Jump to content


Opravdanost produženja prenosa



18 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 November 2011 - 11:04

OPRAVDANOST PRODUZENJA PRENOSA


PRENOS – jedna od komponenti ovih nasih turpija gde je sve receno i opet ima sta da se kaze… Ja opet filozofski,drugacije ne znam,nisam probao ,nek` se nadovezu koji su uradili …

U jednom trenutku slaganja masine uradimo sve sto smo mogli, sto se tice termo-grupe , stavljen je cilindar, klip , glava , uz to pripadajuca rezona za ocekivane obrtaje, napojili smo to odgovarajucim karbom…sto se tice prenosa, odradili smo rolnice, mozda je dosao i neki kvalitetniji VARIO od serijskog, verovatno i neko slicno KVACILO, ako ne i TORQUE DRIVER…i sve to pogonjeno nekim dobrim REMENOM , naravno duzim ( koliko je to moguce), da bi prenos iskoristili do kraja…

Masina dobro ide , ako je sve dobro odradjeno i ustelovano, dobro ubrzava , bez rupa i pri relativno konstantnim obrtajima stize do MAKSIMALE…
Iz iskustva znamo da se kod KITA 70 ccm, krajnja nece nesto bitnije promeniti (uz odgovarajucu rezonu hoce), ali ce se dobiti obilje snage koja ce uticati uz pravilno stelovanje prenosa da brzo dodjemo do iste…znaci, dobicemo na ubrzanju, zbog 3-4 puta vece snage u odnosu na serijalu…U BASE KITU dobijemo od pocetne 2 HP ili koliko vec , 8-9 HP…u MIDRACE- u 12, 13, 14…HIGH END- preko 20, 24….ludilo…
Svedoci smo cesto da pojedini primerci i u SERIJALI daju neocekivano dobre rezultate, tu se sve kockice poklope, pa cesto prebacuju I 90 Km/h uz odlicno ubrzanje…

Bilo kako bilo, u jednom trenutku i tunovana masina dodje do kraja sto se tice svojih mogucnosti ubrzanja i krajnje i onda proradi u nama ONAJ CRV koji nam nikad ne da mira i koji nas pita jel` MOZE JOS???
Pa, naravno da moze, ali kako?
Znaju ovi za tog naseg crva pa nam dali PRODUZENJE PRENOSA…

Znamo sta je to : promena primara ili sekundara u diferencijalu, zarad promena voznih karakteristika…time dobijamo VECU KRAJNJU BRZINU, …ali, fizika nam kaze da to ne moze besplatno…nesto se mora izgubiti, a to je ubrzanje…onaj raspon brzine od 0 do recimo 100 Km/ h , u malo je vecem vremenskom okviru nego raspon od 0 do 80 Km/ h…

Ako je gubitak ubrzanja u prihvatljivim okvirima , neznatan, onda smo uradili posao…to pretpostavlja da motor ima dovoljno snage da to i ostvari…samo tako produzenje prenosa na ovaj nacin ima smisla…Na serijali verovatno da nema nikakvog smisla to raditi…Na BASE kitevima sa njihovih 8-9 Hp moze, ali i tu ne treba preterivati , pa ne stavljati prenos koji ta snaga ne moze da izgura…kod MIDRACE-a je vec druga stvar, sa obiljem snage se vec lakse izgura sve…za HIGH END, da ne pricamo…
Generalno, sto je vise snage moguce je izvesti vece produzenje prenosa…ja sam primetio da se proizvode produzenja od 10%, 17 % i 25 % i prilicno je jasno koje je za cega…naravno da nema smisla stavljati 25% produzenja na 8-9 Hp Base kita kad on to nece moci da izgura…isto tako je pitanje koliko ce mu znaciti produzenje od 10 % , da li se to isplati za malu dobit…nekako se cini da je ono srednje produzenje mozda i najpogodnije, tim pre sto ostavlja mogucnost i za prelazak u sledecu klasu MIDRACE…

Ko je uradio mogao se ukljuciti sa svojim iskustvima i savetima sta je i koliko dobio da bi ostali znali u sta se upustaju…

UZDRAVLJE... :)

#2 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 26 November 2011 - 14:17

Apsolutno je opravdano... Dobit je tolika da nema smisla raspravljati da li valja ili ne.. Ono sto se igubi na startu, malo se ispegla boljim kvacilom i teraj.. Plus moze skut da se vozi 70-80 na malom gasu, znaci smanjena potorsnja.. Gde ces bolje.. :)

Evo kod mene tih 25% moj street race tera(ustvari terao) kako god, sa jednim sa dvoje na skutu..nema problema.. Ja sam moj razmisljao da prodam pre nego sto sam ga ugradio, ali kad sam stavio nisam posle ni pomisljao na to... Evo sad i na serijskom cilindru vozim sa njim, i super je..
Vreme je da kupis jedan.. :)

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 26 November 2011 - 15:31

krajnje je vreme da kupiš prenos ako si na srednjim obrtajima i 70cc na kinezu, boža je skoro sve rekao da se ne ponavljam...

jedino nelinearni torque dolazi više do izražaja kod produženog prenosa, pa je sa kompletima koji su oštriji cilindar-spuh, veći problem uraditi prenos, mada kod sport setup-a široki powerband i mirniji koncept kanala može da se izbori do 25% bez problema...

#4 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 November 2011 - 09:59

Heh,Vas dvojica me sad pumpate, a ja se lako primim k`o saucesce, bicete direktno odgovorni za RAZVOD BRAKA , vec mi je pre pretila da ako samo jos pipnem squt da sam gotov. Vristala je za svaki dinar koji sam ubacio u squt, ali joj to nije smetalo da se dobro vozi...tako je bilo u toku leta za karb, a kad su stigle PAVESE rolnice bas se zadesila gde ne treba, kad sam placao i odmah se naostrila...jedva sam se izvukao...
To vam je jos jedna potvrda onoga sto sam pisao u PRAVILIMA DOBROG TUNINGA : Uradite sve sto ste planirali dok se niste ozenili- ZENE SU OTEZAVAJUCA OKOLNOST PRILIKOM TUNINGA...
PS. - imam osecaj da ako dodje do razvoda , da ce mi uzeti squt , a ostaviti decu...hehehe...

#5 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 28 November 2011 - 16:16

ajoj, a kod mene se kisele dva komada, malossi i S6, ccc

Ako dodje do razvoda, uzeću sqt, ženu ti vrćem :)

#6 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 28 November 2011 - 23:08

@ ALIEN SM ...Obzirom da si sve lepo objasnio u prvom postu,a ostali se lepo nadovezali- ne preostaje nista drugo nego da te PODRZIMO u buducoj kupovini PRIMARA ILI SEKUNDARA...ja bi trebao davno da budem razveden al vidis drzim se nekako :) Jbs kineza sa KITOM ako mu je sve ostalo kratko :)

#7 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 29 November 2011 - 08:43

Alien, pa moras biti snalazljiviji - evo, Pita i ja se dogovorili da mi KOSO obrtaljku isporuci na posao da ne bi posle 4rum skupljao pare za alimentaciju (vec placam jednu, bilo bi previse) :) .
Moja iskustva sa produzenjem prenosa su pozitivna. Doduse, malo sam zazirao da cu izgubiti startnost iako je vecina na 4rumu tvrdila da se podesavanjem prenosa to moze kompenzovati. Na kraju, ne da nisam izgubio startnost nego mi se ista popravila za po 1 sec do 60 odn. 80 kmh. Naravno, ovo ne zbog produzenja prenosa nego dobrim delom zbog veceg karburatora i HPC radilice, naravno i prilagodjavanja prenosa. Krajnja brzina se povecala skoro za 10 kmh. Tako da, imajuci u vidu da na 4rumu postoji ponuda ja se ne bih razmisljao. Msm da je ovaj sekundar S6 17 % neka prava mera za ove nase sport-tunirane PRC makine. I nista ne pisti iz prenosa.
:)

#8 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 29 November 2011 - 09:58

PA, ZAR SVI!!!??? A, samo sam bezazleno otvorio temu, a, vidi sad??? Ispao sam maltene ratni zlocinac sto nemam primar ili sekundar...ako cuje Serdjo za mene , odoh u Hag...U ocekivanju drugog talasa krize, nema nista od toga (za sada), a posle videcemo...trenutno sam vise sklon tome da uradim AUTOGAS da bi se vise i jeftinije vozio, nekih ideja vec imam za to, a , za ovo videcemo na leto...
Zima je teska sama po sebi, vremena je puno, posla (bar onog pravog ) je malo, moj gas za grejanje je jos u Rusiji i ne zna da je moj, placam ga koliko oni hoce, svugde se mora kolima zbog hladnoce, pa i troskovi veci, sin na samo..., pardon, tatafinansirajucem fakultetu od 14 000 mesecno i tako do leta...
Sve vise mislim da iznadjem alternativne puteve pribavljanja love ( prodavnice , banke, pumpe), kostace me samo dve rupe na kapi, i tako je nosim, a ako i kad me uhvate resavam mnoge probleme u zivotu, dobijam stan i hranu za duze vreme, redovan sex, prenos mi ne bi trebao na duze vreme...hehehe...

#9 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 December 2012 - 14:58

Posto nemamo mnogo novih tema, a nema se sta pametnije pisati , evo jedno moje vidjenje prenosa kod skutera…

Svi znamo sta je TURSKI KANTAR…to je ona primitivna vaga koja se jos ponegde moze videti na pijacama, a sastoji se od dva tasa , na jedan ide roba , na drugi teg i na sredisnjoj tacki oslonca se drzi dok se meri , umesto drugog tasa cesce bude teg koji klizi po izbazdarenoj polugi , to je isto…ovaj nas prenos je kao taj turski kantar- sve mora biti u ravnotezi da bi savrseno funlcionisalo , s tim da je tu primenjena jedna od najprostijih masina koju je covek izmislio – STRMA RAVAN…to je u sustini jedan trougao gde se penjemo po hipotenuzi , a strminu predstavlja vertikalna kateta…sto je ona vislja potrebno je uloziti vecu silu da bi se popeli i obrnuto…ta jednostavna fizika je primenjena kod skuterskog prenosa…

Imamo dve remenice sa dva krajnja polozaja i one u sustini predstavljaju menjac- vrse promenu stepena prenosa …zadatak transmisije je da snagu motora koja je promenjiva kategorija sa najmanje gubitaka i na najbolji moguci nacin prebaci na zadnji tocak…
Tu na scenu stupaju remenice koje menjaju svoje precnike… u pocetnom polozaju varijator je otvoren, a zadnja remenica je zatvorena …sa porastom broja obrtaja u zavisnosti od tezine rolnica ( najbolje je kad motor dodje u poziciju gde mu je najbolji maksimalni obrtni momenat ) remenica na varijatoru se zatvara iz istovremeno otvaranje zadnje remenice i na taj nacin dolazi do izmene stepena prenosa koji je kontinuiran…ali, da bi sve funkcionisalo savrseno, na scenu stupa turski kantar i sve to stoji u ravnorezi…snaga motora na radilici stvara centrifugalnu silu koja gura rolnice po njihovim stazama u krajnji polozaj i na taj nacin zatvaraju varijator povecavajuci njegov precnik , istovremeno odigrava se drugi deo procesa na drugoj strani – otvara se zadnja remenica i sve to preko posrednika – kaisa, ali vaznu ulogu da bi to savrseno funkvionisalo ima centralna opruga ili OPRUGA KONTRASTA , sto je u ovom slucaju najpravilniji naziv, a samo ime joj opredeljuje i ulogu koju ima u sistemu prenosa …suprotstavlja se tezini rolnica koje klize po stazama unutar varijatora, a radi se o vrlo finom i slozenom procesu posto se opruga sabija nelinearno – sa sabijanjem , skracenjem duzine postaje sve tvrdja, ali isto tako i unutar varijatora ugao kliznih staza je tako proracunat da sa penjanjem rolnica na vise to kompenzuje…da bi sve to funkcionisalo u ravnotezi , potreban je jos i linearni torque da bi u svakom trenutku podjednako pritiskao kais…i eto ga turski kantar na delu , sve radi savrseno , ako se dobro usteluje…

Generalno posmatrano , sa vise snage imamo manje problema, lakse je sve ustelovati , preteske rolnice-motor ce biti trom i lenj, ubrzanje slabo , sa prelaganim ce prevrtavati , pretvrda centralna opruga nece dozvoliti otvaranje zadnje remenice sa svim posledicama toga , premekana ce je prerano otvoriti, motor ce ispasti iz resonance i iz maksimalnog momenta …sve se mora probati , univerzalni recept ne postoji…istovremeno je i slozeno i jednostavno…

:respect:

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 March 2015 - 12:08

Osvezavam ovu vecitu temu ...

Koliko sam je skontao pazljivim i visestrukim citanjem problematike prenosa dok sam bio u tom fazonu kad sam to resavao pre neku godinu kad produzavamo serijski kratki prenos okvirno baratamo sa nekim procentima produzenja , pa tako za :

BASE od 15-17 %

MIDRACE OD 20-25 %

HIGH END od 30-33 %

Ti neki procenti su upravo srazmerni sa snagom termogrupe koja ona moze da ostvari preko ovakvog prenosa , a naravno da se od ovoga moze i odstupiti , narocito u high endu koji je namenjen za drag , pa se menjac steluje za uslove staze ...cak i sami proizvodjaci i trgovci kazuju da na serijsku masinu ne treba stavljati produzenje zbog nedostatka snage ...posteno od njih ...

Vec smo pre konstatovali da postoji razlika izmedju minarelli i kinarelli menjackih kutija i da primari i sekundari ne odgovaraju , nisu kompatibilni , iako imaju isti broj zuba ...to sam ja prosle godine iskusio , nisam znao kad sam nabavio primar sa produzenjem od 25 % , ali se fizicki ne moze ugraditi posto je za malo drugaciji ...Originalni minarelli ima oba lezaja u menjackoj kutiji , dok kinarelli ima lezaj jedan u kutiji , a drugi u deklu prenosa ...

Ali nedavno sam saznao da i izmedju samih Kineza ima razlike , ni oni nisu svi jednaki , pa se kaze ...
There are some strange variations in Chinese scooters, so it's always best to check your scooter before working on it or ordering parts for it. Use the info here at your own risk.
Pokusavajuci da nadjem produzenje od 25 % za moj skuter , vidim da je to skoro nemoguce ...nemam tu srecu da kao npr Cvele i Boza nadjem taj primar , jer taj odgovara samo za Hurrikanca , cak ne odgovara ni za ostale Kiwije ...takav se ne proizvodi za moj skut ... najvise sto mogu da nadjem je od Top Racinga primar od + 20 % sto mi se ne isplati , za razliku od svega 3 % davati tolike pare ...naravno da bi se to sto sad imam moglo iskombinovati sa jos necim, pa doci do ukupnog produzenja od 25-27 % , ali je totalno neisplativo , a i pitanje je kad na slepo kupujes da li odgovara , znaj ga ...

Obrtaja ima koliko ima , prenosa je toliko koliko je , vario izbaci kais do kraja i to je sto je - do daljnjeg ...

#11 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 11 March 2015 - 12:44

Ne znam da li su kod vas na trzistu u Srbiji bili dostupni 100cc Keeway skuteri, a ako jesu pokusaj potraziti prenos od njih... Duzi je tacno za 25% a odgovara u potpunosti...

#12 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 11 March 2015 - 14:14

View Postsinisa93, on 11 March 2015 - 12:44, said:

Ne znam da li su kod vas na trzistu u Srbiji bili dostupni 100cc Keeway skuteri, a ako jesu pokusaj potraziti prenos od njih... Duzi je tacno za 25% a odgovara u potpunosti...

da ali samo za duze blokove kao sto su keeway matrix, fact-focus, sprint max i tako ti ..mi sa krtakim prc blokom mozemo samo da gledamo :) prodavali su se, ima cak je bila verzija hurrija 90ccm ali su redji na ulicama, a tek u delovima

#13 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 March 2015 - 16:19

View PostALIEN SM, on 11 March 2015 - 12:08, said:

Osvezavam ovu vecitu temu ...

Koliko sam je skontao pazljivim i visestrukim citanjem problematike prenosa dok sam bio u tom fazonu kad sam to resavao pre neku godinu kad produzavamo serijski kratki prenos okvirno baratamo sa nekim procentima produzenja , pa tako za :

BASE od 15-17 %

MIDRACE OD 20-25 %

HIGH END od 30-33 %

Ti neki procenti su upravo srazmerni sa snagom termogrupe koja ona moze da ostvari preko ovakvog prenosa
Hm, ovo je mozda ok pretpostavka ali za koji tip agregata? :)
Ja bih rekao da ovo ne moze bas generalno da se kaze, jer ako uzmemo pia i kineski blok, onda je jasno da na kineza treba da ide vece produzenje prenosa. Ja sam barem tako skontao iz svih ovih silnih tema na forumu da kinezi imaju u sustini najkraci prenos, pa s obzirom na to mogu da ispeglaju i 25% produzenja na base 70cc cilindru. Neka me ispravi neko ako nisam u pravu, da ne trosim pare na produzenje :)

#14 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 March 2015 - 16:54

Vidi sta je Boza ugradio , on ima + 25 % , ja mislim da on ima Focusa ...

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 March 2015 - 17:03

Takve projekte sam i gledao. I Cvele je ugradio 25% na hurikanca dok je vozio sport pa je pisao kako mu je super leglo produzenje. Zato sam i rekao s obzirom sto kinezu imaju kratak prenos, mozda su ti procenti ipak veci? Pa base na kinezu moze da izgura i +25% produzenja u odnosu na stock. I meni se u pocetku cinilo puno tih +25% produzenja na kineza ali svi koji su ugradili nisu se zalili, kontam da je to ok onda cim je isprobano u praksi :)

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 11 March 2015 - 17:16

nije pravilo da se na HE stavlja 30-33 %.. te postavke uglavnom pišu oni koji nikad nisu imali ni radili HE..

evo da ja uvedem još jednu nepoznatu, HE ima centar na 13800 obrtaja.. i sa 33% počinje da ubija obrtaje u drugoj polovini prenosa i pred kraj variomata kada je i otpor vazduha najveći..

sad možda će neki lagani vozač i reći da je to ok, i u suštini isterati 140Kmh, a možda će se mučiti sa predugačkim prenosom jer produženje zavisi od više faktora, osim od setup podele base, midrace ili HE

stoga treba proceniti konfiguraciju mašine, šta produžujemo, koji je radni spektar, jer od obrtaja direktno zavisi krajnja, koja je težina vozača itd..

#17 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 11 March 2015 - 19:08

Mislim da base setap sa kina blokom moze vise da gura.. Ne znam koliko je mina LC prenos duzi, mislim da je oko 15-ak %..

Druga stvar, video sam na SA prodaju prenose npr za mina blok i sekundar kosta oko 50e al moras rucno da upresujes zupcanike, dobra stvar je sto mozes da biras produzenje, imas od tipa 5% pa sve do 30-ak %.

Po meni je bolje stavljati sekundar jer se vrti na manje obrtaja pa ce prenos biti tisi..

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 March 2015 - 21:06

Pa , ja sam i rekao da su ovi procenti produzenja okvirni i da se ne moraju postovati , a narociro u high endu , gde postavka prenosa zavisi od vise faktora...kroz onaj gornji post sam samo konstatovao da postoji razlika i izmedju kinarelli blokova , da ni oni nisu svi isti , pa treba biti oprezan prilikom narucivanja , da se ne bi uzelo neodgovarajuce ...

A, ne moze se bas birati produzenje koje hoces , ja koliko vidim ono je definisano brojem zuba bilo primara ili sekundara , s tim da se moze iskombinovati i jedno i drugo pa opet dobiti neki priblizno zeljeni prenos , ali to bi bilo preskupo ,,,

#19 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 March 2015 - 21:40

Evo sta se desi kada se pretjera sa produzenjem getribe :D Vidi se dokle je remen isao, uz maksimalnu od 100kmh po gpsu. Znaci meni je kvacilo klizalo skroz do nekih 40, 45kmh po satu, a otpustalo je na 50kmh. Stavljen je primar + sekundar, 55% duzi u odnosu na piaggio lc getribu.
Dobro je samo za obaranje rekorda.


Posted Image





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users