#1
Posted 14 September 2012 - 15:40
Naime , radi se o tome da li polirati pojedine delove u unutrasnjosti motora , ili ne i kako to utice na njegov rad…prvo se mora posmatrati kompletan protok fluida kroz motor i sta sve utice na njega…vazduh ulazi u karb, venturi efekat povlaci benzin, pravi pogodnu smesu za paljenje, koja prolazi kroz lamelni ventil i ulazi kroz usisni kanal na cilindru …
Kakav on treba da bude ? Od pre znam da je savetovano da usisni kanal treba da bude samo gladak , ali ne i ispoliran i da to pogodno utice na mesanje smese…dakle, mikro turbulencija koja previse ne uznemirava smesu pre ulaska u potklipni prostor…
U karteru smesu docekuju povrsine blokova , radilica i klipnjaca …kakvi oni treba da budu? Glatki, da bude sto manje otpora prolasku smese…radilica i njene polutke tu nisu problem , one su glatke, klipnjaca je odlivak koji ima izvesnu povrsinsku hrapavost, a cesto na njoj pise i ime proizvodjaca…polirati ili ne ? Po mom misljenju – ne …mukotrpan posao koji donosi vrlo malo dobiti ( koja bi se mozda mogla dokazati samo testom takvog motora ) , slicno kao i poliranje polutki blokova…ali, da sve treba da bude glatko , bez ostrih ivica i gresaka u odlivku , za to jesam …znaci , odstraniti sve ono sto je u velikoserijskoj proizvodnji ostalo da smeta, to moze da prodje, ali , to nije to …osnovna stvar je u turbulenciji koja predstavlja vrtlozenje smese i usporavanje njenog kretanja kroz motor…dakle svaka prepreka, los odlivak , izbocina , dovodi do nje…to bi trebalo odstraniti…po meni najvaznije – o cemu proizvodjaci u velikoserijskoj proizvodnji ne vode racuna uopste ( i to prolazi ) , je delimicno nepoklapanje kanala na cilindru i bloku , kao i nepreciznost izrade dihtunga, sto neminovno dovodi do tutbulencije i smanjenja protoka smese,,,to je upravo ono gde bi se moglo raditi da bi dobili nesto snage …
Za prelive nije lose da budu ispolirani, ali ko ce ih dohvatiti? Treba specijalni alat, obican bjaks to ne moze da dohvati, ali i da ostanu glatki ( fabricki ) to je samo neka mikroturbulencija koja ne utice bitnije na otpor prolasku smese…
Sta polirati ? Po mom misljenju – celo klipa , glavu , izduvni kanal obavezno…ali ta smesa je vec izgorela , u sebi ima tvrdih delica ugljenika koji teze da se istaloze negde, pa za to biraju kompresioni prostor, celo klipa i izduvni kanal ( i naravno auspuh ) …ako je to ispolirano , mala je mogucnost da se produkti sagorevanja zalepe na njihove zidove…to naravno zavisi i od jos nekih faktora , kao sto su pravilno stelovanje motora , sa izborom prave svecice, dobrog stela karba, pravilnog odabira ulja za dati motor i nacina voznje, najmanje vremena da se istaloze produkti sagorevanja imaju na vecim obrtajima i punom gasu …
Vrlo je znacajno da cilindar NEMA PREPREKU na izduvnom kanalu kao sto to postoji na nekim ( serijskim ) cilindrima, tu se pri vracanju smese u cilindar ( princip rada rezone – ekspanzione posude ) neminovno stvara turbulencija koja ometa pravilan rad rezone ( na stranu iz kojih pobuda je to konstruktor predvideo , to smo apsolvirali u jednoj temi ) …
ZAKLJUCAK: moje je misljenje da se ne isplati puno poliranje zarad vrlo male dobiti , ali ispraviti greske u odlivcima i tamo gde se moze , gde proizvodjac nije u dovoljnoj meri obratio paznju zbog velikoserijske proizvodnje …polirati glavu, celo klipa , izduvni kanal, ukloniti prepreku na cilindru ako je ima, dihtunge optimizovati , kao i nalezne povrsine cilindra i bloka …to je ono sto se moze sa najmanje snage i- IMA DA LETI…
Kod sportskih masina , visoko navijenih verovatno da ima opravdanja za ispoliranost svih delova , ali njihov budzet je neogranicen , pa neka rade sta hoce …
UZDRAVLJE, ako ko ima sta da doda , ovo je samo moje misljenje…
#2
Posted 14 September 2012 - 17:54
Da se ne lažemo, to je mukotrpan posao zarad malog ili čak neznatnog povećanja protoka smeše ali kad se neko odluči da sklopi skuter kako treba onda ne treba da mu bude teško...
Ja uskoro otvaram jedan projekat pa ću videti koliko je to mukotrpan posao!!
do tada samo 2 slike skorašnjeg poliranja:
#3
Posted 15 September 2012 - 17:40
Kako dohvatis prelive, jel imas neki poseban bjaks, ja imam onaj EINHELOV,sa celom garniturom alata, i jos sam dokupljivao glodala, sa sajlom , ali , nema sanse sa njim da se dohvate prelivi, onda samo rucno, pa, koliko se dohvati, ali to je zajebancija...
#5
Posted 16 September 2012 - 13:08
Cvele, pa kao što vidiš...cilindar na slici je moj biće nešto
#6
Posted 16 September 2012 - 15:00
Pita, obavezno daj slike kad se bude radilo...
#7
Posted 16 September 2012 - 23:26
Mnogo puta je poliranje zvakano i isti broj puta se doslo do istog zakljucka.
#8
Posted 17 September 2012 - 11:28
time-area zavisnost je vrlo jednostavna postavka koja je u direktnoj sprezi za postizanje snage.... sad da li je time parametar nama bitniji ili nije zavisiće od ostale postavke setup-a... klasični base setupi su odlični ako se samo malo doteraju i urade optimizacije prelaza i zaptivača..
međutim na setup-ima koji se vrte na 14000 je vreme protoka fluida 233 puta u jednoj sekundi, zatim količina tog fluida, odnosno smeše nije jednaka kada transportujemo učinak karburatora difuzora 16mm, 19 ili 30mm računaju se površine r^2 *PI, pa stoga polako shvatamo da je između 283mm^2 u slučaju alien-a i 706mm^2 u mom slučaju razlika malo više nego duplo kada unosimo gorivo i vazduh koji mora da se transportuje 233 puta u sekundi...
sve u svemu, na slabijim setup-ima nije toliko bitno koliko na jačim,, zaista je mukotrpan posao, ali je i opravdan...
#9
Posted 18 September 2012 - 12:01
Ima tu jos nesto...imas odredjeni blok za koji si uzeo cilindar, konstatujes da se ne poklapaju idealno otvori , uzmes korektor ( belilo - po Cveletovom receptu ) vidis gde je visak i to obrusis, naravno na bloku, posto je meksi i lakse se radi ...sve OK...posle godinu- dve , ili kad vec, odlucis da promenis termogrupu, kad ono sad nova termogrupa se ne poklapa sa blokom ...Sta sad, a materijala nema - pa nema ?
#11
Posted 18 September 2012 - 17:20
#12
Posted 18 September 2012 - 20:34
Mario, secam se tog topica , citao sam ga prosle godine , ali sam skroz zaboravio, setio sam se po resavanju onog zalomljenog sarafa na disku i po onom plavom buziru za karb...Svaka cast na odradjenom , i na strpljenju, potrosenom vremenu...Madness je dao lepe pare za taj set- up, a ima turpiju sa svim manama toga , kad pogledas, mogao je za manje pare to resiti sa 150 ili 250 ccm , pa cak i da polozi A kategoriju , ako je nema...o pouzdanosti , veku trajanja, potrosnji da ne govorimo, ali znam- turpija je turpija...
A, sam blok je uradjen savrseno, umetnicko delo, dobro si se snasao za markiranje, optimizacija otvora je bas pravi majstorski posao gde treba strpljenja , preciznosti , treba znati meriti, po sto puta proveravati...cela tema o poliranju blokova objasnjava dosta toga...jos jednom svaka cast na svemu odradjenom na Madnessovom kinezu...
I jos nesto...da bi se svi zajedno `obrazovali` ovakve teme se moraju visestruko citati ( ako ne sad , makar zimi, kad se ima vise vremena ) , da bi se znanje ` istalozilo`, jer se ipak, slozenije stvari ne mogu odjednom shvatiti, a sve to bez obzira na to sto velika vecina nas ovakav tuning najverovatnije nece nikad raditi ( ali , neki mozda i hoce ) ...ipak, saznanje kako je nesto odradjeno ostaje za sva vremena ...hvala Mariu sto je to podelio sa nama i sto to imamo ovde...
#13
Posted 18 September 2012 - 21:25
ehh forum je vredan kada ga posećuju valjani ljudi i takav će zauvek ostati, jer su projekti podeljeni svima, a oni koji su nešto naučili shvataju da su dužni mlađim članovima da na sličan način pomognu... taj ciklus je neprevaziđen...
ja sam ovo leto dužan jednog kompletnog tomos-a od kuma, i apriliju sad pred trke, pa eto počinjem sa piskaranjem, kako uhvatim malo vremena... živeli...
#14
Posted 18 September 2012 - 21:46
#15
Posted 18 September 2012 - 22:17
A, za , Bozu- neapsolvirana tema pd prosle godine- Mariov dug, zaboravili smo na to...( ima on jos nekog duga , podseticu ga ja , sad nemamo vremena - detonacija) , ali o tom- po tom ...
#16
Posted 18 September 2012 - 22:28
Quote
#17
Posted 19 September 2012 - 12:32
Nego, pripremajuci cilindar za novi klip kad stigne, ( lepo sam ga rucno ishonovao, ima malo riseva , ali moze jos da ide ) zapazio sam ovo...
mikropukotina na donjem delu , koju sam video tek kad sam ishonovao cilindar...ne secam se da sam ga ispustio ili da sam bilosta sa njim grubo radio , ali gus hoce da pukne kao staklo ako se ponekad pogodno ispusti...ne verujem da ovo moze da bilo cemu smeta, mislim da cu to za sada ostaviti tako...sta mislite?
#18
Posted 19 September 2012 - 13:09
#19
Posted 19 September 2012 - 16:21
#20
Posted 19 September 2012 - 23:34
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users