Jump to content


Sprint Eagle - Bojan681



5489 replies to this topic

#5241 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 15 August 2016 - 09:38

Boki mašina nije dobro podešena, kliziš na startu, vrti se u previsoke obrtaje, knedlu na igli u mom slučaju 120kg definitivno imam...

Sad možda su ove finese u tvojoj situaciji drugačije, pa mašina iztoleriše kada nema opterećenje ove greške... svakako to kvačilo treba da ti je kao kod Pite, da uhvati tik u početak rezonance, i da mašina pogura onako svojski na odvrtanje gasa... Neminovno je da će i sa klizanjem biti neki dobar rezultat, ali ne dovoljan, i kvačilo naravno strada ultra brzo...

Što se tiče tih obrtaja, ja mislim da to moraš testirati... gde je najbolji udarac, ok je da je cilindar malo poturpijan i da će najbolje radiliti gore, ali njegov ciljani powerband prvenstveno diktira auspuh, u tvom slučaju C21 koji je dužinom centriran na 13500, ali pošto ima produženo delovanje zbog tog duplog protivkonusa i izvrti se do 15000, ume to malo da zavara.. dakle detaljna analiza powerband-a i najjačeg udarca je neophodna..

Što se karba tiče, tu već znaš, ili ćeš malo nalivati ili ćeš biti na knedlici, pa u zavisnosti od temperature motora možeš da se igraš dole-gore, mislim da je najbolje ovo što je pita sad imao, pilotka tek tek naliva, a igla je već oštra, i na punom gasu ne manjka goriva...

sve u svemu, mislim da je cilindar jači od pitinog, samo moraš da ga dovedeš sa isporukom pod konac.. juče je pita jednom lošije startovao, ti si jednom lošije startovao, i jednom ste imalo uspešan start, i bili ste na vlo bliski na cilju.. ja sam sa jačim cilindrom uvek zaostao od pite na startu, jer je veća i težina koju pokreće, ali sam ga kasnije sustizao...

čestitke na osvojenom prvom mestu, broji se prvi start i bez obzira na one stote u razlikama, zaista potrudio si se da sklopiš dobar HE, i mislim da je to za tvoj uzrast već impozantno... sad da ne kudim, uvek može i bolje, kod tebe tek sledi finesa, pa navali...

#5242 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 15 August 2016 - 09:58

Ima jos dosta posla. Najvise snage ima izmedju 13500 i 14k obrtaja al ja imam pad obrtaja kasnije tako da sa 14500 obrtaja u startu kasnije opadnu obrtaji na oko 13800/13900.

Mislim da kajis/kvacilo ne klizi jer mi iz mesta digne na 12k obrtaja i odma zatim uleti u 14,5k.

Na igli je malo bogatiji jer je na drugom zubu odozgo a nisam hteo bas skroz da je spustim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#5243 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 August 2016 - 12:00

Novo gorivo za trke koje je od skoro u ponudi i svi se grabe za njega. E85 je gorivo sa 85% etanola i 15% benzina. Oktanska vrednost etanola je 120 oktana tako da u zavisnosti koji benzin se dodaje moze se ukupno izvuci od 110 oktana pa na vise.

Etanola se trosi oko 20-30% vise jer ima slabiju energiju pri sagorevanju al su krajnji rezultati vece performanse, bolje hladjenje motora i manje sanse za nastanak neke havarije.

Ne znam da li se moze kupiti na nekoj pumpi kod nas ali se moze napraviti koriscenjem 100% medicinskog alkohola i dodavanjem nekog visoko oktanskog benzina da se dobije. Razmera 85:15

Ko sam pravi gorivo izaslo bi ga izmedju 200 i 250din litra a ima preko u Madjarskoj da se uzme za oko 150din litra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#5244 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 August 2016 - 12:23

View Postbojan681, on 14 August 2016 - 19:18, said:

Bilo je bas tesno, po mom misljenju Pita je bolje spremio skuter i on je blizu svog maksimalnog potencijala dok ja imam dosta da poradim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sve cestitke na postignutom rezultatu! Sta vise iz ovog posta se naslucuju iskrene reci iz srca pravog takmicara. Drago mi je da sazrevas na forumu u majstora i takmicara, ali i u coveka pre svega.

Sto se tice motora i prikazanog, ja mogu da dodam da sam prvi put ove sazone kroz druzenje i pricu sa tobom za vreme takmicenja cuo iskrene reci o setovanju i problemima i iz toga izvodim zakljucak da je to tvoj najveci napredak. Svima je jasno da imas potencijal i da ces nekom drugom prilikom prikazati nastelovan prenos do perfekcije.

Postoji snimak sa Pitine kacige vase prve voznje gde se jasno cuje moj komentar na startu vezano za remen koji lupa u praznom hodu, i zao mi je sto sam bio u pravu. Zato sam ti kasnije i rekao da se ne trkas vise, da stegnes do kuce...

Jos jednom, iskrene cestitke!

#5245 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 16 August 2016 - 20:44

View Postbojan681, on 16 August 2016 - 12:00, said:

Novo gorivo za trke koje je od skoro u ponudi i svi se grabe za njega. E85 je gorivo sa 85% etanola i 15% benzina. Oktanska vrednost etanola je 120 oktana tako da u zavisnosti koji benzin se dodaje moze se ukupno izvuci od 110 oktana pa na vise.

Etanola se trosi oko 20-30% vise jer ima slabiju energiju pri sagorevanju al su krajnji rezultati vece performanse, bolje hladjenje motora i manje sanse za nastanak neke havarije.

Ne znam da li se moze kupiti na nekoj pumpi kod nas ali se moze napraviti koriscenjem 100% medicinskog alkohola i dodavanjem nekog visoko oktanskog benzina da se dobije. Razmera 85:15

Ko sam pravi gorivo izaslo bi ga izmedju 200 i 250din litra a ima preko u Madjarskoj da se uzme za oko 150din litra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ee Boki, pa nije etanol bas zdrav za motor.
Etanol dosta privlacu vlagu (vodu), higroskopsko je kao tekucina (ulje) od kocnica. Dosta cesto ostaviti se traga na sistemu ubrizgavanja, odnosno karburator i na ostalim metalnim dijelovima, a zna biti veselo i tokom paljenja ako je benzin "upio" vodu.
Sa tako velikim procentom etanola u benzinu, ja bih bio jako oprezan pri koriscenju i dobro se zapitao sta dobijem, a sta gubim upotrebom.
Da ne dodje do zabune, etanol pomesan sa vodom ostavlja trag specificne korozije koja se jako tesko skida sa aluminijuma i ostalih metala. Koliko znam, dolazi do hemijske rekacije pri cemu se stvara praskasta materija - zink oksid.
Takodje dolazi do ubrzanog habanja i ostecenja svih gumenih vodova za gorivo, jer je etanol u sustini alkohol koji svojim dejstvom isusuje gumu. Dakle, treba tu dobro razmisliti koliko je pametno koristiti takav premix.
Po meni je mozda ok za trku koristiti i da se sipa na stazi ali nakon toga obavezno ispiranje kompletnog sistema.

Evo jedna za kraj
Attached File  IMG_1097.jpg   1.58MB   32 downloads

#5246 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 August 2016 - 23:00

Lauda to je mozda cist etanol, ovaj je pomesan sa benzinom i specijalnim aditivima i prodaje se na shell pumpama u madjarskoj tako da ne verujem da je los..


Sent from my iPhone using Tapatalk

#5247 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 16 August 2016 - 23:24

Ne, ne. Pisao sam konkretno o etanolu koji se nalazi u premixu sa benzinom.
Nisam pisao o kvalitetu pod kojim se prodaje na pumpama, striktno sam pisao o osobinama o kojima treba povesti racuna.


Sent from my Xperia ZR using Tapatalk



#5248 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 30 August 2016 - 12:13

Stigla fiber traka za auspuh i doci ce na red montaza al nesto ne vozim ovih dana skuter, kako sam stavio onaj novi malossi kajis od 17mm nemam nikakav start a sve je perfektno podeseno platnama, ne znam koji je razlog..
Posted Image

Sent from my SM-G925F using Tapatalk



#5249 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 30 August 2016 - 16:07

Mora da legne i da celom povrsinom naleze na zidove variomata i ventivara. Od kog su materijala vezice, mesinga?

#5250 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 30 August 2016 - 16:58

Vezice su neke metalne specijalne, nije mesing pre bih rekao inox ili tako nesto jer ne rdja. Naleze i na vario i tek-tek pipa bolcnu taman da pobrise marker al ne klizi jer je marker pobrisan samo gde ima zub na kajisu. Mozda mora da se malo potrosi taj prvi sloj sa kajisa..

na 14-14500rpm je motor ranije malo prevrtava a sad mislim da ce biti ok kad namotam traku + cu moyda po potrebi da nategnem kvacilo.

#5251 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 30 August 2016 - 19:05

Gotovo, izbole su me iglice od te trake al se isplatilo. Uspeo sam tek iz drugog pokusaja jer sam provalio kako se tesno namotava da kasnije ni ne moraju vezice kolko cvrsto stoji.
Posted ImagePosted Image

Sent from my SM-G925F using Tapatalk



#5252 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 August 2016 - 19:32

Uuu, izgleda svetski. Svaka cast, bas fini estetski detalj.

#5253 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 30 August 2016 - 19:36

Zanimljiva stvar, kupio sam 5m trake misleci sad cu imati da obmotam 2-3 auspuha kad na kraju ispalo da na samo moj auspuh otislo 4m!

Sad me bas zamina koliko sam podigao spic rezonance da znam oce raditi na 14500rpm kolko sam ranije vozio ili trebam da ga gadjam na vecim..

Sent from my SM-G925F using Tapatalk



#5254 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 August 2016 - 19:51

Paa, rekoh, treba ti merac temperature, izmeris pre trake i posle sa trakom, uvrstis ocitane rezultate u Mariov calc (onaj deo gde racunamo spic rezone nekog auspuha) i videces koliko se pomeraju obrtaji...

Sve imas, i uglobe cilindra i duzinu spuha, samo treba da premeris temperaturu izduvnih gasova.

Dok to ne uradis, lep estetski detalj, kao i moja prirubnica za phbg :)

#5255 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 31 August 2016 - 15:30

Sa ovom trakom auspuh vuce motor vise u obrtaje, oseti se kao i da ima vise snage kroz ubrzanje neg ranije. Ranije je isao do max 14060 obrtaja dok je sad max bilo 14380 al mozda mu trebaju jos veci obrtaji.. Malo je dimio auspuh kad sam ga prvi put provozao jer sam ga mazao wd-om dok sam ga cistio a i traka treba da se zapece, vec druga voznja sve ok. Sto je zanimljivo dobra je radna temperatura, ide do 60 stepeni, jedino srediti taj start posto sad ne ide nikako..

#5256 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 September 2016 - 00:21

Motor se raspao, nisam ja vozio neg drug trebao odbaciti devojku i motor mu se istrgao iz ruku. Steta nije tolko velika al mislim da su vile otisle.
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Sent from my SM-G925F using Tapatalk



#5257 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 14 September 2016 - 05:51

A jbt, i koliko smo puta govorili da se motor ne daje nikom, pogotovo ne HE jer to nema veze sa skuterima iz svakodnevnice...

Sad mogao je ovaj da se zakuca sa sve devojkom pa da bude i telesnih povreda...

Ne znam stvarno kako da tu situaciju postavim. Recimo dođe drug i kaže, daj krug ili daj samo devojku da odbacim, a ti mu kažeš, može nije problem, radilicu sam platio 250e, za nju štedio 2-3 meseca i to je samo jedna osmina ovog što bi ti uzeo na jedan krug.. Imaš li ti slobodnih godinu dana da radiš za moje delove ako se bilo šta desi..

i tu još nisam spomenuo moć uklapanja i sinhronizacije svih komponenata gde su greške 50-50% , pa eto sad si uspeo, sledeći put nisi itd...

kada je Mišina supruga tražila jedan krug, ja sam učinio dobro delo, humano, kada joj nisam dao, valda je to sad već transparentno jasno....

#5258 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 September 2016 - 07:17

Auu jbt...pa nije bas da je mala steta. Bice tu prilicne popravke...
Jel taj prijatelj ikada ranije vozio skuter?

Sve sto je Mario rekao je korektno i tacno. Ja nikome ne dam ni Focusa koji je base i ne toliko jak, za HE ne bih mogao ni pomisliti dati nekome ko nema slican ili jaci setup.
Ajde, valjda ces uspjeti sve srediti, a prijatelj da pomogne oko troskova!

#5259 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 September 2016 - 07:47

...i tako čuveni Black Bird slomio krila.. stvarno Boki, ne da ne smeš da daš skuter neiskusnima da ga voze, nego ni da sednu dok radi na leru, i to je potencijalna opasnost ako "ono samo malo da čuje kako prima gas" pa primi više nego što je i mogao predpostaviti. Posledice i toga znamo...

#5260 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 September 2016 - 08:09

Ma dobro de, samo kad su deca ziva zdrava, sve je to sminka i sve plastike se poprave...
Ja sam iz prvog posta i slike, ovako sanjiv mislio da je agregat u pitanju, puj, puj, daleko bilo.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users