Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#681 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 12:01

@AcaPostar
Imali smo iste probleme. I kod mene saraf udara direktno na granu nakon 2 kruga odvrtanja pa onda treba gimnastika i kod skidanja auspuha. Zato sam morao okrenuti brezon pa kraci kraj staviti da bi stegao auspuh. Kad pogledas slike bice jasnije.
Sto se tice alata imao sam sve spremljeno. Set gedora imam, kao i polovican set okastih kljuceva. Kada sam pricao sa Mixerom i Stefan P rekose da su kod njih, valjda, 10mm sarafi na glavi dok su kod mene bili od 12mm. Ali svakako si u pravu, moram da upotpunim taj set pa da budem spreman na svako iznenadjenje. Sada moram kupiti i novu gedoru svakako jer sam staru unistio zahvaljujuci kinezu.
Nisam provjeravao luft jer nisam mogao da skinem magnet pa onda i nema smisla provjere ako oba kraja radilice nisu rasterecena?
Karike sam premjerio (to ima napisano jos par postova prije), a turpijati nije potrebeno kod Sporta. Sistem uljne sam ozracio.
Na 5 litara benzina sam napravio 1.2% mjesavinu + racunajuci na nekih 2.5% od pumpe to bi trebalo biti oko 3.7%. Taman za prvu fazu razrade.

@Mario
Samo sto kod mene nisu Carbonit nego Carbon lamelice. Stefan P mi rece da su kod njega bile iste i da nije mogao skuter da radi pa je vratio fabricke lamelice.
Za auspuh sam se iskreno nadao da ce biti plug & play. Kontam auspuh za Keeway/CPI, cilindar za Keeway/CPI ali eto iskomplikovalo se...
I sad mi je semering na brigu. Kako god vidim da cu morati da ga mijenjam samo ne znam na koji nacin. Ako budem rasklapao blokove od ove sezone nema nista, a opet ne znam koliko je dobro zamijeniti semering bez skidanja blokova i primjeniti metodu busenja i cupanja istog.

@sinisa93
Nemoj da prizivas gremline! :) Samo mi treba pa da otkaze uljna sada. To cu da vidim jos...djelovala je ok na izgled, a i fino baca ulje.

@dajteh
Hvala dajteh! Corteco sam svakako i planirao da kupim, barem po iskustvu drugih.
Praticu situaciju pa ako se matica bude odvrtala onda cu pokusati nesto drugo.

#682 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 23 May 2015 - 12:02

Lepo ti napredujes sa radovima,moj ti je savet ako nisi skidao magnet da skines i pogledas onaj plasticni zupcanik za pokretanje uljne pumpe.Slazem se sa Sinisom da je bolje to izbaciti i praviti sam.Ja sam moji izbacio jer kada sam skinuo i video da je posle 4000 nagoreo i istopio se navoj negde negde na tom zupcaniku odmah sam to izbacio napolje.Problem je sto se mast koja ima unutra stegne i nagura ga zupcanik na jednu stranu i vise se ne maze zato se greje,nema mazanja i izgori. Drugo taj oversaze ventilator motoforce je po meni cisto sranje gore hladi nego fabrcki,jesu njemu malo duza peraja ali ih mnogo manje ima i manje gura vazduh.Onaj sto izgleda kao fabricki ima isti broj peraja ali su duza je mnogo bolji http://www.racing-pl...27#.VWBFKqixC1k na ovaj mislim

#683 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 12:10

@Miki82
Kada sam pomjerao paljenje taj plasticni zupcanik je izgledao dobro. Provjericu opet cim skinem magnet.
Ne znam sta da ti kazem za ventilator. Ja ga imam vec 2-3 sezone i nemam problema. Ja bih rekao da pravi veci protok zraka nego fabricki. Sa usisnikom za vazduh i sa ovim ventilatorom sam ima 85C u voznji na punom gasu na serijali (dok sam jos koristio senzor temp koji ide ispod svjecice).

#684 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 May 2015 - 14:59

pumpica ti ne gine, da proveriš taj semering...

imaš na oglasima, te stare merače krvnog pritiska sa cagerom i pumpicom komplet za 500 din, i treba samo od gume da napraviš na kraju creva da može da se ubaci u prirubnicu,.. ja sam sad imao različite potrebe pa od nekoliko različitih gumenih creva nađeš koja debljina nabolje odgovara....

isto ti treba parče lima u obliku auspuha da začepiš i komad unutrašnje gume od bicikla ili auta i samo isečeš ispod lima da kad stegneš ne izbija pritisak...

ostalo već znaš, pumpanje, pa kočenje vazduha, na tim starim ima ventil manuellni kao šraf,.. i pomešaš malo sudola sa vodom da bude smeša koja se peni.. te ako opada pritisak sledi odmah provera gde pušta metodom prskanja

#685 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 16:10

Masina je sada sklopljena, a pumpice nemam. To cu nabaviti u medjuvremenu, situaciju moram ispitati.
Ukoliko bude semering pustao onda se skupljaju pare za novu radilicu, komplet lezaje i semeringe pa ide rastavljanje masine preko zime da to uradim jednom kako treba i budem miran...
Ove sezone svakako necu puno pregaziti kilometara zbog obaveza kojih imam...

Druga solucija mi je da zamijenim samo semeringe bez rastavljanja masine...i da vucem brigu razmisljajuci hoce li lezajevi ili radilica prolupati.

#686 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 May 2015 - 20:23

Jel moguće da je na Focusu spakovana sajla gasa koja je previše kratka za dell 19??
Da li se sajla gasa moze skidati na onom razdjelniku gdje se nastavlja i uljna pa da se zamijeni samo komad taj ili se mora sve mijenjati u kompletu?

Edited by Lauda, 24 May 2015 - 20:24.


#687 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 May 2015 - 20:27

Skrati malo buzir i bice dobra

#688 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 May 2015 - 20:29

Na kojem mjestu da ga kratim jer kod karba imam onaj metalni saraf za stanovanje sajle?

Kontam i da buzir nije samo od plastike izrađen i da ce trebati lagano brusilicom sjeci?

#689 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 24 May 2015 - 20:49

Pa ima preko guma, ispod tog onaj metal spiralni, i plastika, ali se bez problema skida klijestima i skalpelom... Pa evo po 3 put kazem, svuci na kraju taj sraf za stelovanje, skrati buzir koliko ti treba i opet vrati sraf :)

#690 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 24 May 2015 - 21:00

meni je bio problem, posto je sajla bila iz dva dela, posle toga sam kupio iz jednog dela od nekog sprinta najduza sto je bila, ali mrka kapa morao sam custom made ...

#691 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 May 2015 - 02:37

Posto mi je net ovde u Brckom ocajno los, snimke cu postaviti sutra navece kada se vratim u NS.
Skuter je do sada odradio 4 puta po 20min u leru sa hladjenjem izmedju, 2 puta po 30 min isto sa hladjenjem i zadnji put sat vremena u leru...Svakako je vrijeme lose i nije nikako za voznju.
Masina radi zdravo, barem se meni tako po zvuku cini. Temperatura na leru nije prelazila danas 90 stepeni (18C vanjska temperatura).

Juce sam polupao glavu pokusavajuci da skontam zasto nece da obori obrtaje nakon dodavanja gasa nego tek nakon par sekundi...Teoretski sam sumnjao na fals vazduh sto je malo ironicno sada jer je pisano vec iznad o losem semeringu.
Kontam opet da nije do dell-a ili nesto, ipak prvi put cackam oko njega pa sam se konsultovao sa Acom postarom i Pitom. I jedan i drugi su potvrdili da postoji sumnja na fals vazduh ili da jednostavno ima previse vazduha.
Postavka karburatora je bila sledeca: Pilotka 40 (sarafic odvrnut 1.5 krug), igla W9 na drugom zarezu odozdo (bogatije), glavna dizna 85.

Ja sam najvise sumnjao na prirubnicu i na novi dihtung koji sam stavio, pa sam odmah rasklopio to da provjerim i da vidim da nisu kojim slucajem nove lamelice pocele da zijevaju...
Po skidanju usisa odmah sam primjetio da je novi dihtung vlazan od mjesavine, kao i da spoj izmedju piramide i prirubnice ne dihtuje bas najbolje. Jbg, ovo sam mogao odmah skontati da sam imao pumpicu da testiram blokove...

Posted Image

Posted Image

Onda mi je AcaPostar predlozio da stavim diht mase izmedju bloka i piramide, a da dihtung prebacim izmedju prirubnice i piramide. Tako sam i uradio.

Posted Image

Posted Image

Zanemarite prljave blokove...u cilju mi je da prvo sredim masinu pa ce posle krpa da radi :)

Kada sam montirao usis nazad, odlucim da pojacam i postavku karburatora za svaki slucaj. Ubacim najvecu diznu iz seta 95 i stavim pilotku 42.
Istjeram skuter iz garaze da testiram, medjutim nece ni da cuje da upali. Posto sam kurblao dosta pretpostavio sam da sam zalio svjecicu pa sam odlucio da je skinem i iskurblam malo na prazno i tu me doceka iznenadjenje...Nasao sam sam par sitnih komadica metala u svjecici, iza izolatora. Tu vec svasta pocinje da mi se mota po glavi...

Posted Image

Posaljem sliku Postaru on naravno salje logican odgovor da skidam masinu ponovo i da pregledam sve...
Gledam one komadice, analiziram koliko mogu...ne djeluju da su komadi karike, kao ni gusa. Lagano se savija materijal klijestima...I onda skontam da je jedino logicno objasnjenje tinol zica. Posto sam 4 puta premjeravao squish vjerovatno sam zakacio kanal ili nesto kod mjerenja pa je odlomio parce ili neki opiljak od zice. Tu sam vec poprilicno iznerviran jer je masina imala zdrave taktove na prvom paljenju, nemam ni vremena da rasklapam masinu ponovo.
Odlucim da rizikujem, pa ako zariba ili polomi karike onda cu kriviti sebe i tacka.

Vracam se sada da vidim zasto nece da upali...Krecem redom od struje - stavim svjecicu u kapicu, naslonim na blok i nema varnice. Kontam riknula NGK od previse goriva pa ubacujem drugu, novu, NGK medjutim nema ni ona varnice...
Pregledam instalaciju da se nije slucajno otkacio koji kontakt sa bobine i tako jedno 15ak min zagledam i onda skontam koja sam budala...Prije nego sto sam utjerao skuter u garazu otkacio sam zice od CDI-a da bih mogao prebaciti kablove iza rama jer nisam mogao sjediste da stavim kako treba...Sam sebi sam napravio problem na kome sam izgubio vremena. Spojim te kablove i masina se javi na drugu kurblu.
Sve radi ok, cuju se dobro taktovi, ler je ujednacen. Medjutim i dalje imam problem sa vracanjem gasa, jednostavno sporo obara obrtaje.
Tu polako pocinjem da sumnjam na sajlu gasa...Saraf za ler tek reaguje negdje pred kraj, odnosno vec je skoro maksimalno zavrnut i ler je na nekih 1700 obrtaja. Popustim ler nekako na oko 1400 obrtaja i testiram gas kad ono vraca sve normalno, masina super radi. E pa fino...citavo vrijeme je sajla gasa pravila problem. Tu spakujem masinu u garazu jer je vec bilo oko 10 sati navece.

Danas sam opet testirao sve i situacija je sledeca: kada pritegnem saraf za ler skoro pa do kraja (ler na oko 1800 obrtaja), na pustanje rucice gasa obrtaji sporo padaju, nekada znaju ostati i preko 5 sekundi.
Cim popustim sarafa i ler padne na oko 1400 obrtaja, obrtaji padaju dobro. Situacija se jasno vidi i na snimku koji cu okaciti naknadno.
Nakon sto je odradio sve etape u leru koje sam opisao vec iznad, uzmem malo da se provozam po dvoristu. Prvi utisak je jako trokiranje na kretanju odmah - vec mi je jasno da postavku koju sam pojacao juce mora da se smanji.
Skidam karb i vracam staru postavku - glavna dizna 85 i pilotka 40, vracam sarafic na 1 krug...posle ce da padne fino stelovanje.
Pri tome kada sam skinuo posudicu karba nadjem neko trunje na dnu, a i prethodni put kada sam pojacavao postavku sam nasao neke trunke isto...i zapitam se sta li se to urotilo protiv mene pa da me spopadaju ovakve stvari

Posted Image

Sledeca probna voznja po dvoristu pokazuje bolje rezultate. Primjetno je malo trokiranje pri kretanju pa cu tako i ostaviti dok se vrijeme ne popravi da mogu istjerati skuter na ulicu i probati malo bolje.
U medjuvremenu je i svjecica primila boju i evo kako izgleda:

Posted Image

Posted Image

Vidi se i po boji da je bogat. Cekam bolje vrijeme za probu pa ako bude pretjerano trokirao do pola gasa onda cu da korigujem postavku. Ne smeta mi da je bogat tokom razrade.
Posle svega toga odlucim da pokusam napraviti nesto i oko sajle u nadi da popravim situaciju. Evo koliko imam sajle na raspolaganju kad skinem klipic...

Posted Image

Posted Image

Sledece sto sam pokusao jeste da skratim buzir ali i to se malo iskomplikovalo:

Posted Image

Sajla ne moze da izadje kroz taj metalni dio, pa sam onda kopao iza njega odnosno skracivao ali vidim da to nece bas biti zadovoljavajuce. Kako god pogledam sajla ce da kaci malo za odsjeceni dio buzira i ne bih bas da budzim oko toga i rizikujem pa da mi pokida sajlu u voznji. Odlucio sam da pokusam naci novu sajlu za Focusa i to po mogucnosti duzu pa da probam.

Bice ovo trnovit put dok ne stignem do fino ustelovanog motora pod uslovom da ne zariba nesto...

#692 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 May 2015 - 08:15

jesi li popustio maksimalno sajlu i gore kod ručice ?

#693 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 25 May 2015 - 11:23

Takve identicne zuckaste tackice su se i meni pojavile prvi par puta kad sam skidao lonce u toku stelovanja... Nakon 5-6 skidanja i ciscenja je nestalo... Nemam pojma sta je, ali djeluje kao nekakav mesing, opiljci nekakvi od dizni ili ko zna sta...

#694 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 May 2015 - 12:01

@Mario
Sajlu sam popustio maksimalno i na rucici.

@sinisa93
A jos sam oprao karb u benzinu prije montaze bas zbog tih opiljaka i eto opet se pojavljuju...

#695 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 25 May 2015 - 22:26

to je normalno, to je mesing s diza, puno ti je bogata smjesa slobodno to olaksas bar 5 brojeva :)

Edited by yoco_mci, 25 May 2015 - 22:30.


#696 Patak

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimYamaha Aerox

Posted 26 May 2015 - 08:26

I ja sam imao problem sa teskim vracanjem rucice gasa u pocetni polozaj. Izvuci sajlu i podmazi je, radice dobro.
EDIT: Nisam provalio da ti imas problem sa duzinom sajle.
Sinisa i ja kada smo radili kod mene, skratili smo buzir tako sto smo skratili buzir, namontirali sajlu i onda izmerili koliko viska sajle ima, i to odsekli. U milimetar je pogodjeno...Tek kasnije sam skontao da ti imas problem i da ti je sajla kratka. Najbolje ti je da uzmes gotovu sajlu sa onim vrhom koji moze da se odvrce, i tako nasteluj sebi duzinu, i postedi se muka sa pravljenim sajlama. Finansijski te izadje na isto...

Edited by Patak, 26 May 2015 - 08:29.


#697 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 26 May 2015 - 19:36

@yoco_mci
Oprao sam karb jos jednom u benzinu...nadam se da vise nece biti opiljaka. Sto se tice smjese bitno mi je da dobijem do pola gasa i pola gasa da radi bez trokiranja. Glavnu diznu ne diram jos dok ne padne test voznja. Ne smeta meni ako guta gorivo tokom razrade, samo da ne trokira jako u voznji. Kad prodje razrada ide stelovanje u detalje.

@Patak
Probacu da kupim novu sajlu sa buzirom pa da testiram. Ako ne bude moglo i tako onda cu da vidim ako se moze sajla gasa izvuci na razdjelniku gdje se nalaze sajla gasa i sajla uljne pumpe, pa napraviti novu sajlu sa duzinom koja mi odgovara.

@Yooalexandar
Sta si tacno mislio pod "custom made'? Jesi ti pravio sajlu ili si kratio buzir, sta vec?

#698 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 26 May 2015 - 19:43

Evo i obecanih snimaka...

- Drugo paljenje. Prvo paljenje nisam stigao da snimim, a skuter je svakako radio samo na leru bez imalo dodavanja gasa. Na ovom snimku se vidi da testiram gas i kako se obrtaji ne vracaju pravilno...


- Snimak nakon skidanja i kontrole prirubnice. Ovde sam otkrio da na lose vracanje obrtaja utice ler saraf odnosno zategnutost sajle. Nazalost mrak je pa se ne vidi najbolje - testirao sam ovo u 22h navece...


- Ovo je snimak na kome se vidi sta se tacno desava kada se popusti saraf za ler i kada su obrtaji na oko 1400 obr/min i situacija kada se poveca ler i kako to utice na pad obrtaja


- Snimak starta po dvoristu lagano. Stara postavka karba: glavna dizna 95, pilotka 42 (saraf 1.5 krug), W9 igla na 2. zubu odozdo (bogatije). Primjetno je trokiranje. Takodje je povecan ler ovde i obrtaji ne padaju ok...


- Snimak laganog starta po dvoristu od 1/4 gasa pa do 1/2. Skuter je na ovom snimku odradio skoro sat vremena na leru. Nova postavka karba: glavna dizna 85, pilotka 40 (saraf 1 krug), igla W9 na 2.zubu odozdo. Trokiranje je umanjeno, ovako sam i ostavio postavku do prave test voznje na otvorenom putu do 1/2 gasa. I ono sto pise sa max obrtaje od 8000 i nesto je greska...zna se desiti prilikom paljenja da detektuje i 22000 obrtaja...da ne mislite da sam zavrtao odmah pun gas :)



Komentari vezani za rad masine su pozeljni. Meni na sluh izgledaju zdravo taktovi, sve je sklopljeno po upustvu.

Edited by Lauda, 26 May 2015 - 19:49.


#699 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 May 2015 - 21:30

ako nema gušenja tj ako si siguran da nisi siromašan sa smešom teraj to iz dvorišta u vožnju...Lagano sa gasom, tu do pola gasa prvih 100 km-a pa ćeš posle toga do 200 km-a sa kratkotrajnim odvrtanjem punog gasa, pa do 300 km-a sa odvrtanjem svega i svačega ali uz dozu opreza...
posle 300 cepaj!!!

#700 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 26 May 2015 - 22:32

Jasno je sto se tice razrade. S obzirom da je bilo lose vrijeme zadnjih par dana ja sam pruzio maksimum sto se tice razrade na leru, sada slijedi lagana voznja.
Ostaje mi jos da provjerim boju svjecice na 1/4 i 1/2 gasa. Ako se pokaze da nije siromasna tjeracu ovako do kraja razrade pa onda fino stelovanje.

Planiram da mi masina bude spreman za skup u SM ako datum bude odgovarao...hocu i ja da probam taj famozni drag :)





7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users