![](https://svet-skutera.rs/public/style_images/master/icon_users.png)
![](https://svet-skutera.rs/uploads/profile/photo-thumb-370.jpg)
Tomos electronic 90
#461
Posted 18 March 2016 - 12:02
#462
Posted 18 March 2016 - 12:47
#463
Posted 18 March 2016 - 13:07
goggyso, on 18 March 2016 - 12:02, said:
Eto sad sam video i kako se to radi, bravo Mario!
#464
Posted 18 March 2016 - 19:27
Neverovatno koliko su bili krivi...
#465
Posted 18 March 2016 - 21:27
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-738.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-739.jpg)
i nakon onog ispravljanja na video zapisu gore koji mi je potrajao 3 dana, vile-čizme-klipići-opruge isprane izduvane, novi semerinzi ubačeni, sve sklopljeno i nasuto 15w ulje za vile, to mi je najtvrđe koje imam, 150ml po štapu, u papirima piše SAE 30 videćemo kako će se ovo ponašati
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-740.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-741.jpg)
sutra test kočnice i viljuški
#466
Posted 19 March 2016 - 00:49
#467
Posted 20 March 2016 - 08:47
do tada ne kočim sa prednjom ništa, jer mi je flah samo heftovan, do punog vara ću još malo sačekati...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-756.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-757.jpg)
pošto mi se javilo neko zveckanje u auspuhu, rešio sam da se posvetim malo detaljnije... imam nekih planova kako da bolje fiksiram taj protivkonus u telu auspuha, ali mi je za sada to sve jako komplikovano, ne bih da varim na mestima gde bi trebao eventualno da vadim i menjam, dok sa druge strane nemam u planu da bušim rupe i uvćem šrafove... svima nam je poznato da tu pre ili kasnije krene da curka ulje....
pronašao sam šta je zveckalo, šelnica se popustila na stingeru pre piksne izlazne... dok sa druge strane provkonus imam izrađen od dve polutke i samo je tačkasto zagrejan, čak nema ni materijala ulivenog.. pa je jedna strana popustila...
i navarim se da uradim dupli protivkonus, nalik Yasuni i Technigas projektima... znamo da postoje dve fore za proširenje powerbanda, jedan je taj koji potiče od Yasuni-ja, gde se prvi protivkonus postavlja nešto bliže, gde je on nešto jačeg ugla i na sebi ima nekoliko rupica 4-6mm.... dok je drugi koji koristi LeoVince , gde je još jedan protivkonus od perforiranog lima na 3-5mm od ovog što vidimo spolja i između staklena vuna...
uspeo sam samo jednu sliku da pronađem od originala, u pitanju je next-r za vertikalni mina blok..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-742a.jpg)
uradio sam plašt od 1mm lima i izbušio sam 5mm burgijom u 4 reda po 4 rupe... sad vidim i ja da sam trebao malo više rupa uraditi... one praktično dovode spregu prvog i drugog protivkonusa, koja utiče na učinak kao i naravno rastojanje, ugao i otvor na sredini provog protivkonusa..
dosta fiskulture je bilo sa 1mm limom, moram priznati... ja nemam kod kuće nakovanj sa onim šiljkom pa mi je oblikovanje bilo baš problem... povario sam tačkasto električnim sa najtanjom elektrodom i slabom strujom
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-742.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-743.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-744.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-745.jpg)
ovako bi trebalo da stoji, mada se već bojim da će mi se centralni - ravni deo skroz pogubiti....
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-746.jpg)
uspeo sam da pobrusim i poravnam da mi šira suknjica konusa ulazi u telo, 67mm je u pitanju, uradio sam i na pra mesta brusilicom šlicevei doveo do stadijuma da tesno ulazi u telo auspuha... preostaje da se odluči kako pričvrstiti dva protivkonusa jedan za drugi....
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-747.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-748.jpg)
imao sam raznih ideja, tipa da pobrusim neke šrafove M6 ili da uradim od 4mm lima neke stubove ali je to sve palo u vodu... na kraju je ipak strug odradio svoje,.,.. od nekog starog holendera za vodu sam uradio prsten koji je konusno postrugan i spolja i iznutra i rešio da njega iskoristim kao odstojnik
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-752.jpg)
i uz malo gimnastike dovedem da potivkonusi budu na međusobnom rastojanju od oko 15-20mm... prsten sam pričvrstio tako što sam kroz sekundarni protivkonus probušio dve rupe i samo tačkasto povario
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-753.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-754.jpg)
i uspeo sam sve da spakujem, naredni dan sledi test...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-755.jpg)
#468
Posted 20 March 2016 - 09:06
Koji je sada ovo auspuh, pogubio sam se po hronoligiji? Pitam jer me interesuje da li je to onaj koji si vec probao, bez drugog protiv konusa, pa da sada mozes da uporedis, ili je ovo kompletno nova postavka?
#469
Posted 20 March 2016 - 10:16
evo upravo sam se vratio iz prvog testa, motor je širi u powerbandu, kreće nešto ranije i završava se kasnije ali je rezonanca slabija... nema onaj pravi udarac...
tako da ide razmišljanje još malo... kočnice i prednji štapovi su ok, mada mi je stari disk dosta izrisovan pa ne naležu pločice još celom površinom.. i tu još imam nakih planova...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-756.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-757.jpg)
#470
Posted 20 March 2016 - 10:47
#471
Posted 20 March 2016 - 20:34
#472
Posted 21 March 2016 - 11:13
#473
Posted 22 March 2016 - 17:38
#474
Posted 24 March 2016 - 09:37
veliki je problem jer unutrašnju meru od 82mm retko koji motor nosi, a da pri tome ima i 5 rupa... prekopao sam dosta site-ova što se tiče Kawe AR, konkretno na site-ovima proizvođača disk-ova se ovaj model ni ne pojavljuje, dakle ovo je prošlost... negde sam uspeo da nakopam kao originalni rezerveni deo, kod distributera kawasaki-ja po ceni od 280-320 USD-a, ali ga nemaju na stanju... inače je to propala misija, po toj ceni mislim da ni restauratori ne kupuju diskove...
na moju sreću model koji meni odgovara je, španski proizvođač NG je u pitanju, cena je oko 50e
NG1179 brake disc NG for MBK Flame, Yamaha Cygnus 125 XC -2007
i tu imam 220 i 245mm, uzeo sam veći jer su cene iste..... međutim rupe su 8,5mm umesto 10,5mm kako meni treba, ali eto nisam pisao ništa samo sam se pomolio da bude mogućnost za proširivanje jednostavna
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-758.jpg)
kod mene su M8 šrafovi, međutim prošireni su u delu doseda diska na 10mm, isto tako čašice u felnama su otvorene na 10mm, pošto je veoma malo materijala na disku oko rupa, rešio sam da pređem ipak na čist 8mm presek, a da rupe proširujem biax-om i 6mm frezom..
ovde vidimo da imam taj ekscentar rupe, prostim bušenjem bih moža morao doći do 12mm burgije i to mi jedluje veoma rizično... dakle manuelni rad, disk je dosta tvrd.. itd...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-759.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-760.jpg)
5x meri , 5x malo po malo napadam svaku rupu, dobio sam da mogu da ga pritegnem sa svih 5 šrafova, mada moram kupiti neke koji imaju dosed bez navoja odgovarajuće tvrdoće i visine.. pa do tada ide pauza
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-761.jpg)
dalje ovoliko dolaze pločice ukoliko se klešta skroz do kraja navuku na disk.. meni treba za neku nijansu višlje, i to moram naravno proveriti koliko će pločica gaziti gore... sledi izrada novog prohrom flaha 40x270mm, prerada bolcne donjeg nosača sa 50 na 45mm jer mi tako odgovara da sa 100mm Imbusom imam adekvatno pritezanje dole.. i tačkasto varenje na licu mesta
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-762.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-763.jpg)
ovako stoji sada, deluje sve ok, mada nisam baš ekstra zadovoljan visinom, podigao sam za 1,5mm mogao sam i manje... sve jedno
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-764.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-765.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-766.jpg)
#475
Posted 24 March 2016 - 09:56
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-767.jpg)
i usledilo je ludilo jer mi je majstor povario sve sastave sa prohrom-om u puno, i naravno 2-3mm pomerio celu konstrukciju prema gore... brutalno je tvrd ovaj nosač, veoma sam se pomučio da dobijem ponovo mogućnost montaže ...
ovako stoje pločice sada
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-769.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-770.jpg)
ovde vidimo da mi jedna strana guli donju polovinu, dok druga gornju...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-771.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-772.jpg)
mada meni sa slika klešta deluju paralelno sa diskom, probaću danas da zamenim mesta pločicama i još malo podesim, nosač je nemoguće zaokrenuti, jedino ako mislim da brusim dosed same čeljusti...
evo pogledajte i vi, gornja strana levo i desno
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-773.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-774.jpg)
i dodnja strana levo i desno
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-775.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-776.jpg)
nadam se da će kroz vožnju i kočenje biti sve ok... i da nisam bacio pare, mogao bih kočiti i sa starim diskom ali nadam se da sam uradio nešto kvalitetnije i bolje...
#476
Posted 24 March 2016 - 12:19
E sad registracijaaaa....... i samo po gasu, da vidimo snimak, dronom bi bilo najbolje, hehe
#477
Posted 24 March 2016 - 20:27
evo pločica
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-777.jpg)
disk mi se sada troši ovako, nadam se da će površina i sa pednje strane vrlo brzo biti ok
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-778.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-779.jpg)
dalje rešio sam da kalibrišem ovaj obrtomer, problem je kao što sam i predpostavio, nemam akumulatore i punjenje i obrtomer na najmanjem otklonu trimer potenciometra još uvek laže za 1000+, ... dakle u pitanju je prost Volt metar
problem je rešiv na dva načina.. ili da se na liniju paralelno ubaci keramički otpornik koji će simulirati neko opterećenje i punjenje akumukatora ili da se trimer zameni za veći.. ovde je 2K2 odnosno produži za 1K sa otpornikom kako sam ja uradio
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-780.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-781.jpg)
evo i delovanja, malo laže oko +200 na obrtajima do 4-5k, preko toga je ok... može biti i da je grafitni sloj na tom trimeru oštećen pa gubi kontakt,
u principu mene interesuje gornji spektar, bude li me nervirao, letiće napolje...
vozio sam se danas, konačno brzo i pouzdano.. auspuh izlazi iz rezonance na 8300-8500... power band je dosta širok ali kao što sam i pisao nema vršnu snagu, sledi podešavanje karb, filtera.. i gimnastika sa auspusima..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-782.jpg)
#478
Posted 24 March 2016 - 21:43
Obrtomer odlično reaguje, uspeo sam da zaustavim kad si opalio gasa na 9000rpm po analognom tada digitalni skače u 8900rpm...znači tu je, u 100rpm
#479
Posted 24 March 2016 - 22:02
meni to deluje prihvatljivo
#480
Posted 24 March 2016 - 22:14
Malo me sad zacudilo to da spuh tako rano zavrsi, ok, znamo da je obrtaljka lagala ali i po zvuku sam imao osecaj da ima snage i dosta vislje.
To su sad finese, a siguran sam da sada lakse dises i da ce fino stelovanje biti sa uzivanjem!
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users