Jump to content


Tomos SLC 15


  • This topic is locked This topic is locked
51 replies to this topic

#21 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 09 January 2012 - 23:40

kako mislite pune ove standardne okrugle

#22 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 January 2012 - 23:41

da da pune mislim na okrugle

#23 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 10 January 2012 - 12:12

Taj cilindar ne mozes da busis na vise od 43mm jer nema veci klip za tomosa (osim ctx i e90 klipa). Prelivni se podudaraju, a hod je isti (43mm) i zapremina tog motora je bila 60ccm (original) i nije potrebno skracivati cilindar. Pogledajte ovu klipnjacu, sta mislite?
Posted Image

#24 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 10 January 2012 - 12:48

pa stavicu kilp od ctx 45mm cilindar je morao da se spusta i suknjice na cilindru su morale da se obruse

Da nisu to one stare od trobrzinca nisam nikad video lupam

evo slike RASTURIO MOJU PETNAJU
1.http://imageshack.us...rafija0025.jpg/ 2.http://imageshack.us...afija0026j.jpg/
3.http://imageshack.us...afija0027q.jpg/ 4.http://imageshack.us...afija0028m.jpg/
5.http://imageshack.us...afija0029v.jpg/ 6.http://imageshack.us...afija0031b.jpg/
7.http://imageshack.us...fija0033pq.jpg/ 8.http://imageshack.us...afija0034i.jpg/
9.http://imageshack.us...afija0035i.jpg/ 10.http://imageshack.us...afija0041v.jpg/
11.http://imageshack.us...afija0040c.jpg/ 12.http://imageshack.us...afija0039a.jpg 13.http://imageshack.us...afija0037k.jpg/ 14.http://imageshack.us...afija0044t.jpg/
15.http://imageshack.us...fija0045pe.jpg/ 16.http://imageshack.us...afija0046p.jpg/
17.http://imageshack.us...rafija0047.jpg/ 18.http://imageshack.us...rafija0048.jpg/
19.http://imageshack.us...rafija0057.jpg/ 20.http://imageshack.us...afija0056w.jpg/
21.http://imageshack.us...afija0050h.jpg/ 22.http://imageshack.us...afija0055i.jpg/
23.http://imageshack.us...afija0051a.jpg/ 24.http://imageshack.us...rafija0054.jpg/
25.http://imageshack.us...rafija0058.jpg/ 26.http://imageshack.us...rafija0059.jpg/
27.http://imageshack.us...rafija0060.jpg/ 28.http://imageshack.us...afija0053v.jpg/

jer moze da se radilica tj otvori gde ide bolcna da se prosiri i da stavim vecu bolcnu posto je razdvajana nekoliko puta

#25 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 January 2012 - 14:09

ako staviš veću bolcnu, onda ide drugačiji ležaj pa ni klipnjača neće odgovarati.. najbolje da nabaviš drugu radilicu makar i prolupanu pa da iskoristiš polutke koje nisu razglavljene u rupi

#26 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 10 January 2012 - 14:11

nemam drugu radilicu a jer moze i klipnjacu da prosirim
to nebi bilo lose jer bi isao 45 klip jos sredio bi mu kompresiju
e sad pitanje da li moze i klipnjaca da se razbusi ?

#27 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 10 January 2012 - 17:11

Klip od ctx-a je 46mm. Koju ces glavu staviti?

#28 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 January 2012 - 18:26

u principu te stvari se ne rade jer je površinu potrebno cementirati, tu trče iglice ležaja i mora biti idealno i predpostavljam okaljeno ..

#29 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 10 January 2012 - 19:03

Pa neznam sad ste me zbunili nerazume sta je tu toliko vazno na strugu razbuse klipnjacu ja nadjem iglicasti lezaj i nerazumem u cemu je problem ako moze da mi malo pojasnite

Kako 46 valjda 45mm ovi u ''tomos ''prodavnici rekli su mi da je 45 ctx


edit admin: Forum nije chat! Pravopis je izmisljen da bi se koristio! Sledeci put za slanje vise poruka za redom slede sankcije!

#30 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 11 January 2012 - 11:14

Ok

Edited by Mladen, 11 January 2012 - 11:25.


#31 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 11 January 2012 - 11:24

ako se razbuši na strugu, to je mera koja je potrebna i to je ok, međiutim ta površina nije dovoljno glatka da bi preko nje klizile iglice ležaja, mora da se uradi površinska cementacija i poliranje, svaki ležaj mora imati uslova da fukncioniše, nije traktor pa da se okreće 10 puta u minuti, ovde su veliki obrtaji i male tolernancije, nije dovoljno samo ostrugati, raspitaj se kod nekog ko radi sa ležajevima pa će ti objasniti

#32 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 11 January 2012 - 20:18

bio sam kod majstora kaze da ne treba "strugarski noz ce da ga dobro obradi bice glatko kao hilzna " a za poliranje mi je rekao da koristim vodobrusni papir ako bas hocu da ga poliram.
Sta da radim?

#33 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 11 January 2012 - 22:29

Mi ti dajemo savete a ti ne slusas, odnesi onda tu radilicu da ti urade pa ces da vidis da li smo bili u pravu. Klip je 46mm i tacka. Ako ne verujes, da ti dokazem - zapremina cilindra se racuna: r*r*PI*H=23*23*3,14*48=79,7==>ctx je 80 ccm. A sto lepo ne busis na prvu specijalu - 42,5mm?

#34 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 11 January 2012 - 22:45

Pa neznam Previse je to za Orginal stublinu a za ovu drugu tomos motokultivator je malo pa sta i da stavim 46 mm klip i ovako cu da ojacam radilicu samo za koliko da je prosirim za 1mm ili 2mm koliko ?

#35 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 11 January 2012 - 23:17

Jesi registrovan na tomos forumu? Pogledaj ovu temu: http://tomosserbia.1...opic.php?t=3017 Blok od apn4 a cilindar od e90. http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/thumbup.gif

#36 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 12 January 2012 - 10:14

Nemoj da mi postavljas pitanja DOBICU KAZNU nije ovo chat .Odvovoricu ti sto se tice ovih sajtova,foruma ... o tomosima sve sam pregledao odavno. I sta mislis koliko ce ova jadna radilica da izdrzi jedno leto daj boze hocu da napravim motor da traje barem 2 godine.Bolje mi reci za kolik da prosirim klipnjacu ili preko neke formule da vidimo za koliko je najbolje da je razbusim

#37 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 12 January 2012 - 11:38

Nisam stekao utisak da si sve pregledao. :welcome1: I ja imam istu tu radilicu (CKR) i mogu reci da je g***o tajvansko kad sam kupio apn skinuo sam cilindar da pogledam dal ima lufta, i nije imala, posle toga se nisam vozio ni 500km sa 39,5mm klipom i vec je prolupala, znaci jednu sezonu izdrzala. Kazu da od tih kineskih/tajvanskih najbolje su motocross i rocket. Ce' da proverimo uskoro. Ne bih znao da ti kazem za koliko da prosiris klipnjacu, to nikad nisam radio ali onu sliku sto sam postavio sa onim valjcicima bez kaveza to je jedno jako dobro resenje debljina valjcica je 2,5mm a duzina 9,8mm B ili BF tvrdoce trebaju da budu.

#38 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 13 January 2012 - 10:59

Kako se meri sa tinol zicom pogledao sam sam temu i nije mi bas jasno
i kako da izmerim drugacije kompresiju ako nemogu manometrom

#39 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 13 January 2012 - 11:23

baci pogled ovde

http://svet-skutera....presioni-odnos/

#40 Stunter

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 30 May 2012 - 16:25

konacno sam zavrsio motor !!!
od setup-a uradio sam sledece :
1.kupio sam novu radilicu prodavac mi je rekao da je orginal slovenska na klipnjaci je pisalo "TMU-50"
2.cilindar sam prosirio na 40 mm
3.Klip je marke DS 40 L
4.blokove sam nazovi polirao i nije bas nesto ispalo prvi put to radim
5.cilindar je spusten za 2 stote jer kod (T15,slc15,bt)klip neizlazi do vrha cilindra vec 0.5 mm nize
6.bobina za svetlo je skinuta
7.platine se otvaraju 1mm pre GMT i to 0.40
Motor nisam mogao da testiram msm maksimalna brzina i ... zato sto su hilzne jos grube i brzo se zagreje.
Evo i par slika :
1.http://imageshack.us...rafija0143.jpg/
2.http://imageshack.us...afija0144r.jpg/
3.http://imageshack.us...rafija0137.jpg/
4.http://imageshack.us...rafija0136.jpg/
5.http://imageshack.us...afija0121t.jpg/
6.http://imageshack.us...afija0142h.jpg/
7.http://imageshack.us...rafija0129.jpg/
8.http://imageshack.us...rafija0130.jpg/

I na kraju hteo bih da se zahvalim Mariju i Tuningfanatic (Aca) za mnogo saveta ovde se nevide , zaomi je sto se vise clanova nisu ukljucili , nadam se da cu nekome pomoci sa ovom temom , i na kraju da kazem pocetnicima nemojte da se zezate sa radilicama kao sto sam ja imao ideju da je remontujem male su sanse da mogu vise da se izvuku ti obrtaju narocito kod bt,t15 koji je visokoturazna masina koja trazi gass , bolje kupiti neku kinesku odvojite 20 e i sigurniste celu sezonu

Edited by Mladen, 30 May 2012 - 16:35.






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users