Jump to content


Kompresioni odnos,kalkulator i prakticno merenje...



  • This topic is locked This topic is locked
94 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 17:43

Kalkulator: http://www.pyrotherm...atori_v1_6s.xls

Znate da se povećanjem kompresionog odnosa dobija na snazi.. Ali šta se gubi ?

U dosta postova sam pročitao, zaptivač ovakav ili onakav, može sveska - ne može sveska, ostrugali smo cilindar da klip izlazi do kraja itd. Mnogi govore da ne treba ništa dirati, da je tako najbolje kako je fabrika spremila..

Ostaje pitanje da li frizirati ili ne...

Ja sam uvek bio za, ali sa pravom argumentacijom i ciframa na papiru...

Da ne odem predaleko za veći kompresioni odnos je potrebno gorivo sa više oktana jer je tada pravilniji rad motora. . zato što je slabo oktansko gorivo podležno samozapaljenju i tada dolazi do nepravilnih eksplozija koje negativno utiču na snagu motora i veoma štete ležište karika, čelo klipa i ležajeve na klipnjači...

Nekada je postojao benzin Super 98 oktana, stariji vozači će znati da se to prodavalo kod nas na pumpama, i kvalitet tog goriva je bio na zavidnom nivou. Danas kupujemo neki 95 oktanski benzin koji je sreća ako ubode 95 oktana.. Opet postoje razni aditivi, ja sam koristio Liqui Moly , octane plus koji dodaje 4 oktana, a sertifikovan je i za 2T i za 4T mašine.. ima različitih octane booster-a, samo treba paziti da bude upotrebiv za 2T motore. Tajna postoji jer oktanski podizači neutrališu ulje u mešavini, pa da ne bi došlo do slabog podmazivanja ja za svaki slučaj mešam +1% u kombinaciji sa 2T oktanskim aditivom... dakle 2% + 1% full sintetike... Sve je to dobro, ali se još uvek Shell V power gorivo od 100 oktana razlikuje značajno od ovih kombinacija...

Posted Image

dakle o ovome treba razmišljati kad prebacite kompresioni odnos 9:1, sve ispod radi odlično sa standardnim 95 gorivom...

odosmo predaleko, daj prvo da razjasnimo kompresioni odnos..

fabrički skuteri koji se voze sa klipom sa dve karike su podešeni neko je rekao do 7:1 manje više... Tu imamo određeni prostor u glavi motora koji diktira taj odnos...Šta ustvari znači 7:1

To znači da je zapremina kompesionog prostora glave Vg kada je klip u GMT, 7 puta manja od ukupne zapremine glava plus mašina Vc+Vg.. Dok je zapremina cilindra Vc radna zapremina motora.

Posted Image

pa ako je motor 49ccm onda je zapremina glave 8ccm (kubika)

dakle 49+8=57 i posle 57/8=7,12 to je kompresioni odnos 7,1:1

šta ukoliko nam je klip 39mm ili 47mm.. naravno kompresioni odnos iste zapremine glave postaje veći jer je radna zapremina motora sa klipom 39mm

r^2 * PI * h

gde je
r poluprečnik klipa 39/2
PI pitagorin broj 3,1415
h hod klipa

dakle 39/2=19,5 pa to na kvadrat 19,5*19,5=380,25 puta PI to je 380,25*3,1415 i puta hod koji je 43mm dobijamo 51365 kubnih milimetara a to je 51,3ccm

pa je kompresioni odnos 51,3+8=59,3/8=7,41 ili 7,4:1

u slučaju 47 klipa kompresioni odnos iste glave biće 9,5:1, dakle za kitovane 70cc mašine mala glava daje ovaj kompresioni odnos

e sad kako da znamo kolika je zapremina glave ? ne bi bilo loše da raspolažemo sa fabričkim parametrima original glave pre nego što bilo šta počnemo da radimo.. U raznim tunerskim spisima se spominje 12,5:1 za vazdušno hladen motor kao gornja granica..

da ne idemo predaleko veoma bitan faktor je tzv Squish, ili ti odstojanje najniže tačke glave od čela klipa u istoj tački

Posted Image
slika je iz Jennings-a da ne bude da sam je ...

kako merimo squish i zašto nam je on bitan...

jedna od metoda je tinol žica za lemljenje, koja se kroz otvor svećice savijena u luku lagano pritisne klipom tako što rukom zaokrećete magnet da klip dođe do GMT-a, i posle merimo debljinu te žice..

Posted Image
ove nadalje nisu iz Jennings-a vec iz moje radionice

nisam rekao zašto je bitan squish.. debljinom zaptivača ispod cilindra i zaptivača na glavi možemo da podešavamo kompresioni odnos u nekim slučajevima bez da stružemo po glavi, a i ako glavu preradimo i možda preteramo... podešavanje je neophodno.. moramo znati koji kompresioni odnos vozimo...


Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

sve jedno čime merite squish bitno je biti precizan..premerite šublerom odnos GMT klipa do ruba cilindra... u slučaju da klip ide do kraja nema šta da se meri, ostaje premeriti samo glavu

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

nađite neki komad klingerita ili materijala koji se neće raspasti ako se malo promoči i improvizujte debljinu squish-a

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

slike nadalje kako izmeriti zapreminu glave... prvo izmešajte gorivo i ulje u koncentraciji da se dobro vidi tečnost, čisto ulje je pregusto pa zato izmešajte pola pola.. nabavite špric od 10ccm, uvrnite svećicu .. i merenje može da počne ..

spirajte prvo 4ccm, pa probajte, ako tečnost ne izlazi do vrha, dodajte još 1ccm, i tako dodajte uvek po jedan kubik dok tečnost ne dode do ivice kada spustite klip slobodnom težinom ili blago pritisnite klip rukom preko improvizovanog squish-a

zapremina glave biće tečnost koja nedostaje u špricu

Edited by Boza, 20 November 2013 - 13:57.
Убацио сам линк ка калкулатору у прву поруку


#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 17:44

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Prospite, obrišite ili izduvajte glavu i svećicu na suvo, i ponovite postupak , proverite još jedanput traženu zapreminu, da bi se uverili 100% u volumen tečnosti koja je potrebna

Posted Image
Posted Image
Posted Image

blagi pritisak rukom po klipu je ipak neophodan

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Posted Image

nadalje ide provera debljine zaptivača ispod cilindra kako bi znali kod podešavanja šta imamo i šta nam treba, u nekim slučajima i zaptivača ispod glave.. na slikama ga nema jer na ovom postoji samo gumeni prsten, pa je glava direktno na cilindru...

Nemojte zaboraviti da preterivanje sa kompresijom na klasicnom klipu sa dve karike može da dovede do produvavanja, pogotovu ako baš nije nova mašina mislim na toleranciju klip prema cilindru, a treba da znate da je zagrevanje kod povećanja kompresije na glavi povišeno i da postoji opasnost od pregrevanja leti...zato kod vodeno hladenih mašina može veća kompresija da se uradi... Ovaj sa slika ima 13,5:1 da vas ne zbune mere na slikama 0,5mm ... slike su za primer samo...

u svakom slučaju ja za obične klipove standard mašine ja ne bih prelazio 9:1 a na 70cc tuning cilindre 12,5:1 , kod modular glava kako je već proizvođač propisao... pritisak koji dobijamo povećanjem kompresije dovešce režim motora u manje elastično stanje i veću vršnu snagu na rezonantnim obrtajima... i da ne zaboravim pre nego što se odlučite da povisite stepen kompresije proverite stanje ležajeva na klipnjaci radilice... Ne sme biti hoda.. povišena kompresija ce načetu radilicu u vrlo kratkom roku uništiti...

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 17:45

zaboravio sam reći kako podešavamo kompresioni odnos povećanjem ili smanjenjem squish-a, misleći da je to vrlo jednostavno, u stvari ....

Posted Image

preneću vam primer sa slika:
mereno odstojanje klip prema rubu cilindra 0,5mm
mereno odstojanje ivica glave od stvarnog kompresionog dela 0,6mm
mereni squish tinol žicom 1,1mm
merena zapremina glave sa improvizovanim squish-em od klingerita 5,5cl
debljina zaptivača ispod cilindra 1mm

ovde imamo malossi cilindar za skuter koji je sa klipom prečnika 47mm i hodom 39,8mm
dakle radna zapremina ove mašine je

47 / 2= 23,5 pa ide r^2 * PI * H

23,5 * 23,5 * 3,1415 * 39,8 = 69048 odnosno 69ccm

kompresioni odnos je
...........Vc+Vg
K = -------------- dakle 69 + 5,5 = 74,5 ; 74,5 / 5,5 = 13,5:1
..............Vg

na slikama se vidi da 5cl nije bilo dovoljno već 5,5 dovodi do izlaska tečnosti po ivici.. Ugrubo ja sam zadovoljan jer je ovaj cilindar projektovan da radi sa ovim kompresionim odnosom..
Napomenuću da greške postoje i da je uvek bitno što preciznije meriti...

ajde da vidimo šta ukoliko želimo da povećamo kompresioni odnos za recimo 0,5mm
to može da se uradi na dva načina da se skine od glave 0,6mm ili da se spusti cilindar za 0,5mm jer toliko imam fore pošto klip ne ide do GMT već ostaje 0,5mm Squish na samom projektu cilindra..

Izmeniću zaptivač ispod cilindra koji je debljine 1mm na tanji od 0,5mm i tada će klip doći do same ivice, a squish će mi se smanjiti za 0,5mm

ukupan squish će biti umesto 1,1mm sada 0,6mm tj. samo koliko ga ima u glavi...

koliko utiče na kompresioni odnos.. zapreminski 47mm prečnik visina 0,5mm

r^2 * PI * h dakle 23,5*23,5 * 3,1415 * 0,5 = 867,4 ili 0,86ccm

pa će kompresioni odnos biti 5,5 - 0,86 = 4,64
i po računu 69ccm + 4,64 = 73,64 / 4,64 = 15.87 ili

15,8:1 što je previše

-----------------------------------

Posted Image

ajd jedan primer serijskog skutera
promer klipa 39,5mm
hod klipa 39,2mm
zapremina 39,5 / 2= 19,75^2 * PI * h= 48034 ili 48ccm
kompresioni odnos fabričkog motora 7:1 podatak iz knjige
debljina zaptivača ispod glave je 0,5mm (podatak proveriti)
debljina zaptivača ispod cilindra je 1mm (podatak proveriti)
klip ide do ivice cilindra 0,2mm (podatak proveriti)
ivica glave od kompresionog prostora 1,2mm (podatak proveriti)

prvo možemo izračinati zapreminu glave služeći se fabričkim parametrom

7:1 dakle K = 7

.........48 + x
K=----------------- odnosno 48 + x = K * x dalje 48 + x = 7 * x
..............x

pošto je jednačina dinamička i x vezuju dve različite operacije ne može da se dobije tačan rezultat.. ostaje da metodom uvršćivanja pronađemo približnu vrednost

ja sam došao do vrednosti 8cl

pa je 48 + 8 = 56 ; 56 / 8 = 7 odnosno 7:1

zato je ovde potrebno izmeriti stvarnu vrednost, al ajde recimo da nismo merili, nama je potreban stepen kompresije 9:1 jer je u pitanju običan klip sa dve karike

probajmo uvrstiti za X broj 6, dakle da nam je zapremina glave 6cl

K = 48 + 6 = 54 / 6 = 9 dakle 9:1

preostaje da vidimo kako da umanjimo zapreminu glave za 8 - 6 = 2ccm

ako je prečnik glave i zaptivača 40mm (proveriti podatak) pa će poluprečnik r biti 20, i zapremina u kubnim milimetrima pa je V = 2 * 1000 = 2000

V = r^2 * PI * h

..............V
h= ------------------- dakle 2000 / 20^2 * 3,1415 = 2000 / 1256.6 = 1,59 mm
............r^2 * PI

dakle možemo skinuti sa original glave 1,2mm i možemo zaptivač ispod cilindra menjati na 0,8mm debljine jer 0,2mm imamo fore da klip dolazi do gornje ivice i imaćemo 1,4mm dobitak, što je malo .. koliko ?

V= r^2 * PI * h = 400 * 3,1415 * 1,4 = 1759 odnosno 1,7ccm pa je 8 - 1,75 = 6,25

iiii kompresioni odnos K = 48 + 6,25 = 54,25 / 6,25 = 8,68 dakle 8,7 : 1

Ovde se jasno vidi da je za veću kompresiju od ove neophodno menjti i zaptivač ispod glave koji je uglavnom od čelika ili bakra, na tanji, a to je veoma riskantno jer treba naći odgovarajući materijal manje debljine i raditi ispočetka ili premeriti zapreminu..

Uvek možete varirati sa zaptivačem ispod cilindra u meri dok klip ne dođe do ivice cilindra, dalje moguće je strugati glavu u delu koliko dozvoljava visina od ivice naleganja sa cilindrom do prostora squish band-a... Preostaje još zaptivač glave koji bih ja na kraju menjao ako ne postoji drugo rešenje, mada dešava se da se susretnemo sa Cilindrima koji su 70ccm i kojima klip u GMT ima i po 1,5mm odstojanja, tada ne preostaje ništa drugo nego da se cilindar na strugu spusti i da se odstojanje klipa kada je u GMT do ivice cilindra umanji... Mada su pre svega merenje i račun po meni neophodni...

Da se nadovežem na gornji primer ja bih se zadovoljio sa kompresionim odnosom 8,7:1 za setup skutera sa fabričkim klipom...

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 17:45

Dva tri dana sam lupao glavu sa obrascima koji se baziraju na zapremini koju definiše sferna površina čela klipa.. i upravo sam došao do zaključka da se u zavisnosti od zakrivljenja čela klipa menja zapremina.. Međutim pošto nas zapravo interesuje koliko se menja kompresioni odnos sa pomeranjem squish-a, došao sam do zaključka da su rezultati za kalkulacije bazirane na oba principa ravno čelo klipa i zakrivljeno isti...

Neki dan sam i postovao definicije, pa sam kasnije obrisao, suvišno smaranje ljudi je to.. u Excell-u su oba načina kalkulacije implementirana pa proverite..

hvala

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 17:45

Zapremina glave može da se premeri i na sledeći način.

Prvo izradite od pleksija kvadratnu ploču i probušite rupe na otvorima gde inače prolaze brezoni, kao i dve male rupice, jednu po sredini gde ulivamo tečnost i jednu malu pri ivici kako bi vazduh izašao

Posted Image

Zatim pritegnete i pod uslovom da glava nije kriva,..... a ako je kriva onda već odavno na motoru ne radi kako treba..

Posted Image

Sipate tečnost dok ne dođe do rupice i dok sav vazduh ne izađe, i na kraju odmerite zapreminu odlivene tečnosti iz šprica

Posted Image

Hvala Goxi-ju sa Tomos Srbija foruma za slike i ideju...glava je preživela koji lom karika, al se drži...

Sad vidimo da imamo stvarnu zapreminu glave Vg i odstupanje od ivice cilindra ukupno, ukoliko ga u glavi uopšte ima, na slici je glava spuštena na nulu..U kalkulacije unosimo squish koji čine zapremina zaptivača i odstupanje od ivice čela klipa do ivice cilindra kada je on u GMT

Kasnie oduzmemo zapreminu sfernog zakrivljenja čela klipa od ravne površine, sa kojom mi ovde radimo i merimo.. neophodno je prvo izračunati zapreminu čela klipa...

Ako smo usvojili da je čelo klipa odsečak lopte možemo se poslužiti sledećim formulama:

Posted Image

gde je neophodno izmeriti visinu čela klipa od ivice, kako bi dobili tačan podatak o poluprečniku lopte koji ocrtava čelo klipa tj, odsečak lopte...

pa je proračun za zapreminu ovog odsečka

...........PI * d^2
Vč= --------------- * (3 *R - d)
................3

gde je
R -- poluprečnik lopte
d -- visina čela klipa od ivice

Posted Image


ponoviću i kako se dobija poluprečnik lopte iz parametara visine čela klipa i poluprečnika dijametra klipa

..........r * D
2R = --------- odnosno
............d

.............r * SQR (r^2+d^2)
...........--------------------------
.........................d
R = ----------------------------------
.........................2

gde je
r - poluprečnik odsečka ili poluprečnik dijametra klipa
d - visina čela klipa
D - hipotenuza pravouglog trougla čije su katete r i d vidi sliku gore
R - poluprečnik lopte sa kojom radimo u kontekstu isečka

Pošto smo sve izračunali preostaje da premerimo
1. odstupanje od ivice čela klipa do ivice cilindra kada je on u GMT - prvi deo squish-a
2. debljinu i prečnik zaptivača ispod glave - drugi deo squish-a
3. zapreminu glave na gore opisan način - gde je u nekim slučajevima i treći deo squish-a

Zapremninu kompresionog prostora glave Vg čine ukupna zapremina glave i zapremine oba squish-a gore nabrojana od kojih se oduzima zapremina čela klipa kada je on u GMT. Sve zapremine squish-a možete slobodno računati kao zapremine valjka.

#6 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 January 2011 - 18:08

Nego nadjoh preporuke fabricke oko sqwisha....samo fale ovi iz base klase...Jedino sto su ovo podaci za LC cilindre ,kod AC treba biti obazriv jer suvise mali sqwish dovodi do detonacija i pregrevanja...

Minarelli Vertical

* Athena Aluminium 50cc : 0,80mm ;
* Athena Sport 70 cc : 0,70mm ;
* Athena Racing 70cc : 0,60mm ;
* Malossi MHR Replica Aluminium 50cc : 0,80mm ;
* Malossi Hyper Racing 70cc : 0,60/0,65mm ;
* Parmakit Race One 70cc : 0,80 mm ;
* Polini Aluminium W 70cc : 0,55mm ;
* Polini Evolution 70cc : 0,60/0,70mm ;
* Stage6 Pro 70cc : 0,70mm ;
* Stage6 Racing 70cc : 0,50mm.
*Airsal 70cc : 0.80mm


Minarelli Horizontal

* 2Fast 76 cc : 0,40/0,45mm ;
* Athena Sport 70 cc : 0,70mm ;
* Athena Racing 70cc : 0,60mm ;
* Cristofolini TCR 80cc : 0,50mm ;
* Hebo Manston Revolution : 0,60/0,65mm ;
* Hebo Manston Revolution Patanegra : 0,50mm ;
* Italkit Aluminium 70cc : 0,70mm ;
* Malossi MHR Replica Aluminium 50cc : 0,70/0,75mm ;
* Malossi MHR Team Cup 50cc : 0,50mm ;
* Malossi Hyper Racing 70cc : 0,60/0,65mm ;
* Malossi MHR Big Bore 77cc : 0,50mm ;
* Malossi MHR Big Bore 86cc : 0,80mm ;
* Malossi MHR Team (6 transferts) 70cc : 0,45mm ;
* Malossi MHR Team II (7 transferts) 70cc : 0,40/0,45mm ;
* Metrakit Pro Race 70cc : 0,50mm ;
* Polini Evolution I 70cc : 0,45mm - 0,50mm
* Polini Evolution II 70cc : 0,45mm- 0,50mm
* Stage6 Sport Pro 70cc : 0,70mm ;
* Stage6 Racing 70cc : 0,60mm.
*Airsal 70cc : 0.80mm



Piaggio

* 2Fast 76cc : 0,40/0,45mm ;
* Athena Sport 70 cc : 0,70mm ;
* Athena Racing 70cc : 0,60mm ;
* Cristofolini TCR 70cc : 0,50mm ;
* Hebo Manston Revolution 70cc : 0,50mm ;
* Malossi MHR Replica 50cc : 0,65/0,70mm ;
* Malossi MHR Big Bore 77cc : 0,50mm ;
* Malossi MHR Big Bore 86cc : 0,80mm ;
* Malossi MHR Team (6 transferts) 70cc : 0,45mm ;
* Malossi MHR Team II (7 transferts) 70cc : 0,45mm ;
* Metrakit Pro Race II 70cc : 0,50mm ;
* Polini Evolution I 70cc : 0,45mm - 0,50mm
* Polini Evolution II 70cc : 0,45mm 0,50mm
* Stage6 Pro Sport 70cc : 0,7mm ;
* Stage6 70cc Racing 70cc : 0,6mm.
*Airsal 70cc : 0.80mm

*

Hod klipa-korisno kod unosenja podataka u kalkulator...

stroke [mm]
Minarelli hor./vert.: 39,2 Hor. Minarelli / vert.: 39,2
Minarelli AM6: 39,0 Minarelli AM6: 39,0
Piaggio (carb/injectie): 39,3 Piaggio (Carb / ubrizgavanje): 39,3
Peugeot vert. Peugeot vert. (carb): 39,1 (Carb): 39,1
Peugeot hor. Peugeot Hor. (carb): 39,8 (Carb): 39,8
Morini (carb/injectie): 37,4 Morini (Carb / ubrizgavanje): 37,4
Kymco: 41,4 Kymco: 41.4

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 18:11

Pošto sam uvideo gde sam pogrešio, sad evo javno svima kažem da su zapremina valjka sa ravnim površinama i istim sfernim površinama donje i gornje stranice ISTE..

Moja greška je nastala kada sam zapreminu valjka računao kao umnožak površine sfernog zakrivljenja čela klipa i visine valjka.. To zapravo ne može na taj način da se izračuna i praktično je NETAČNO..

Valjak ima zapreminu koja je jednaka umnošku visine i površine kružnice čiji je poluprečnik isti kao i poluprečnik bilo koje tačke valjka.. Stoga se valjak može izračunati kao i prosti matematički valjak

V= r^2 * PI * h

gde je
r - poluprečnik kružnice
PI - pitagorin broj
h - visina valjka

ako počnemo razmišljati o zapremini sferno zakrivljenog čela klipa koja se u dnu tj u DMT oduzima a pri vrhu , tj u GMT dodaje, zapremina valjka biće nepromenjena..

Pa ste zato svi koji ste pisali da je moja teorija netačna bili u pravu..

Druga izvedba koja je ispravljena je, i na koju je Goxi obratio pažnju je konstanta koju sam uveo kako bi dobio zapreminu kompresionog prostora iz poznatog stepena kompresije i radne zapremine..

Teorijsko rasčlanjenje izgleda ovako
.............Vc+Vg
K = -----------------
.................Vg

...........Vc.............Vg
K= ---------- + -------------
..........Vg..............Vg

ili gde se Vg/Vg poistovećuje sa 1

...............Vc
K= --------------- + 1
..............Vg

i tada je

.............Vc
K-1 = ---------
.............Vg

odnosno

...........Vc
Vg = --------
.........( K-1 )

Sada može kalibracija squish-a da se uradi na osnovu izmerenih vrednosti. Nemojte zaboraviti zaptivač glave, koji u formuli figurira svojom debljinom i prečnikom otvora...

Evo prerađene verzije.. Sve sugestije su uvek dobrodošle

http://www.pyrotherm...atori_v1_6s.xls

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 January 2011 - 18:12

iiiii

verzija za PDA i ove pametnije fone koji imaju excell

http://www.pyrotherm...ori_v1_6pda.xls

#9 Rade

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 454 posts
  • MestoApatin

Posted 23 October 2011 - 18:23

Evo slucajno sam naleteo na jedan veoma dobar tekst o kompresiji i stepenu kompresije.
Jeste da se pominje rad dizel motora kao i benziskih motora, ali svakako ce nekom nakon ovog teksta neke stvari biti dosta jasnije.


Posted Image Posted Image Posted Image

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 May 2013 - 22:07

Konacno posle dugog traganja nadjoh jedan bitan podatak koji mi je nedostajao za skut...u onoj korisnickoj brosuri koju svi dobijemo kad kupimo novi u specifikaciji je pisalo sve osim STEPENA KOMPRESIJE...znam kad se gledalo sta se prodaje po prodavnicama da uz sve ostale podatke o agregatu kod npr, Sprintova , Baotiana i ostalih uglavnom to pise ...na velikoj vecini je kompresioni odnos 7-8.5, pa do 10...

Na nekom britanskom sajtu slucajno nadjoh specifikaciju motora za mojega kineza i stepen kompresije 11,4: 1 ...a; serijala ??? To je ova glava

Posted Image
Posted Image

Dakle, vrlo visoka kompresija za jednoga kineza ...pa jos na serijskom cilindru, potrudio se kinez da napravi klip i cilindar od dobrog materijala da moze sve to da izdrzi... ja sam video vizuelno da je zapremina glave stvarno jako mala, ali nisam znao da je bas toliki kompresioni odnos...to znaci i da medju kinezima ima razlike...eto , ovaj moj je bas termicki opterecen jakom kompresijom , a opet kad je bio nov prigusen je drugim stvarima da bi se uklopio u onaj zakonski okvir za brzinu od 45 / km/ h...kako , ne znam , jer kad sam ga ja kupio nije bio bas sasvim nov imao je 9 meseci i bio je odblokiran...naravno , i tako odblokiran , isao je srednje kilavo...

E, jbg...hteo sam nesto , al` teraju me od kompa, moracu sutra da nastavim, tako je to kad ima ko da te jbe...prekidam... :D

#11 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 May 2013 - 11:05

Nastavljam ...nema nikoga za kompom...

Ja zadnjih godina uglavnom NE KORISTIM zaptivace izmedju glave icilindra...tako je bilo na starom Maticu , a tako je i na ovom sa velikim cilindrom...on ima deklarisanu kompresiju od 9.1 , a kad se izbaci zaptivac od 0.5 mm debljine bude znatno veca...zato mi i otpade noga od kurblanja, nekad se desi da jedva propadnem sa svojih 80+ kila...i nikad nije bilo problema da je slinavilo ili propustalo...

To je i linija vodilja i na skuteru, izbacivanjem zaptivaca se povecava stepen kompresije...na kitu koji sam ugradio s jeseni stigao je i zaptivac...on nije ugradjen, a glava je samo sa onim kanalom u koji ide ona silikonska gumica koja samo dodatno osigurava zaptivanje...mislim da ona nema neku preveliku ulogu...posto je ta gumica propala , to sam resio sa onom silikon zicom, a nalezna povrsina glave je namazana pre montaze onim crvenim temperaturno otpornim silikonom...to sve korekno radi i nema nikakvih problema.

Posto sam u razvoju mog Set- up- a prakticno dosao do kraja , ostalo je da se igram sa nekim sitnicama, gde bi jos nesto eventualno moglo da se izvuce i to je upravo igranje sa glavom i kompresijom ...ali , pre toga to podrazumeva jos nesto: namerio sam da u najskorije vreme cim dodje Easy money, to je posao koji se odradi brzo i lako , a onda po principu kako doslo , tako i otislo kupim jos jedan takav cilindar kit koji sada kosta svega 3000,00 dinara, pa je steta ne uzeti ga za rezervu , za te pare neka stoji na polici i dao Bog da se nikad ne ugradi...i tako rezerve nemam, ako mi se desi neka havarija...za te pare se ne isplati kupovati klip , busiti i sta ti ja znam, ovo sve novo...

Posto skuter nikad vise nece biti 50 ccm, ova glava je visak, a ideja koja je vec dugo prisutna je da se iskoristi za tuning , da se obradi da bude za 70 ccm...to je koliko se secam primenjeno kod Icinog skuta pre neku godinu , Mario i Black su se igrali sa time i dobili su dobre rezultate...ta glava treba da se obradi na strugu na precnik 47 , a fabricki definisan sqish je oko 0.6-0.7 mm, izlaznost klipa u odnosu na gornju ivicu cilindra je 1.3 mm...to bi dalo ukupan sqish od oko 2 mm , sve to bez zaptivaca...

Primenjujuci neke proporcije za koje cak ni ne znam da li sam na dobrom putu , racunam ovako : Zapremina cilindra 70: 50 je za oko 40 % veca i to sva zgurati u prakticno istu zapreminu glave od 50 ccm...kompresioni odnos od 11.4 + 40% ispada 15.96...ni da je dizel, nemoguce...Ne znam kako su to Mario i Black izveli kod Ice ...koliko je glava obradjena u dubinu , koji je squish ?

#12 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 09 May 2013 - 12:25

Nije to bas tako prosta racunica.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 May 2013 - 12:45

pa nije.. ima gore kalkulator.. jer treba da pravim tuturial kako se koristi ili šta ?

inače taj O ring silikonski ima značajnu ulogu u zadržavanju pritiska.. nije slučajno , te glave se montiraju bez zaptivača, i kod malossi-ja je tako...

#14 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 May 2013 - 16:15

Pa, daj , ajde pomozi, sta da radim , kako i na koliko da dam da se obradi ? Necu da zurim , imam vremena...Sta ste radili kod Ice ?

Da li da dam da se uradi kanal za O ring , ili da idem sa zaptivacom?...

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 May 2013 - 16:24

gledaj ako imaš takvu silikonsku, onda nije loše imati kanal, veće su mogućnosti podešavanja...

što se tiče volumena, imaš gore kako se meri, napravi parče pleksi-ja, uzmi taj maleni špric od 10 kubika i premeri prvo fabričku...

posle to sve možeš da uneseš u onaj excell što sam pravio i da tamo probaš kolika zapremina glave će ti dati najbolji rezultat...

pošto je klip svakako nisko ,, mislim da si dobro napisao 1,5mm od vrha cilinda kada je u GMT, onda nema bojazni da će mehanički da udari...

pročitaj temu od početka , probaj taj program, pa će ti biti mnogo lakše

#16 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 May 2013 - 17:27

Fabricka glava garant nije presla 10, najvise 10.5 kompresiju, to je onako , odokativno...Mislim da bi mogao dati da se na ovoj uradi kanal za O ring, bez obzira da li se kasnije koristio zaptivac ili ne...a, sqish definisan u glavi bi mogao biti oko 0.5 mm...to bi bilo sve skupa na cilindru 1.3 + 0.5 = 1.8 , bez zaptivaca...i jos kad sve to ne bi preslo 12.5 : 1 to bi bilo idealno...preko toga ne bi isao...bilo bi previse, pa cak i opasno...i svecka 9 + malo jaca dizna zbog internog hladjenja...tako kaze i Jennings...

#17 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 09 May 2013 - 22:36

Ja bas danas razgovarao sa strugarom o pravljenju kanala za o-ring na MF glavi. Moze da se uradi ali treba da se napravi adapter i usrafi umesto svecice pa onda u strug. Meni je izgleda squish malo jaci pa cu izgleda morati da pravim kanal.

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 May 2013 - 00:37

View PostALIEN SM, on 09 May 2013 - 17:27, said:

Fabricka glava garant nije presla 10, najvise 10.5 kompresiju, to je onako , odokativno...Mislim da bi mogao dati da se na ovoj uradi kanal za O ring, bez obzira da li se kasnije koristio zaptivac ili ne...a, sqish definisan u glavi bi mogao biti oko 0.5 mm...to bi bilo sve skupa na cilindru 1.3 + 0.5 = 1.8 , bez zaptivaca...i jos kad sve to ne bi preslo 12.5 : 1 to bi bilo idealno...preko toga ne bi isao...bilo bi previse, pa cak i opasno...i svecka 9 + malo jaca dizna zbog internog hladjenja...tako kaze i Jennings...

hoćemo li početi malo ekzaktnije da se bavimo tom tvojom glavom ???

prikupljamo potrebne parametre...

prečnik klipa : 47mm
hod klipa : 39,2mm
visina čela klipa d : 2mm ??? -- proveri

zapremina glave : 7cl ??? --proveri
prečnik zaptivača glave : 0
debljina zaprivača glave : 0
C parametar : 1,5mm ??? -- proveri
squish u glavi : 0,5mm ??? -- proveri

evo i rezultata

Posted Image

#19 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 10 May 2013 - 01:05

View PostNesa BG, on 09 May 2013 - 22:36, said:

Ja bas danas razgovarao sa strugarom o pravljenju kanala za o-ring na MF glavi. Moze da se uradi ali treba da se napravi adapter i usrafi umesto svecice pa onda u strug. Meni je izgleda squish malo jaci pa cu izgleda morati da pravim kanal.
Зашто не ставиш само бакарни дихтунг?

#20 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 May 2013 - 08:45

Klip je nizi za 0,5mm od fabrickog pa mi je sada squish 1,25mm sa 0,25mm bakarnim dihtungom. Moram da izmerim zapreminu glave pa u kalkulator. Ako bude prevelik squish moram da izbacim dihtung.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users