Jump to content


Kako uraditi najlakše portmapu cilindra



24 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 September 2012 - 11:36

Portmapa cilindra- sema kanala, na kojoj visini su smesteniu odnosu na gornju ivicu cilindra, to opredeljuje njegove karakteristike , kad otvara , kad zatvara pojedine faze , pa , ko se upusta u tuning mora znati sa cime raspolaze i sta hoce da uradi od cilindra...za to je neophodna portmapa, nije tesko je uraditi , a ja cu opisati kako ja to uradim , naravno , moze i drugacije, bitno je da se dodje do nje...

Spremi se parce belog papira , mekana grafitna olovka i subler...za cilindre sa precnikom 47-48mm papir je dimenzija 146-7mm x 86mm mada ova duga mera po visini moze da bude i manja zavisno od visine samog cilindra ...

Posted Image

prvo sublerom izmerim visinu cilindra...

Posted Image

onda parce papira isecem na tu dimenziju po visini i na jednu ivicu nalepim parce trake, moze selotejp, kreptraka i sl...to je ojacanje gornje ivice koje ce mi kasnije trebati...parce papira sam prilagodio i po obimu da se preklapa svaga dva - tri milimetra, a taj spoj stavljam na delu cilindra gde nema kanal ( to obelezim olovkom na samom cilindru sa gornje strane )...

Posted Image

od gore je malo bandazirano trakom da ga osiguram od pomeranja, isto tako i sa donje strane...

onda radi mekana grafitna olovka koja prelazi preko kanala i ostavlja trag...

Posted Image

kanali su se opcrtali...

Posted Image


to je to, moze se naravno, sve to podebljati, premeriti , upisati mere...

Posted Image
ona ojacana ivica sluzi da bi se na nju oslonio subler , da papir ne bi bio glindzav na gornjoj ivici prilikom merenja...

Mere se jos mogu proveriti sublerom, treba biti precizan, a kad se upisu, portmapa moze u arhivu , da se sa njom radi sta treba kad dodje do radova...

Nije tesko , ovo je namenjeno onima koji to nisu radili...

UZDRAVLJE... :seronja:
Edit by Cvele-pogubile se slike pa sam ubacio moje :D

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 September 2012 - 11:53

bravo Mišo, jedan lajk za Alien-a, ja vrlo slično radim, samo ne merim sa papira već direktno sa cilindra, šublerom, .... pa ne ojačavam trakom gornju ivicu..

u dosta slučajeva desete milimetra igraju veliku ulogu, recimo da bi bilo poželjno meriti u pola milimetra preciznosti,, dakle " 3 -put meri jednom seci.. "

i da ne zaboravimo samo jedan vrlo važan parametar, razliku vrha cilinda od ivice klipa kada je on u GMT... dakle dokle ide klip, 0,5mm od vrha ili 1mm ili 1,5mm, taj C parametar je veoma merodavan kod svih daljih kalkulacija...

evo jedne teme, za nastavak

http://forum.pyrothe...-uglova-kanala/

#3 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 21 September 2012 - 12:56

Lepo napisano, svaka cast, postaje lepljiva :D

#4 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 September 2012 - 17:59

Mario je apsolutno u pravu, pri ovome treba biti sto je moguce precizniji i ja proveravam sublerom od gornje ivice po sto puta da bi bio siguran ...moze se izmeriti sa preciznoscu od 0.2-0.3 mm...sto praciznije , to bolje...prilikom turpijanja stalno se proverava da se ne bi preteralo i ne daj Boze ceo posao bio uzaludan...tu popravke nema ako fali materijala, zato polako i strpljivo, a svako mora naci svoj metod merenja , nije sve uvek bas pristupacno...

Kad se zavrsi turpijanje tek onda se cilindar daje na obradu( ako treba ) , a kad stigne, svaka ivica kanala se malo obori , najbolje finom dijamantskom turpijom da bi se sprecilo prebrzo habanje karika pri prelasku preko kanala , jer ona tu ipak, federira u nekom nanometru ,pa se tokom vremena nakupi...kad je sve zavrseno , cilindar se opere benzinom da se uklone i najmanje cestice obrade, ako moze i izduva se kompresorom i spreman je za montazu...

Sve proveravati po sto puta , greske ne sme biti...

#5 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 21 September 2012 - 18:08

Odlicno prikazano :D
I evo slika jednog gus-cilindra.Uz samo malo prerade izduva se dosta dobija...
http://www.pedparts....r-basic-porting

Posted Image

Posted Image

#6 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 September 2012 - 22:14

Hvala Cveletu za link, ja sam ove britance citao , kad sam pisao o onim sport kitevima ( to je njihovo ) , ali sam na njih skroz zaboravio, a ima mnogo novog zanimljivog stiva za citanje... :D

#7 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 January 2014 - 21:15

Ima gore link kod Maria u postu al ajd nek bude slika i ovde-merenje visine kanala je najsigurnije i najtacnije raditi sublerom, klipom i karikom uz doobro osvetljenje...pa onda mere preneti na port mapu...


1. Stavite samo klipni prsten u cilindar..

2. Pritiskom se uskladi s klipom...

3. Polako pomerajte klipni prsten klipom do vrha porta koji želite meriti...

Posted Image

4. Pritisnite prsten da gotovo zatvara kanal. Radite to u prostoriji sa dovoljno svetla da to jasno vidi. Meri svaki port 3 puta i uzeti prosek 3 mere.

Posted Image

5. Ponovite ove korake za sve kanale...

#8 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 January 2014 - 17:23

Hvala Cveletu za slike , moje se pogubile , ne znam zasto se to ponekad desi, ali sudbina je udesila da sam juce trazio iste i u mom steku u DODAJ RS i u kompu , a i u memoriji fotoaparata i ni na jednom mestu ih nema , to mi je neverovatno i to samo te , a bilo kojekakvih gluposti koje nisu bile potrebne i potrosio skoro dva sata da ocistim foldere , moras svaku otvoriti da vidis sta je , pa odluci jel za brisanje ili nije ....u svakom slucaju hvala Cvele , nije vazno cije su slike , vazno da je tema kompletna , a nadogradjivacemo je kako ko bude stigao i mogao ... :D

#9 Denny

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 338 posts
  • MestoRijeka
  • VozimRunner,Aerox

Posted 06 January 2014 - 04:15

Cvele,vidim da je to sirenje ispuha za polini sport,vjerojatno bi bilo pomaka u snazi i na serijskom cilindru ili se varam?

#10 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 06 January 2014 - 18:43

View PostDenny, on 06 January 2014 - 04:15, said:

Cvele,vidim da je to sirenje ispuha za polini sport,vjerojatno bi bilo pomaka u snazi i na serijskom cilindru ili se varam?
Sigurno bi bilo,ali LC ser. piaggio cilindar je vec ODLICNO uradjen pa ja tu nista ne bi dirao...vec kod AC je moguce "poraviti" tajminge i izvuci malo vise snage i obrtaja...
http://forum.pyrothe...-piaggio-ac-lc/

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 01:11

View PostBoza, on 05 February 2014 - 22:14, said:

Марио, како направиш овако прецизну порт мапу?
@Boža.. ovo mi je blizu 100-te koju pravim, i ja sam u početku imao dosta grešaka,

konkretno, koristim 80g papir za fotokopiranje, sečem ga na meru visina puta obim RxPI, lepim ga gore sa tri male izolirke i dole isto, gornja ivica je važno da bude fino poravnata, kada je papir tačne mere onda nema mnogo problema...sastav gledam da mi bude negde na punom delu, daleko od velikih kanala, uglavnom između boosta i sekundarnog prelivnog...

crtam lagano sa onom širokom grafitnom za stolare, tupa je odavno i ne treba da je oštra, ne pritiskam previše da ne bude deformacija, skeniram u 150dpi u 8bit grayscale, ravno, ako je malo skrenulo, skeniram ponovo.. retuširam u corel photo paintu ivice sa nekom četkicom i pobrišem smeće gumicom ako je ostalo prejako od grafitne... proverim visine isto u corelu, ako baš želim da imam mnogo modifikacija onda iscrtam u draw-u da bude vektor, jer ponekad treba i 10-15 modifikacija odraditi da dobiješ pravu stvar...

Posted Image Posted Image

Posted Image

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 01:25

evo kako izgleda kada je urađena u vektoru... na jednoj slici su obe modifikacije, i preciznost može biti u 0,2mm ako je rezolucija dovoljna

Posted Image

#13 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 06 February 2014 - 01:32

To je proba za turpijanje? Doradis malo port mapu pa je propustis kroz analizator, ili?

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 01:34

naravno, uvek se radi prvo simulacija u smeru koji misliš da će ti biti potreban

#15 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 06 February 2014 - 01:52

Znaci da je ona moja ideja sa virtualnom port mapom, za onaj TMMP, bila ispravna :rolleyes:

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 February 2014 - 02:07

naravno, samo treba znati u kom smeru raditi.. i da li uopšte može da se dobije bolje...

pa bilo je tih kineskih cilidara gde sam posle 15 analiza odustao,... jbg a to je 15 korekcija, snimi grafiku, učitaj, trejsuj, itd... zabava za celo veče, pa i za sutradan posle kafe... AM6 gusani kinez 70cc je bio u pitanju, za smešnih 3-4k dinara se prodavao u mtbk...

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 January 2015 - 14:43

Odlučio sam da uradim jedno pojašnjenje izrade portmape, pa kako ko želi neka radi.. Ovo je moj način i meni se pokazao ispravan..


Sečenje papira

Kao prvo potrebno je premeriti dubinu cilindra i prečnik, na osnovu tih mera znaćemo koliki nam papir treba. Ja koristim klasični 80g papir za fotokopir i pisaće mašine koga ima na pretek i on mi se pokazao najbolje... U mom primeru cilindar je dubok 85,7mm i prečnika je 47mm..

Posted Image Posted Image

pa će tako biti
visina papira 85,7mm
širina papira 47x 3,14 = 147,6mm (iz obrasca za izračuna obima R x PI gde je Pitagorin broj 3,1415...)

to beležim na papir, i sečem običnim ravnim makazama... obeležavanje je neznatno manje 0,2-0,4mm , jer papir ima debljinu pa će se to u obimu malo kompenzovati, isto je kod visine, 0,2mm manje ne mari jer ćemo seći po liniji ili sa spoljne strane, pa to bude taman...

Posted Image Posted Image Posted Image



Ubacivanje papira u cilindar


pre svega cilindar isperite i dobro obrišite, mastan cilindar će nam samo zaprljati papir i poremetiti obeležavanja

bitno je odrediti mesto na cilindru gde ima najviše zida i to obeležiti... na tom mestu ćemo podesiti da bude sastav papira.. pripremite 8 malih trakica sa kojima ćemo papir učvrstiti, ja koristim izolir traku, jer se ona lako lepi i lako skida... nema cepanja papira na kraju operacije

Posted Image Posted Image Posted Image


prvo poravnajte papir sa gornjom ivicom i prvu trakicu zalepite na sastavu.. bitno je da papir ravnomerno prati zid cilindra i da ne stoji u krivo... prvu trakicu zalepite sa gornje strane na sastavu, a nakon toga još jednu nasuprot nje

Posted Image

zatim okrenite cilindar i sa donje strane se isto uverite da papir prati zidove cilindra i prvu trakicu zalepite na sastavu, sledeću nasuprot nje, i još dve pod 90 stepeni sa leve i desne strane.. ovako ćemo imati dobro učvršćen papir sa donje strane, preostaje da polepimo preostale dve trakice sa gornje i papir će ovako sigurno biti fiksiran..

Posted Image Posted Image Posted Image


obeležavanje portova

poslužićemo se grafitnom olovkom, najbolje nekom tupom klasičnom ili nekom za stolare pljosnatom, nikako patent ili hemijskom... olovkom treba lagano bojadisati ivice kanala, nikako pritiskati da se papir deformiše..

Posted Image Posted Image Posted Image


nakon svih obeleženih ivica portova, papir možemo izvaditi, i trakice poskidati

Posted Image


merenje portova

merenje je moguće na više načina, najispravnije je merenje direktno iz cilindra, otisak na papiru može biti nekada malo pomeren. Konkretno ja merim direktno šublerom same ivice.. Bitne su nam samo visine od gornjeg ruba cilindra, svaku visinu merim 2-3 puta i odmah beležim na papir..

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

sledi obeležavanje horizontalnih uglova.. namerno kažem obeležavanje jer je izraz merenje malo neadekvatan ako ne merimo... dakle horizontalni i vertikalni uglovi uprskavanja portova nam figuriraju kod izračuna time-area zavisnosti, i odnosne se na pritiske koje donose prelivni kanali odnosno izduvni ukoliko imamo aux izduvne kanale, kao što je to u mom slučaju.. vertikalno merenje i obeležavanje ću sada preskočiti jer je to još malo složeniji proces, pa nekom drugom prilikom...

postavimo cilindar da svojim dnom bude prema gore, i sa iglom od šublera naciljamo centar uprskavanja primarnih (to su ovi veći prvi do izduvnog) i sekundarnih (to su oni manji drugi u nizu iza izduva) kanala.. markerom obeležimo projekciju igle šublera na drugoj strani zida cilindra..

Posted Image Posted Image Posted Image

zatim te projekcije prenesemo na papir, primarni će biti slovo p, sekundarni slovo s, aux izduvni slovo a, ili kako već vama odgovara samo da se kasnije prepozna..

Posted Image Posted Image Posted Image

sledi merenje C parametra, C parametar je onaj koji definiše na kojem odstojanju će klip biti od gornjeg ruba cilindra kada je on u gornjoj mrtvoj tački, merimo po ivici. ovaj parametar je veoma važan, jer se on praktično oduzima od svih mera koje smo izmerili, npr visine portova će u svim prilikama za toliko biti višlje.. visina cilindra se podešava zaptivačima ispod cilindra, i ona u zavisnosti od konfiguracije mašine može biti od 0-4mm... konkretno ove velike mere 3-4mm viđamo kod cilindara sa upuštenim glavama, pa je kompresioni odnos odgovarajući... najlakše merimo ukoliko je cilindar na motoru, jednostavno zavrtimo magnet ili variomat, i doteramo klip u gmt.. i sa iglom šublera premerimo koliki je taj zazor.. naravno obratite pažnju da na cilindru ne stoji nikakav zaptivač i da se meri od samod metala, dakle ivica klipa...

Posted Image

sledeća metoda koja nije baš toliko precizna je ukoliko nemamo blok, onda merimo na kom odstojanju se nalazi otisak do koje tačke je išla gornja karika, i izmerimo na kom odstojanju se gornja karika nalazi od ivice klipa, nakon toga samo oduzmemo, meru otiska cilindra od mere visine karike...

Posted Image Posted Image


skeniranje mape

jedina prava proporcija horzontalnih i vertikalnih mera je ukoliko se mapa uskenira.. mnoštvo multifunkcijskih uređaja, štampač-kopir će odlično poslužiti, fotografisanje mape unosi u dosta slučajeva distorzije otisaka, ili jer čovek ne fotografiše tačno pod 90 stepeni, ili zato što mobilni imaju malo razvučeno sočivo.. dakle u skeneru je bitno da podesimo papir na nekom laganom rastojanju od ivice, ali paralelno sa ivicom.. problem kod nekih skenera je da gornji rub ne uhvate, dakle obratimo pažnju da samo bude paralelna sa ivicama... nakon toga skeniranje dovoljno uraditi u rezoluciji 150 dpi i u crno belom kvalitetu 8 bit grayscale.. obeležimo polje koje želimo da skeniramo.. može biti za nijansu veće od papira i to je to..

Posted Image Posted Image

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 January 2015 - 15:13

podešavanje mape

ovde se možemo poslužiti nekim grafičkim programom,.. photoshop ili corel photopaint, konkretno ja koristim ovaj drugi.... proverimo da li su nam kvote koje smo izmerili tačne.. .uključimo lenjir gore u opcijama view ruller, i prebacimo ga na mere mm... ukoliko su nam sve mere malo pomerene, možemo cuterom iseći celu mapu i samo toliko je pomeriti da nam se mere poklope.. grešaka ne sme da bude, ovo je ujedno i verifikacija merenja.. pošto ovde imamo 5 mera, posebno izduv, aux izduv, primarni transfer, sekundarni transfer i boost.. sve što smo šublerom merili mora da se pokaže u corel merenju tačno.. ako je od 5 merenja jedno pomereno, proverimo ponovo merenjem i u cilindru i korigujmo greške..

Posted Image Posted Image Posted Image

kod mene su sve mere koje sam izmerio tačne... kod nekih manje kvalitetnih cilindara ćemo se susresti da su neki prelivni višlji a neki niži, konkretno da se ne poklapa leva i desna strana transfera, moguće je da je i papir krivo uskeniran.. sve jedno ukoliko imamo takve situacije, papir možemo u corel-u zarotirati, mada je najbolje krivu mapu ponovo uskenirati...

kada smo se uverili da je sve ok, obeležimo ivice papira, dno na 85,7 i desnu stranu na 147,6 isecimo mapu na pravu meru.. prebacimo novo isečenu mapu u novi prozor, i proverimo kvote na bar dva izmerena porta..

Posted Image


retuširanje mape

sledi retuširanje, uveličajmo mapu dovoljno da ne pogrešimo, izaberimo neki alat tipa četkica, izaberimo krug sa ublaženom ivicom i veličinu koja nam je najviše približna originalnoj liniji... retuširanje je poželjno raditi iz više poteza po portu, jer je od tačke započinjanja moguća undo (povratna) operacija ukoliko smo skrenuli krivo i tada će manje raditi gumica, a to je lošija varijanta jer se pogubi originalni otisak.. ako imate dosta jako crnilo od grafitne olovke možete ivice isto gumicom popraviti...

Posted Image Posted Image Posted Image

mapa je gotova i može da ide na snimanje i analizu... širine kanala kao i razmaci ovde više nisu bitni, jer analizer pretvara rezoluciju iz mera u piksele, i tako računa poziciju i kalibrira površine.. ukoliko želimo da nam ipak ostanu širine, možemo to i sa mape premeriti i zapisati... ukoliko radimo neki vid tuning-a, uvek je bitno ostaviti original, i na osnovu njega praviti nove planove.. najjednostavnije je novu ocrtanu mapu odštampati u pravoj veličini i ponovo zalepiti u cilindar, obeležiti markerom, i posle samo proveriti šublerom pre brušenja...

Implementacija mape u PM analizer

kada unesemo mapu u analizer, postavimo parametre o prečniku, visini i hodu, sledi trace ili unos portova... nakon toga ide podešavanje i kaklulacija pixel/mm... u ovom slučaju mape, analizer je povukao BDC (bottom direction coner - donja mrtva tačka) liniju koja kao što vidimo iseca portove.. to u prevodu znači da se klip ne spušta dovoljno i da ne otvara sve portove do kraja.. u ovim slučajevima imamo umanjene površine svih kanala i umanjenu snagu, međutim ukoliko je cilindar konstruktivno takav, nama sledi da to proverimo...

postaviću merenje vertikalne ose na dno izduvnog kanala, zelena linja i vidimo da je na 41,17mm

Posted Image


što je u stvarnosti tačno, i ukoliko od 41mm oduzmemo 0,6mm koliko imamo C parametra na ovom cilindru shvatićemo da je 41-0,6= 40,4mm što je u situaciji hoda 39,2mm za celih 1,2mm niže od DMT ivice klipa...

Posted Image Posted Image

ukoliko želimo da nam ovi portovi budu otvoreni, potrebno bi bilo podići cilindar na C= 1,8 mm što će nam doneti drugačiju karakteristiku kako ciljanih obrtaja za ovaj cilindar tako i stepena kompresije.. podizanjem cilindra menjaju se uglovi otvora portova što povlači sa sobom druge time-area parametre..
dakle portmap analizer meri kanale takve kakvi su, međutim da bi oni radili moraju biti i otvoreni... onaj deo koji nije otvoren ne ulazi u kalkulaciju..

ovo su mape cilindara, koje sam merio-analizirao... želim i vama uspešno odrađene mape i dobar tuning

Posted Image

#19 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 31 January 2015 - 00:59

Aaaaa pa svaka čast za ovako sažvakanu materiju!! Broj portmapa jedne pored drugih izgledaju impresivno!!

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 January 2015 - 02:20

Ovo su jubilarni tutoriali... Treba jedno 3 sata da se napise i da se uklope slike.. al 4g smo pa je red da se mrdne nesto. :-)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users