Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#341 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 04 February 2016 - 21:16

od cega rade hilzne, koji materijal ?

#342 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 February 2016 - 21:41

Ja sam se samo jednom sreo sa obradom hilzne i strugana prašina je drugačija od klasičnog gusa.. iz hilne ispadaju malene iglice dok iz gusa prašina, kada se napada vidijumskom frezom

Nesto je tvrđi materijal

#343 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 February 2016 - 10:31

dalje nastavio sam sa rasklapanjem, jer je moj osnovni motiv bio onaj falš vazduh gore na sastavu bloka, (koji se sad nekim čudom pogubio u hladnom stadijumu i pumpice) kao i ležajevi koje sam pretegao sa platnama...

Posted Image Posted Image


vidim dosta metalne prljavštine u talogu ulja, zupčanici su relativno novi, bukvalno malo korišćeni, pisao sam da su mi oni iz nekog rezervnog motora koji najverovatnije nije ugledao pošteno svetlo dana... na sve strane mi se maže to hipoidno 80w90, definitivno ga neću više sipati...

Posted Image

i evo koliko sam platni spakovao, pošto sam dosede ležaja u bloku već mazao loctite lepkom, sa strane magneta je prethodnik radio od mesinga umetak, desilo mi se da mi je radilica dotakla blok u nekim probnim sklapanjima, pa sam otuda prionuo, i eto preterao...

Posted Image Posted Image


evo u krupnom planu, po lepku se može videti gde se zadržao a gde nije, dakle ovde primarna propada...

Posted Image


moji planovi su da sredim dosede na radilici na 1,5-2/100 u plus kako bih mogao lakše da otpustim ležajeve, za sada nemam neke bog zna kako kvalitetne ležajeve osim ovig SKF 6203 C3 sa metalnim kavezom... pošto sam naletio na C4 poliamide sasvim slučajno na skuteru sad već znam i da postoje...

Posted Image


naredni dan sam se dogovorio sa Robert-om iz Temerina da mi uradi hilznu, znam da je već dugo godina u tom poslu i poznajem ga lično, međutim nisam imao potrebe da radim ovakve stvari.. po njegovim navodima on verodostojno prekopira situaciju zatečene mape na hilznu, a pri tome nisam želeo da sad filozofiram, odlučio sam da završim prelivne kanale koji su mi bili maleni, i zbog kojih mi je nedostajao transfer pritisak..

nakon dosta godina rada shvatio sam da je transfer presudan za elastičnost mašine i da će ovde gde je menjač prisutan, za razliku od skutera ovaj potez biti preko potreban.. pa pošto sam imao još mesta na povećanju površine, a da uz to ne izmenjam uglove rešio sam da uradim ovaj potez, otvaranja prema izduvnom kanalu i time istim potezom umanjim horizontalne uglove uprskavanja koji su dobrodošli..

Posted Image



ovde vidimo staru mapu, na kojoj je meni smetalo što sam doterao do 180PSI i što transferi ne mogu da isrpate ostale priotiske na usklađenim obrtajima.. ovo aludira da će cilindar biti prgav ali i manje elastičan

ugao izduva = 181,8
ugao preliva = 119,5
na C parametru = 0,7mm
donosi 20,9 KS po teoriji na 8700 o/min, pri ostvarenom pritisku 180 PSI-ja

Posted Image


evo kako izgleda korigovana analaiza... naknadno uviđam da se ovde menja C sa 0,7 na 0,8mm

ugao izduva = 182,3
ugao preliva = 120,6
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,7 KS po teoriji na 9000 o/min, pri ostvarenom pritisku 171 PSI-ja

Posted Image


dobio sam nešto povišeni spektar sinhronizacije, prvo zbog C parametra koji je veći za 0,1mm ali sam dobio i usklađen pritisak transfera, čak šta više i nešto rezerve uz neznatno umanjenu snagu

evo kako to u praksi izgleda

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


međutim ponovnim i ponovnim merenjima uviđam da mi je izduv ustvari 0,1mm višlje kao i da prelivni nisu baš takvi kao što sam ih prvobitno merio, moguće je i da sam kod ovih popravki malo doneo visine, u svakom slučaju povećanjem ugla preliva ubijam pritisak, donosim i površinu ali i pomeram usklađenost cilindra prema višljim obrtajima, pa sa uglovima preliva treba biti oprezan

evo stvarne mape i situacije koju imam sada

Posted Image


te iz nje proizilazi

ugao izduva = 182,8
ugao preliva = 122,5
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,2 KS po teoriji na 9900 o/min, pri ostvarenom pritisku 152 PSI-ja

Posted Image


što mi deluje malo previsoko, ali računam na spuštanje cilindra i blago povećanje stepena kompresije, te u naredne dve analize imam

ugao izduva = 181,8
ugao preliva = 121,3
na C parametru = 0,6mm
donosi 20,4 KS po teoriji na 9400 o/min, pri ostvarenom pritisku 162 PSI-ja

Posted Image


ugao izduva = 180,9
ugao preliva = 120,0
na C parametru = 0,4mm
donosi 20,5 KS po teoriji na 8900 o/min, pri ostvarenom pritisku 171 PSI-ja

Posted Image


cilindar sam poslao u Temerin i preostaje da sačekam hilznu i snimim ponovo situaciju... iskreno mislim da će deva lepo raditi sa pritiscima do 165PSI-ja, jer samo malo idem gore za brzinom uprskavanja, a oni su je projektovali za 145-150 PSI-ja na 7000 rpm-a.. Primarnu kompresiju nisam nešto posebno uspeo da povećam, ako oni pampuri od vina donesu nešto, onda je to sve moje znanje uz brzinu koju sam dobio poliranjem...

Voleo bih da imam malo više iskustva po ovom pitanju, ali mi je prvo potrebno da funkcioniše...

#344 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 05 February 2016 - 18:08

Moze li se sta korigovati samom hilznom? Mislim na visine koje su pobegle.

#345 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 February 2016 - 18:28

Moze naravno, javio sam Robert-u da se ne muči previše te da slobodno ostavi 0,5mm manje.. završiću ja. , mada mislim da su ove zadnje dobitna kombinacija...

Ne moze da se izvuce 20KS na 8000 rpm-a sa malim pritiscima.. za to treba više radne zapremine

#346 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 05 February 2016 - 18:36

Jasno... Ipak mu treba sacuvati elasticnost.

#347 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 05 February 2016 - 23:45

Препоручујем ти да сипаш 350 милилитара SАЕ30 уља у мењач.

Ја сам мењао уље после 60 минута вожње, због разних фактора, тако да не знам како ће се показати на дуже стазе, али 80-90 је превише густо.

Искрено, све преко 13-14 реалних коња на томосов блок је чиста бесмислица, због самог концепта мотора и мењача и свега осталог.
Ово ти кажем најдобронамерније, желећи да ти уштедим време, живце и новац :)
Направи моторче да здраво ради, а фризирање сведи на минимум, у противном ћеш се покајати, јер је сама основа веома веома лоша :)

#348 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 06 February 2016 - 01:08

Petko ovo je po teoriji 20konja, sto znaci na tocku oko 13 konja...To je to

#349 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2016 - 07:53

Petko je u pravu i sve je sasvim jasno, ovaj koncept je i fabrički predimenzionosan snagom cilindra, drugo kvalitet radilice je upitan... povukao sam ručnu već par puta i sad bukvalno čekam da krene da funkcioniše..

Snaga je teorijska, dakle 20-25% manje je na radilici i još toliko manje na točku...

#350 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 06 February 2016 - 11:07

Pazljivo pratim razvoj, samo napred! :ziveli:

#351 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 February 2016 - 11:02

Stigao mi cilindar sa hilznovanja, Robert je uradio posao momački, onako kako smo se i dogovorili 48,01mm je u svim merama, ovalnost nije veća od 5/1000 što je za svaku pohvalu..

evo slika

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image



što ser portova tiče, dogovorili smo se da slobodno ostavi malo manje te da ću ih ja završiti jer sam i ovako na ivici što se uglova tiče

Posted Image


što se iz analize i vidi pritisak na transferima zaostaje, ove površine ću doterati kad blok bude sklopljen, vidim da je počistio cilindar sa gornje strane i poravnao aluminijum sa hilznom pa očekujem i neku minimalnu izmenu na C parametru

Posted Image

#352 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 12 February 2016 - 11:44

Izgleda odlicno.

#353 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 February 2016 - 11:49

Izgleda bas odlicno za rucni rad. Pricali smo o materijalima i karikama, i sto kaze Mario, nismo dovoljno edukovani po pitanju hilzni, ali ovo stvarno otvara neke nove mogucnosti i pored ovakvog majstora, granica nema!

Mozemo samo da zamislimo kakve sve inovacije su moguce kada se hilzna projektuje/obradjuje od nule.

Mislim da je ovo pun pogodak i da se neces pokajati, sad polako moze da se pravi ozbiljan setup sto se tice cilindra uz sigurnost i dugovecnost, naravno, koliko dozvoljavaju ostali elementi agregata.

#354 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 February 2016 - 12:26

Sviđa mi se kako izgleda ova hilzna. Biće to novi život deve, a i potrajaće dugi niz kilometara. Bilo bi dobro zadržati se što je moguće niže sa obrtajima, blok i ostatak mašine nije baš otporan na velika naprezanja, meni je deva tj magnet u jednom momentu precvikao radilicu do samog semeringa, težak je taj magnet za velike obrtaje.

#355 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 February 2016 - 13:45

@gogi .. dobro pa si ga poklonio meni da meni precvika.. pa fala fala....

što se hilzne tiče, prva vest je da se magnet zvučnika veoma slabo lepi za nju... za razliku od metalne police gde se sastavi kao pravi...

#356 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 February 2016 - 13:54

Znaci li to da je u pitanju top secret nasa materijal? :)

Ja stvarno nemam iskustva sa tim legurama celika, uglavnom smo upucavali gusane hilzne u 4t gusane blokove automobila...

#357 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 February 2016 - 14:25

View PostMario, on 12 February 2016 - 13:45, said:

@gogi .. dobro pa si ga poklonio meni da meni precvika.. pa fala fala....

što se hilzne tiče, prva vest je da se magnet zbučnika veoma slabo lepi za nju... za razliku od metalne police gde se sastavi kao pravi...
Aaa nije to taj, nismo se razumeli, ono je bio drugi (nije bio crveni CDI već...jbmliga, crni valda, ne sećam se) koji je i otišao sa APN devom, ovaj sa crvenim CDI je bio na Maticu A35, pa ako tu nije cviknuo radilicu neće ni tebi. :)

#358 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 12 February 2016 - 21:09

super je ovo :) jos kad Mario to dotjera do zeljene mape bit ce odlicno :)

#359 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 14 February 2016 - 12:31

nisam pito koja je cena tog posla ?

#360 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 14 February 2016 - 12:59

50e je trazio, kaze 4 porta 40, 6 portova 50





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


  • Google