#1
Posted 06 October 2011 - 08:59
Kod 2-t motora klip ima trostruku ulogu...1. ulogu KOMPRESORA, da sabija smesu u kompresioni prostor( i tu mu se zavrsava svaka slisnost sa 4-T klipom), 2. ulogu PUMPE kad pokupljenu smesu potiskuje i prepumpava kroz potklipni prostor (katrer) kroz prelivne kanale (tu se zavrsava i svaka slicnost potklipnog prostora kod 2-T i 4-T motora - kod ovih prvih mora biti zaptiven , dok kod ovih drugih ima vezu sa atmosferom ...)3.ulogu RAZVODNIKA, kad svojim hodom (pravolinijskim oscilatornim kretanjem ) u odredjenim trenucima otvara i zatvara kanale na cilindru, to je vidljivo iz dijagrama razvoda svakoga motora ( i tu je svaka slicnost sa 4-t zavrsena, posto je kod njih razvod resen preko ventila u glavi)...
E, sad , zasto prozori - negde da , a negde ne? To zavisi od konstruktora KAKO JE RESIO DA SMESTI USISNI KANAL NA CILINDRU...da ne pratimo ceo ciklus kretanja klipa, sad nas samo interesuje kretanje prema dole...Punjenje karterskog prostora pocinje zatvaranjem usisnog kanala donjom ivicom klipa (suknjicom) , ili ako usisni kanal smestimo vislje u cilindru, kad prozori na klipu zatvore isti...bitno je da se ne moze zameniti ovaj klip za onaj, to je konstrukcijski uslovljeno...
Konstrukcijske razlike izmedju 2-t i 4-t klipova su evidentne , zato sto klip za 4-t motor ima `jednostavniju ` ulogu mora na sebi da obezbe mesto za tri karike, kompresionu , brisucu i mazucu, ali moze biti i kraci, klip za 2-t ima najcesce dve karike ,obe kompresione, koje dobro `drze`do 10 000- 11 000 RPM, vec preko toga moze i jedna karika jer pri tim obrtajima gasovi imaju malo vremena da se provuku do kartera, a preko 14 000-15 000 i vise karike nisu ni potrebne klip drzi samo tanak uljni film u cilindru, a ciklusi su toliko vremenski kratki da gasovi ne mogu da prodju- nemaju kad...no, sve je to skopcano sa vekom trajanja, termicko opterecenje je veliko, habanje jako izrazeno, ali namena je da izdrzi jednu - dve trke i gotovo...
#2
Posted 06 October 2011 - 12:32
kako si to rekao, kada prozori u klipu zatvore usisni kanal, počinje punjenje...??
#3
Posted 06 October 2011 - 17:18
a, za onaj prevod DETONACIJE je u toku, radi se, al` malo vremena, bice kad bude...
#4
Posted 07 October 2011 - 09:28
#5
Posted 18 September 2012 - 21:47
Кад смо већ код протока флуида, а верујем да има неке везе.
#6
Posted 18 September 2012 - 21:59
Boza, on 18 September 2012 - 21:47, said:
Кад смо већ код протока флуида, а верујем да има неке везе.
#7
Posted 19 September 2012 - 00:00
ALIEN SM, on 18 September 2012 - 22:17, said:
A, za , Bozu- neapsolvirana tema pd prosle godine- Mariov dug, zaboravili smo na to...( ima on jos nekog duga , podseticu ga ja , sad nemamo vremena - detonacija) , ali o tom- po tom ...
Ја сам размишљао и ништа нисам смислио. Отвори буст канале док је клип око ГМТ и шта онда???
cvele, on 18 September 2012 - 22:28, said:
Ја сам много научио од вас старе гарде, преко форума..
#8
Posted 19 September 2012 - 01:42
#9
Posted 19 September 2012 - 02:09
Колико сам ја видео, сви буст канали су нижи и виши(дужи, али ниже постављени ) од остали преливних. И кад се клип спусти у ДМТ не отвори их скроз (бар код мене), остане типа 2мм.
То нема везе са прозорима, али ни то ми није јасно..
#10
Posted 19 September 2012 - 11:01
A, ti prozori na klipu? Pa, sta kontrolise gornja ivica klipa? Fazu punjenja , skupljanje smese u potklipni prostor...( uloga klipa kao razvodnika ) ... U silaznoj putanji , klip zatvara usisni kanal, malo kasnije nalete i prozori i pokupe jos smese ...to je nesto kao kad bi na klasicnom klipu skratili suknjicu ( ili pomerili usisni kanal prema dole ) da bi produzili fazu punjenja...ja verujem da se kod cilindara koji rade sa klipom sa prozorima i onih koji rade bez prozora usisni kanal ne nalazi na istom mestu ...to bi trebalo proveriti , sigurno je pomeren...ne bi bilo lose to proveriti i na dijagramu razvoda sta se desava ...ne znam da li sam u pravu sa ovim , ali mislim da sam na dobrom putu...
#11
Posted 19 September 2012 - 17:24
#12
Posted 19 September 2012 - 20:34
Kako ti se pokazao taj tvoj MF ? Jel to onaj sa jednom karikom?
#13
Posted 19 September 2012 - 21:31
prva koja nam je svima jasna je da se ponaša kao dodatni prelivni kanal i time povećava površinu transfera smeše, , area parametar ide u plus...
-- ovde imamo još nekih pojedinosti koje kod starijih cilindara koje poznajemo sa tomos-a nema, a to je usmeravanje uprskavanja smeše, pa je uloga boost kanala od velikog značaja za pozicioniranje fluida, ugao boost-a je u sprezi ugla izduva (2T otvoreni su prelivni i izduvni u jednom trenutku, gasovi napuštaju prostor, a nova smeša popunjava)
druga koja se spominje u literaturama, je uticaj vakuma rezonance auspuha na usis smeše kroz difuzor karburatora, poznato nam je da postoji rezonanca karburatora i da on svojom dužinom kao i dužinom usisnog grla, i zapreminom bloka na određenim obrtajima dolazi u rezonantno stanje, tada se i najviše dere.. e sad rezonantno stanje je kada se poklopi podpritisak u bloku, zapremina bloka, dužina i širina usisnog grla do početka difuzora, i njegova talasna dužina sa podpritiskom (vakumom) u bloku na određenom obrtaju
-- na tu rezonancu utiče rezonanca auspuha tako što će povećati podpritisak u bloku i time u trenutku vakuma doprineti rezonanci usisnog sistema.. time parametar ide u plus
dakle kada je klip u dmt imamo otvoren boost, sa izduvom i vakum za podpritisak je omogućen ne samo kroz prelivne već i kroz boost iz prostora bloka direktno kroz klip, ne samo kroz maleni otvor na sastavu boost kanala i cilindra...
otvaranje usisa ovde nije klipno regulisano, da ne zaboravimo nema nikakve veze sa tomos-ima, usis je regulisan lamelnim ventilima, koji se na većim obrtajima i pritiscima stalno drže u otvorenom stadijumu, ali tada već imamo ceo proces usisa i vakuma u skladu... bitno je da li imamo deblje ili tanje lamelne ventile, ukoliko želimo da utičemo na tačku kada ventili počinju da "lete" sve vreme i da se više ne zatvaraju, pa ćemo za nešto jače setupe staviti deblje lamelice, gde će nam biti potrebno da zatvaraju do nešto višljih obrtaja, frekvencija...
#14
Posted 20 September 2012 - 08:38
ALIEN SM, on 19 September 2012 - 20:34, said:
Kako ti se pokazao taj tvoj MF ? Jel to onaj sa jednom karikom?
#15
Posted 20 September 2012 - 10:13
Malo tesko shvatljiva uloga prozora , vec sam vise puta citao ovo Mariovo i moracu jos, nesto sam shvatio , ali ne bas sve , sazvakacu ja to , samo treba vremena, a kad bude vise vremena potrudicu se da nesto nadjem ...u svakom slucaju , zanimljivo...jasno je da su cilindri konstrukcijski drugaciji...
#16
Posted 20 September 2012 - 10:50
nastavak prema liniji roto diska je ovde 6-ti post
http://forum.pyrothe...uners-handbook/
#17
Posted 21 September 2012 - 18:24
Mislio sam da se upustim u prevod, ali , ipak previse mi je stotinak strana...naporno je to...
#18
Posted 30 October 2014 - 11:58
I dalje mislim da nismo dali pravi odgovor na pitanje za sta sluze prozori na klipu ...Znamo da gornja ivica suknjice klipa kontrolise tajming usisnog kanala , ali na raznim kompletima sve to drugacije izgleda , ali i sve radi ...evo pimera...Automatic na A- 3 na klipu nema prozore kao i svi stariji Tomosi...Automatic na A-5 masini ima primenjen Minarelli sistem -kklip sa prozorima...a, na ovom Airsal kitu koji sam uzeo , isto ima jedan prozor na klipu , ali on nije ni na priblizno istoj visini kao na originalu ? ?? Kad sam uzeo klip od Moto Baneta za popravku ( specijalu ) ovog mog Shenga kad ga je sjebo osigurac , naglasio sam ` za minarelli ` , on mi poslao klip bez prozora , samo sa slicom na donjoj strani , a slic nije ni priblizne visine kap prozor ...Tako je i ovaj cilindar kit koji sam uzeo za Aliena ( za CPI, KIWIJA ) nema prozore , samo slic na donjoj strani usisne strane ...i sve tio isto radi ...Da iskren budem , ja nisam primetio nikakvu razliku kad sam pre imao klip sa prozorima ( original Minarelli ) i ovaj bez prozora na kojem sad vozim ...Jbem li ga ???
Tomos A-5 , kao minarelli...
Iz Airsal kompleta , za Tomosa...nije ni na pribliznoj visini kao na originalu ?
Iz Airsalovog kompleta za Aliena ( CPI, KIWI ) nema prozore , samo slic ...kao kod mene sada na Alienu ...i sve to isto radi ?
#19
Posted 30 October 2014 - 13:14
#20
Posted 30 October 2014 - 18:56
Sent from my HTC One
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users