http://www.motobikes...0901166010.aspx
i
http://www.motobikes...0101010000.aspx
Posto nisam bio za opciju rasklapanja blokova zbog zamjene semeringa, odlucio sam se na malo rizicniji nacin skidanja starih semeringa. Sustina je opusteno raditi i imati mirnu ruku. A evo i mog postupka rada.
Dakle, semering kod variomata je poceo da slini jos od prosle godine kada sam ugradjivao Malossi Sport. Sve sam nesto odlagao ovaj posao ali situacija se pogorsavala i zahtjevala je hitno reagovanje.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Dakle, postupak kojim sam se vodio jeste - uvrni 2 sarafa do odredjene dubine u stari semering i lagano vuci klijestima napolje.
Jako je bitno do koje dubine se uvrce sraf, jer ako slucajno pretjerate udaricete u lezaj i velika je sansa da cete ostetiti isti. Dakle treba raditi smireno i polako, mic po mic i rezultat je zagarantovan. Evo kako je to izgledalo kod mene...
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Kao sto se vidi sa slika, odmjerio sam (po novom semeringu) do koje bi dubine mogao ici. Nakon sto sam uvrnuo oba srafa, klijestima sam ih prihvatio i ravnomjerno vukao. Semering je izasao napolje bez vece muke.
Napomenuo bih da je ovo izricito moguce samo kod semeringa koji imaju limeni plast u sebi. Dakle ova metoda nece raditi kod cisto gumenih semeringa. Bice napisan postupak vadjenja u posebnoj temi za minareli/kinareli blokove.
Nakon vadjenja semeringa vidi se i barica od ulja.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
E sad na red dolazi montaza novog semeringa. S obzirom da nisam napravio neki home-made alat za montazu prije skidanja starih semeringa, odlucio sam se na improvizaciju u hodu pa kako bude. Cilj mi je bio da ne kuckam po semeringu, nego da pokusam iskoristit navoj na radilici da uvrtanjem nekog srafa, lagano i ravnomjerno guram novi semering unutra. Na taj nacin sam siguran da ce uci onako kako hocu.
Naravno potrebno je sublerom prvo premjeriti dubinu kod starog semering, da bi znali do koje dubine da montiramo novi. Kod mene je stari semering bio na nekih 15mm unutra, otprilike 1mm dalje od seger osiguraca. Ja sam se odlucio da ga montiram tik uz seger osigurac, a to je tacno 14mm.
Prije montaze novog semeringa, ocistio sam i odmastio povrsinu gdje dolazi novi semering. Podmazao sam unutrasnjii dio semeringa i dio oko federa.
Neki se odluce da stavljaju ulje, mast ili diht masu na vanjski dio semeringa...ja to kod sebe nisam radio.
Na sledecim slikama cete vidjeti i nacin kako sam improvizovao montazu. Parola je bila "snadji se"...
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Dakle koristio sam se alatom i priborom koji sam imao pod rukom. Vjerujte mi da sam ovaj semering montirao oko sat vremena. Bilo je doslovno milimetar po milimetar. Ubacivanjem raznih podloski u taj "privremeni alat", na kraju sam dobio ono sto sam htio.
Semering je usao ravnomjerno do dubine 14mm, odnosno tik uz seger osigurac.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Sledeci na redu je semering do variomata. Njega nije tesko zamijeniti. Posto ima metalni "sesir", dovoljno je samo lagano zapeti srafcigerom i izlazi napolje bez problema - ukratko.
Medjutim nakon skidanja magneta, zatice me problem. Na radilici kod magneta se nalaze 2 mala seger osiguraca. Jedan seger koji drzi plasticni puz uljne pumpe i drugi koji se nalazi iza plasticnog puza kod semeringa. Tu nisam imao klijesta za skidanje seger osiguraca (sitnica...), pokusao sam napraviti nesto sa spic klijestima ali nije islo. Tu sam stao dok nisam otisao po seger klijesta. Dakle, ne krecite u rad bez opreme, jer ova seger klijesta zaista nisu skupa, a ja sam dobio glavobolju zbog njih.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Kao sto sam rekao - nakon skidanja magneta, segera, plasticnog puza uljne pumpe dolazi se do semeringa kojeg drzi metalni poklopac. Nakon skidanja poklopca vrlo je lako izvaditi stari semering. Tankim ravnim srafcigerom zakacite sesiric semeringa i na polugu ga izvadite napolje.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Semering kod magneta je tek poceo malo pustati i tu sam na vrijeme reagovao. Kada se vec mijenja jedan semering, bolje zamijeniti i drugi bez obzira na stanje i biti miran. Barem ja tako mislim.
Za montazu novog semeringa, opet sam iskombinovao neki alat samo sto sam ovaj put lagano kuckao na semering gumenim cekicem, jer on ipak ima granicnik do koje mjere moze da udje u blok.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)