimetra ispod nazivne 48 mere, da li natpis u telu klipa 48 -3 to znači nisam siguran, i da li je ovaj klip zaista planiran za cilindar koji je samo 3 stote širi, ili je cilindar 48,02 u originalu to ne znam, i moguće je na tu temu polemisati..
evo nacrta klipa
ovde su slike merenja sa vagice, i merenja visine
evo i mere po suknjicama, merio sam sa strane, jer je u sredini još gori, jednstavno je pokidan... i ispod bolcne sa strane
>>>>>> Meteor 48a <<<<<<<
Klip je težak 89,5g dok je bio ceo naravno, kako sam skratio suknjice izgubio sam oko 1g, ima visinu čela klipa 4,2mm, i širinu po PS-u 47,94mm odnosno tačno 6/100 milimetra što je identično sa tolerancijama svih savremenih klipova koji se danas pakuju na skuterima u alu-nikasil cilindre. Interesantan momenat je da sam ja slao cilindar u Češku na presvlačenje nikasil-om i da sam upravo ovaj klip slao u paketu, jer su tražili da im pošaljemo klip na osnovu koga se radi kasnije honovanje i obrada košuljice nikasila na meru..
U ranijim slikama u temi se tačno vidi da su oni ostavili cilindar na 48,01 - 48,015 dakle 1,5/100 preko ciljane mere.. Pitanje je da li su oni uopšte merili i radili ovaj cilindar prema klipu ili imaju već u svojim evidencijama koliko je Tomos E-90 cilindar u stock meri.. Mit o ovome, pokušavamo da razjasnimo.. koliku je toleranciju planirao Tomos, 3 stote nije sigurno, a nije ni 8 stotih koliko imam sada posle 500km razrade.. cilindar mi je na 2-2,5/100 preko mere..
evo nacrta klipa
ovde su slike merenja sa vagice, i merenja u suknjici kao i uporedna sa visine sa originalnim elko klipom, levo elko desno meteor 48a
ovde su slike ostalih merenja visine
#204
Posted 01 March 2014 - 14:35
Ovaj Meteor C tip sam kupio nešto ranije nego što sam nikasilirao cilindar, jednostavno u veleprodaji nije bilo drugog, a Tip A smo najurili kada su nam rekli da cilindar moramo slati sa klipom, i to je Vlada75 slučajno naleteo u nekoj maloj prodavnici u NS-u.. Dakle ovaj C tip je kako i sam naziv kaže 2 stote širi odnosno merenjem ustanovio 2,5 odnosno 47,965 , po ivicama suknjice 47,96 dok je u predelu ispod bolcne interesantno 47,92 dosta manji.. Ima težinu značajno veću od A tipa odnosno približnu originalnom elko klipu od 96g, nisam skinuo klipne prstenove kod merenja težine..
evo nacrta mera klipa
ovde su merenja sa vagice, i merenja ispod bolcne i u suknjicama po sredini i sa strane
ovde su mere visina
ovde su neke uporedne slike sa tipom A koji, prepoznaćete na slikama, nema rupce za podmazivanje bolcne
>>>>>>> DS Elko 48 <<<<<<<
Ovaj DS sam kupio prošle nedelje u veleprodaji, on se još prodaje kao zamenski klip za devu, za neke smešne pare.. Iskreno ne znam ko ga proizvodi, karike deluju neokaljeno, klip na prvi izgled ne deluje loše, ne znam kako radi, možda kvalitet opravdava cenu.. Meni je interesantno da je on u 47,97 meri u suknjicama što će biti identično originalu odnosno 3/100 manje od nazivne 48mm, dok mu je težina značajno manja od svih , i za čak 10g manja od originala.. 85g.
Interesantno je zapaziti da je ovaj klip značajno manji u merama ispod bolcne i za shvatiti da su ovde planirali da se klip više širi usled zagrevanja, jer je materijal na tom mestu najdeblji, gde je i ležište bolcne.. ova mera je 47,88 odnosno za 7/100 milimetra manje od originala..
evo nacrta mera
evo i mere sa vagice i mere širine u suknjicama i ispod bolcne
evo i mere visina
#205
Posted 01 March 2014 - 14:54
evo uporedne elko dole i ds gore, vidimo da je ds obratio pažnju i da je identičan sa originalom
evo uporedne meteor tip C, koji je u originalnim merama dole i originalni-elko gore, vidimo da postoje značajne razlike kao i kod tipa A
isto se vidi i kada se uporedi ds sa meteor klipom tipa c, ...gore ds-dole meteor c
evo koliko sam ja otvorio tip A, vidi se da sam malo prešao meru originala.. gore meteor tip a modifikovan-dole elko
evo i nekih uporednih visina, na prve dve slike levo ds - desno elko original
na sledećoj slici levo elko - desno meteor tip A
na sledećoj slici gore ds - dole elko original
na sledećim slikama desno ds - levo meteor tip A
moje skromno mišljenje je da je ds prekopirao elko original precizno, jedino je promašio u težini, ili je jednostavno od lakšeg materijala, isto tako mislim da je meteor uradio kvalitetniji klip , te da su oba primerka koje ja imam original, da nisu znali da je cilindar možda 1-2 stote fabrički u plus-u, i da je u useku ispod bolcne preneo neke svoje mere, ne obazirući se koliko je elko to u original-u otvorio..
za karike zaista nisam siguran koje su predviđene za gus a koje za nikasil.. moja iskustva su da na skuterima za gus cilidnre pakuju crne kaljene karike, a za nikasil hromirane po površini,.. to je slučaj kod malossi proizvođača na klipovima sa dve karike, inače i kod airsal-a i kod athene na klipovima sa jednom tankom karikom koji se inače pakuju u nikasil cilindre imamo karike površinski hromirane...
nadam se da sam uspeo koliko toliko da otvorim ovaj začarani krug, očekujem vaše komentare i zaključke...
#206
Posted 04 March 2014 - 22:41
rešio sam da premerim koje su zapremine blokova i koliko ustvari oduzima zapremina radilice od njih.. naravno koliko će se to pomeriti i koliko će biti učinka kada se popune rupe...
za tu zgodu će mi biti potrebna dva pampura od vina, a pošto sam imao samo jedan, morao sam otvoriti jedno belo.. živeli
otvorio sam i semeringe na delovima gde se nalazi rupa za podmazivanje
radilica je ponovo u zamrzivaču, ležajeve i dosede sam očistio i pripremio za novo lepljenje
i evo problem o kojem nisam razmišljao u prvom trenutku, dosed ležaja u velikom bloku koji je ređen naknadno, predpostavljam jer ovde ide onaj specijalni u fabričkoj postavci a ne 6203.. , je nešto dublji, i taj zazor je potrebno ukalkulisati kod šajbniranja radilice
ovde je već sve spremno za ubacivanje radilice, usledilo je zagrevanje oba bloka paralelno, slabo imam ovde slika jer sam kod ovakvih radnji nervozan i moram na sto sitnica obratiti pažnju...
dobro sam se namučio dok nisam dobio potreban zazor, a kalkulisao sam 0,3mm manje na platnama sa obe strane.. malo su i tesni ovi ležajevi na ovu aftermarket radilicu, imao sam još dodatno dva grejanja i stezanje centra ležajeva kao i kuckanja preko čaure... evo situacije i zazora
evo i semeringa, zadovoljan sam koliko sam otvora dobio, sa strane magneta je možda moglo ići malo više, al to ostaje sada ovako
na kraju ipak je bila potrebna jedna platna od 0,6 na kvačilu, i sada se slobodan hod totalno umirio, ostalo je možda veoma sitno, ali se kvačilo okreće bez problema, ista situacija je ina velikoj piramidi, tamo sam morao 1,2mm platnu staviti
to je to , mašina je sklopljena, nadam se pozitivnim rezultatima, idemo dalje...
#207
Posted 04 March 2014 - 23:36
Sto se tice karika, znam jedino da u tvrdo hromirani cilindar ne sme da se stavi hromirana karika, a ni za gusani nije bas dobra, ostale kombinacije su ok.
3 stote tolerancije fabricki deluje malo, ali cilindar sam po sebi je base klasa, ne zagreva se mnogo zbog relativno malog izduvnog, protocan auspuh, ima velika rebra od aluminijuma (skoro kao mz 150) + kvalitetan elko konig prema tome nije nemoguce.
Rupice u klipu za podmazivanje bolcne u normalnom slucaju ne sluze nicemu. Jedino kada neko nema rajber za precizno prosirivanje caure pa se bolcna vrti u klipu, a ne u cauri, onda dobro dodje podmazivanje.
Mislim da je na poslednje 2 slike obrnut raspored klipova; levo DS, desno meteor A. Taj DS prema merenju se vidi kakav je; kolko para tolko muzike. Osim sto je laksi i manje otporan na habanje, veci je konus zbog sirenja...
P.S. koliko je na kraju izasla zapremina kartera?
Edited by tuningfanatic, 04 March 2014 - 23:38.
#208
Posted 05 March 2014 - 00:46
Ovo sto se tice karika, ja sam izneo kakva je situacija kod fabrickih kompleta na skuterima, ocigledno je da je protivno tim teorijama kojim se vodite
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#209
Posted 05 March 2014 - 01:32
#210
Posted 05 March 2014 - 02:09
Inace ovo se implementira jer sam pisao na osnovu.izjava sa tomos foruma...
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#211
Posted 05 March 2014 - 02:37
#212
Posted 06 March 2014 - 01:10
#213
Posted 06 March 2014 - 01:20
#214
Posted 06 March 2014 - 01:37
http://www.motobikes...tomos_0690.aspx
samo nisam siguran da li je hromirana
#215
Posted 06 March 2014 - 11:09
#216
Posted 02 April 2014 - 08:50
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#217
Posted 02 April 2014 - 15:03
#219
Posted 04 April 2014 - 23:09
#220
Posted 04 April 2014 - 23:16
12 user(s) are reading this topic
0 members, 12 guests, 0 anonymous users