Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#1301 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 22:40

Tokom zime sam razmisljao o uzrocima vibracija koje i dalje imam tokom voznje, koje su cak pocele da se prenose i na instrument tablu.
Proveravao sam i lezajeve radilice, deluju ok, ne cuju se.

Par puta sam se konsultovao sa Mariom oko nekih stvari, u sustini najvise sam sumnjao da je zadnja felna iskrivljenja.
Mada jos jedan detalj mi je zapao na oko, a to je taj mali luft koji postoji izmedju osovine tocka (sekundar) i same felne.
Dakle izmedju nutova felne i osovine postoji blagi luft. Moja ideja je bila da tokom montiranja kada se fiksira felna srafom i dotegne ona zauzme polozaj na osovini takav da tih 1mm lufta na osovini napravi problem i izbaci tocak iz balansa.
To su samo nagadjanja, da je to zapravo problem pretpostavljam da bi se cesto manifestovao i svi bi imali taj problem...

Ali ajde, dok sabiram misli oko resenja problema vibracija koje imam odlucim da preko zime nabavim nesto zanimljivo za skuter.
U pitanju je Koso DB-02R sat. Tokom zime sam ugrabio neku suludu akciju na ScooterAttack-u koju nisam mogao da propustim.

Attached File  IMG_5846.JPG   102.53K   23 downloads Attached File  IMG_5847.JPG   106.77K   19 downloads

Attached File  IMG_5905.JPG   80.5K   18 downloads Attached File  IMG_5907.JPG   72.58K   18 downloads

Sat odlican, mislim da vec imamo recenziju na forumu o njemu. Svakako cu pisati kroz temu kada ga pocnem koristiti.
U narednoj turi sa RP porucim i dock za Koso.

Attached File  IMG_5965.JPG   107.21K   18 downloads Attached File  IMG_5970.JPG   87.68K   17 downloads

Attached File  IMG_5972.JPG   86.27K   16 downloads

Bice zanimljivo napraviti nosac za sat. Proucavao sam temu od Keeway F-act sto je Mario radio da bi dobio neke ideje.
Za pocetak odlucujem da stavim dock od Koso sata na bench i da vidim sta mogu da planiram od prepravki na instalaciji.
Prvo sto primecujem, a i malo sam zbunjen, da prilikom spajanja na +12Vdc jedna strana docka pali indikatore kako treba, dok druga ne reaguje.
Dakle, na obe strane postoji crna zica koja bi trebala da predstavlja masu i ostale indikator (signalne) + zice. Po nekoj logici to mi ima smisla.
Dok sam testirao, spalim jednu ledicu na jednoj strani dock-a. Jbg, spojio direktno na +12Vdc. Ajd nije strasno zameniti SMD LED 5v.

Attached File  IMG_7054.JPG   71.7K   16 downloads Attached File  IMG_7055.JPG   94K   15 downloads

Attached File  IMG_7060.JPG   70.83K   15 downloads Attached File  IMG_7061.JPG   92.26K   16 downloads

Attached File  IMG_7062.JPG   66.95K   15 downloads Attached File  IMG_7063.JPG   76.83K   14 downloads

Attached File  IMG_7058.JPG   93.69K   14 downloads


Porucen novi set LEDica da mogu zameniti jednu duvaljkom, a opet naknadno porucujem drugi dock. Svakako sam planirao neke prepravke pa neka mi stoji ovaj sto sam vec poceo da se igram i eksperimentisem na njemu.
Nekako iskopam upustvo sto sam dobio uz dock i vidim sledece...

Attached File  IMG_7296.jpg   689.58K   20 downloads

Koso je sa namerom jednu stranu indikatora dock-a dovodio signal preko +12Vdc, dok je na drugoj strani ostavio mogucnost da se na crvenu zicu dovede +12Vdc, a signal na - izvode.
Paa ok, moguce da ima i takvih aplikacija. Meni ce za moj slucaj najverovatnije trebati sa obe strane da se signal na indikator dovodi preko +12Vdc, a masa na crnu zicu.

Tu sam vec nakopao elektricnu shemu koja je zaista namenjena za Keeway Focus/F-act modele! Dosta sam pregledao dijagrama po netu, ali nijedan nije odgovarao. Ovo je ziasta 1:1 dijagram koji se poklapa sa elektricnom shemom, barem u mom slucaju.
Mapirao sam izvode na konektoru, a planiram da napravim i adapter izmedju originalnog konektora i Koso sata, da ne bih morao prepravljati instalaciju. Pa u tom adapteru ja mogu da proizvoljno biram raspored izvoda u konektoru.
U planu mi je da dovedem indikatore za pozicije i kratko svetlo na Koso dock. Razmisljao sam i o opciji signalne lampice kada ostane 1l ili manje goriva u rezervoaru. Medjutim tu ce biti sex jer ce mi trebati komparater ili da napravim plocu i isprogramiram kontroler koji ce da prati i poredi konst. signal pa da na osnovu toga posalje signal ka lampici. Videcu, jos uvek razmisljam o tome.

Attached File  keeway_to_koso_schema.JPG   80.12K   22 downloads Attached File  keeway_wiring.JPG   204.03K   24 downloads


Ono sto me pozivitno iznenadilo jeste da je kinez izgleda ipak razmisljao o mogucoj instalaciji digitalne table, ali verovatno koriste istu instalaciju za Focus i Matrix model koji nosi digitalnu tablu koja ima obrtomer.
Imao sam jedan konektor viska u instrument tabli gore i analizom sam zakljucio da je u pitanju izvod sa pick-up koji moze sluziti za obrtomer. Pa odlicno, s obzirom da Koso sat podrzava i tu opciju da se direktno nakaci na signal. To je ustvari "najcistiji" nacin da se prate obrtaji.
Motanjem zice blizu svecice da bi se preko indukcije merili obrtaji je isto ok, ali sam cesto imao pojavu malih interferencija.

Attached File  IMG_7196.jpg   129.17K   18 downloads




Ok, sada vec imam sve spremno od instalacije pa mogu da krenem sa izradom prikljucaka/adaptera.
Dolazi na red izrada nosaca za sat. Prvo prototip od kartona da se uradi pa da vidim kako bi to izgledalo i onda da se ide u izradu.

Attached File  IMG_7052.JPG   86.1K   19 downloads Attached File  IMG_7053.JPG   122.57K   17 downloads

Ok, nece ovo biti lose. Sledece je dizajn pa da se salje na izradu i secenje laserom.

Attached File  IMG_7224.jpg   80.07K   17 downloads

Pre nego sto sam poslao na izradu, ipak odlucujem da uradim jedan rucno. Nalazim komad lima debljine 2mm, stampam crtez 1:1 na A4 papir pa polako brusilicom...

Attached File  IMG_7225.jpg   63.37K   18 downloads Attached File  IMG_7226.jpg   78.97K   20 downloads

Priskace i kolega sa posla u pomoc na stubnoj.

Attached File  IMG_7227.jpg   100.01K   23 downloads

Bilo je na kraju dosta prekrajanja, te zeva jedan kraj, pa vidi sa druge strane, zapinje sa ove...Tako da ipak pametna odluka sto nisam odmah poslao na masinsku izradu.
Zadovoljan rucnim radom, odlucim da ostavim ovaj primerak da bude glavni. S obzirom da sam los sa farbanjem i pripremom generalno, uzimam crnu mat foliju za vanjsku upotrebu i lepim amaterski.

Attached File  IMG_7229.jpg   83.02K   20 downloads Attached File  IMG_7230.jpg   90.94K   19 downloads

Attached File  IMG_7231.jpg   95.53K   23 downloads Attached File  IMG_7232.jpg   87.42K   22 downloads

Nije ovo tako lose ispalo, cak stavise bas sam zadovoljan! :)

#1302 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 17 May 2022 - 23:27

Vidi proveri taj crno-žuti vod na naizmeničnoj sa unimerom. Nisam siguran da je sa pickup-a može da bude HV koji ide sa CDI-a na bobinu. Mislim da je tako kod mene eagle-u ne sećam se tačno.

#1303 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 23:36

U pravi si, ja sam pogresio. Ta Crno-bela zica ide od CDI na bobinu.
Pa i to je ok? Koso podrzava i tu opciju koliko se secam. Direktno kacenje izmedju CDI i bobine.

Edit: Da, moram proveriti sa naizmenicnim, fulao sam merenje

#1304 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 12 June 2022 - 07:41

Nikako u tvoju temu da utrčim, pročitao sam sve, ali dosta diskusija ima pa ne uklapam.. Ti bar znaš kako bude kad istreseš dve godine u tri posta, jednostavno nema prostora za komente..

Ajd unazad, pa polako, ovo za koso je po meni jedino normalno rešenje bilo i kada sam fact-a radio, Alu ploča je bila u mom slučaju ali može i tanki čelik, posečeš otvore za periferije, a nju fiksiraš na portale za fabrički sat.. Sad koliko će tu vlage da uleti, nzm, nije zaptivanje 100%, meni je čak farbar prefarbao tako sa zazorom, to je što je.. mat crna ti se uklapa..

Za port auspuha, tako je Malossi je obeležio minareli cinidar kao CPI tako što je spakovao klip sa bolcnom od 12mm.. Ugao port-a je pure mina, mora ta egzibicija na nosačima, nikakav dihtung ne može to da ti pokrije.. Radio više puta, dosadan i pipav posao, ali tako mora...

Kočioni cilindri, ubi korozija, ali to ti je od prvog ulja koje nisi menjao godinama, viđao sam već to i uglavnom bude kasno.. sve zarđa od vlage u ulju koje je hidroskopno.. Zamena OEM je mudro rešenje, bez preterane filozofije, mada globalno nije kvalitet, pazi na ulje opet... NG diskovi su meni sasvim OK, dosta RMS-a sam zapatio krivih, od NG ni jedan, TRW koristim na nekim skuterima, nisu loše pločice, zavisi koju si smešu kupio.. Generalno ako su ti nalegle, sad možeš odraditi par agresivnijih kočenja da se disk i pločice zagreju na radnu temperaturu i sloj sa pločica nanese na disk.. pogledaj na netu AP sport ima dosta teorija o tome..

#1305 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 12 June 2022 - 09:44

Glava kod malossi-ja je malo veća, imao sam i ja topljenje, jbg, nisu poveli računa o.tome, smrdi plastika, ti razmišljaš šta gori, opet malo gasiraš opet smrdi.. na kraju sam pobrusio na brusnom kamenu krajeve tih par rebara koja se dodiruju.. ili da se kupi neka malo veća dekla, nisam siguran da li ima nekih razlika, kao što je npr. Sprint dao ventilator sa većim perajima.. Isto tako ne shvatam zašto se na hurrican-u uvek pregreva cilindar, taman i kada je sve ispoštovano, nekako taj koncept uvek dodatno zagrevanje generiše, pa samim tim i havarije.. tu je bata Cvele bio alfa i omega..


Još malo samo za pločice, oem su ti organske, trw imaju te primese metala, biće da su semi ili full sinter, obrati pažnju na te karakteristike, pretvrde pločice po kiśi slabije koče i dok ne dobiju radnu temperaturu, i isto tako napadaju disk ako se sa vremena na vreme ne nanese sloj na radnoj temp po disku.. premekane , organske pak jako lepo koče praktićno i ispod nule, mada nam to i ne treba nikada, ali se na dužim kočenjima odn. većim temperaturama pogube, dakle ako imaś nekih vožnja i duže nizbrdice onda može da se desi problem ako ih ne hladiš, u ostalim slučajevima za grad su super.. Ovo za polugu ručice, ne bi prošlo tehnički po novim kriterijumima kod nas, mere hod poluge ručice.. inače nema smisla voziti, kao da ti je sistem pun vazduha, imao sam jednom takav slučaj sa bivśim pitinom jet-om propale gumice na kočionom klipiću gore do poluge..

#1306 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 12 June 2022 - 10:04

Vibracije iz prenosa... samo opruga, msm 90% slučajeva kada kreće na većim brzinama da fenira bude opruga, još da si na kraćem prenosu i nešto višljim obrtajoma agregata tek onda bi osetio, odnese snage baš nemilosrdno.. a evo da izjavim isto tako i nebalansirani točkovi, haos kako ugrizu snage agregata...

Da centralna opruga mora biti top, mora da je temperaturno stabilna, mora da se zaokreće i dole i gore ili samo gore, te farbane-plastoficirane aftermarket su nesretno rešenje, lepi se plastifikacija na temperaturi u kontaktu, imao sam običaj da to pošmirglam i uglačam da klizne, ali mora biti i centrator gore ispod kvačila, kako krene malo u neku stranu, eto vibracija... pa.se zato razni proizvođači dovijaju sa twisterima, u svakom slučaju prethodno testiraš da li dozvoli skroz otvaranje, malossi ima dosta zavoja, pa mi polini deluje tu pristupačniji ako se rade twisteri.. sa druge strane teorija kazuje da su opruge sa više zavoja stabilnije i linearnije... ti još imaš ležaj u maloj deklici i ovešanu primarnu osovinu, zamisli kako je nama koji nemamo...

Za razmake između zubčanika na prenosnom snopu si sasvim u pravu, ako sklop to ne iziskuje onda nema potrebe ići do kraja, opet malossi i njihova šamaranja, treba sve proveriti više puta.. Nisam sad sasvim skapirao gde si imao lufta, felna ili sekindarna osovina, trebalo bi felna da je na minimalnom zazoru, ali kod stezanja natežeš na konus i mora biti u centru, ove nazubljene površine samo prenose snagu, nisu noseće u vretenu, ako ti je osovina kriva to je od neke rupe i težine, ako je felna onda je samo loš odlivak u dosedu ili je bila slabo stegnuta, plus loš put i težina...

Za šraf za ulje setih se, a i pričali smo, kakav crni helicoil.. Semering bez prašobrana ok, malo će kraći vek biti, vitonski je na primarnoj veliki su obrtaji pa su računali na zagrevanje.. kod većine je tako, i C3 ležaj na primarnoj, šteta što mali 803 ili koji je već u deklici isto nije C3...

To je to.. izvini za romane, skratio sam maksimalno

#1307 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 09 January 2023 - 23:57

Eh, sve kazem odgovoricu danas-sutra pa se zaboravi.

Ovo za kocione plocice si bio u pravu, izgleda da su semi ili full sinter, a ne organske. Iako sam kupio iste TRW pod istom oznakom ove kako vidim nisu organske za razliku od prethodnih i tacno imaju taj osecaj losijeg kocenja dok se ne zagreju.
Pregurao sam sezonu pretezno u podesavanjima i testovima, dacu priliku plocicama da se jos malo razrade i legnu. Uglavnom vec mi mirise da ce biti zamene za neke organske jer je moja voznja 70% grad i vise mi odgovaraju karakteristike prethodnih plocica. Mozda cak i vratim prethodne plocice jer su tek potrosene do pola, pa neka nalegnu na novi disk.

Odziv kocnice sam resio zamenom gornjeg kocionog + armirano crevo. Dobio sam da na par mm vec grize. Sada nema sanse da se sabije rucica vise od pola hoda. Odlican je feedback prelaskom sa gumenog na armirano crevo.

Nazalost u svom zbivanju oko prenosa, zaboravio sam da pobrusim malo ivice rebara malossi glave, tako da cu narednom prilikom cim budem skidao plastike i to da odradim. Do tada cu mozda i nabaviti nove, pa da zamenim ove nagorele plastike.

Vibracije iz prenosa sam resio. Konacno mogu reci da je voznja izuzetno mirna i nema vise da trese ispod guzice ili u podnici. Ni sam nisam verovao da je ugrubo 90% vibracija bio uzrok loseg balansa gume, a ostalih 10% na centralnu oprugu. Pisacu naknadno detaljnije, ali mogu odmah reci da sam pomalo razocaran sa Heidenau koliko je ispao "jajast" fabricki, a cak i prethodnim Dunlop gumama. Odneo sam i novu sa Heidenau i staru felnu sa Dunlop gumom da se provere na balans masini, ispostavilo se da obe "beze" oko nekih 20-25g. Balans zadnje gume je resio problem vibracija ispod guzice, a balans prednje vibracije u podnici, ali o tome vise naknadno u detalje. Cak se dobilo odmah nesto na krajnjoj brzini nakon balansiranja. Istina je da los balans ume ozbiljno da utice na krajnju brzinu, o osecaju voznje bolje i da ne pricam. Dzaba sto ce mnogi majstori i vulkanizeri reci "ma ne treba to balansirati, mali su to tockovi", ja sam misljenja da treba pa makar isao max i 50 km/h.

Nakopao sam na RP kasnije vitonski semering za primarnu osovinu sa 2 usne. Mislim da sam cak jednom prilikom i porucio da imam u rezervi. Pa sada koliko ovaj izgura, izgura, kasnije ide ovaj novi vitonski.

Pisacu vise naknadno. Prebacio sam slike sa tel nedavno od radova i par snimaka testova koje sam pravio. Ima tu dosta materijala pa cu gledati da slike sto pre sredim za upload i krenem u pisanje.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users