#1
Posted 26 November 2011 - 11:04
PRENOS – jedna od komponenti ovih nasih turpija gde je sve receno i opet ima sta da se kaze… Ja opet filozofski,drugacije ne znam,nisam probao ,nek` se nadovezu koji su uradili …
U jednom trenutku slaganja masine uradimo sve sto smo mogli, sto se tice termo-grupe , stavljen je cilindar, klip , glava , uz to pripadajuca rezona za ocekivane obrtaje, napojili smo to odgovarajucim karbom…sto se tice prenosa, odradili smo rolnice, mozda je dosao i neki kvalitetniji VARIO od serijskog, verovatno i neko slicno KVACILO, ako ne i TORQUE DRIVER…i sve to pogonjeno nekim dobrim REMENOM , naravno duzim ( koliko je to moguce), da bi prenos iskoristili do kraja…
Masina dobro ide , ako je sve dobro odradjeno i ustelovano, dobro ubrzava , bez rupa i pri relativno konstantnim obrtajima stize do MAKSIMALE…
Iz iskustva znamo da se kod KITA 70 ccm, krajnja nece nesto bitnije promeniti (uz odgovarajucu rezonu hoce), ali ce se dobiti obilje snage koja ce uticati uz pravilno stelovanje prenosa da brzo dodjemo do iste…znaci, dobicemo na ubrzanju, zbog 3-4 puta vece snage u odnosu na serijalu…U BASE KITU dobijemo od pocetne 2 HP ili koliko vec , 8-9 HP…u MIDRACE- u 12, 13, 14…HIGH END- preko 20, 24….ludilo…
Svedoci smo cesto da pojedini primerci i u SERIJALI daju neocekivano dobre rezultate, tu se sve kockice poklope, pa cesto prebacuju I 90 Km/h uz odlicno ubrzanje…
Bilo kako bilo, u jednom trenutku i tunovana masina dodje do kraja sto se tice svojih mogucnosti ubrzanja i krajnje i onda proradi u nama ONAJ CRV koji nam nikad ne da mira i koji nas pita jel` MOZE JOS???
Pa, naravno da moze, ali kako?
Znaju ovi za tog naseg crva pa nam dali PRODUZENJE PRENOSA…
Znamo sta je to : promena primara ili sekundara u diferencijalu, zarad promena voznih karakteristika…time dobijamo VECU KRAJNJU BRZINU, …ali, fizika nam kaze da to ne moze besplatno…nesto se mora izgubiti, a to je ubrzanje…onaj raspon brzine od 0 do recimo 100 Km/ h , u malo je vecem vremenskom okviru nego raspon od 0 do 80 Km/ h…
Ako je gubitak ubrzanja u prihvatljivim okvirima , neznatan, onda smo uradili posao…to pretpostavlja da motor ima dovoljno snage da to i ostvari…samo tako produzenje prenosa na ovaj nacin ima smisla…Na serijali verovatno da nema nikakvog smisla to raditi…Na BASE kitevima sa njihovih 8-9 Hp moze, ali i tu ne treba preterivati , pa ne stavljati prenos koji ta snaga ne moze da izgura…kod MIDRACE-a je vec druga stvar, sa obiljem snage se vec lakse izgura sve…za HIGH END, da ne pricamo…
Generalno, sto je vise snage moguce je izvesti vece produzenje prenosa…ja sam primetio da se proizvode produzenja od 10%, 17 % i 25 % i prilicno je jasno koje je za cega…naravno da nema smisla stavljati 25% produzenja na 8-9 Hp Base kita kad on to nece moci da izgura…isto tako je pitanje koliko ce mu znaciti produzenje od 10 % , da li se to isplati za malu dobit…nekako se cini da je ono srednje produzenje mozda i najpogodnije, tim pre sto ostavlja mogucnost i za prelazak u sledecu klasu MIDRACE…
Ko je uradio mogao se ukljuciti sa svojim iskustvima i savetima sta je i koliko dobio da bi ostali znali u sta se upustaju…
UZDRAVLJE...
#2
Posted 26 November 2011 - 14:17
Evo kod mene tih 25% moj street race tera(ustvari terao) kako god, sa jednim sa dvoje na skutu..nema problema.. Ja sam moj razmisljao da prodam pre nego sto sam ga ugradio, ali kad sam stavio nisam posle ni pomisljao na to... Evo sad i na serijskom cilindru vozim sa njim, i super je..
Vreme je da kupis jedan..
#3
Posted 26 November 2011 - 15:31
jedino nelinearni torque dolazi više do izražaja kod produženog prenosa, pa je sa kompletima koji su oštriji cilindar-spuh, veći problem uraditi prenos, mada kod sport setup-a široki powerband i mirniji koncept kanala može da se izbori do 25% bez problema...
#4
Posted 28 November 2011 - 09:59
To vam je jos jedna potvrda onoga sto sam pisao u PRAVILIMA DOBROG TUNINGA : Uradite sve sto ste planirali dok se niste ozenili- ZENE SU OTEZAVAJUCA OKOLNOST PRILIKOM TUNINGA...
PS. - imam osecaj da ako dodje do razvoda , da ce mi uzeti squt , a ostaviti decu...hehehe...
#5
Posted 28 November 2011 - 16:16
Ako dodje do razvoda, uzeću sqt, ženu ti vrćem
#6
Posted 28 November 2011 - 23:08
#7
Posted 29 November 2011 - 08:43
Moja iskustva sa produzenjem prenosa su pozitivna. Doduse, malo sam zazirao da cu izgubiti startnost iako je vecina na 4rumu tvrdila da se podesavanjem prenosa to moze kompenzovati. Na kraju, ne da nisam izgubio startnost nego mi se ista popravila za po 1 sec do 60 odn. 80 kmh. Naravno, ovo ne zbog produzenja prenosa nego dobrim delom zbog veceg karburatora i HPC radilice, naravno i prilagodjavanja prenosa. Krajnja brzina se povecala skoro za 10 kmh. Tako da, imajuci u vidu da na 4rumu postoji ponuda ja se ne bih razmisljao. Msm da je ovaj sekundar S6 17 % neka prava mera za ove nase sport-tunirane PRC makine. I nista ne pisti iz prenosa.
#8
Posted 29 November 2011 - 09:58
Zima je teska sama po sebi, vremena je puno, posla (bar onog pravog ) je malo, moj gas za grejanje je jos u Rusiji i ne zna da je moj, placam ga koliko oni hoce, svugde se mora kolima zbog hladnoce, pa i troskovi veci, sin na samo..., pardon, tatafinansirajucem fakultetu od 14 000 mesecno i tako do leta...
Sve vise mislim da iznadjem alternativne puteve pribavljanja love ( prodavnice , banke, pumpe), kostace me samo dve rupe na kapi, i tako je nosim, a ako i kad me uhvate resavam mnoge probleme u zivotu, dobijam stan i hranu za duze vreme, redovan sex, prenos mi ne bi trebao na duze vreme...hehehe...
#9
Posted 16 December 2012 - 14:58
Svi znamo sta je TURSKI KANTAR…to je ona primitivna vaga koja se jos ponegde moze videti na pijacama, a sastoji se od dva tasa , na jedan ide roba , na drugi teg i na sredisnjoj tacki oslonca se drzi dok se meri , umesto drugog tasa cesce bude teg koji klizi po izbazdarenoj polugi , to je isto…ovaj nas prenos je kao taj turski kantar- sve mora biti u ravnotezi da bi savrseno funlcionisalo , s tim da je tu primenjena jedna od najprostijih masina koju je covek izmislio – STRMA RAVAN…to je u sustini jedan trougao gde se penjemo po hipotenuzi , a strminu predstavlja vertikalna kateta…sto je ona vislja potrebno je uloziti vecu silu da bi se popeli i obrnuto…ta jednostavna fizika je primenjena kod skuterskog prenosa…
Imamo dve remenice sa dva krajnja polozaja i one u sustini predstavljaju menjac- vrse promenu stepena prenosa …zadatak transmisije je da snagu motora koja je promenjiva kategorija sa najmanje gubitaka i na najbolji moguci nacin prebaci na zadnji tocak…
Tu na scenu stupaju remenice koje menjaju svoje precnike… u pocetnom polozaju varijator je otvoren, a zadnja remenica je zatvorena …sa porastom broja obrtaja u zavisnosti od tezine rolnica ( najbolje je kad motor dodje u poziciju gde mu je najbolji maksimalni obrtni momenat ) remenica na varijatoru se zatvara iz istovremeno otvaranje zadnje remenice i na taj nacin dolazi do izmene stepena prenosa koji je kontinuiran…ali, da bi sve funkcionisalo savrseno, na scenu stupa turski kantar i sve to stoji u ravnorezi…snaga motora na radilici stvara centrifugalnu silu koja gura rolnice po njihovim stazama u krajnji polozaj i na taj nacin zatvaraju varijator povecavajuci njegov precnik , istovremeno odigrava se drugi deo procesa na drugoj strani – otvara se zadnja remenica i sve to preko posrednika – kaisa, ali vaznu ulogu da bi to savrseno funkvionisalo ima centralna opruga ili OPRUGA KONTRASTA , sto je u ovom slucaju najpravilniji naziv, a samo ime joj opredeljuje i ulogu koju ima u sistemu prenosa …suprotstavlja se tezini rolnica koje klize po stazama unutar varijatora, a radi se o vrlo finom i slozenom procesu posto se opruga sabija nelinearno – sa sabijanjem , skracenjem duzine postaje sve tvrdja, ali isto tako i unutar varijatora ugao kliznih staza je tako proracunat da sa penjanjem rolnica na vise to kompenzuje…da bi sve to funkcionisalo u ravnotezi , potreban je jos i linearni torque da bi u svakom trenutku podjednako pritiskao kais…i eto ga turski kantar na delu , sve radi savrseno , ako se dobro usteluje…
Generalno posmatrano , sa vise snage imamo manje problema, lakse je sve ustelovati , preteske rolnice-motor ce biti trom i lenj, ubrzanje slabo , sa prelaganim ce prevrtavati , pretvrda centralna opruga nece dozvoliti otvaranje zadnje remenice sa svim posledicama toga , premekana ce je prerano otvoriti, motor ce ispasti iz resonance i iz maksimalnog momenta …sve se mora probati , univerzalni recept ne postoji…istovremeno je i slozeno i jednostavno…
#10
Posted 11 March 2015 - 12:08
Koliko sam je skontao pazljivim i visestrukim citanjem problematike prenosa dok sam bio u tom fazonu kad sam to resavao pre neku godinu kad produzavamo serijski kratki prenos okvirno baratamo sa nekim procentima produzenja , pa tako za :
BASE od 15-17 %
MIDRACE OD 20-25 %
HIGH END od 30-33 %
Ti neki procenti su upravo srazmerni sa snagom termogrupe koja ona moze da ostvari preko ovakvog prenosa , a naravno da se od ovoga moze i odstupiti , narocito u high endu koji je namenjen za drag , pa se menjac steluje za uslove staze ...cak i sami proizvodjaci i trgovci kazuju da na serijsku masinu ne treba stavljati produzenje zbog nedostatka snage ...posteno od njih ...
Vec smo pre konstatovali da postoji razlika izmedju minarelli i kinarelli menjackih kutija i da primari i sekundari ne odgovaraju , nisu kompatibilni , iako imaju isti broj zuba ...to sam ja prosle godine iskusio , nisam znao kad sam nabavio primar sa produzenjem od 25 % , ali se fizicki ne moze ugraditi posto je za malo drugaciji ...Originalni minarelli ima oba lezaja u menjackoj kutiji , dok kinarelli ima lezaj jedan u kutiji , a drugi u deklu prenosa ...
Ali nedavno sam saznao da i izmedju samih Kineza ima razlike , ni oni nisu svi jednaki , pa se kaze ...
There are some strange variations in Chinese scooters, so it's always best to check your scooter before working on it or ordering parts for it. Use the info here at your own risk.
Pokusavajuci da nadjem produzenje od 25 % za moj skuter , vidim da je to skoro nemoguce ...nemam tu srecu da kao npr Cvele i Boza nadjem taj primar , jer taj odgovara samo za Hurrikanca , cak ne odgovara ni za ostale Kiwije ...takav se ne proizvodi za moj skut ... najvise sto mogu da nadjem je od Top Racinga primar od + 20 % sto mi se ne isplati , za razliku od svega 3 % davati tolike pare ...naravno da bi se to sto sad imam moglo iskombinovati sa jos necim, pa doci do ukupnog produzenja od 25-27 % , ali je totalno neisplativo , a i pitanje je kad na slepo kupujes da li odgovara , znaj ga ...
Obrtaja ima koliko ima , prenosa je toliko koliko je , vario izbaci kais do kraja i to je sto je - do daljnjeg ...
#11
Posted 11 March 2015 - 12:44
#12
Posted 11 March 2015 - 14:14
sinisa93, on 11 March 2015 - 12:44, said:
da ali samo za duze blokove kao sto su keeway matrix, fact-focus, sprint max i tako ti ..mi sa krtakim prc blokom mozemo samo da gledamo prodavali su se, ima cak je bila verzija hurrija 90ccm ali su redji na ulicama, a tek u delovima
#13
Posted 11 March 2015 - 16:19
ALIEN SM, on 11 March 2015 - 12:08, said:
Koliko sam je skontao pazljivim i visestrukim citanjem problematike prenosa dok sam bio u tom fazonu kad sam to resavao pre neku godinu kad produzavamo serijski kratki prenos okvirno baratamo sa nekim procentima produzenja , pa tako za :
BASE od 15-17 %
MIDRACE OD 20-25 %
HIGH END od 30-33 %
Ti neki procenti su upravo srazmerni sa snagom termogrupe koja ona moze da ostvari preko ovakvog prenosa
Ja bih rekao da ovo ne moze bas generalno da se kaze, jer ako uzmemo pia i kineski blok, onda je jasno da na kineza treba da ide vece produzenje prenosa. Ja sam barem tako skontao iz svih ovih silnih tema na forumu da kinezi imaju u sustini najkraci prenos, pa s obzirom na to mogu da ispeglaju i 25% produzenja na base 70cc cilindru. Neka me ispravi neko ako nisam u pravu, da ne trosim pare na produzenje
#14
Posted 11 March 2015 - 16:54
#15
Posted 11 March 2015 - 17:03
#16
Posted 11 March 2015 - 17:16
evo da ja uvedem još jednu nepoznatu, HE ima centar na 13800 obrtaja.. i sa 33% počinje da ubija obrtaje u drugoj polovini prenosa i pred kraj variomata kada je i otpor vazduha najveći..
sad možda će neki lagani vozač i reći da je to ok, i u suštini isterati 140Kmh, a možda će se mučiti sa predugačkim prenosom jer produženje zavisi od više faktora, osim od setup podele base, midrace ili HE
stoga treba proceniti konfiguraciju mašine, šta produžujemo, koji je radni spektar, jer od obrtaja direktno zavisi krajnja, koja je težina vozača itd..
#17
Posted 11 March 2015 - 19:08
Druga stvar, video sam na SA prodaju prenose npr za mina blok i sekundar kosta oko 50e al moras rucno da upresujes zupcanike, dobra stvar je sto mozes da biras produzenje, imas od tipa 5% pa sve do 30-ak %.
Po meni je bolje stavljati sekundar jer se vrti na manje obrtaja pa ce prenos biti tisi..
#18
Posted 12 March 2015 - 21:06
A, ne moze se bas birati produzenje koje hoces , ja koliko vidim ono je definisano brojem zuba bilo primara ili sekundara , s tim da se moze iskombinovati i jedno i drugo pa opet dobiti neki priblizno zeljeni prenos , ali to bi bilo preskupo ,,,
#19
Posted 13 March 2015 - 21:40
Dobro je samo za obaranje rekorda.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users