Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#1081 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 19 June 2016 - 23:00

Prije 10ak dana sam zamijenio semeringe radilice na Focusu. Ugradjeni su novi Athena Corteco semerinzi.
http://www.motobikes...0901166010.aspx
i
http://www.motobikes...0101010000.aspx

Posto nisam bio za opciju rasklapanja blokova zbog zamjene semeringa, odlucio sam se na malo rizicniji nacin skidanja starih semeringa. Sustina je opusteno raditi i imati mirnu ruku. A evo i mog postupka rada.
Dakle, semering kod variomata je poceo da slini jos od prosle godine kada sam ugradjivao Malossi Sport. Sve sam nesto odlagao ovaj posao ali situacija se pogorsavala i zahtjevala je hitno reagovanje.
Attached File  DSC_2541.JPG   2.08MB   28 downloads Attached File  DSC_2546.JPG   2.17MB   32 downloads

Dakle, postupak kojim sam se vodio jeste - uvrni 2 sarafa do odredjene dubine u stari semering i lagano vuci klijestima napolje.
Jako je bitno do koje dubine se uvrce sraf, jer ako slucajno pretjerate udaricete u lezaj i velika je sansa da cete ostetiti isti. Dakle treba raditi smireno i polako, mic po mic i rezultat je zagarantovan. Evo kako je to izgledalo kod mene...
Attached File  DSC_2548.JPG   1.82MB   29 downloads Attached File  DSC_2549.JPG   2.42MB   31 downloads
Attached File  DSC_2553.JPG   2.48MB   32 downloads

Kao sto se vidi sa slika, odmjerio sam (po novom semeringu) do koje bi dubine mogao ici. Nakon sto sam uvrnuo oba srafa, klijestima sam ih prihvatio i ravnomjerno vukao. Semering je izasao napolje bez vece muke.
Napomenuo bih da je ovo izricito moguce samo kod semeringa koji imaju limeni plast u sebi. Dakle ova metoda nece raditi kod cisto gumenih semeringa. Bice napisan postupak vadjenja u posebnoj temi za minareli/kinareli blokove.

Nakon vadjenja semeringa vidi se i barica od ulja.
Attached File  DSC_2554.JPG   2.3MB   31 downloads Attached File  DSC_2556.JPG   1.95MB   29 downloads

E sad na red dolazi montaza novog semeringa. S obzirom da nisam napravio neki home-made alat za montazu prije skidanja starih semeringa, odlucio sam se na improvizaciju u hodu pa kako bude. Cilj mi je bio da ne kuckam po semeringu, nego da pokusam iskoristit navoj na radilici da uvrtanjem nekog srafa, lagano i ravnomjerno guram novi semering unutra. Na taj nacin sam siguran da ce uci onako kako hocu.
Naravno potrebno je sublerom prvo premjeriti dubinu kod starog semering, da bi znali do koje dubine da montiramo novi. Kod mene je stari semering bio na nekih 15mm unutra, otprilike 1mm dalje od seger osiguraca. Ja sam se odlucio da ga montiram tik uz seger osigurac, a to je tacno 14mm.
Prije montaze novog semeringa, ocistio sam i odmastio povrsinu gdje dolazi novi semering. Podmazao sam unutrasnjii dio semeringa i dio oko federa.
Neki se odluce da stavljaju ulje, mast ili diht masu na vanjski dio semeringa...ja to kod sebe nisam radio.

Na sledecim slikama cete vidjeti i nacin kako sam improvizovao montazu. Parola je bila "snadji se"...
Attached File  DSC_2558.JPG   1.93MB   28 downloads Attached File  DSC_2557.JPG   1.91MB   23 downloads
Attached File  DSC_2560.JPG   1.72MB   26 downloads

Dakle koristio sam se alatom i priborom koji sam imao pod rukom. Vjerujte mi da sam ovaj semering montirao oko sat vremena. Bilo je doslovno milimetar po milimetar. Ubacivanjem raznih podloski u taj "privremeni alat", na kraju sam dobio ono sto sam htio.
Semering je usao ravnomjerno do dubine 14mm, odnosno tik uz seger osigurac.
Attached File  DSC_2559.JPG   2.01MB   27 downloads
Attached File  DSC_2614.JPG   2.1MB   27 downloads Attached File  DSC_2615.JPG   1.79MB   26 downloads

Sledeci na redu je semering do variomata. Njega nije tesko zamijeniti. Posto ima metalni "sesir", dovoljno je samo lagano zapeti srafcigerom i izlazi napolje bez problema - ukratko.
Medjutim nakon skidanja magneta, zatice me problem. Na radilici kod magneta se nalaze 2 mala seger osiguraca. Jedan seger koji drzi plasticni puz uljne pumpe i drugi koji se nalazi iza plasticnog puza kod semeringa. Tu nisam imao klijesta za skidanje seger osiguraca (sitnica...), pokusao sam napraviti nesto sa spic klijestima ali nije islo. Tu sam stao dok nisam otisao po seger klijesta. Dakle, ne krecite u rad bez opreme, jer ova seger klijesta zaista nisu skupa, a ja sam dobio glavobolju zbog njih.
Attached File  DSC_2570.JPG   1.89MB   25 downloads

Kao sto sam rekao - nakon skidanja magneta, segera, plasticnog puza uljne pumpe dolazi se do semeringa kojeg drzi metalni poklopac. Nakon skidanja poklopca vrlo je lako izvaditi stari semering. Tankim ravnim srafcigerom zakacite sesiric semeringa i na polugu ga izvadite napolje.
Attached File  mali_semering.JPG   47.17K   25 downloads

Semering kod magneta je tek poceo malo pustati i tu sam na vrijeme reagovao. Kada se vec mijenja jedan semering, bolje zamijeniti i drugi bez obzira na stanje i biti miran. Barem ja tako mislim.
Za montazu novog semeringa, opet sam iskombinovao neki alat samo sto sam ovaj put lagano kuckao na semering gumenim cekicem, jer on ipak ima granicnik do koje mjere moze da udje u blok.
Attached File  DSC_2575.JPG   1.79MB   23 downloads Attached File  DSC_2578.JPG   1.88MB   22 downloads

#1082 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 19 June 2016 - 23:20

Nakon zamjene semeringa, bilo je potrebno testirati blokove pumpicom. Hvala @bojan681 sto mi je posudio pumpicu. Duzan sam sebi nabaviti i napraviti pumpicu za testiranje...
Krenuo sam prvo u izradu cepa za prirubnicu. Posto je ulaz prirubnice 25mm, otisao sam i kupio PPR plasticnu zavrsnu kapu fi20 (vodomaterijal) razmisljajuci da je to to.
Attached File  DSC_2530.JPG   2.44MB   20 downloads Attached File  DSC_2534.JPG   1.82MB   21 downloads
Attached File  DSC_2536.JPG   2.06MB   24 downloads

I super je sve ali...nisam obratio paznju i premjerio prije pravljenja cepa. PPR zavrsna kapa fi20 ima vanjski precnik 30mm i to ne ulazi u prirubnicu. E jbg sad, sta da se radi. Nema PPR kapa manjih precnika, pa se mora improvizovati opet. Na kraju sam pronasao spas u cepu od limenke nitro razredjivaca. Vanjski precnik je taman 25mm.
Eto ako nekome bas treba 30mm za precnik prirubnice, moze se posluziti PPR kapom od fi20 i lako napraviti sebi cep.

Ali i tu nije kraj problemima. Cep za auspuh koji sam dobio od @bojan681 takodje ne odgovara na ulaz od Malossi Sport cilindra. Jbg, kod Bokija je opasna HE masina i taj izduv ima rupu da ruka stane. :)
U spas mi je pritekao drug @sinisa93 i ovom prilikom mu se zahvaljujem sto mi je u kratkom roku poslao njegov home-made alat koji je koristio kod sebe.
Attached File  DSC_2636.JPG   1.93MB   24 downloads Attached File  DSC_2573.JPG   1.88MB   24 downloads

I testiranje pumpicom sada moze da pocne...
Spustio sam klip u DMT, zacepio izduv, provjerio dotegnutost svjecice i postavio ulazni cep u prirubnicu.
Attached File  DSC_2637.JPG   1.51MB   25 downloads Attached File  DSC_2638.JPG   1.87MB   24 downloads

Pumpao sam do nekih 380mmHg po ovom satu za krvni pritisak. To je neki ekvivalent od 0.5bar. Kod Bokija je kazalja otisla u ofsajd pa izgleda malo vise...
Uglavnom, blokovi nakon 5min su drzali dobro, kazaljka nije pokazala znakove pustanja vazduha. Morao sam klijestima da drzim crijevo, jer kineska pumpica ipak malo pusta. Da bih bio siguran, proceduru sam ponovio opet i dobio iste rezultate. Pao je kamen, ovo sam trazio i sada sam siguran da imam zdravu masinu. Mozda nije s goreg, sada kad pogledam, raditi ovu provjeru pred pocetak svake sezone. Onda ste sigurni da masina zdravo radi.

#1083 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 20 June 2016 - 00:11

Nakon svega toga, posvetio sam se provjeri uljne pumpe i ostalih sitnica.
Odmah po skidanju magneta primjetio sam da crijevo koje ide iz rezervoara ulja i ulazi u uljnu pumpu pusta na ulazu i bilo ga je potrebno zamijeniti. Jednostavno kineska guma koja ima vec 10god je otvrdnula dovoljno da napravi pukotine.
Takodje, primjetio sam kod zupcanika, odnosno plasticnog puza uljne pumpe da skoro i nema tovatne masti. Koliko znam kinezi tu bas znaju natrpaju masti, mozda im se zalomilo kod mene heh...
Attached File  DSC_2565.JPG   1.85MB   22 downloads Attached File  DSC_2566.JPG   1.55MB   23 downloads

Evo i crijeva gdje pusta. Malo se losije vidi na slici.
Attached File  DSC_2581.JPG   1.69MB   22 downloads

Usput sam zamijenio i malo crijevo ulja koje ide do karburatora. Iako sam ga mijenjao kada sam ugradjivao Malossi Sport prosle godine, kad vec radim nije mi bio problem i to uraditi. Crijeva su naravno ozracena, kao i pumpa.
Uljnu pumpu sam podesio na max, ne znam koliko se vidi na slici ali izmedju zareza ima razmaka oko 3mm u plus, naravno. Jer ipak je veci karburator u pitanju i po nekoj mojoj racunici potrebno je pojacati uljnu pumpu da se odrzi pravilno podmazivanje prelaskom na vece karburatore, dizne, itd. Ispravite me ako grijesim...
Attached File  DSC_2584.JPG   1.15MB   23 downloads Attached File  DSC_2586.JPG   1.82MB   20 downloads
Attached File  DSC_2590.JPG   1.23MB   20 downloads

Zupcanik uljne pumpe je podmazan litijumskom mascu. Postavljen je stari dihtung koji se tu nalazio, istina malo je ispucao. Kupice se novi...
Magnet je takodje u dobrom stanju.
Attached File  DSC_2606.JPG   1.94MB   21 downloads Attached File  DSC_2608.JPG   1.8MB   21 downloads
Attached File  DSC_2612.JPG   2.22MB   23 downloads

Ovde se vidi koliko sam pomjerio paljenje u advance pretprosle godine. Na slici mozda izgleda puno ali kada se premjeri to je nekih 3-5mm prosirenja, sto mu GRUBO dodje na oko 18* prije GMT. Jbg, znam dok ne premjerim mikrometrom precizno necu znati na cemu sam ali opet Sport ne ide toliko visoko u obrtaje da sad trazi hitnu provjeru. Istina mora se ispratiti na karburatoru nakon pomjeranja paljenja.
Attached File  DSC_2609.JPG   1.59MB   23 downloads Attached File  DSC_2610.JPG   1.73MB   24 downloads
Attached File  DSC_2611.JPG   1.8MB   24 downloads

Odlucio sam se da skinem i mehanizam paljenja. I dalje nisam nasao tacan uzrok zveckanja i sve aludira na taj tuc bendiks kod kineza...
Podmazao sam detaljno iglicasti lezaj koji ide na veliki zupcanik, prekontrolisao valjcice u kvacilu i opet nista. Takodje sam skinuo veliki i mali zupcanik koji se pokrecu preko anlasera, podmazao sve.
Sledeci put cu morati da skinem kompletno taj mehanizam paljenja i da probam bez njega.
Attached File  DSC_2616.JPG   1.73MB   24 downloads

Dalje, montirao sam Polini double-layer filter vazduha. I ocistio dizne u karburatoru. Nije bilo taloga u casici.
Attached File  DSC_2476.JPG   1.67MB   25 downloads Attached File  DSC_2620.JPG   1.46MB   35 downloads

Medjutim tu sam napravio sebi problem, tj. pocetnicku gresku. Razmisljam ja kako sam imao ranije blago trokiranje izmedju cetvrtine i polovine gasa na Malossi Red Sponge-u i odlucim da ubacim W7 iglu na srednji zarez, onako samouvjereno da to moze tako, bez ikakvog testiranja...
E tu sam uvrstio par nepoznatih u podesavanje karburatora i eto problema. Umjesto da sam prvo testirao masinu pa krenuo od glavne dizne, ja sam krenuo od igle naslijepo pa pomrsio konce. Skontao sam posle sta sam napravio i vratio sam se na stare postavke i onda zapoceo sa testiranjem, medjutim uhvatila me kisa pred kraj tog dana. Ovo je recimo boja svjecice na nekoj polovini gasa koju sam slikao nakon petljanja sa W7 iglom. Nista konkretno jos nije radjeno oko karburatora, jednostavno vrijeme ne dozvoljava. Ispred kuce mi je magistralni put na kome ima radar...slikan sam vec 3 puta sa prednje strane dok sam testirao otklone. Moracu traziti novi pravac za testiranje i stelovanje karburatora. Do tada evo ovih slicica, nije losa boja moram priznati ali ne steluje se tako karburator, pa sam vratio na staro i krece se od glavne dizne.
Uboscu taj karburator, samo da nadjem cistine za testiranje i finog vremena...
Attached File  DSC_2623.JPG   1.68MB   34 downloads Attached File  DSC_2625.JPG   1.71MB   37 downloads

Skratio sam i sajlu sauga, pa sada vise nemam problema da viri par cm sajle od sauga van buzira.
Attached File  DSC_2622.JPG   1.48MB   33 downloads

I da, @sinisa93 mi je napravio i nosac sajle dobosa po uzoru na njegov nosac od Sprint-a. Opet mu se zahvaljujem.
Nakon testiranja, problem sa zapinjanjem sajle izmedju bloka i centralne nogare je rijesen. Kako je sajla ranije zapinjala, pokidao se plasticni omotac pa sam to sredio izolir trakom.
Attached File  DSC_2635.JPG   1.67MB   33 downloads

Ovom prilikom samo da napisem - kada jednom iskoristite prsten dihting za auspuh, ne vracajte ga nazad. Ja sam ga vratio i dobio odmah nakon par km duvanje. Dakle, svako skidanje auspuha, koji ima taj prsten, mora novi. Jednostavno se sabije taj prsten na odredjenim mjestima i tesko je posle pogoditi istu poziciju kada se vraca.
Attached File  DSC_2641.JPG   1.53MB   39 downloads

I za kraj - moj vjerni cuvar koji pazi na alat i drzi sve pod kontrolom :)
Attached File  DSC_2569.JPG   2.15MB   39 downloads

To je to za sada. Bice posle pisanja oko karburatora.

#1084 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 June 2016 - 08:32

poucna tema, svaka cast na pedantno odradjenom poslu....

kada ubacujes manje propustan filter, prvo napadas glavnu diznu

#1085 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 20 June 2016 - 09:13

Sve uredno i pedantno kao i uvek što se od tebe očekuje...
Dade mi ideju sa ovim čepom jer nikako da napravim sebi pumpicu...

Svaka čast Lauda još jednom!

#1086 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 20 June 2016 - 13:15

To je to, sad znas sta imas, sad ima da samo brojis kilometre :)

#1087 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 June 2016 - 14:54

Svaka cast na poslu ali i na predstavljanju radova!

Sent from my GT-I9192



#1088 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 June 2016 - 16:37

Ako ikad budes u mogucnosti , nabavi onu uljanu pumpu koja radi bez sajle ... jbes ti to - jedno potencijalno mesto kvara manje ....

#1089 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 21 June 2016 - 20:52

Hvala ljudi!

@Mario
Konstatovali smo to vec preko telefona. :) Napravljena pocetnika greska i ispravljena sto je najbitnije. Koliko god ti mislio da znas teoriju karburatora, ne mos' samouvjereno krenuti od sredine...jbg

@ALIEN SM
Pa ne znam bas koliko je ta uljna pumpa bolja opcija. Koliko znam, na takvom tipu pumpe se ne moze stelovati protok ulja? Ona baca koliko baca, pa sad bila to serijala ili mid-race...a nije bas isto.
Vidjao sam neke aftermarket uljne na obrtaje koje imaju sistem nekih podloski preko kojih se pojacava (smanjuje) protok ulja ili nesto slicno, a nisu nesto ni jeftine.
Uglavnom, slabe karike su sajla, plasticni puz i crijeva. Ukoliko se to kontrolise, ja mislim da se rizik smanjuje na minimum ali uvijek ce postojati. Jes' da je bolje rucni premix ali se gubi na luksuzu sipaj i vozi.
Onaj ko sklapa ozbiljniji setup mid-race pa dalje, svakako treba da eliminise uljnu pumpu, tj. i ja bih eliminisao da imam jace nesto.

#1090 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 June 2016 - 20:28

Ipak sam danas ubacio novi Malossi Red Sponge filter (naravno, izbrisao sam nitrom zuta slova).
Ovih dana sam razmisljao sta dobijem, sta gubim sa manje propusnim filterom...Danas sam pricao sa Mariom, dobio neke korisne savjete.
Jbg, kad pogledam ja ne prelazim po sezoni vise od 1500 - 2000km. 99% voznje se odvija po asfaltu, dakle nema ruralnih puteva sa prasinom, a sad da ganjam ekonomicnost pa spustam potrosnju samo na filteru i time izgubim malo performansi mi ne odgovara bas. To 1-3dlc sto bih dobio na 100km i nije neka usteda za mene realno. Da prelazim preko 5000km godisnje, bila bi drugacija prica. Kad ide neka ide, a trosice koliko naspem.
Skuter poslednjih dana nisam ni vozao od obaveza, tj. od kako sam stavio Polini filter slabo sam vozao. Karburator nisam ni dirao za Polini filter.

Uglavnom, ubacen novi red sponge sto sam imao. Otisao malo da testiram otklone i evo boje svjecice sa punog gasa posle jedno 1km (iz svih mogucih uglova):
Attached File  DSC_2648.JPG   1.73MB   35 downloads Attached File  DSC_2650.JPG   1.52MB   40 downloads
Attached File  DSC_2651.JPG   1.67MB   40 downloads Attached File  DSC_2652.JPG   1.79MB   39 downloads
Attached File  DSC_2655.JPG   1.77MB   42 downloads

Trenutna postavka karba:
Dizna 85
Igla W9, drugi zarez odozdo
Pilotka 42 (oko krug odvrnut srafic)

Rekao bih 2-3 broja manja dizna po boji. Sutra ili prekosutra ako ne bude velikih vrucina cu probati 82 diznu. To je sledeca manja koju imam u setu. Ako dobijem pun gas perfektan prelazim na iglu, itd.

Dihtung auspuha kojeg sam montirao neki dan, drzi odlicno. Ovo je Naraku proizvodjac dihtunga.
Attached File  DSC_2658.JPG   2.06MB   37 downloads

Kod mene ovo nije bas najsrecnije rijeseno, jer nema zareza na cilindru niti na auspuhu za ovaj prsten...

#1091 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 June 2016 - 21:06

Dobra je boja, reklo bi se školska...

#1092 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 June 2016 - 22:53

Boja je perfekcija...

#1093 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 June 2016 - 07:58

Ovo je super, cini mi se isto kao sa polinijem preko slika, a jesi probao uhvatiti boju cela klipa?

#1094 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 June 2016 - 18:11

@dajteh
Nisam otvarao termogrupu. Jel mislis da boja klipa nije dobra ili da ima naslaga?
Ona slika sa polinijem je nesto sto sam eksperimentisao sa siromasnijom iglom i slikano je na pola gasa. Ovo je sada u pitanju pun gas.

Moze boja jos malo bolja da bude ali kontam da ostavim trenutnu diznu (85) i da predjem na iglu. Vjerujem da ce na njoj biti korekcija (spustanje), pa bi to taman poboljsalo i pun gas. Vidicu sta ce testiranje pokazati...

#1095 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 June 2016 - 23:47

Slikas samo klip kroz otvor svijecice kada je u GMT, trebao bi biti kao ta svijecica. U slucaju da se stavi malo hladnija svijecica, ona ce pokazivati bogatiju smjesu nego sto zapravo jest, suprotno vrijedi za topliju od idealne..

#1096 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 28 June 2016 - 00:06

Nije problem @dajteh, probacu to ovih dana. Jest da nije bas dobar kvalitet kamere kod mene, posebno kada je potreban fokus za bliske objekte.
Za sada se 9-ka, odnosno Denso W27 pokazala odlicnim izborom. Recimo za hladnije dane bih mogao koristiti W24 (8-ica), dok za toplije ljetne dane ipak ide W27. AC masina je to...

#1097 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 29 June 2016 - 12:07

Za ac masinu uvek bolja toplija svecica, znam da meni samo sa 9-kom radio kako treba i pokazivao boju.

Problem je kod jacih cilindara sa jakom kompresijom, npr kod mene sad na mhr-u ni 10-ka nije dovoljna..


Sent from my iPhone using Tapatalk

#1098 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 29 June 2016 - 14:57

Ta denso w27 je i kod mene radila odlicno. Ngk 9 sam spalio vise komada ali sa denso sam se navozao. Toplotna vrednos ti odgovara posebno za letnju aplikaciju.

#1099 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 July 2016 - 15:31

Stelovao sam karburator prije jedno 7 dana. Probao sam sa opcijama manja-veca dizna, medjutim ipak se po osjecaju pun gas pokazao najbolje sa 85 diznom. Posle sam presao na iglu i dovoljno je bilo da je spustim za jedan zarez, pa je sada W9 igla na 2. zarezu odozgo (ranije je bila na 3. odozgo). Dobio sam par stotina obrtaja u ubrzanju i nesto na krajnjim obrtajima. Skuter se dosta bolje ponasa, tecno prima gas na svim otklonima osim negdje na 1/8 gasa. Tu se jos malo osjeti blago trokiranje sto je ok, jer jos nisam dirao pilotku niti srafic podesavao.
Sad imam tu situaciju da tek vidim koliko je prenos kratak, recimo da na vec pola gasa prenos je pri kraju, dok na otvorenom putu prelaz sa 3/4 gasa na pun gas manifestuje samo u povecanju obrtaja. Dakle, prenos je vec gotov i onda sve sto pokupi od krajnje brzine ide na obrtaje. Izvrtio sam Sport na maksimalnih 9700 obrtaja, sto je previse. Na ubrzanju obrtaji su oko 8300-8500. Centralna je zvaka i za zamjenu je, rolnice takodje treba ispeglati. Definitivno cu morati poraditi na prenosu, jer ga nisam dirao do sada. Nije linearan onako kako treba biti. A produzenje prenosa ce vjerovatno doci sledece sezone, tj. sve zavisi od utisaka koje skupim ove sezone da li je to meni zapravo potrebno i u kolikoj mjeri.

Svjecicu nisam gledao, isao sam cisto na osjecaj. Nakon stelovanja karba, presao sam oko 60km po gradu, vozao se jedno sat i po vremena koliko sam mogao izdrzati.
Prilikom duze voznje na dijelu puta gdje nije bilo vozila, zapazio sam tup zvuk pistanja/zvizdanja i kada sam stao na prvo prosirenje vidio sam da je prednji disk sareno-plave boje. Kontrolom sam utvrdio da su se potrosile plocice neravnomjerno i da vrlo vjerovatno klip u kocionim klijestima na vraca nazad najbolje. U zadnjih par mjeseci jesam primjetio da prilikom kocenja cvili prednja...Kada zavrtim prednji tocak rukom, zaustavi se u nekoliko sekundi i cuje se kako plocice lagano cesu od disk.
Odlucio sam se da nabavim nove, kvalitetne plocice i da uradim reparaciju kocionih klijesta. Set nisam kupio, pokusacu prvo provjeriti trenutno stanje i ocistiti gumice, klip i klijesta, pa ukoliko bude potrebe nabavicu i set za reparaciju.

#1100 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 July 2016 - 15:46

S obzirom da vec 10 godina vozim na kineskim Kenda plastikama, u petak sam porucio novi set guma. U pitanju su Dunlop Scootsmart gume, dimenzija 120/70-12 58P i 130/70-12 56P. Gume imaju DOT oko 21. sedmice 2016. godine. Sutra ili prekosutra su kod mene, pa kacim slike. Bila je i opcija za ojacanu zadnju, sa indeksima 61S. Skuplja je za nekih 10ak eura, medjutim kada skontam da sam do sada vozio kinesku gumu sa istim 56 indeksom tezine onda sigurno ni sa Dunlopom nece biti problema. A i dobio sam preporuke da ipak ojacane gume se losije ponasaju, iako za ove scootsmart pise da je smjesa gume ista, samo se razlikuje unutrasnji sloj. Nema veze, bice to ok. I da se zahvalim @AcaPostar sto sam ga cimao sa pitanjima oko guma.

U medjuvremenu sam porucio par stvari sa RP-a i iz motobike-a:

Attached File  DSC_2736.JPG   2.12MB   28 downloads

Oprugice kvacila za Pia 107mm kvacilo koje sam dobio od @AcaPostar
Attached File  DSC_2732.JPG   1.99MB   29 downloads Attached File  DSC_2733.JPG   1.93MB   23 downloads

TRW plocice i Polini pakne. Ne sumnjam u kvalitet, nadam se da ce zadovoljiti moje potrebe.
Attached File  DSC_2740.JPG   2.1MB   21 downloads Attached File  DSC_2741.JPG   1.91MB   26 downloads

Ipone ulje polusintetika jagodica, Ipone dot4 ulje za kocnice i Motul ulje za prenos
Attached File  DSC_2742.JPG   1.76MB   28 downloads

Razni setovi dihtunga auspuha. Hvala @Pita sto mi je donirao jos par njegovih iz Malossi seta!
Attached File  DSC_2743.JPG   2.1MB   28 downloads

Malossi klizaci variomata. Malo me iznenadilo da su crne boje, ocekivao sam crvene. Kataloski brojevi se poklapaju...
Attached File  DSC_2745.JPG   1.77MB   27 downloads

Dihtung dekla od klingerita...konacno sam nasao da nije kartonski koji izgori za par dana!
Attached File  DSC_2746.JPG   1.67MB   23 downloads

Ventili za gume
Attached File  DSC_2744.JPG   1.66MB   25 downloads

I za kraj, set klijesta za seger osigurace. Kada se sjetim samo koliko sam zivaca pogubio sto ih nisam imao ranije...
Attached File  DSC_2737.JPG   1.86MB   25 downloads





21 user(s) are reading this topic

0 members, 21 guests, 0 anonymous users