PRENOS – jedna od komponenti ovih nasih turpija gde je sve receno i opet ima sta da se kaze… Ja opet filozofski,drugacije ne znam,nisam probao ,nek` se nadovezu koji su uradili …
U jednom trenutku slaganja masine uradimo sve sto smo mogli, sto se tice termo-grupe , stavljen je cilindar, klip , glava , uz to pripadajuca rezona za ocekivane obrtaje, napojili smo to odgovarajucim karbom…sto se tice prenosa, odradili smo rolnice, mozda je dosao i neki kvalitetniji VARIO od serijskog, verovatno i neko slicno KVACILO, ako ne i TORQUE DRIVER…i sve to pogonjeno nekim dobrim REMENOM , naravno duzim ( koliko je to moguce), da bi prenos iskoristili do kraja…
Masina dobro ide , ako je sve dobro odradjeno i ustelovano, dobro ubrzava , bez rupa i pri relativno konstantnim obrtajima stize do MAKSIMALE…
Iz iskustva znamo da se kod KITA 70 ccm, krajnja nece nesto bitnije promeniti (uz odgovarajucu rezonu hoce), ali ce se dobiti obilje snage koja ce uticati uz pravilno stelovanje prenosa da brzo dodjemo do iste…znaci, dobicemo na ubrzanju, zbog 3-4 puta vece snage u odnosu na serijalu…U BASE KITU dobijemo od pocetne 2 HP ili koliko vec , 8-9 HP…u MIDRACE- u 12, 13, 14…HIGH END- preko 20, 24….ludilo…
Svedoci smo cesto da pojedini primerci i u SERIJALI daju neocekivano dobre rezultate, tu se sve kockice poklope, pa cesto prebacuju I 90 Km/h uz odlicno ubrzanje…
Bilo kako bilo, u jednom trenutku i tunovana masina dodje do kraja sto se tice svojih mogucnosti ubrzanja i krajnje i onda proradi u nama ONAJ CRV koji nam nikad ne da mira i koji nas pita jel` MOZE JOS???
Pa, naravno da moze, ali kako?
Znaju ovi za tog naseg crva pa nam dali PRODUZENJE PRENOSA…
Znamo sta je to : promena primara ili sekundara u diferencijalu, zarad promena voznih karakteristika…time dobijamo VECU KRAJNJU BRZINU, …ali, fizika nam kaze da to ne moze besplatno…nesto se mora izgubiti, a to je ubrzanje…onaj raspon brzine od 0 do recimo 100 Km/ h , u malo je vecem vremenskom okviru nego raspon od 0 do 80 Km/ h…
Ako je gubitak ubrzanja u prihvatljivim okvirima , neznatan, onda smo uradili posao…to pretpostavlja da motor ima dovoljno snage da to i ostvari…samo tako produzenje prenosa na ovaj nacin ima smisla…Na serijali verovatno da nema nikakvog smisla to raditi…Na BASE kitevima sa njihovih 8-9 Hp moze, ali i tu ne treba preterivati , pa ne stavljati prenos koji ta snaga ne moze da izgura…kod MIDRACE-a je vec druga stvar, sa obiljem snage se vec lakse izgura sve…za HIGH END, da ne pricamo…
Generalno, sto je vise snage moguce je izvesti vece produzenje prenosa…ja sam primetio da se proizvode produzenja od 10%, 17 % i 25 % i prilicno je jasno koje je za cega…naravno da nema smisla stavljati 25% produzenja na 8-9 Hp Base kita kad on to nece moci da izgura…isto tako je pitanje koliko ce mu znaciti produzenje od 10 % , da li se to isplati za malu dobit…nekako se cini da je ono srednje produzenje mozda i najpogodnije, tim pre sto ostavlja mogucnost i za prelazak u sledecu klasu MIDRACE…
Ko je uradio mogao se ukljuciti sa svojim iskustvima i savetima sta je i koliko dobio da bi ostali znali u sta se upustaju…
UZDRAVLJE...
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)