Kupovina novog, formiranje akumulatora
ALIEN SM
08 Mar 2012
Kupovina novog , formiranje akumulatora…
Osmi putnik se ponovio u ( opet ) novi accu…u njegovom zivotnom veku , a ovo mu je peta sezona , ovo je cetvrti! On , a i ja sa njim definitivno nemamo srece sa akumulatorima, k`o da vozimo na hibridni pogon!
Posle fabrickog EXSIID-a, jos jedan isti takav koji je trajao sedam meseci , pa onda BANNER, koji je sastavio oko godinu i po, ali vec posle nepune godine vec nije prvo paljenje odradjivao , nego tek posle , kad se u voznji malo dopuni…
Evo sad je na redu CETVRTI , pise na njemu UNIBAT, trebalo bi da je italijan ( samo da nije kineskog porekla) , kupio sam ga u Motomaniji, maticnoj firmi za moj squt, po ceni od 1300,00 din . i to zelatinski, pa evo sta sve ide uz njega i kako se formira…uz uputstvo , dobije se sest malih bocica kiseline koja se po skidanju zastitne trake sipa u svaku celiju…kad sve to malo postoji , pozeljno je da se accu prikljuci na punjac ( onaj sa malom strujom punjenja ) u nekom vremenu od mozda pola sata do sat…posle toga smatram da je spreman za upotrebu…e, da ga Bog pozivi , ako moze bar tri, cetiri, a ako moze i vise godine…
Zelatinski accu su radjeni po AGM tehnologiji, trebalo bi da su otporniji na potrese, nego oni kiselinski ( mada su i oni u sustini kiselinski ) , ali zbog gusceg medijuma u kojem su olovne ploce trebalo bi da su otporniji na potrese…videcemo kako to izgleda u praksi…
evo sta sve dolazi u kutiji sa novim...
novi accu, uputstvo za formiranje i sest bocica kiseline...
to je to...
kiselina...
odlepi se nalepnica sa novog accu...
spremi se kiselina koja ide uz njega, sest malih bocica , spojenih zasjedno..
skine se poklopac koji je na bocicama i na kome pise ne skidati, ali to kad se skine sluzi za pokrivanje otvora na celijama , a kad se skine sa kontejnera sa kiselinom, na svakom otvoru je alu folija kojom je zapecacen svaki otvor i to je protiv curenja kiseline, to se sve okrene i pritisne za to predvidjene otvore u celijama i kiselina u tacnoj kolicini ispuni svaku celiju...u uputstvu pise da tako treba da ostane oko 20 ili vise minuta...
evo, stoji...i posle se poklopi onim sto pise `ne otvarati...sad je spreman za ugradnju, sve je zavrseno...
evo napon staroga BANNER- a na ovih desetak stepeni...djubre koje je izdrzalo jedva 15-16 meseci, nije valjao ni kad je bio nov...
napon novoformiranog, zelatinskog UNIBAT-a...
sve spakovano , ostaje samo da se poklopi...
mrtvi, stari, ne znam zasto ih cuvam...
Cim sam ga povezao na instalaciju, oglasio se alarm, prvo paljenje je bilo na kurblu i ostavio sam ga da radi na leru oko desetak minuta...to da novoformirani accu prvo oseti punjenje, isto bi bilo da je prikljucen na punjac u nekom kratkom roku, ali nista mu ne bi bilo ni da je odmah startovao...to mu je posao...posle tih desetak minuta, pokusano je startovanje , zaverglao je i upalio kako treba par puta ...
Sve gotovo, to je to , neka ga Bog pozivi...
UZDRAVLJE...
Lenko
08 Mar 2012

mickojle
09 Mar 2012

Milos'96
09 Mar 2012
Mario
10 Mar 2012

Milos'96
10 Mar 2012

goranpirot
29 Mar 2015
Beogradski Fantom
29 Mar 2015
Lauda
29 Mar 2015
S obzirom da se akumulator kod Matrixa i ostalih slicnih Keeway modela nalazi u "kadici" koja je poprilicno ogranicena sa prostorom, ja mislim da akumulator veceg kapaciteta od 4Ah ne moze ni da stane...
goranpirot
29 Mar 2015

Lauda
29 Mar 2015

Kad izvadis sjediste trebao bi odmah da ga vidis.
Anabellas
30 Mar 2015

kako lauda kaze to je sklop koji an daljinski radi pa konstantno mora biti pod napodom kako bi dobio pobudu s daljinskog, ja sam si napravio malu kutijicu ispod sica s prekidacem za alarm i prekidacem za blokadu i malim lcd voltmetrom da mogu provjeravat aku
Dajteh
30 Mar 2015
Najinteresantniji akumulator koji je lud, u tamnozelenom kucistu, zatvoreni gel, marke LP iliti LandPort, Nizozemski. Kojeg god sam dobio sa skuterom anlasovao je ko lud. Sad ove zime imam 5-6 raznih crkotina drugih marki, a zelenko je upalio mnogo skutera i dalje je aktivan.
Novost je da ima za kupiti takav isti od 5Ah, ali je u kucistu od 4Ah. Prije je bilo 5Ah a bio je malo visi.
I onaj spiracell 8Ah, vec 6tu godinu pokrece i 700ccm motore, najjaci akumulator ikada, a platio sam ga ko 3 ova od 4Ah.
Edited by dajteh, 30 March 2015 - 00:22.
Anabellas
30 Mar 2015
meni je yuasa trajala 8 godina i promjenio sam ju preventivno jer je pustala gore kiselinu, ali i dalje u garazi mi sluzi kao pogon za 12-voltni pistolj
steeef
07 Apr 2015
uzimam i ja taj LP i na 20 komada kolko sam ih uzel proslu sezonu,imal sam barem 3 koja u startu nisu valjala,pa reklamacije..
bolja opcija su crni lp kojeg sam formiras,nadopunis,tekucina se gelira i zatvoris pa ga imas aku formiran taj tren,dok ovi zeleni su formirani ko zna od kad..