Keeway Focus - Lauda tuned
#1081
Posted 19 June 2016 - 23:00
http://www.motobikes...0901166010.aspx
i
http://www.motobikes...0101010000.aspx
Posto nisam bio za opciju rasklapanja blokova zbog zamjene semeringa, odlucio sam se na malo rizicniji nacin skidanja starih semeringa. Sustina je opusteno raditi i imati mirnu ruku. A evo i mog postupka rada.
Dakle, semering kod variomata je poceo da slini jos od prosle godine kada sam ugradjivao Malossi Sport. Sve sam nesto odlagao ovaj posao ali situacija se pogorsavala i zahtjevala je hitno reagovanje.
DSC_2541.JPG 2.08MB 28 downloads DSC_2546.JPG 2.17MB 32 downloads
Dakle, postupak kojim sam se vodio jeste - uvrni 2 sarafa do odredjene dubine u stari semering i lagano vuci klijestima napolje.
Jako je bitno do koje dubine se uvrce sraf, jer ako slucajno pretjerate udaricete u lezaj i velika je sansa da cete ostetiti isti. Dakle treba raditi smireno i polako, mic po mic i rezultat je zagarantovan. Evo kako je to izgledalo kod mene...
DSC_2548.JPG 1.82MB 29 downloads DSC_2549.JPG 2.42MB 31 downloads
DSC_2553.JPG 2.48MB 32 downloads
Kao sto se vidi sa slika, odmjerio sam (po novom semeringu) do koje bi dubine mogao ici. Nakon sto sam uvrnuo oba srafa, klijestima sam ih prihvatio i ravnomjerno vukao. Semering je izasao napolje bez vece muke.
Napomenuo bih da je ovo izricito moguce samo kod semeringa koji imaju limeni plast u sebi. Dakle ova metoda nece raditi kod cisto gumenih semeringa. Bice napisan postupak vadjenja u posebnoj temi za minareli/kinareli blokove.
Nakon vadjenja semeringa vidi se i barica od ulja.
DSC_2554.JPG 2.3MB 31 downloads DSC_2556.JPG 1.95MB 29 downloads
E sad na red dolazi montaza novog semeringa. S obzirom da nisam napravio neki home-made alat za montazu prije skidanja starih semeringa, odlucio sam se na improvizaciju u hodu pa kako bude. Cilj mi je bio da ne kuckam po semeringu, nego da pokusam iskoristit navoj na radilici da uvrtanjem nekog srafa, lagano i ravnomjerno guram novi semering unutra. Na taj nacin sam siguran da ce uci onako kako hocu.
Naravno potrebno je sublerom prvo premjeriti dubinu kod starog semering, da bi znali do koje dubine da montiramo novi. Kod mene je stari semering bio na nekih 15mm unutra, otprilike 1mm dalje od seger osiguraca. Ja sam se odlucio da ga montiram tik uz seger osigurac, a to je tacno 14mm.
Prije montaze novog semeringa, ocistio sam i odmastio povrsinu gdje dolazi novi semering. Podmazao sam unutrasnjii dio semeringa i dio oko federa.
Neki se odluce da stavljaju ulje, mast ili diht masu na vanjski dio semeringa...ja to kod sebe nisam radio.
Na sledecim slikama cete vidjeti i nacin kako sam improvizovao montazu. Parola je bila "snadji se"...
DSC_2558.JPG 1.93MB 28 downloads DSC_2557.JPG 1.91MB 23 downloads
DSC_2560.JPG 1.72MB 26 downloads
Dakle koristio sam se alatom i priborom koji sam imao pod rukom. Vjerujte mi da sam ovaj semering montirao oko sat vremena. Bilo je doslovno milimetar po milimetar. Ubacivanjem raznih podloski u taj "privremeni alat", na kraju sam dobio ono sto sam htio.
Semering je usao ravnomjerno do dubine 14mm, odnosno tik uz seger osigurac.
DSC_2559.JPG 2.01MB 27 downloads
DSC_2614.JPG 2.1MB 27 downloads DSC_2615.JPG 1.79MB 26 downloads
Sledeci na redu je semering do variomata. Njega nije tesko zamijeniti. Posto ima metalni "sesir", dovoljno je samo lagano zapeti srafcigerom i izlazi napolje bez problema - ukratko.
Medjutim nakon skidanja magneta, zatice me problem. Na radilici kod magneta se nalaze 2 mala seger osiguraca. Jedan seger koji drzi plasticni puz uljne pumpe i drugi koji se nalazi iza plasticnog puza kod semeringa. Tu nisam imao klijesta za skidanje seger osiguraca (sitnica...), pokusao sam napraviti nesto sa spic klijestima ali nije islo. Tu sam stao dok nisam otisao po seger klijesta. Dakle, ne krecite u rad bez opreme, jer ova seger klijesta zaista nisu skupa, a ja sam dobio glavobolju zbog njih.
DSC_2570.JPG 1.89MB 25 downloads
Kao sto sam rekao - nakon skidanja magneta, segera, plasticnog puza uljne pumpe dolazi se do semeringa kojeg drzi metalni poklopac. Nakon skidanja poklopca vrlo je lako izvaditi stari semering. Tankim ravnim srafcigerom zakacite sesiric semeringa i na polugu ga izvadite napolje.
mali_semering.JPG 47.17K 25 downloads
Semering kod magneta je tek poceo malo pustati i tu sam na vrijeme reagovao. Kada se vec mijenja jedan semering, bolje zamijeniti i drugi bez obzira na stanje i biti miran. Barem ja tako mislim.
Za montazu novog semeringa, opet sam iskombinovao neki alat samo sto sam ovaj put lagano kuckao na semering gumenim cekicem, jer on ipak ima granicnik do koje mjere moze da udje u blok.
DSC_2575.JPG 1.79MB 23 downloads DSC_2578.JPG 1.88MB 22 downloads
#1082
Posted 19 June 2016 - 23:20
Krenuo sam prvo u izradu cepa za prirubnicu. Posto je ulaz prirubnice 25mm, otisao sam i kupio PPR plasticnu zavrsnu kapu fi20 (vodomaterijal) razmisljajuci da je to to.
DSC_2530.JPG 2.44MB 20 downloads DSC_2534.JPG 1.82MB 21 downloads
DSC_2536.JPG 2.06MB 24 downloads
I super je sve ali...nisam obratio paznju i premjerio prije pravljenja cepa. PPR zavrsna kapa fi20 ima vanjski precnik 30mm i to ne ulazi u prirubnicu. E jbg sad, sta da se radi. Nema PPR kapa manjih precnika, pa se mora improvizovati opet. Na kraju sam pronasao spas u cepu od limenke nitro razredjivaca. Vanjski precnik je taman 25mm.
Eto ako nekome bas treba 30mm za precnik prirubnice, moze se posluziti PPR kapom od fi20 i lako napraviti sebi cep.
Ali i tu nije kraj problemima. Cep za auspuh koji sam dobio od @bojan681 takodje ne odgovara na ulaz od Malossi Sport cilindra. Jbg, kod Bokija je opasna HE masina i taj izduv ima rupu da ruka stane.
U spas mi je pritekao drug @sinisa93 i ovom prilikom mu se zahvaljujem sto mi je u kratkom roku poslao njegov home-made alat koji je koristio kod sebe.
DSC_2636.JPG 1.93MB 24 downloads DSC_2573.JPG 1.88MB 24 downloads
I testiranje pumpicom sada moze da pocne...
Spustio sam klip u DMT, zacepio izduv, provjerio dotegnutost svjecice i postavio ulazni cep u prirubnicu.
DSC_2637.JPG 1.51MB 25 downloads DSC_2638.JPG 1.87MB 24 downloads
Pumpao sam do nekih 380mmHg po ovom satu za krvni pritisak. To je neki ekvivalent od 0.5bar. Kod Bokija je kazalja otisla u ofsajd pa izgleda malo vise...
Uglavnom, blokovi nakon 5min su drzali dobro, kazaljka nije pokazala znakove pustanja vazduha. Morao sam klijestima da drzim crijevo, jer kineska pumpica ipak malo pusta. Da bih bio siguran, proceduru sam ponovio opet i dobio iste rezultate. Pao je kamen, ovo sam trazio i sada sam siguran da imam zdravu masinu. Mozda nije s goreg, sada kad pogledam, raditi ovu provjeru pred pocetak svake sezone. Onda ste sigurni da masina zdravo radi.
#1083
Posted 20 June 2016 - 00:11
Odmah po skidanju magneta primjetio sam da crijevo koje ide iz rezervoara ulja i ulazi u uljnu pumpu pusta na ulazu i bilo ga je potrebno zamijeniti. Jednostavno kineska guma koja ima vec 10god je otvrdnula dovoljno da napravi pukotine.
Takodje, primjetio sam kod zupcanika, odnosno plasticnog puza uljne pumpe da skoro i nema tovatne masti. Koliko znam kinezi tu bas znaju natrpaju masti, mozda im se zalomilo kod mene heh...
DSC_2565.JPG 1.85MB 22 downloads DSC_2566.JPG 1.55MB 23 downloads
Evo i crijeva gdje pusta. Malo se losije vidi na slici.
DSC_2581.JPG 1.69MB 22 downloads
Usput sam zamijenio i malo crijevo ulja koje ide do karburatora. Iako sam ga mijenjao kada sam ugradjivao Malossi Sport prosle godine, kad vec radim nije mi bio problem i to uraditi. Crijeva su naravno ozracena, kao i pumpa.
Uljnu pumpu sam podesio na max, ne znam koliko se vidi na slici ali izmedju zareza ima razmaka oko 3mm u plus, naravno. Jer ipak je veci karburator u pitanju i po nekoj mojoj racunici potrebno je pojacati uljnu pumpu da se odrzi pravilno podmazivanje prelaskom na vece karburatore, dizne, itd. Ispravite me ako grijesim...
DSC_2584.JPG 1.15MB 23 downloads DSC_2586.JPG 1.82MB 20 downloads
DSC_2590.JPG 1.23MB 20 downloads
Zupcanik uljne pumpe je podmazan litijumskom mascu. Postavljen je stari dihtung koji se tu nalazio, istina malo je ispucao. Kupice se novi...
Magnet je takodje u dobrom stanju.
DSC_2606.JPG 1.94MB 21 downloads DSC_2608.JPG 1.8MB 21 downloads
DSC_2612.JPG 2.22MB 23 downloads
Ovde se vidi koliko sam pomjerio paljenje u advance pretprosle godine. Na slici mozda izgleda puno ali kada se premjeri to je nekih 3-5mm prosirenja, sto mu GRUBO dodje na oko 18* prije GMT. Jbg, znam dok ne premjerim mikrometrom precizno necu znati na cemu sam ali opet Sport ne ide toliko visoko u obrtaje da sad trazi hitnu provjeru. Istina mora se ispratiti na karburatoru nakon pomjeranja paljenja.
DSC_2609.JPG 1.59MB 23 downloads DSC_2610.JPG 1.73MB 24 downloads
DSC_2611.JPG 1.8MB 24 downloads
Odlucio sam se da skinem i mehanizam paljenja. I dalje nisam nasao tacan uzrok zveckanja i sve aludira na taj tuc bendiks kod kineza...
Podmazao sam detaljno iglicasti lezaj koji ide na veliki zupcanik, prekontrolisao valjcice u kvacilu i opet nista. Takodje sam skinuo veliki i mali zupcanik koji se pokrecu preko anlasera, podmazao sve.
Sledeci put cu morati da skinem kompletno taj mehanizam paljenja i da probam bez njega.
DSC_2616.JPG 1.73MB 24 downloads
Dalje, montirao sam Polini double-layer filter vazduha. I ocistio dizne u karburatoru. Nije bilo taloga u casici.
DSC_2476.JPG 1.67MB 25 downloads DSC_2620.JPG 1.46MB 35 downloads
Medjutim tu sam napravio sebi problem, tj. pocetnicku gresku. Razmisljam ja kako sam imao ranije blago trokiranje izmedju cetvrtine i polovine gasa na Malossi Red Sponge-u i odlucim da ubacim W7 iglu na srednji zarez, onako samouvjereno da to moze tako, bez ikakvog testiranja...
E tu sam uvrstio par nepoznatih u podesavanje karburatora i eto problema. Umjesto da sam prvo testirao masinu pa krenuo od glavne dizne, ja sam krenuo od igle naslijepo pa pomrsio konce. Skontao sam posle sta sam napravio i vratio sam se na stare postavke i onda zapoceo sa testiranjem, medjutim uhvatila me kisa pred kraj tog dana. Ovo je recimo boja svjecice na nekoj polovini gasa koju sam slikao nakon petljanja sa W7 iglom. Nista konkretno jos nije radjeno oko karburatora, jednostavno vrijeme ne dozvoljava. Ispred kuce mi je magistralni put na kome ima radar...slikan sam vec 3 puta sa prednje strane dok sam testirao otklone. Moracu traziti novi pravac za testiranje i stelovanje karburatora. Do tada evo ovih slicica, nije losa boja moram priznati ali ne steluje se tako karburator, pa sam vratio na staro i krece se od glavne dizne.
Uboscu taj karburator, samo da nadjem cistine za testiranje i finog vremena...
DSC_2623.JPG 1.68MB 34 downloads DSC_2625.JPG 1.71MB 37 downloads
Skratio sam i sajlu sauga, pa sada vise nemam problema da viri par cm sajle od sauga van buzira.
DSC_2622.JPG 1.48MB 33 downloads
I da, @sinisa93 mi je napravio i nosac sajle dobosa po uzoru na njegov nosac od Sprint-a. Opet mu se zahvaljujem.
Nakon testiranja, problem sa zapinjanjem sajle izmedju bloka i centralne nogare je rijesen. Kako je sajla ranije zapinjala, pokidao se plasticni omotac pa sam to sredio izolir trakom.
DSC_2635.JPG 1.67MB 33 downloads
Ovom prilikom samo da napisem - kada jednom iskoristite prsten dihting za auspuh, ne vracajte ga nazad. Ja sam ga vratio i dobio odmah nakon par km duvanje. Dakle, svako skidanje auspuha, koji ima taj prsten, mora novi. Jednostavno se sabije taj prsten na odredjenim mjestima i tesko je posle pogoditi istu poziciju kada se vraca.
DSC_2641.JPG 1.53MB 39 downloads
I za kraj - moj vjerni cuvar koji pazi na alat i drzi sve pod kontrolom
DSC_2569.JPG 2.15MB 39 downloads
To je to za sada. Bice posle pisanja oko karburatora.
#1084
Posted 20 June 2016 - 08:32
kada ubacujes manje propustan filter, prvo napadas glavnu diznu
#1085
Posted 20 June 2016 - 09:13
Dade mi ideju sa ovim čepom jer nikako da napravim sebi pumpicu...
Svaka čast Lauda još jednom!
#1086
Posted 20 June 2016 - 13:15
#1087
Posted 20 June 2016 - 14:54
Sent from my GT-I9192
#1088
Posted 21 June 2016 - 16:37
#1089
Posted 21 June 2016 - 20:52
@Mario
Konstatovali smo to vec preko telefona. Napravljena pocetnika greska i ispravljena sto je najbitnije. Koliko god ti mislio da znas teoriju karburatora, ne mos' samouvjereno krenuti od sredine...jbg
@ALIEN SM
Pa ne znam bas koliko je ta uljna pumpa bolja opcija. Koliko znam, na takvom tipu pumpe se ne moze stelovati protok ulja? Ona baca koliko baca, pa sad bila to serijala ili mid-race...a nije bas isto.
Vidjao sam neke aftermarket uljne na obrtaje koje imaju sistem nekih podloski preko kojih se pojacava (smanjuje) protok ulja ili nesto slicno, a nisu nesto ni jeftine.
Uglavnom, slabe karike su sajla, plasticni puz i crijeva. Ukoliko se to kontrolise, ja mislim da se rizik smanjuje na minimum ali uvijek ce postojati. Jes' da je bolje rucni premix ali se gubi na luksuzu sipaj i vozi.
Onaj ko sklapa ozbiljniji setup mid-race pa dalje, svakako treba da eliminise uljnu pumpu, tj. i ja bih eliminisao da imam jace nesto.
#1090
Posted 24 June 2016 - 20:28
Ovih dana sam razmisljao sta dobijem, sta gubim sa manje propusnim filterom...Danas sam pricao sa Mariom, dobio neke korisne savjete.
Jbg, kad pogledam ja ne prelazim po sezoni vise od 1500 - 2000km. 99% voznje se odvija po asfaltu, dakle nema ruralnih puteva sa prasinom, a sad da ganjam ekonomicnost pa spustam potrosnju samo na filteru i time izgubim malo performansi mi ne odgovara bas. To 1-3dlc sto bih dobio na 100km i nije neka usteda za mene realno. Da prelazim preko 5000km godisnje, bila bi drugacija prica. Kad ide neka ide, a trosice koliko naspem.
Skuter poslednjih dana nisam ni vozao od obaveza, tj. od kako sam stavio Polini filter slabo sam vozao. Karburator nisam ni dirao za Polini filter.
Uglavnom, ubacen novi red sponge sto sam imao. Otisao malo da testiram otklone i evo boje svjecice sa punog gasa posle jedno 1km (iz svih mogucih uglova):
DSC_2648.JPG 1.73MB 35 downloads DSC_2650.JPG 1.52MB 40 downloads
DSC_2651.JPG 1.67MB 40 downloads DSC_2652.JPG 1.79MB 39 downloads
DSC_2655.JPG 1.77MB 42 downloads
Trenutna postavka karba:
Dizna 85
Igla W9, drugi zarez odozdo
Pilotka 42 (oko krug odvrnut srafic)
Rekao bih 2-3 broja manja dizna po boji. Sutra ili prekosutra ako ne bude velikih vrucina cu probati 82 diznu. To je sledeca manja koju imam u setu. Ako dobijem pun gas perfektan prelazim na iglu, itd.
Dihtung auspuha kojeg sam montirao neki dan, drzi odlicno. Ovo je Naraku proizvodjac dihtunga.
DSC_2658.JPG 2.06MB 37 downloads
Kod mene ovo nije bas najsrecnije rijeseno, jer nema zareza na cilindru niti na auspuhu za ovaj prsten...
#1091
Posted 24 June 2016 - 21:06
#1092
Posted 24 June 2016 - 22:53
#1093
Posted 25 June 2016 - 07:58
#1094
Posted 25 June 2016 - 18:11
Nisam otvarao termogrupu. Jel mislis da boja klipa nije dobra ili da ima naslaga?
Ona slika sa polinijem je nesto sto sam eksperimentisao sa siromasnijom iglom i slikano je na pola gasa. Ovo je sada u pitanju pun gas.
Moze boja jos malo bolja da bude ali kontam da ostavim trenutnu diznu (85) i da predjem na iglu. Vjerujem da ce na njoj biti korekcija (spustanje), pa bi to taman poboljsalo i pun gas. Vidicu sta ce testiranje pokazati...
#1095
Posted 25 June 2016 - 23:47
#1096
Posted 28 June 2016 - 00:06
Za sada se 9-ka, odnosno Denso W27 pokazala odlicnim izborom. Recimo za hladnije dane bih mogao koristiti W24 (8-ica), dok za toplije ljetne dane ipak ide W27. AC masina je to...
#1097
Posted 29 June 2016 - 12:07
Problem je kod jacih cilindara sa jakom kompresijom, npr kod mene sad na mhr-u ni 10-ka nije dovoljna..
Sent from my iPhone using Tapatalk
#1098
Posted 29 June 2016 - 14:57
#1099
Posted 10 July 2016 - 15:31
Sad imam tu situaciju da tek vidim koliko je prenos kratak, recimo da na vec pola gasa prenos je pri kraju, dok na otvorenom putu prelaz sa 3/4 gasa na pun gas manifestuje samo u povecanju obrtaja. Dakle, prenos je vec gotov i onda sve sto pokupi od krajnje brzine ide na obrtaje. Izvrtio sam Sport na maksimalnih 9700 obrtaja, sto je previse. Na ubrzanju obrtaji su oko 8300-8500. Centralna je zvaka i za zamjenu je, rolnice takodje treba ispeglati. Definitivno cu morati poraditi na prenosu, jer ga nisam dirao do sada. Nije linearan onako kako treba biti. A produzenje prenosa ce vjerovatno doci sledece sezone, tj. sve zavisi od utisaka koje skupim ove sezone da li je to meni zapravo potrebno i u kolikoj mjeri.
Svjecicu nisam gledao, isao sam cisto na osjecaj. Nakon stelovanja karba, presao sam oko 60km po gradu, vozao se jedno sat i po vremena koliko sam mogao izdrzati.
Prilikom duze voznje na dijelu puta gdje nije bilo vozila, zapazio sam tup zvuk pistanja/zvizdanja i kada sam stao na prvo prosirenje vidio sam da je prednji disk sareno-plave boje. Kontrolom sam utvrdio da su se potrosile plocice neravnomjerno i da vrlo vjerovatno klip u kocionim klijestima na vraca nazad najbolje. U zadnjih par mjeseci jesam primjetio da prilikom kocenja cvili prednja...Kada zavrtim prednji tocak rukom, zaustavi se u nekoliko sekundi i cuje se kako plocice lagano cesu od disk.
Odlucio sam se da nabavim nove, kvalitetne plocice i da uradim reparaciju kocionih klijesta. Set nisam kupio, pokusacu prvo provjeriti trenutno stanje i ocistiti gumice, klip i klijesta, pa ukoliko bude potrebe nabavicu i set za reparaciju.
#1100
Posted 10 July 2016 - 15:46
U medjuvremenu sam porucio par stvari sa RP-a i iz motobike-a:
DSC_2736.JPG 2.12MB 28 downloads
Oprugice kvacila za Pia 107mm kvacilo koje sam dobio od @AcaPostar
DSC_2732.JPG 1.99MB 29 downloads DSC_2733.JPG 1.93MB 23 downloads
TRW plocice i Polini pakne. Ne sumnjam u kvalitet, nadam se da ce zadovoljiti moje potrebe.
DSC_2740.JPG 2.1MB 21 downloads DSC_2741.JPG 1.91MB 26 downloads
Ipone ulje polusintetika jagodica, Ipone dot4 ulje za kocnice i Motul ulje za prenos
DSC_2742.JPG 1.76MB 28 downloads
Razni setovi dihtunga auspuha. Hvala @Pita sto mi je donirao jos par njegovih iz Malossi seta!
DSC_2743.JPG 2.1MB 28 downloads
Malossi klizaci variomata. Malo me iznenadilo da su crne boje, ocekivao sam crvene. Kataloski brojevi se poklapaju...
DSC_2745.JPG 1.77MB 27 downloads
Dihtung dekla od klingerita...konacno sam nasao da nije kartonski koji izgori za par dana!
DSC_2746.JPG 1.67MB 23 downloads
Ventili za gume
DSC_2744.JPG 1.66MB 25 downloads
I za kraj, set klijesta za seger osigurace. Kada se sjetim samo koliko sam zivaca pogubio sto ih nisam imao ranije...
DSC_2737.JPG 1.86MB 25 downloads
6 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users