Jump to content


Prozori na klipu



20 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 06 October 2011 - 08:59

Tamo je pocelo sasvim `bezazlenim `pitanjem za cega sluze prozori i da li se meze zarad perfomansi menjati ovaj umesto onog klipa...da bi se na to odgovorilo moralo se malo objesniti o TROSTRUKOJ ulozi klipa kod 2-T motora, a dotakao sam se i nekih konstruktivnih razlika izmedju 2-T i 4-T koje manje -vise svi znamo...
Kod 2-t motora klip ima trostruku ulogu...1. ulogu KOMPRESORA, da sabija smesu u kompresioni prostor( i tu mu se zavrsava svaka slisnost sa 4-T klipom), 2. ulogu PUMPE kad pokupljenu smesu potiskuje i prepumpava kroz potklipni prostor (katrer) kroz prelivne kanale (tu se zavrsava i svaka slicnost potklipnog prostora kod 2-T i 4-T motora - kod ovih prvih mora biti zaptiven , dok kod ovih drugih ima vezu sa atmosferom ...)3.ulogu RAZVODNIKA, kad svojim hodom (pravolinijskim oscilatornim kretanjem ) u odredjenim trenucima otvara i zatvara kanale na cilindru, to je vidljivo iz dijagrama razvoda svakoga motora ( i tu je svaka slicnost sa 4-t zavrsena, posto je kod njih razvod resen preko ventila u glavi)...


E, sad , zasto prozori - negde da , a negde ne? To zavisi od konstruktora KAKO JE RESIO DA SMESTI USISNI KANAL NA CILINDRU...da ne pratimo ceo ciklus kretanja klipa, sad nas samo interesuje kretanje prema dole...Punjenje karterskog prostora pocinje zatvaranjem usisnog kanala donjom ivicom klipa (suknjicom) , ili ako usisni kanal smestimo vislje u cilindru, kad prozori na klipu zatvore isti...bitno je da se ne moze zameniti ovaj klip za onaj, to je konstrukcijski uslovljeno...


Konstrukcijske razlike izmedju 2-t i 4-t klipova su evidentne , zato sto klip za 4-t motor ima `jednostavniju ` ulogu mora na sebi da obezbe mesto za tri karike, kompresionu , brisucu i mazucu, ali moze biti i kraci, klip za 2-t ima najcesce dve karike ,obe kompresione, koje dobro `drze`do 10 000- 11 000 RPM, vec preko toga moze i jedna karika jer pri tim obrtajima gasovi imaju malo vremena da se provuku do kartera, a preko 14 000-15 000 i vise karike nisu ni potrebne klip drzi samo tanak uljni film u cilindru, a ciklusi su toliko vremenski kratki da gasovi ne mogu da prodju- nemaju kad...no, sve je to skopcano sa vekom trajanja, termicko opterecenje je veliko, habanje jako izrazeno, ali namena je da izdrzi jednu - dve trke i gotovo... Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 06 October 2011 - 12:32

evo ja se potrudio da razumem pa mi ne ide...

kako si to rekao, kada prozori u klipu zatvore usisni kanal, počinje punjenje...??

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 06 October 2011 - 17:18

Pa, dopuni, daj objasnjenje...nisam ja najpametniji...zato smo tu...
a, za onaj prevod DETONACIJE je u toku, radi se, al` malo vremena, bice kad bude...

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 07 October 2011 - 09:28

domaći... aj ok, malo da pocrtam sve pa ćemo zajedno

#5 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 18 September 2012 - 21:47

Ја још увек не разумем за шта они прозори на клипу служе?
Кад смо већ код протока флуида, а верујем да има неке везе.

#6 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 18 September 2012 - 21:59

View PostBoza, on 18 September 2012 - 21:47, said:

Ја још увек не разумем за шта они прозори на клипу служе?
Кад смо већ код протока флуида, а верујем да има неке везе.
Pravo da ti kazem,nisam o tome nesto razmisljao a mora da ima "neke" razlike ...vidim da za Keewe-CPI nude klipove sa i bez prozora...moj s6 sport je sa klipom bez "pendzera" pa ne vidim da nesto gubim na performansama i max. obrtajima...

#7 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 19 September 2012 - 00:00

View PostALIEN SM, on 18 September 2012 - 22:17, said:

Ma , Cvele, nismo mi uopste losi, trudimo se koliko mozemo, ja licno se trudim i da naucim i da predam ono sto znam, naravno o mnogim stvarima se moze i treba polemisati uz argumente , ali strpljenje je majka mudrosti , ne moze sve preko noci da se nauci...ko misli u ovome ostati celoga zivota , mora polako i studiozno, ne izmisljati toplu vodu , stalno citati , ako nesto nije jasno , citaj ponovo , pitaj , i tako u krug ...

A, za , Bozu- neapsolvirana tema pd prosle godine- Mariov dug, zaboravili smo na to...( ima on jos nekog duga , podseticu ga ja , sad nemamo vremena - detonacija) , ali o tom- po tom ...
Сад ћемо да га ухватимо, мора неко појашњење да има..
Ја сам размишљао и ништа нисам смислио. Отвори буст канале док је клип око ГМТ и шта онда???

View Postcvele, on 18 September 2012 - 22:28, said:

Bas tako :welcome1: Kad sam pocinjao da razmisljam o tuningu kineza bilo je toliko nepoznatog da mi u pocetku nista nije bilo jasno...narocito zbog toga sto su PRC skuteri bili totalna nepoznanica u Evropi...bar za tuning...sreca tu su bili braca Poljaci :D
Форуми су чудо, сад је много лакше кад имамо и наше, квалитетне..
Ја сам много научио од вас старе гарде, преко форума..

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 19 September 2012 - 01:42

za prozore nisam ni ja 100% siguran, mogli malo da prostudiramo...

#9 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 19 September 2012 - 02:09

Која је твоја теорија?

Колико сам ја видео, сви буст канали су нижи и виши(дужи, али ниже постављени :welcome1: ) од остали преливних. И кад се клип спусти у ДМТ не отвори их скроз (бар код мене), остане типа 2мм.
То нема везе са прозорима, али ни то ми није јасно..

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 September 2012 - 11:01

Moram da se ponavljam po ko zna koji put :ja do pre dve i po - tri godine , nisam o ovome znao AMA BAS NISTA ...ako ne racunam minuli rad na tomosima , uopste nisam znao kako rade skuteri , sta je automatski prenos ( toga sam se secao iz daleke istorije sezdesetih godina je postojao na DAF- ovima, a posle je izumro i nigde ga vise nisam video, pa eto, pojavio se posle pedeset godina kao savrsen , za skutere ) ...Do pre dve- tri godine nisam ni otvorio dekl prenosa , a ne nesto vise od toga, samo sipao i terao...Zahvaljujuci forumu gde sam prvo dugo ` gostovao ` , pa se i registrovao , stekao sam osnovna znanja, obrazovao se , pa tek onda upustio u sve ovo ...dug , ali uspesan put je bio , kad se samo setim da dugo nisam mogao da identifikujem agregat , pa sam mislio da je nepogodan za tuning, proslo je vremena dok nisam shvatio da je kinez iskopirao minareli - Yamaha ...sad je lako, ali je trebalo doci do toga ...sad cesto gledam po ulici sta se vozi pa stalno uporedjujem , gledam razlike, ponesto i pitam ...pre kupovine delova prvo procitam sve o tome sto mogu naci , pa tek onda ...hvala forumu na tome...tudja znanja i iskustva su neprocenjiva...

A, ti prozori na klipu? Pa, sta kontrolise gornja ivica klipa? Fazu punjenja , skupljanje smese u potklipni prostor...( uloga klipa kao razvodnika ) ... U silaznoj putanji , klip zatvara usisni kanal, malo kasnije nalete i prozori i pokupe jos smese ...to je nesto kao kad bi na klasicnom klipu skratili suknjicu ( ili pomerili usisni kanal prema dole ) da bi produzili fazu punjenja...ja verujem da se kod cilindara koji rade sa klipom sa prozorima i onih koji rade bez prozora usisni kanal ne nalazi na istom mestu ...to bi trebalo proveriti , sigurno je pomeren...ne bi bilo lose to proveriti i na dijagramu razvoda sta se desava ...ne znam da li sam u pravu sa ovim , ali mislim da sam na dobrom putu...

#11 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 September 2012 - 17:24

Sto se tice prozora, na mom MF-u je bust kanal skoro u istoj visini kao i prelivi i kad klip ide prema DMT u trenutku kada pocne da prebacuje smesu kroz prelive ,prebacuje jedan deo i kroz bust. Da klip nema prozor smesa ne bi mogla da prodje. Znaci prozor sluzi da omoguci smesi da prodje kroz , nazovimo ga , peti prelivni.

Posted Image


Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#12 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 September 2012 - 20:34

To znaci da su cilindri sa klipom bez prozora konstrukcijski drugaciji? Nisam nikad imao drugi u rukama , samo ove sa prozorima, pa moram da pitam...

Kako ti se pokazao taj tvoj MF ? Jel to onaj sa jednom karikom?

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 19 September 2012 - 21:31

koliko sam ja čitao strane literature boost kanali imaju dvojaku ulogu,

prva koja nam je svima jasna je da se ponaša kao dodatni prelivni kanal i time povećava površinu transfera smeše, , area parametar ide u plus...
-- ovde imamo još nekih pojedinosti koje kod starijih cilindara koje poznajemo sa tomos-a nema, a to je usmeravanje uprskavanja smeše, pa je uloga boost kanala od velikog značaja za pozicioniranje fluida, ugao boost-a je u sprezi ugla izduva (2T otvoreni su prelivni i izduvni u jednom trenutku, gasovi napuštaju prostor, a nova smeša popunjava)

druga koja se spominje u literaturama, je uticaj vakuma rezonance auspuha na usis smeše kroz difuzor karburatora, poznato nam je da postoji rezonanca karburatora i da on svojom dužinom kao i dužinom usisnog grla, i zapreminom bloka na određenim obrtajima dolazi u rezonantno stanje, tada se i najviše dere.. e sad rezonantno stanje je kada se poklopi podpritisak u bloku, zapremina bloka, dužina i širina usisnog grla do početka difuzora, i njegova talasna dužina sa podpritiskom (vakumom) u bloku na određenom obrtaju
-- na tu rezonancu utiče rezonanca auspuha tako što će povećati podpritisak u bloku i time u trenutku vakuma doprineti rezonanci usisnog sistema.. time parametar ide u plus

dakle kada je klip u dmt imamo otvoren boost, sa izduvom i vakum za podpritisak je omogućen ne samo kroz prelivne već i kroz boost iz prostora bloka direktno kroz klip, ne samo kroz maleni otvor na sastavu boost kanala i cilindra...

otvaranje usisa ovde nije klipno regulisano, da ne zaboravimo nema nikakve veze sa tomos-ima, usis je regulisan lamelnim ventilima, koji se na većim obrtajima i pritiscima stalno drže u otvorenom stadijumu, ali tada već imamo ceo proces usisa i vakuma u skladu... bitno je da li imamo deblje ili tanje lamelne ventile, ukoliko želimo da utičemo na tačku kada ventili počinju da "lete" sve vreme i da se više ne zatvaraju, pa ćemo za nešto jače setupe staviti deblje lamelice, gde će nam biti potrebno da zatvaraju do nešto višljih obrtaja, frekvencija...

#14 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 20 September 2012 - 08:38

View PostALIEN SM, on 19 September 2012 - 20:34, said:

To znaci da su cilindri sa klipom bez prozora konstrukcijski drugaciji? Nisam nikad imao drugi u rukama , samo ove sa prozorima, pa moram da pitam...

Kako ti se pokazao taj tvoj MF ? Jel to onaj sa jednom karikom?
Ne to je onaj sa 2 karike gus. Ove zime ga montiram pa cu videti. Po iskustvima drugih, kad se dobro pogodi spuh i karb onda ujeda.

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 September 2012 - 10:13

Da , gus je vidi se po odlivku i boji , nisam odmah video...Vidi se da ce biti ostar, gornja ivica izduva na 20, sad bas uporedjujem sa ovim mojim kineskim BASE- om, na MF -u je i mnogo veca povrsina kanala, zbog prvenstveno vece sirine...a i ostali kanali se razlikuju po visini za po milimetar- dva ...vidim da usis nije podeljen na dva dela kao kod mene , nego je izjedna...

Malo tesko shvatljiva uloga prozora , vec sam vise puta citao ovo Mariovo i moracu jos, nesto sam shvatio , ali ne bas sve , sazvakacu ja to , samo treba vremena, a kad bude vise vremena potrudicu se da nesto nadjem ...u svakom slucaju , zanimljivo...jasno je da su cilindri konstrukcijski drugaciji...

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 20 September 2012 - 10:50

evo nekog teksta iz Jennings-a

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

nastavak prema liniji roto diska je ovde 6-ti post

http://forum.pyrothe...uners-handbook/

#17 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 September 2012 - 18:24

Mene na zimu ( kad padne posao i bude vise vremena ) ceka zestoko citanje Jenningsa, neke rupe u znanju se moraju pokrpiti, a ima ih...zao mi je samo sto smo hendikepirani po pitanju jezika, mioze se to i sa engleskog, ali ipak, nije isto kao na maternjem, posto je za mnoge stvari potrebno visestruko citanje...

Mislio sam da se upustim u prevod, ali , ipak previse mi je stotinak strana...naporno je to...

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 October 2014 - 11:58

Malo osvezavam temu , nemamo sta pametnije do daljnjeg...

I dalje mislim da nismo dali pravi odgovor na pitanje za sta sluze prozori na klipu ...Znamo da gornja ivica suknjice klipa kontrolise tajming usisnog kanala , ali na raznim kompletima sve to drugacije izgleda , ali i sve radi ...evo pimera...Automatic na A- 3 na klipu nema prozore kao i svi stariji Tomosi...Automatic na A-5 masini ima primenjen Minarelli sistem -kklip sa prozorima...a, na ovom Airsal kitu koji sam uzeo , isto ima jedan prozor na klipu , ali on nije ni na priblizno istoj visini kao na originalu ? ?? Kad sam uzeo klip od Moto Baneta za popravku ( specijalu ) ovog mog Shenga kad ga je sjebo osigurac , naglasio sam ` za minarelli ` , on mi poslao klip bez prozora , samo sa slicom na donjoj strani , a slic nije ni priblizne visine kap prozor ...Tako je i ovaj cilindar kit koji sam uzeo za Aliena ( za CPI, KIWIJA ) nema prozore , samo slic na donjoj strani usisne strane ...i sve tio isto radi ...Da iskren budem , ja nisam primetio nikakvu razliku kad sam pre imao klip sa prozorima ( original Minarelli ) i ovaj bez prozora na kojem sad vozim ...Jbem li ga ???

Posted Image Tomos A-5 , kao minarelli...

Posted Image

Iz Airsal kompleta , za Tomosa...nije ni na pribliznoj visini kao na originalu ?

Posted Image

Iz Airsalovog kompleta za Aliena ( CPI, KIWI ) nema prozore , samo slic ...kao kod mene sada na Alienu ...i sve to isto radi ?

#19 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 October 2014 - 13:14

Ja mogu da iznesem stanje na Pia bloku, zanimljivo je upravo to što stock termogrupa 50ccm na klipu nema nijedan prozor, nije ih bilo ni na NRG-u, logično, ista termogrupa, dok je Malossijev kit upakovao klip sa dva prozora. Oba koncepta rade na istom bloku, čak štaviše, nevidim bilo kakav uticaj tih prozorčića na performanse. No, to bi se najbolje moglo dokazati kada bi testirao dva klipa u istom cilindru, jedan sa a drugi bez prozorčića, jedino tako bi se mogla videti razlika.

#20 Mixer

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 337 posts
  • MestoBijeljina/Novi Sad
  • VozimKeeway F-act 50

Posted 30 October 2014 - 18:56

I mene zanima ovo. Iz vise razloga a najvise iz radoznalosti.. Za CPI Keeway masine Meteor radi klipove sa i bez prozora.. Jedino mogu reci, jedno iskustvo u vezi te zamene klipova.. Greskom mi je baja iz motobike poslao klip sa prozorima za keeway a trebao je bez.. posto nisam mogao da zamenim, namontirao sam ga. Jedini problem se javio na 1/4gasa, gde se motor gusio a preko toga je radio normalno.. karb nije diran, ista podesavanja pre i posle

Sent from my HTC One





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users