

#201
Posted 22 November 2020 - 23:40
Da, premerio sam sve komponente više iz razloga da budem siguran da nešto u medjuvremenu nisu promenili a da mi to ne znamo.
Klip, glava, kanali, dihtung, C parametar, sve je isto kao što i imamo već izmereno u temi cilindri/Malossi sport 70 s'tim sto u manualu koji je došao uz ovaj kit (ako me sećanje sluzi m381926) stoji da je K:stepen 12.3:1 ali isto tako pise i da se koriste iridium iw24 za sportsku vožnju ili iw27 za takmičnja. Uglavnom dobro je uvek proveriti s čim se barata a ne suvo pratiti sta je napisano na papiru.
Nisam slikao tu završnu stranu manuala, to može Branko kasnije dodati.
#202
Posted 23 November 2020 - 08:59
Cekam dalje slike radova.. 💪🍻🍻
Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
#203
Posted 23 November 2020 - 15:24
Razredni, on 22 November 2020 - 23:40, said:


#204
Posted 23 November 2020 - 16:39
#205
Posted 23 November 2020 - 21:12
Shomy90kg hvala na lepim rečima, upućeni smo svi kako se kod tebe stvari odvijaju, verujem da cela forum zajednica prati. Video sam da brat i ti imate ozbiljnu radionicu i dobre uslove. Moj savet je, a pogotovu što imas 2 skuta, obavezno nabaviti set dizni od istog proizvođača onako od 60 pa do 100 i to služi samo za setovanje, ne rasparuje se i nikome se ne daje na pozajmicu.
Taj # može da ti služi kao neki reper ali moraš svaku mašinu naštelovati, sve se razlikuju, po airboxu, surlicama, stanju i xy faktora. U svakom slučaju vazdušno hlađeni sport se nađu tu negde od #64 do 70 sa stok postavkom karba i boxa, ali zavisi od tipa airboxa i karba. Ovaj RD baš ima tu nezgodnu notu u smislu da je mršav, konkretno ova sad Brankova Aprilia je prebogata na punom gasu ali i u iso vreme na ivici ka siromašnom na malim otklonima, ono klasično zadržavanje visokog lera posle duže turaže. Ako bi se menjao box u smilsu dodavanja još malo vazduha mora se menjati i pilotka i ili atomizer i igla. Ovde je igla A7, tako je i vožen na stok cilindru sa diznom 60, isto je bio nijansu bogatiji, ali svakako je imala minimalnu potrošnju. Neki drugi modeli skutera (vazdušno hlađeni) a sa drugim tipom airboxa imaju još veće nesuglasice oko štelovanja kada se prelazi na 70ccm.
Mislim da ti je Rade dao odličan komentar po pitanju stele karba i airboxa, iz njegovog bogatog iskustva, ja potpuno podržavam tu tvrdnju jer iskreno najmanja potrošnja uz minimalno manje performanse su na stok promerima lulica i airboxa. Zato nismo ništa dirali airbox i verujem da će se ovaj skut kasnije pronaći na #66 ili 64 uz promenu pilotke 2 broja na veću ili igranjem sa atomizerom i iglom. Da smo širili box i menjali prečnike, lako bi došli do #80 i potrošnja ode i litru gore a iskreno performanse nisu toliko impresivne. Pratiću tvoju temu pa ako zapneš svi smo tu.
U svakom slučaju samo strpljivo i mehaničarski, ako ne ide, uzmi veći čekić.

Depe hvala na pohvalama, nije baš apoteka ali trudićemo se i težimo da jednog dana bude kao zubarska ordinacija

Danas uđoh na forum preko kompjutera posle ne-znam ni sam koliko dugo...
Vidim ovu našu naslovnu sliku.
Lepa.
I pravo da vam kažem jedva čekam neko bolje vreme da se svi ponovo okupimo i da zamenimo naslovnicu.
Red je.

#207
Posted 23 November 2020 - 21:38
Razredni, on 23 November 2020 - 21:12, said:
Shomy90kg hvala na lepim rečima, upućeni smo svi kako se kod tebe stvari odvijaju, verujem da cela forum zajednica prati. Video sam da brat i ti imate ozbiljnu radionicu i dobre uslove. Moj savet je, a pogotovu što imas 2 skuta, obavezno nabaviti set dizni od istog proizvođača onako od 60 pa do 100 i to služi samo za setovanje, ne rasparuje se i nikome se ne daje na pozajmicu.
Taj # može da ti služi kao neki reper ali moraš svaku mašinu naštelovati, sve se razlikuju, po airboxu, surlicama, stanju i xy faktora. U svakom slučaju vazdušno hlađeni sport se nađu tu negde od #64 do 70 sa stok postavkom karba i boxa, ali zavisi od tipa airboxa i karba. Ovaj RD baš ima tu nezgodnu notu u smislu da je mršav, konkretno ova sad Brankova Aprilia je prebogata na punom gasu ali i u iso vreme na ivici ka siromašnom na malim otklonima, ono klasično zadržavanje visokog lera posle duže turaže. Ako bi se menjao box u smilsu dodavanja još malo vazduha mora se menjati i pilotka i ili atomizer i igla. Ovde je igla A7, tako je i vožen na stok cilindru sa diznom 60, isto je bio nijansu bogatiji, ali svakako je imala minimalnu potrošnju. Neki drugi modeli skutera (vazdušno hlađeni) a sa drugim tipom airboxa imaju još veće nesuglasice oko štelovanja kada se prelazi na 70ccm.
Mislim da ti je Rade dao odličan komentar po pitanju stele karba i airboxa, iz njegovog bogatog iskustva, ja potpuno podržavam tu tvrdnju jer iskreno najmanja potrošnja uz minimalno manje performanse su na stok promerima lulica i airboxa. Zato nismo ništa dirali airbox i verujem da će se ovaj skut kasnije pronaći na #66 ili 64 uz promenu pilotke 2 broja na veću ili igranjem sa atomizerom i iglom. Da smo širili box i menjali prečnike, lako bi došli do #80 i potrošnja ode i litru gore a iskreno performanse nisu toliko impresivne. Pratiću tvoju temu pa ako zapneš svi smo tu.
U svakom slučaju samo strpljivo i mehaničarski, ako ne ide, uzmi veći čekić.

Depe hvala na pohvalama, nije baš apoteka ali trudićemo se i težimo da jednog dana bude kao zubarska ordinacija

Danas uđoh na forum preko kompjutera posle ne-znam ni sam koliko dugo...
Vidim ovu našu naslovnu sliku.
Lepa.
I pravo da vam kažem jedva čekam neko bolje vreme da se svi ponovo okupimo i da zamenimo naslovnicu.
Red je.

Dizne Sam nabavio od naseg clana Pekise od 60-96 polini proizvodjaca, uz to mi je prodao I set od 10 igala fale mi samo pilot dizne par broja vece I spreman Sam da ustelujem to kako treba. Na mom je trokut filter, a na burazerovom je mali box, poslusacu Radetov savet pa javljam rezultate. Danas Sam pricao sa Pekisom i malo me je bacio u bedak, dve fabricke radilice Sam poslao u MRG Kulu da mi nabace Jasil ojacane klipnjace, da li Sam pogresio ili ne?
Oprao sam danas blokove brake clinerom kao novi su ispali, hvala na savetu jos jednom.
Ako bude bilo skupa burazer I ja dolazimo sigurno.. 🍻🍻
Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
#208
Posted 23 November 2020 - 22:04
Nakon postavljanja semeringa i provere komponenti termogrupe idemo u lagano sklapanje. Dihtung pod cilindrom nepromenjen 0,5, ja volim da ga propustim kroz prste sa tovantom mašću, na taj način i kada se skida psle 20k km odvoji se lepo i nikada se ne pocepa.

Što se tiče postavljanja klipa i cilindra verujem da svi to znaju i nema neke velike mudrosti, ja bih samo napomenuo da je pre bilo kakvog rada potrebno temeljno prebrisati sve kompnente, recimo naprskati malo brekcleanera na krpicu i obrisati. Fabrika prilikom pakovanja i slanja naulji i klip i cilindar a vremenom se prašina i prljavština zalepe za taj tanak sloj zaštitnog ulja, znači temeljno čišćenje je obavezno.

Bolcna takođe, i ako je u ulju i vakuumskom pakovanju kada se izvadi iz kesice ima taj osćeaj lepljenja na dodir prstima, poliranje obavezno pre ugradnje.
Dalje što bih savetovao je količina ulja prilikom sklapanja. Svi mi grešimo kada nalivamo ulje kao za salatu, to kasnije dimi pola dana dok ne izbaci sve iz sistema. U principu svo to ulje sagoreva i neće štetiti motoru direktno ali indirektno se garež zadrži iza karika i klipnom kanalu pa se karike posle i brže potroše, naprave se veće naslage u auspuhu što je pogotovo problem za starije auspuhe, i naravno sloj čađi u kompresionom prostoru na glavi cilindra drastično može povećati stepen kompresije, a ako se baš pretera može se desiti i da svećka navlaži.
evo u par slika komponenti koliko je ulja zaista potrebno prilikom skalpanja, ne zaboravimo da nakon kuvanja ležajeva ima ulja i u stazama istih, a kasnije na snimku rada u mestu, onih prvih 15minuta može se videti koliko ulja kroz dim napušta spuh.
dosedi bolcne u klipu

mala pesnica klipnjače

igličasti ležaj

i sam cilindar

Znači bukvalno po kap i razmazati.
#209
Posted 23 November 2020 - 22:24
Branko, on 23 November 2020 - 21:30, said:

Ja sam bogotac sa ovim mojim tatinim naočarima

Hvala Bane

shomy90kg, on 23 November 2020 - 21:38, said:
Dizne Sam nabavio od naseg clana Pekise od 60-96 polini proizvodjaca, uz to mi je prodao I set od 10 igala fale mi samo pilot dizne par broja vece I spreman Sam da ustelujem to kako treba. Na mom je trokut filter, a na burazerovom je mali box, poslusacu Radetov savet pa javljam rezultate. Danas Sam pricao sa Pekisom i malo me je bacio u bedak, dve fabricke radilice Sam poslao u MRG Kulu da mi nabace Jasil ojacane klipnjace, da li Sam pogresio ili ne?
Oprao sam danas blokove brake clinerom kao novi su ispali, hvala na savetu jos jednom.
Ako bude bilo skupa burazer I ja dolazimo sigurno.. ������������
Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
Odlično što se tiče dizni i igala, pilotke ima na komad na racingplanetu ili lovljenjem nekih starih polovnih karbova, minarelli dell 12 i 14 imaju 35-36-40 pilotke.
MRG su profesionalci a i trkači, znaju posao, a ako si mislio na stok radilicu ona izdržava te base setupe. Jasil je korektna marka, klipnjače a pogotovu igličasti ležajevi su kvalitetni.
#210
Posted 23 November 2020 - 23:24


"Malossi, taj mi dodje kao brat od stirca, toliko ga volim" što bi rekao pokojni bata Cvele.

Dalje idemo sa postavljanjem glave cilindra, stezanje moment ključem 14nm kao i stezanje svećice 12nm. Sve što je pritegnuto moment ključem markirano je bojom, videće se kasnije na slikama a naknadno ću u jendom postu napisati sve pritezne momente ako nekome trebaju.

nakon toga, mašina ide na bok pa redom, a sa strane poređani svi šrafovi i delovi. Ko radi prvi put može ovako kao ja zaboravan da sortira u plastične kesice i obeleži, a dobar savet je i prvo slikati kako je šta sklopljeno pre rasklapanja.

prvo da se ne zaboravi kajlica na radilicu, ako se postavi ovako malo pod uglom, magnet izuzetno lako nađe svoje mesto

nakon toga tri šrafa anker ploče ili namotaja, ukoliko se nema kvalitetnog šrafcigera može se kanuti kap nekog locktajta na šrafiće i stegnuti iz ruke.

klasika, magnet postavljamo na svoje mesto i ostaje nam još pickup. Magnet se steže na 45nm a što se tiče pickupa, manual kaže da ga treba postaviti na 0,2mm udaljenosti od trake magneta. Špijun listiće u ruke, i stegnuti dva šrafića na nosaču pickupa.

sto se tiče bojenja šrafova, to se može uraditi markerom ili nekom bojom, četkicom, poenta je da imamo vizuelni signal da li se nešto otpustilo prilikom provere.

dalje idemo tri šrafa ventilatora, bito je napomenuti da su srafčici extremno kratki i da se ne smeju pomešati sa nekim druge dužine jer je zagarantovano da će zakačiti po namotajima prilikom okretanja magneta. takođe, ljudi obično zaborave, šrafčići imaju male antivibracione podloške iliti šajbne, obavezne su da se montiraju.

dok smo još na istoj strani montiramo poklopac hlađenja. Ovaj agregat je novije generacije sa kutijom eko norme koja u ovom slučaju nema funkciju ali se tako lepo uklapa u dizjan da nismo želeli da je odstranimo sa poklopca hlađenja


za večeras toliko, novo druženje zakazujem za sutra uveče


#211
Posted 24 November 2020 - 09:33
Sto se poslova tiče, cenim tvoju predanost detaljisanju, a pogotovo u opisu, sto bi rekli daaj sta ovaj piskara, medjutim edukacija kroz svaku temu je neophodna, a tek ilustracija za mlade tunere..
Pratim, vidim da te je Lauda uputio za upload slika, tako to fercera vec jedno vreme ..
#212
Posted 25 November 2020 - 21:24
Krenuo sam u opis teme pa nešto razmišljam, biće suvoparno ako nabacamo samo slike... a volim i da dodajem malo

Lenj sam po pitanju kompjutera, naviako na mobilni telefon i tapatok, a oni smekeri uveli to pravilo sa limitom slika za upload.
A u pravu ste potpuno, ovako slike ostaju nama na forumu, sutra ako se desi potom i nema tapatoka odoše sve slike koje smo stavljali preko njih

#213
Posted 25 November 2020 - 22:03
Dakle karb je rasturen, ultrazvučno opran i pregledan. Po nekom sećanju tu smo negde sa glavnom oko #64-66 ajd za prvo deljenje karti ušrafimo 68, iglu na sredinu, srafić na 1,5krugova pa ćemo videti..

Za to vreme u pripremi svih stavki, Yooaca kaže vidi LeoVince još izgleda kao nov posle toliko godina, jedino je grana malo dobila rdje, bukvalno površinski..

Naravno, skočbrajt i par minuta, skinula se rđica ali vidi se da fabrički grunt neće još dugo na tom mestu, valjalo bi ipak to osvežiti.

posle par premaza termobojom grana u punom sjaju spremna za ugradnju i da se lagano zapeče

Usis. Uz kit naravno dolaze karbonitne (ne karbonske) lamelice koje inače svi kude, znamo za te slučajeve da se iskrzaju, čak i ispucaju pa prave probleme. Ja iskreno nisam imao loših iskustava ali nisam ni sa fabričkim limenim, a u razgovoru sa Brankom još pre ugradnje on se odlučio da zadrži te fabričke koje su i do sada savršeno radile na fabričkom cilindru. Medjutim, nismo znali da su ovde već menjane lamelice, ja pretpostavljam da je to delo Blacky-a kada je na skut postavljen LV touring i setovan karb. Uglavnom, piramida u savršenom stanju, lamelice takođe, ne zevaju ni malo, niti iskrzane. Oke, radile su perfektno, radiće i dalje nema razloga da ih menjamo.

i na svetlu

ok, mašina uspravno, dihtung pod piramidu klingeritni pod mast kroz prste, piramidica seda na svoje mesto

prirubnica ona origigi fabrička sa alu odlivkom i gumenim delom kroz sredinu, sa usnom za dihtovanje odozdo. Ja lično nisam nikada video da ova prirubnica ispuca, propadne, dok one koje su iz jednog dela gumene su katastrofa, te možemo menjati jednom mesečno..

zamenli smo i originalne torx srafove na slici su kesici za klasične imbus m6x25mm iz razloga što za ove šrafčiće je potrebno imati specijalni torx alat koji Branko naravno nema, moguće ih je i odpustiti sa onim priručnim torx alatićima kao imbusi u ćirilično G ( Г ) gde ta savijena krača strana ima u sebi rupicu da bi mogo torx da sedne u sraf a ona duža strana nažalost nema taj upust ili rupicu.
Ako malo pažljivije pogledate sliku, videćete položaj imbus kljča u šrafu da bi shvatili o čemu govorim, međutim to je lako uraditi kada je mašina na stolu, kada se desi kvar na putu i treba recimo zameniti napuklu lamelicu tim torx alatom se ne može prići kroz kadicu sedišta. Zato ih zamenismo za klasične imbus jer je imbus moguće postaviti i uspravno na dužu stranu ili koristiti imbus naglavke na nekoj maloj krckalici a gde će prisutup biti mnogo lakši. M6 šrafovi u aluminijum se stežu 7nm.
ovo je otprilike sva neophodna masa koja se montira na blok dok je spolja, sve ostalo je pristupačno postaviti i kada se blok prikopča tako da smo krenuli u spajanje.
Šraf centralnog nosača motora i blokova ide 55nm, sraf amortizera i uške bloka 36nm (matica na m8 šrafu)

edit: zaboravio sam da napišem ono što je očigledno na poslednjoj slici, zamenjeno je ulje u reduktoru prenosa. Ovde je bitno reći, za ovaj najduži blok (aprilia sport city- piaggio fly, liberty - gilera dna) od 50ccm2t koji imaju deklu reduktora sa spoljne strane do točka, količina ulja koja se sipa je 100ml za razliku od klasičnih Hi-per 2 agregata sa deklom reduktora sa unutrašne strane (vespa-zip-nrg-runner-sr) u koje ide 80ml ulja.
#214
Posted 25 November 2020 - 22:33
Čišćenje je obavezno i na desnoj stopci koja je direktni minus jednosmerne sturje ili masa skutera ka bloku motora, samim tim i namotajima.


Kratki šrafovi alansera takođe 7nm ali je dosta nepristupačno, svakako može i na osećaj iz ruke nekim malim ključem 8 ili gedoricom 1/4.
Nakon toga sa desne strane spaja se džek struje i zajedno sa kablovima alansera vezicom pričvrste da ne smetaju postavljanju centralnih nogara a opet da budu dovoljno daleko od vrele grane auspuha.
Centralne nogare idu na tri šrafa m8 sa metalnom maticom, može i iz ruke velikom krcalicom, po manualu 36nm. Sa prednje strane ne treba zaboraviti kapu svećice i prelazimo ponovo na levu stranu.

Odozdo sajla zadnje kočnice, nosač je kratki m6 za ključ 8, ide 7nm pa prelazimo na montiranje pumpe ulja.

Stezanje krstatih philips šrafova ide iz ruke, manual verovali ili ne kaže 3nm ili ti 300grama po metričkom sistemu

Bitno je da se napomene da kaiš uljne pumpe ili mikro remen u originalu košta nešto preko 10e i manual kaže da se menja na 18.000km. Ovi zamenski za 3e traju otprililke 5-6k km, vodite računa o vremenskom intervalu.
Zupčanici zajedno sa remenom se montiraju iz jedna, remen nije rastegljiv. Nakon skalpanja treba sprovesti napojna creva i obezbediti im da ne budu uklještena kako bi imali siguran protok ulja.

Dalje sa prednje strane povezujemo sajlu uljne pumpe, ja obično pomaknem pumpu za 1mm, to se vidi razlika u crticama na sledećoj slici.

Sto se tiče prenosa, u multivaru su bile 7.2gr mallosi rolne i Bane je koristio dve tanke šajbnice na bolcni, ukupno 1mm tako da je ovaj novi remen bukavalno sa donjom ivicom poravnat sa bolcnom.

nisam hteo ništa da eksperimentišem sa sajbnicama kroz razradu, spakovane su najteže rolnice to su fabričke bež od 7,5 grama i variomat je očišćen
#215
Posted 25 November 2020 - 23:11
Razredni, on 25 November 2020 - 22:03, said:

#216
Posted 28 November 2020 - 11:09
#217
Posted 28 November 2020 - 12:12

Radna površina variomata je obeležena markerom čisto da se kasnije vidi kako se ponaša remen u odnosu na obrtaje motora, ovde sledi razrada i kasnije fino podešavanje.

Sve postavljeno na svoje mesto, matica korpe kvačila ~40nm matica kraka radilice ~50nm i obeleženo belom bojom.

Sto se tiče dekle prenosa, naravno da je treba uvek počistiti, pogotovu prljavštinu koja se lepi oko opruge kurble, bronzanog umetka za bendix. Proveren mali ležaj u dekli, i blago podmazani sami zupčanici kurble.
Ono što mnogi ne znaju a svima generalno pravi problem posle nekog određenog broja godina u exploataciji je pojava vlage i rđe u sistemu kurble, što od kondeza što od vožnje po kiši ili snegu itd..
Najčešći primer je ne vraćanje kurble kada se na nju nagazi, prosto kada hoćemo da zakurblamo i kurbla ide fino lagano u donji položaj ali tu i ostane. To ovde nije problem ali iskoristiću priliku da objasnim pošto spada u redovan servis. Sve što je potrebno uraditi je odvojiti zičanu oprugu od krunice (malog zupčanika) kurble i dobor očistiti.


nakon čišćenja potrebno je samo podmazati kanal u koji seda žičana opruga i kurbla će raditi kao sat. Inače Piaggio preporučuje čišćenje svih ovih komponenti prenosa kada se menja remen a to je na 10.000km.
Nakon toga postavlja se dekla (neki majstori obavezno zaborave da pre toga vrate bendix na svoje mesto) a srafovi dekle M6 x 35mm za ključ 8 se pritežu 7~9nm.
Prelazimo na desnu stranu i montiramo točak, za one koji prvi put rade, treba popustiti malo sajlu zadnje kočnice kako bi se paknovi vratili u početni položaj, tada točak glatko seda na svoje mesto. Nutove osovine na koju felna nailazi treba blago namazati sa kap dve motornog ulja ili blago tovanom mašću, to je jedini lek protiv vlage i rđe. Maticu zadnjeg točka stežemo 66~72nm.

Auspuh. Bitno je znati da se ne setže jedna grupacija do kraja pa posle druga, recimo matice na grani pa posle nosači. Idemo po malo jedni pa drugi sve dok se auspuh sa granom ne postavi na svoje mesto bez uvijanja, zači, rukom privlačimo sve matice i šrafove držeči auspuh drugom rukom i svo verme gledajući u flanđu grane da li prirodno sedi na svom mestu do cilindra.
Kada smo sve privukli i auspuh sam sedi na svom mestu bez luftova, stežemo alatom nosače pa naizmenično matice na grani. Matice brezona grane do cilindra pritežemo 10nm, mada to radimo iz ruke na osećaj.
Što se tiče nosača auspuha, raznorazni aftermarket prozvodi su drugačiji (čelik, aluminijum itd) ali se šrafovi koji prolaze kroz nosače i šrafe u matice koje su upresane sa zadnje strane u mali blok pritežu: za čelične nosače ne više od 25nm, za aluminijumske ne više od 20nm.

Obavezno obeležavanje bojom svih šrafova i matica i obavezan pregled i moguće dotezanje posle prvog ciklusa grejanja-hladjenja.
Za to vreme sa druge strane montiramo karburator i airbox

a i znad auspuha proveravamo stanje vakuum slavine i creva vakuuma i goriva povezujemo sa karbouratorom

dok sa gorje strane kroz kadicu imamo pristup montaži sajle gasa i pritezanju šelni prirubnice i crevu airboxa.

I nakon ponovne provere svih komponenti spremni smo za prvo paljenje..
#218
Posted 28 November 2020 - 13:08
Nakon rada hladjenje i pregled svih obeleženih srafova, pogotovu auspuh, nosači, grana...
nakon finog doštelavanja ler gasa, smeše srafićem radi uglađenijeg rada idemo u 2 x 45 miuta sa hladjenjem od 30 minuta. Na snimku se vidi i čuje dodavanje gasa radi osećaja pogođenosti dizne igle.. i na hladnom paljenju može se i uvideti potreba za sauhom ili ne itd...
Na snimku zvoni metalna dizalica ali se može uvideti da srećno prima 1/4 do 2/3 zavrtanja.
Dan kasnije, pošto je vreme bilo baš nezgodno za vožnju i testiranja pala je i prva vožnja. U principu tada je bilo oko 5-8°C spoljne temperature i tražio je uptrebu sauha na prvom paljenju i to traje 3 sekunde i krepa. Odmah nakon isključivanja manuelnog sauha upali i radi, treba mu 20ak sekundi da radi da se zagreje kako bi primio gas na zavrtanje, znači tu smo negde.
Radi okruglog rada na ler gasu šrafić smeše sam podesio na krug i 45min (1,3/4).
U vožnji ide linearno, uz priručni obrtomer konstatovano je da vrti međuubrzanje oko 7500rpm.
Snage ne fali ali u malo dužoj vožnji i zavrtanjem punog gasa konstujem da poslednjih par milimetara ručice gasa nema promene, dakle glavna dizna #68 je bogata i/ili igla A7 koja je na sredini može ići zub dole (seger na iglici stepenik gore).
Međutim nakon normalne gradske vožnje od nekih 4-5 kilometara i izduvavanja nakupljenog ulja, goriva u sistemu skut prilikom kočenja i dolaska na semafor zadržava visoki ler par sekundi.
Vraćam srafić smeše na 1,5 krugova i nastavljam vožnju, na par pravaca na punom gasu obrtaji kroz ubrzanje 7650 ai i dalje nemam poslednjih par milimetara gasa. Iz mesta kreće lenearno kao praćka, vožnja na 2/3 gasa pri 50km/h kao i na pola gasa pri 70km/h zvuči dobro, nema osećaja tromosti na dodavanje. Pri kočenju na semaforu obrtaji stabilno, bez zadrške opadaju na 1600 obrtaja ler gasa sa uključenim farovima. Nakon sledećih 10ak kilometara vidim da je medjuubrzanje palo na 7300obrtaja. Posle vožnje vraćam utiske i konstatujem da se vozi linearno i odlučujem da ne menjam ni komponente karba niti prenosa, neka ide ovako nijansu bogatiji u tu razradu od 500-600 kilometara do prvog pregleda i zamene svećice.. Ostavljam fotku kilometraže kao validan dnevnik o ugradnji kita i setovanju karba i prenosa.

Verujem da će biti odličan sa diznom #66 i sa eventualno spuštenom iglom za jedan zub kao i sa rolnicama od 7gr uz istu debljinu šajbnica ili sa istim ovim rolnicama od 7,5gr ali bez jedne šajbnice od 0,5mm, ali o tome kada prođe razrada, kada napolju bude bar 20°C, kada ubacimo odgovarajuću svećku toplotne vrednosti 9 po ngk i vidimo koliko se pojeo remen do tada..
Branko je preuzeo skuter, ima već koja nedelja, obrizom da je sada vreme dosta hladno i klizavo, ne znam koliko ga vozi.
Jedino što mogu da kažem da je pri odlasku iz garaže ka kući bio dogovor da normalno vozi i da se javi za nekih pola sata koliko mu treba normalnom vožnjom da prevali tih 20ak kilometara do kuće.
Javio se posle 12 minuta

Prvo sam pomislio da nešto nije u redu, međutim izgleda da nije bilo toliko gužve u saobraćaju ili je bilo toliko hladno da je Branko malo požurio, a kada se žuri sa Malossijem, vreme brzo proleti

Izvinjavam se svima koji prate temu zbog nedostatka slika i snimaka iz tih kratkih vožnji i testiranja verujte toliko mi je bilo hladno da sam se oblačio kao medved, nije bilo sile da se baškarim držeći telefon ili kamericu u testiranju.
Obećavam da ćemo snimiti vožnju kada dodje do finog setovanja karba i prenosa.

#219
Posted 28 November 2020 - 13:36
Prilikom preuzimanja skutera, vreme je bilo hladno za voznju (za moje pojmove), ali da ga nisam tada preuzeo, ostao bi kod njih do proleca. Obukao sam sve sto sam imao na sebe i krenuo do radionice. Cekao me je skuter cist i uredan kao kada sam ga doterao.
Nakon dogovora oko razrade, ubrzo sam otisao kuci i u prvu voznju sa novim kitom. Lepo je Razredni pomenuo, krece kao iz pracke.

S tim da sam lagano dodavao gas, u odnosu na staru postavku, razlika je ogromna. Taman dovoljno snage za odlican start i preticanja. Sto se tice brzine, nisam prelazio 60-70 km/h.
Dok sam stigao kuci smrzao sam se kao pi..., ali sa ogromnim osmehom na licu zbog novih preformansi skutera.
Ostaje da se jos jednom zahvalim Razrednom i Aleksandru na radovima i da cekam neko lepse vreme kada cu moci da zavrsim proces razrade i finalno stelovanje masine.
#220
Posted 30 November 2020 - 01:00
Branko koliko si presao od ugradnje novog cilindra? Kako ide razrada, da li su ispunjena tvoja ocekivanja. Jedni ga kude drugi hvale milisava kad budes imao vremena napisi koju rec. 🙂🙂
Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users