Jump to content


Peugeot SF2 problem na poklopcu kompresora



26 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 08 November 2011 - 00:27

Ovih dana mi se vratio jedan Peugeot SF2 koji smo letos sređivali, menjani ležajevi radilice, semerinzi, novi klip... Motor je serijala i vozi se svaki dan oko 10km do škole i natrag.. Simptomi su da se ugasio i da više ne pali... Svećica je ok i izmenjao sam je preventivno na novu,.. u verglanju alanserom se ponekad javi pucanje u auspuhu... pregedao sam usisne lamelice, karburator i filter i sve deluje ok... na svećici mi se čini kao da je slabo nakvašena gorivom, sve mi deluje kao da negde vuče falš vazduh... I reših da pregledam semeringe radilice, gde mi se ovaj na strani variomata nije svideo.. Posumnjao sam na njega, mada su KOK semerinzi iz RMS pakovanja novi stavljeni,..

e tu sam ostavio nešto živaca i opsovao onog ko ih je stavio unutra, jednostavno 20-30-7 semering znači da ima svega 5mm za vađenje i metoda šrafcigerom ukoso ne pije vodu.. već sam unakazio semering i ne ide.. pomirio sam se da ću morati blokove da rasklapam, i tog dana sam već pripremio dosta toga...

Vikend je prošao nisam hteo ni da ga vidim, koliko mi je mrsko bilo, i danas odlučim da se posvetim ponovo.. Posle par ubeđivanja reših da napravim neki alat, neke igle koje će biti dosta jake a opet ne predebele pa da pokušam ponovo sa vađenjem sa strane... i evo Blackovi držači kacige su odlično ispali, mada je u međuvremenu naišao i Krsta koji je hvala mu veliko u firmi uradio dve duže koje imaju kariku gde bi mogla colovna cevka da se provuče u kucka u kontra smeru...

evo slika

Posted Image


Posted Image


Posted Image


i uspešno izmenjah semering na radilici, dovoljno je bilo sa jednom iglom, ovom koja je na slici zašiljena povući dva tri puta i stari semering se predao... Međiutim pregledah i na drugoj strani KOK i taj deluje ok, ukucao sam ga na 8mm od ivice bloka jer je bio na 5mm, Krsta koji ga je letos radio se kune da je tako bilo fabrički pa eto Radetu informacija... Sada je na 8mm kao i Kymco... Nego motor i dalje ne pali sve se isto ponaša... ponekad pukne iz auspuha... pregledah dovod goriva, vakumski ventil funkcioniše, isputio sam i svo gorivo i nasuo novo u koje imam poverenja.. situacija i dalje ista.. Kompresije ima, nemožeš prstom zadržati otvor svećice na glavi.. Ne preostaje ništa drugo nego da tražim dalje.. Svećica mi i dalje deluje suvo.. Usuo sam nešto goriva u cilindar kroz otvor svećice i dalje ne pali..

Sad bi mi trebala pumpica da proverim da li blok drži pritisak, ne znam u šta više da sumnjam, i gle Peugeot ima još jednu kapiju, plastični pokopac koji zatvara otvor na bloku za kompresor vazduha, koji opet na ovom motoru nikad nije ni bio... Učinio mi se mastan i evo šta imam...

tačno se vidi na slici gde je mastan fotografija daje odsjaj

Posted Image

Posted Image

Posted Image


evo kako se iskrivio

Posted Image


i jasno je gde je zevao.. pa nije vukao ni gorivo, a i to što je povukao, je bilo mnogo siromašnije nego što je potrebno, a najverovatnije nije ni otišlo u cilindar na paljenje...




pitanje je šta da se radi, da pošmirglam ovu plastiku i da je vratim, malo mi smetaju mesingani mostovi koji su upresovani u plastiku.. ili da ubacim još jedan zaptivač, crveni silikon je bio već namazan, ali je popustio veliki je to zazor... ili da napravim drugi poklopac od metala ?

evo još jedne slike poklopca

Posted Image

#2 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 08 November 2011 - 01:07

Evo fabricki kako je kod mene bio semering i kasnije kako sam ga postavio na 10mm od ivice..
Posted ImagePosted Image

Inace taj poklopac je preradjivan.. fabricki ovako izgleda:
Posted ImagePosted ImagePosted Image

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 08 November 2011 - 01:13

ok, semering sada stoji otprilike kao kod tebe na 8mm..

što se ove turbine tiče, zato mi smnjivo bilo da je fabrika stavila plastični poklopac ovde, a pazi na slici radilica ima umetak, i to onaj što je kao u ekscentru, isto kao kod zox-a što sam stavljao.. nemoguće da je po tom umetku trčao ležaj za turbinu...??

#4 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 08 November 2011 - 01:19

Da, na njega se naslanja taj lezaj i pomera ga napred-nazad posto taj umetak na radilici nije centriran.
Samo mislim da tu ima pada performansi zbog povecanja prostora kartera pa sam tim je manja kompresija uprskavanja.. Tu bi valjalo napraviti neki umetak koji ce unutra ici do radilice pa da popuni taj prostor. Treba proveriti jel odgovara ovaj od Jetforce-a ili je univerzalan za Pezo:

View PostPita, on 01 October 2011 - 10:39, said:

3. Čep Stage6 za vazdušnu pumpu za eko norme na bloku Peugeot Jetforce, Ludix, Speedfight 3... popunjava prostor u karteru -

Posted Image Posted Image Posted Image


I da ne bude zabune, ovo je Euro 2 tip blokova koji su ugradjuju od sredine 2004. godine. Posto je razlika samo u malom bloku na ovom mestu se nalazu otvor za uljnu pumpu.
Posted Image

#5 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 08 November 2011 - 10:29

U pravu je Rade, taj poklopac je neko čačkao, nije po izgledu kao fabrički...Točkić na toj pumpi se oslanja na umetak na radilici i on ga periodično pritiska prilikom okretanja radilice!!!
Oseti se poboljšanje performansi samim vađenjem tog točkića napolje, u tvom slučaju Mario ga ni nemaš, samo kažem...
A što se tiče prostora koji ostaje nepopunjen jbga, nije to toliko primetno na serijskim mašinama---

edit: ponudi kupcu ovaj moj čep što imam Stage6 na prodaju...vidiš da je taj njegov razvaljen! :)

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 08 November 2011 - 11:11

jer moguće da SF3 ima fabričku radilicu bez tog umetka, kako su tu planirali da trči ležaj kompresora ..??

Posted Image

#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 08 November 2011 - 21:54

to je od Zoxa radilica na slici? Kako se pokreće pumpa ako nema tog umetka i dela koji je u excentru i bukvalno radi na udar ka točkiću koji se pomera gore dole po osi..nije mi jasno?!?
Možda su tako rešili da na sf3 se pumpa pokreće tkao što točkić naleže na jedan od ovih velikih prstenova na radilici, i okreće se..

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 08 November 2011 - 23:12

a fora je da SF3 nema taj kompresor fabrički, nema ni rupu gde da se montira.. a ti na istom bloku imaš

#9 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 08 November 2011 - 23:45

aha pa ima onda i logike da ni radilica nema tu ispunu..

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 08 November 2011 - 23:47

i na kraju reših da uradim od aluminijuma debljine 4mm, nije mi nešto bitno da podignem primarnu kompresiju, motor je serijala, vozi se na standardnom auspuhu, i ovo mi je na kraju jeftinije rešenje, ako se bude radio neki stepen tuninga, verovatno će ovde ići taj sa umetkom kao što Pita ima...

i evo, odlično je legao, morao sam krajeve dodatno pobrusiti jer desna strana ima ulegnuće na bloku.. sve ok

Posted ImagePosted ImagePosted Image



ovako stoji, u međuvremenu je krsta doneo neke čelične flahove, koji nose vidiju za strug, sreća pa sam uradio aluminijum pre njega, trebalo bi nam duplo više vremena za čelik..

Posted ImagePosted ImagePosted Image



i opet ne pali, dakle svećica je suva... skinuo sam karburator i oprao detaljno i izduvao kompresorom,, vakumski ventil radi sve je na mestu.. lamelice su ispravne... kada zatvorimo rukom ulaz karburatora oseti se kako pravi vakum, čak i poprska ruku benzinom što je normalno jer se kod vakuma javlja i konta pulsiranje... i dalje nemamo goriva na elektrodi... gore na cilindru ima kompresije pod prstom, manometar nisam uvrtao.. čovek koji ga je vozio mi je rekao da se ugasio i da nije čuo da je bilo šta škripilo niti da je točak blokirao.. i ipak reših da skinem cilindar, kad imam i šta da vidim...

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted ImagePosted Image


mogao sam i da očekujem da je ovaj rezultat ako je vukao falš vazduh na poklopcu, vidi se gore na slikama... čak je i gornja karika zaglavljena u kanalu, i eto zavaralo me je imao sam neku kompresiju i vakum, koju je donela donja karika... izgleda da smo sve naopako radili, pa trebali smo od cilindra početi..

#11 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 November 2011 - 00:11

heh ne možeš znati, kreneš od manjih stvari a računaš da čovek koji ga je vozio zna kako lepi cilindar pa si to eliminisao u startu...šta je tu je..Koliko vidim cilindar nije puno oštećen, honovanje će tu izvući stvar?? treba pazariti nov klip i karike i teraj miško dok ne zalepi opet..

#12 pajser9

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 166 posts

Posted 09 November 2011 - 01:13

Jel bi neko bio voljan da mi ukratko objasni o kakvom se kompresoru radi? Nisam nikad radio sa skuterima, pa se nisam susretao sa time.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 09 November 2011 - 10:19

View PostRade, on 08 November 2011 - 01:07, said:

Evo fabricki kako je kod mene bio semering i kasnije kako sam ga postavio na 10mm od ivice..
Posted ImagePosted Image

Inace taj poklopac je preradjivan.. fabricki ovako izgleda:
Posted ImagePosted ImagePosted Image

evo ovde vidiš o čemu se radi, peugeot skuteri, ovi noviji što su Euro2, imaju mali kompresor koji se na bloku šrafi i pumpa vazduh u auspuh za sagorevanje gasova po nekoj euro normi.. njegovo delovanje je direktno u sprezi sa radilicom koja na sebi ima valjak da ga tako nazovemo u ekscentru i koji preko jednog malenog ležaja pomera predpostavljam membranu unutra - napolje..

neka me ispravi neko ako sam šta promašio...

#14 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 November 2011 - 10:54

upravo to sine...
Pumpa usisava svež vazduh iz airboxa i upumpava ga u auspuh radi pročišćavanja izduvnih gasova!! Da bi se ispoštovale euro norme...

e sad pošto smo mi veliki ekolozi, a hoćemo da rasteretimo radilicu na našim skuterima, isključujemo tu pumpu samo vađenjem malenog točkića koji se oslanja na radilicu...

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 November 2011 - 18:27

Dobro ste to objasnili i ja sam se pitao sta je to i cemu sluzi...dakle NEPOTREBNA STVAR...vadi i blindiraj...a, sad mi je jasna i uloga cepa Stage 6 sto prodaje Pita...kulturni cep sa redukovanjem prostora u karteru...
A, klip je bas lepo oderao, ekstremno lepljenje!!! Eto sta fals (extra) vazduh uradi!!!

#16 pajser9

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 166 posts

Posted 10 November 2011 - 00:20

Mario gde nabavljas takve ploce aluminiuma?

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 10 November 2011 - 09:24

imaš da kupiš u bolje opremljenim gvožđarama, mislim da smo neke alu profile kupovali u Nikoma Novi Sad.. odlični su za izradu spacera...

http://www.mojgrad.r...MA-133751/karta

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 November 2011 - 09:57

A, sto se tice DIJAGNOSTIKE, nisi pogresio...i ja bi isao istom logikom , od manjeg ka vecem, prvo dal` je struja, ili gorivo, a na kraju skidaj cilindar...pre ili kasnije se uvek dodje do sustine, pa ne bi valjda odmah skidao cilindar???Na to najmanje sumnjas, pogotovu uz te simptome ( ima neku kompresiju, procenis je kao dobru, kad ono...)...

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 14 November 2011 - 11:05

kupio sam novi klip, ishonovao cilindar, ustanovio sam da je već 3/100 u plusu, i ok, sklopio, upalio za 10-ak sekundi sve regularno, kad pojavio se problem koji do sada nisam imao...

posle 30-sekundi rada počne da blinkuje lampica za signalizaciju ulja ujednačeno recimo 2 puta u sekundi i ugasi motor... pošto je nešto malo ulja bilo u rezervaru, i par puta sam primetio da pali kada ga skidam sa centralne i vraćam , reših da napunim rezervar za ulje do kraja... i tu rešim problem da lampica za nivo ulja više ne pali... usput odmah nalijem ulja u gorivo, za svaki slučaj, i tako sam mislio to da uradim jer je nov klip, a evo još jedan razlog, pa motor dobija mešavinu ulja i goriva bez obzira na pumpu...

problem isti, dakle posle 30 sekundi kreće da blinkuje i ugasi, ponovo paljenje nemoguće, lampica ostaje da blinkuje i dalje, kada skinem kontak i ponovo dam, može da se upali ali ovaj problem naiđe za nešto kraće vreme, recimo za 15 sec, i tako dalje, svako novo paljenje daje sve kraći ciklus... na kraju se gasi već posle 2-3 sekunde.. Interesantno je primetiti ako držim motor pod nekim gasom recimo 4-5k obrtaja motor se ne ugasi, lampica ulja kreće da blinkuje ali motor radi... kako pustim motor na ler, recimo ispod 2000-3000 obrtaja sam se ugasi..

dakle CDI ga gasi jer ima neku grešku na sistemu pumpanja ulja.. da ponovim ovo je 2007 Euro2 model koji ima taj dellorto CDI što ima izvode i tera elektromagnetnu pumpicu za ulje u nekom ritmu u zavisnosti od obrtaja motora... i hajde da proverim da li uljna pumpa radi.. kad ono NE RADI... ne pumpa baš ništa..

u daljem istraživanju sam skinuo uljnu pumpu i prekontrolisao je da nije u prekidu, kad ono nije ima celih 18-Ohm-a u opuštenom stadijumu špulne, probam motor da upalim, i to je to, lampica odmah blinkuje i motor se ne pali, dakle CDI identifikuje prekid na otporu uljne pumpe i tada blinkuje lampica onako agresivno i gasi se motor.. ali zašto ako je na leru, zašto ne i pod većim gasom ??

reših da prevarim CDI i na mesto pumpe stavim otpornik, prvo sam probao sa 100 Ohm-a, i njega ne identifikuje, ponaša se kao da ga nema, ok to je logično, i stavim 25 Ohm-a, međutim problem je identičan, dakle uljna pumpa je ispravna, samo ne dobija napon za njeno delovanje... koju spregu imam, što se više puta pali ciklusi su sve kraći i kraći.. ?? nema veze sa temperaturom motora, ali ima neke veze sa temperaturom, čega ??

ne preostaje mi ništa drugo već da izmenjam CDI za probu.. nije jeftin na SC-u je oko 50e... jer imao neko sličan problem ili slučaj ?

da primetio sam da na leru, impulsno ima takt na svetlima i osvetljunu table, recimo na svake 2 sekunde jednom.. to mi deluje kao da je takt za uljnu pumpu, ako dam malo gas, napon generatora se povisi i toga naravno više nema.. nikad nisam imao pug-a pa ne znam da li je to normalno ??

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 21 November 2011 - 17:14

evo dva videa, šta se dešava, nekada odmah počinje da alarmira lampica da nema uljne pumpe, kao da je kontakt greška i ne radi




a nekada treba čekati po 2-3min, ali pumpa ipak ne gura ulje... i ono što sam rekao ako je pod jačim gasom ne ugasi samo kada se spusti na ler







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users