Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#461 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 March 2016 - 12:02

Muka živa.. sreća tvoja pa barem imaš strug u familiji, inače teško da bi to neko drugi uradio, i za koje pare.

#462 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 March 2016 - 12:47

ja mislim da će me se ovaj odreći preko novina, juče sam ga usijao ....

#463 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 March 2016 - 13:07

View Postgoggyso, on 18 March 2016 - 12:02, said:

Muka živa.. sreća tvoja pa barem imaš strug u familiji, inače teško da bi to neko drugi uradio, i za koje pare.
Nema tih para... svi se ceskaju po bradi kad im kazes ispravljanje stapova.
Eto sad sam video i kako se to radi, bravo Mario!

#464 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 18 March 2016 - 19:27

Odlican posao...uz pravi alat sve je moguce...
Neverovatno koliko su bili krivi...

#465 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 March 2016 - 21:27

ovde sam zaboravio slike da postavim kada sam rasklapao, sve u svemu nešto malo blata je izašlo iz jedne i iz druge viljuške, uglavnom bude tako puno đubreta

Posted Image Posted Image


i nakon onog ispravljanja na video zapisu gore koji mi je potrajao 3 dana, vile-čizme-klipići-opruge isprane izduvane, novi semerinzi ubačeni, sve sklopljeno i nasuto 15w ulje za vile, to mi je najtvrđe koje imam, 150ml po štapu, u papirima piše SAE 30 videćemo kako će se ovo ponašati

Posted Image Posted Image


sutra test kočnice i viljuški

#466 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 March 2016 - 00:49

Jbg strpljenja i polako. Bitno da je na kraju ispalo dobro.

#467 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 March 2016 - 08:47

dalje završio sam sve što se prednje kočnice tiče za sada, fino koči oseti se mekoća i snaga iako mi je disk izrisovan, na moju sreću još ne osećam oscilacije koje bi potekle od krivog diska... na slikama se vidi da je dosta izrisovan i da pločice ostavljaju trag u linijama koje su višlje... poručio sam jedan novi disk, nadam se da će biti kompatibilan, ne bih da pričam o tome unapred jer ni sam nisam siguran u neki pozitivan izhod....

do tada ne kočim sa prednjom ništa, jer mi je flah samo heftovan, do punog vara ću još malo sačekati...

Posted Image Posted Image


pošto mi se javilo neko zveckanje u auspuhu, rešio sam da se posvetim malo detaljnije... imam nekih planova kako da bolje fiksiram taj protivkonus u telu auspuha, ali mi je za sada to sve jako komplikovano, ne bih da varim na mestima gde bi trebao eventualno da vadim i menjam, dok sa druge strane nemam u planu da bušim rupe i uvćem šrafove... svima nam je poznato da tu pre ili kasnije krene da curka ulje....

pronašao sam šta je zveckalo, šelnica se popustila na stingeru pre piksne izlazne... dok sa druge strane provkonus imam izrađen od dve polutke i samo je tačkasto zagrejan, čak nema ni materijala ulivenog.. pa je jedna strana popustila...

i navarim se da uradim dupli protivkonus, nalik Yasuni i Technigas projektima... znamo da postoje dve fore za proširenje powerbanda, jedan je taj koji potiče od Yasuni-ja, gde se prvi protivkonus postavlja nešto bliže, gde je on nešto jačeg ugla i na sebi ima nekoliko rupica 4-6mm.... dok je drugi koji koristi LeoVince , gde je još jedan protivkonus od perforiranog lima na 3-5mm od ovog što vidimo spolja i između staklena vuna...

uspeo sam samo jednu sliku da pronađem od originala, u pitanju je next-r za vertikalni mina blok..

Posted Image


uradio sam plašt od 1mm lima i izbušio sam 5mm burgijom u 4 reda po 4 rupe... sad vidim i ja da sam trebao malo više rupa uraditi... one praktično dovode spregu prvog i drugog protivkonusa, koja utiče na učinak kao i naravno rastojanje, ugao i otvor na sredini provog protivkonusa..

dosta fiskulture je bilo sa 1mm limom, moram priznati... ja nemam kod kuće nakovanj sa onim šiljkom pa mi je oblikovanje bilo baš problem... povario sam tačkasto električnim sa najtanjom elektrodom i slabom strujom


Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

ovako bi trebalo da stoji, mada se već bojim da će mi se centralni - ravni deo skroz pogubiti....

Posted Image


uspeo sam da pobrusim i poravnam da mi šira suknjica konusa ulazi u telo, 67mm je u pitanju, uradio sam i na pra mesta brusilicom šlicevei doveo do stadijuma da tesno ulazi u telo auspuha... preostaje da se odluči kako pričvrstiti dva protivkonusa jedan za drugi....

Posted Image Posted Image


imao sam raznih ideja, tipa da pobrusim neke šrafove M6 ili da uradim od 4mm lima neke stubove ali je to sve palo u vodu... na kraju je ipak strug odradio svoje,.,.. od nekog starog holendera za vodu sam uradio prsten koji je konusno postrugan i spolja i iznutra i rešio da njega iskoristim kao odstojnik

Posted Image


i uz malo gimnastike dovedem da potivkonusi budu na međusobnom rastojanju od oko 15-20mm... prsten sam pričvrstio tako što sam kroz sekundarni protivkonus probušio dve rupe i samo tačkasto povario

Posted Image Posted Image


i uspeo sam sve da spakujem, naredni dan sledi test...

Posted Image

#468 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 March 2016 - 09:06

Opa, svaka cast!
Koji je sada ovo auspuh, pogubio sam se po hronoligiji? Pitam jer me interesuje da li je to onaj koji si vec probao, bez drugog protiv konusa, pa da sada mozes da uporedis, ili je ovo kompletno nova postavka?

#469 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 March 2016 - 10:16

to je taj što je imao jedan protivkonus, imam i jedan komplet stock sa uvarenom pregradom ali mi taj nije upotrebiv..

evo upravo sam se vratio iz prvog testa, motor je širi u powerbandu, kreće nešto ranije i završava se kasnije ali je rezonanca slabija... nema onaj pravi udarac...

tako da ide razmišljanje još malo... kočnice i prednji štapovi su ok, mada mi je stari disk dosta izrisovan pa ne naležu pločice još celom površinom.. i tu još imam nakih planova...

Posted Image Posted Image

#470 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 20 March 2016 - 10:47

Poslužiće dok ne stigne novi disk, nebih ja na njega gubio vreme i energiju. Najbitnije je pogoditi auspuh i prenos, ostala periferija može da sačeka, bitno je da je voziv, ne i savršen. Kad mašina bude ubodena u pi... dlaku, onda će se periferija raditi sa dodatnim entuzijazmom, kao šlag na tortu.

#471 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 20 March 2016 - 20:34

Mozda gresim ali mi je nesto retko izbusen taj protivkonus. Mozda je tu problem. Cini mi se da je na treku puno vise rupa na protivkonusu.

#472 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 March 2016 - 11:13

editvoao sam gore post... Nešo možda si upravu

#473 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 March 2016 - 17:38

Ja igram na kartu precnika centralne rupe na protiv konusu. Sad, svakako treba praviti vise komada pa probati, ali generalno mislim da su i izmislili taj sistem prosirivanja powerbanda bas zbog neelasticnih motora i prostijeg stelovanja. Nema tu mnogo prostora da se oseti udarac, ili imas sirok powerband ili udarac u jednoj tacki...

#474 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 March 2016 - 09:37

evo da se oglasim, stigao mi je i novi disk...
veliki je problem jer unutrašnju meru od 82mm retko koji motor nosi, a da pri tome ima i 5 rupa... prekopao sam dosta site-ova što se tiče Kawe AR, konkretno na site-ovima proizvođača disk-ova se ovaj model ni ne pojavljuje, dakle ovo je prošlost... negde sam uspeo da nakopam kao originalni rezerveni deo, kod distributera kawasaki-ja po ceni od 280-320 USD-a, ali ga nemaju na stanju... inače je to propala misija, po toj ceni mislim da ni restauratori ne kupuju diskove...

na moju sreću model koji meni odgovara je, španski proizvođač NG je u pitanju, cena je oko 50e
NG1179 brake disc NG for MBK Flame, Yamaha Cygnus 125 XC -2007

i tu imam 220 i 245mm, uzeo sam veći jer su cene iste..... međutim rupe su 8,5mm umesto 10,5mm kako meni treba, ali eto nisam pisao ništa samo sam se pomolio da bude mogućnost za proširivanje jednostavna

Posted Image


kod mene su M8 šrafovi, međutim prošireni su u delu doseda diska na 10mm, isto tako čašice u felnama su otvorene na 10mm, pošto je veoma malo materijala na disku oko rupa, rešio sam da pređem ipak na čist 8mm presek, a da rupe proširujem biax-om i 6mm frezom..

ovde vidimo da imam taj ekscentar rupe, prostim bušenjem bih moža morao doći do 12mm burgije i to mi jedluje veoma rizično... dakle manuelni rad, disk je dosta tvrd.. itd...

Posted Image Posted Image


5x meri , 5x malo po malo napadam svaku rupu, dobio sam da mogu da ga pritegnem sa svih 5 šrafova, mada moram kupiti neke koji imaju dosed bez navoja odgovarajuće tvrdoće i visine.. pa do tada ide pauza

Posted Image


dalje ovoliko dolaze pločice ukoliko se klešta skroz do kraja navuku na disk.. meni treba za neku nijansu višlje, i to moram naravno proveriti koliko će pločica gaziti gore... sledi izrada novog prohrom flaha 40x270mm, prerada bolcne donjeg nosača sa 50 na 45mm jer mi tako odgovara da sa 100mm Imbusom imam adekvatno pritezanje dole.. i tačkasto varenje na licu mesta

Posted Image Posted Image


ovako stoji sada, deluje sve ok, mada nisam baš ekstra zadovoljan visinom, podigao sam za 1,5mm mogao sam i manje... sve jedno

Posted Image Posted Image


Posted Image

#475 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 March 2016 - 09:56

juče sam kupio M8x40 šrafove sa klasičnim glavama jer su imbusi previsoki za prolazak pored čizme, u tvrdoći 8.8, i njih sam morao skratiti na 35mm kao i narezati navoj da preostane 8mm punog dela, tako imam da su mi šrafovi u dotegnutom stadijumu za oko 1mm niži od stvarne situacije sa diskom..

Posted Image


i usledilo je ludilo jer mi je majstor povario sve sastave sa prohrom-om u puno, i naravno 2-3mm pomerio celu konstrukciju prema gore... brutalno je tvrd ovaj nosač, veoma sam se pomučio da dobijem ponovo mogućnost montaže ...

ovako stoje pločice sada

Posted Image Posted Image


ovde vidimo da mi jedna strana guli donju polovinu, dok druga gornju...

Posted Image Posted Image


mada meni sa slika klešta deluju paralelno sa diskom, probaću danas da zamenim mesta pločicama i još malo podesim, nosač je nemoguće zaokrenuti, jedino ako mislim da brusim dosed same čeljusti...

evo pogledajte i vi, gornja strana levo i desno

Posted Image Posted Image


i dodnja strana levo i desno

Posted Image Posted Image


nadam se da će kroz vožnju i kočenje biti sve ok... i da nisam bacio pare, mogao bih kočiti i sa starim diskom ali nadam se da sam uradio nešto kvalitetnije i bolje...

#476 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 March 2016 - 12:19

Biće to ok, sigurno je bolji novi disk sa većim prečnikom nego stari, manji i natrošen. Jeste da imaš dodatne igranke oko štele ali jbg, čari tuninga su to, pa kad na kraju sagledaš svojih ruku delo, sve patnje se zaborave, potisne ih neizmerno zadovoljstvo. Deva sve više biva opasno ozbiljan projekat, vredelo je truda.
E sad registracijaaaa....... i samo po gasu, da vidimo snimak, dronom bi bilo najbolje, hehe

#477 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 March 2016 - 20:27

danas sam se bavio još malo prednjim čeljustima, u načelu zadovoljan sam,... morao sam glave šrafova diska spustiti za još 1mm

evo pločica
Posted Image


disk mi se sada troši ovako, nadam se da će površina i sa pednje strane vrlo brzo biti ok

Posted Image Posted Image


dalje rešio sam da kalibrišem ovaj obrtomer, problem je kao što sam i predpostavio, nemam akumulatore i punjenje i obrtomer na najmanjem otklonu trimer potenciometra još uvek laže za 1000+, ... dakle u pitanju je prost Volt metar

problem je rešiv na dva načina.. ili da se na liniju paralelno ubaci keramički otpornik koji će simulirati neko opterećenje i punjenje akumukatora ili da se trimer zameni za veći.. ovde je 2K2 odnosno produži za 1K sa otpornikom kako sam ja uradio

Posted Image Posted Image

evo i delovanja, malo laže oko +200 na obrtajima do 4-5k, preko toga je ok... može biti i da je grafitni sloj na tom trimeru oštećen pa gubi kontakt,



u principu mene interesuje gornji spektar, bude li me nervirao, letiće napolje...

vozio sam se danas, konačno brzo i pouzdano.. auspuh izlazi iz rezonance na 8300-8500... power band je dosta širok ali kao što sam i pisao nema vršnu snagu, sledi podešavanje karb, filtera.. i gimnastika sa auspusima..

Posted Image

#478 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 March 2016 - 21:43

Brutalno izgleda ovaj prednji disk...čini mi se da se pločice lepo troše kao i da ostavljaju lep otisak na disku!! Nije mi jasno, na slici si postavio da pločice izlaz malo van diska pa ne bi trebalo da se troše skroz gore a po slici svuda su nažuljane??

Obrtomer odlično reaguje, uspeo sam da zaustavim kad si opalio gasa na 9000rpm po analognom tada digitalni skače u 8900rpm...znači tu je, u 100rpm

#479 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 March 2016 - 22:02

videcemo za pločice trebalo bi sad malo voziti i kočiti. koliko sam ja uspeo da primetim gornja strana pločice je na oko 1mm od ivice diska višlja...

meni to deluje prihvatljivo

#480 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 March 2016 - 22:14

A bokte, posteno te namucio! Sto kaze Pita, disk cuci svetski. Bice to sasvim ok po pitanju nalegajucih povrsina, mislim da je 1mm sasvim zanemarljivo... bitnije je da sada imas ozbiljnu zaustavnu silu, jer znamo da se ovaj projekat nece svesti na voznjicu od 70 na sat.

Malo me sad zacudilo to da spuh tako rano zavrsi, ok, znamo da je obrtaljka lagala ali i po zvuku sam imao osecaj da ima snage i dosta vislje.
To su sad finese, a siguran sam da sada lakse dises i da ce fino stelovanje biti sa uzivanjem!





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users