Posto mi je net ovde u Brckom ocajno los, snimke cu postaviti sutra navece kada se vratim u NS.
Skuter je do sada odradio 4 puta po 20min u leru sa hladjenjem izmedju, 2 puta po 30 min isto sa hladjenjem i zadnji put sat vremena u leru...Svakako je vrijeme lose i nije nikako za voznju.
Masina radi zdravo, barem se meni tako po zvuku cini. Temperatura na leru nije prelazila danas 90 stepeni (18C vanjska temperatura).
Juce sam polupao glavu pokusavajuci da skontam zasto nece da obori obrtaje nakon dodavanja gasa nego tek nakon par sekundi...Teoretski sam sumnjao na fals vazduh sto je malo ironicno sada jer je pisano vec iznad o losem semeringu.
Kontam opet da nije do dell-a ili nesto, ipak prvi put cackam oko njega pa sam se konsultovao sa Acom postarom i Pitom. I jedan i drugi su potvrdili da postoji sumnja na fals vazduh ili da jednostavno ima previse vazduha.
Postavka karburatora je bila sledeca: Pilotka 40 (sarafic odvrnut 1.5 krug), igla W9 na drugom zarezu odozdo (bogatije), glavna dizna 85.
Ja sam najvise sumnjao na prirubnicu i na novi dihtung koji sam stavio, pa sam odmah rasklopio to da provjerim i da vidim da nisu kojim slucajem nove lamelice pocele da zijevaju...
Po skidanju usisa odmah sam primjetio da je novi dihtung vlazan od mjesavine, kao i da spoj izmedju piramide i prirubnice ne dihtuje bas najbolje. Jbg, ovo sam mogao odmah skontati da sam imao pumpicu da testiram blokove...
Onda mi je AcaPostar predlozio da stavim diht mase izmedju bloka i piramide, a da dihtung prebacim izmedju prirubnice i piramide. Tako sam i uradio.
Zanemarite prljave blokove...u cilju mi je da prvo sredim masinu pa ce posle krpa da radi
Kada sam montirao usis nazad, odlucim da pojacam i postavku karburatora za svaki slucaj. Ubacim najvecu diznu iz seta 95 i stavim pilotku 42.
Istjeram skuter iz garaze da testiram, medjutim nece ni da cuje da upali. Posto sam kurblao dosta pretpostavio sam da sam zalio svjecicu pa sam odlucio da je skinem i iskurblam malo na prazno i tu me doceka iznenadjenje...Nasao sam sam par sitnih komadica metala u svjecici, iza izolatora. Tu vec svasta pocinje da mi se mota po glavi...
Posaljem sliku Postaru on naravno salje logican odgovor da skidam masinu ponovo i da pregledam sve...
Gledam one komadice, analiziram koliko mogu...ne djeluju da su komadi karike, kao ni gusa. Lagano se savija materijal klijestima...I onda skontam da je jedino logicno objasnjenje tinol zica. Posto sam 4 puta premjeravao squish vjerovatno sam zakacio kanal ili nesto kod mjerenja pa je odlomio parce ili neki opiljak od zice. Tu sam vec poprilicno iznerviran jer je masina imala zdrave taktove na prvom paljenju, nemam ni vremena da rasklapam masinu ponovo.
Odlucim da rizikujem, pa ako zariba ili polomi karike onda cu kriviti sebe i tacka.
Vracam se sada da vidim zasto nece da upali...Krecem redom od struje - stavim svjecicu u kapicu, naslonim na blok i nema varnice. Kontam riknula NGK od previse goriva pa ubacujem drugu, novu, NGK medjutim nema ni ona varnice...
Pregledam instalaciju da se nije slucajno otkacio koji kontakt sa bobine i tako jedno 15ak min zagledam i onda skontam koja sam budala...Prije nego sto sam utjerao skuter u garazu otkacio sam zice od CDI-a da bih mogao prebaciti kablove iza rama jer nisam mogao sjediste da stavim kako treba...Sam sebi sam napravio problem na kome sam izgubio vremena. Spojim te kablove i masina se javi na drugu kurblu.
Sve radi ok, cuju se dobro taktovi, ler je ujednacen. Medjutim i dalje imam problem sa vracanjem gasa, jednostavno sporo obara obrtaje.
Tu polako pocinjem da sumnjam na sajlu gasa...Saraf za ler tek reaguje negdje pred kraj, odnosno vec je skoro maksimalno zavrnut i ler je na nekih 1700 obrtaja. Popustim ler nekako na oko 1400 obrtaja i testiram gas kad ono vraca sve normalno, masina super radi. E pa fino...citavo vrijeme je sajla gasa pravila problem. Tu spakujem masinu u garazu jer je vec bilo oko 10 sati navece.
Danas sam opet testirao sve i situacija je sledeca: kada pritegnem saraf za ler skoro pa do kraja (ler na oko 1800 obrtaja), na pustanje rucice gasa obrtaji sporo padaju, nekada znaju ostati i preko 5 sekundi.
Cim popustim sarafa i ler padne na oko 1400 obrtaja, obrtaji padaju dobro. Situacija se jasno vidi i na snimku koji cu okaciti naknadno.
Nakon sto je odradio sve etape u leru koje sam opisao vec iznad, uzmem malo da se provozam po dvoristu. Prvi utisak je jako trokiranje na kretanju odmah - vec mi je jasno da postavku koju sam pojacao juce mora da se smanji.
Skidam karb i vracam staru postavku - glavna dizna 85 i pilotka 40, vracam sarafic na 1 krug...posle ce da padne fino stelovanje.
Pri tome kada sam skinuo posudicu karba nadjem neko trunje na dnu, a i prethodni put kada sam pojacavao postavku sam nasao neke trunke isto...i zapitam se sta li se to urotilo protiv mene pa da me spopadaju ovakve stvari
Sledeca probna voznja po dvoristu pokazuje bolje rezultate. Primjetno je malo trokiranje pri kretanju pa cu tako i ostaviti dok se vrijeme ne popravi da mogu istjerati skuter na ulicu i probati malo bolje.
U medjuvremenu je i svjecica primila boju i evo kako izgleda:
Vidi se i po boji da je bogat. Cekam bolje vrijeme za probu pa ako bude pretjerano trokirao do pola gasa onda cu da korigujem postavku. Ne smeta mi da je bogat tokom razrade.
Posle svega toga odlucim da pokusam napraviti nesto i oko sajle u nadi da popravim situaciju. Evo koliko imam sajle na raspolaganju kad skinem klipic...
Sledece sto sam pokusao jeste da skratim buzir ali i to se malo iskomplikovalo:
Sajla ne moze da izadje kroz taj metalni dio, pa sam onda kopao iza njega odnosno skracivao ali vidim da to nece bas biti zadovoljavajuce. Kako god pogledam sajla ce da kaci malo za odsjeceni dio buzira i ne bih bas da budzim oko toga i rizikujem pa da mi pokida sajlu u voznji. Odlucio sam da pokusam naci novu sajlu za Focusa i to po mogucnosti duzu pa da probam.
Bice ovo trnovit put dok ne stignem do fino ustelovanog motora pod uslovom da ne zariba nesto...