Kawasaki KLE 500 1996
#21
Posted 24 September 2012 - 10:02
samo da znaš sa ovog kad proklizaš, plastike će ti biti poslednje o čemu ćeš misliti. Ozbiljna mašina o kojoj sam i sam svojevremeno razmišljao ali je aprilija ipak došla. Za KLE kažu da su mu prednje kočnice slabe, obrati pažnju i raspitaj se po forumima za dalje održavanje, poliranje već znaš i da, nisu imali muški već samo ovaj ženski model (ljubičasto sedište, ljubičaste gume vila )
#22
Posted 24 September 2012 - 10:09
#23
Posted 24 September 2012 - 11:56
. Ma ja sam uvek voleo ovu kombinaciju 90tih
#24
Posted 24 September 2012 - 13:47
Edited by Miroslav'91, 24 September 2012 - 13:49.
#25
Posted 24 September 2012 - 22:32
Nikako nisam pogresio sto sam ga uzeo,sledece sto se planira jeste ugradnja alarma,sociva za xenon kao i promena osvetljenja na tabli sto je i prethodni vlasnik hteo uraditi.To cu u jednom danu uraditi kod drugara.
Zatim qpovina dobre jakne i crash barova iz luisa za kle'a i to je to .U medjuvremenu samo djirrrrrrrrrrrrrrrrrrr
#26
Posted 25 September 2012 - 12:17
#27
Posted 25 September 2012 - 12:45
#28
Posted 15 October 2012 - 21:12
Vidim da se ovde dosta polemisalo oko tegova itd na motoru KLE i da nije niko bas namestio lepo resenje.Uglavno su to stvari koje se narucuju nisu proverene ili materijal kao sto je prohrom ako se ne varam koji je em skup,em tesko za naci za tako nesto.
Shodno tome dosao sam na ideju.Kako sam qpio nove Ariete ruckice hteo sam i staviti te tegove.
Kupio sam za skuter Kymco Super8 jos pre par meseci njegove originalne tegove tezine nesto preko 120g komad i provalio da pashu odlicno na KLE'a uz neke smesne izmene.Malo maste i sve se reshi.
Dakle ovako tegovi su ja msm 2000 din u Milano zastupniku za Kymco.Uradjeni su od metala dakle nisu aluminijumski i crni su cak msm i plastificirani.Ja sam ih jos malo prefarbao i boja lepo legne.
Jedan ima odstojnik,dok drugi nema.Tacnije jedan je predvidjen za deo kormana kod ruchice gasa dok je drugi predvidjen za levu ruku kod kvacila.
Tako da je trebalo da se taj odstojnik nesto skrati i da se napravi dodatni odstojnik za drugi teg kako bi lepo legao na korman.
Takodje bio je jos jedan manji problem.Srafovi za KLE'a su ja msm 5mm dok je za Kymco M8,bilo je polemike da li praviti novi navoj unutar kormana ili napraviti neko jednostavnije resenje.
Eto mladost ludost je dosla na ideju da stavi tipl,najobicniji tipl sa promerom za sraf od 5mm i sirine tako da udje u teg.
Stavljeni su prohromski srafovi sa podloskom i najobicniji cep za 10 din iz radnje za namestaj,koji je naknadno zalepljen za sraf.
I evo slika kako to sve izgleda.
Zatim potreban materijal :
Zatim kako to izgleda kada se spoji :
Odstojnik na kormanu kod kvacila :
Finalni proizvod :
Finalni proizvodi rucica za gas :
I sve skupa :
#29
Posted 26 November 2012 - 20:35
Prvo su mi crkle obe svecice,uzrok nepoznat... Qpio NGK iridium stavio i motor se preporodio.Kao da jedna nije ni radila kako treba sve u svemu tako je pocelo.
Posle par dana cuo sam se sa Sashom iz McM racinga i dogovorio sledece : Stelovanje i ciscenje karba,zamena filtera,stelovanje ventila,zamena antifriza,zamena kocionog ulja i stelovanje karburatora prema K&N filteru i izduvu koji je kod mene.
Otisao sam sa drugarom u Temerin u subotu ujutru,stigli smo i motor se ohladio i pocelo se sa radom.
Skinute su plastike i rezevoar da bi se uopste prislo srcu napajanja tj karburatorima.
Karbovi su skinuti i ocisceni,za to vreme se montirao drugi filter i tada se ustanovilo da je filter kod mene originalan i da je u nekom pribliznom stanju ofucane macke.
Montiran je tada KN filter i krenulo se sa stelovanjem ventila.Prilikom stelovanja ventila skinute su svecice gde je bilo ustanovljeno da je jedna bele boje,dok je druga bila crna kao mrak.Dakle logika je jasna,a to je da jedan karburator nije davao nista goriva ili ti malo,dok je drugi preterivao.
Za kraj je ostalo jos zamena antifriza sipan je Motul motocool expert koji se ne mesa sa vodom kao i zamena kocionog ulja DOT4 jer je staro ulje vec dotrajalo.
Motor je sklopljen i pocelo je stelovanje na kompjuteru.Namesteno je tako da preko zime ima nesto slabiju smeshu da bi preko leta imao idealnu.U suprotnom bi preko leta imao prejaku.Promenjene su dizne sa 112 na 122.5.Motor je dosta dobio na snazi kao i na ubrzanju.Ja prezadovoljan.Po nekim stranim merenjima sa izduvom i KN filterom i promenjenim diznama treba da ima izmedju 57 i 60ks.
Sve u svemu jako lepo iskustvo i lepo druzenje i jedan veliki plus za izgled celog servisa.Sasha je dobar lik,a i sin mu je kul za pricu.
Ljudi znaju znanje,od mene svaka preporuka.
Za kraj malo atmosfere iz servisa.
Edited by Alexandar :D, 26 November 2012 - 20:38.
#30
Posted 26 November 2012 - 21:03
A gde je slika ponosnog vlasnika, ništa a?
nego, kako ide mašina sada??
#31
Posted 26 November 2012 - 21:05
Razlika recimo kad smo isli drugar i ja na 5500 rpm 100km/h,kada smo se vracali 5000 rpm 100km/h.Motor bolje povlaci,nema knedle,mirnije radi i ima vise snage.Fabricki ima 50ks,mada je meni imao manje vrv zbog filtera i ne ustelovanih karburatora.Sa ovakvim set upom i vecom diznom 122.5 sa 112 ima oko 58ks. sto je skoro 10 ks vise !
#32
Posted 27 November 2012 - 01:07
#33
Posted 27 November 2012 - 02:57
Jako lepo se ponasa po gradu bukvalno u 5toj brzini 50km/h u 6toj 60km/h laganica skroz.Jos par dana i ide u zimski san... I onda se ceka prolece....
#34
Posted 23 November 2013 - 13:22
#35
Posted 23 November 2013 - 18:12
#36
Posted 06 December 2013 - 13:16
Nakon sage polaganja vozackog ispita i namestanja instruktora iz Panceva da ne polozim doslo je vreme da se malo ulozi u motor.
Konkretno vezano za polaganje,doticni instruktor je namerno pricao kako ja ne znam da vozim policajcima,nije me prijavljivao za polaganje i namestio da mi isteknu testovi iako sam uplatio regularno 3 meseca ranije.
Jako jednostavan nacin za zaradjivanje para. Dakle 900 din ide supu , od 3500 odnosno sada 4500 ostatak ide autoskoli.Pa sto vise puta prijavis njima vise para u dzep.A kako nisam hteo da imam dodatne casove voznje covek odlucio da drugacije naplati.Sada mu sledi prijava i oduzimanje licence jer imam dokaze crno na belo u sup'u Panceva.U svakom slucaju polagao sam 2x testove i sve zavrsio za 15 dana u drugoj autoskoli.
Da se vratimo na temu.
Dakle prvo sto je uradjeno jeste da je kupljen kod Ivana u Beogradu produzeni vizir posto je fabricki za duze ture stvarno kratak,vetar ubi.
Vizir je odlican i na 100km/h stvarno se jako lepo vozi bez imalo problema sa vetrom.
Nakon toga posetio se Seba i uradjeni su crash barovi po principu SW - Motech crash barova.Ispali su odlicno i ja sam prezadovoljan.
E sad cekao sam jedno 45 dana da mi iz Nemacke stigne ceo set za tunning karburatora tj samog KLE'a odnosno Dynojet kit stage 3. Kako mi KLE ima KN filter u airboxu od prosle godine i otvoren izduv,prosle godine je stavljena druga dizna tj 122.5 (fabricka 112) ali nije bilo dovoljno.U smislu nije imao goriva dosta.Ja ga nisam kako treba istestirao prosle godine tj nisam ga terao u obrtaje gde se to i najvise vidi.Zbog toga i ponovnog stelovanja sam i narucio ceo set kako bih sa time zavrsio kako dolikuje.
U sam set su dosle dizne 126,130,134.Zatim krace opruge za brze otvaranje gasa tj sibera oko 2 cm krace(pise za hard street riding i racing),zatim burgija za busenje sibera ukoliko je potrebno konkretno ukoliko je potrebno nesto veci protok goriva kod samog sibera kada se motor steluje sa pecurkama.Naravno stigle su i ostrije igle stelujuce i odgovarajuci osiguraci.
Otislo se u Temerin u McM racing na druzenje
Motor je rasklopljen i krenule su provere.
Problem broj 1.
Prvo sto je primeceno jeste da se klapne na karburatorima otvaraju lakse nego sto bi trebalo u principu nema otpora.Sto znaci da vakum koji se stvara da bi se podigli siberi negde "pusta" sto ne dopusta siberima da se podignu do kraja samim tim i klapne imaju manji otpor.
Problem broj 2.
Opruge fabricke koje su inace 2 cm duze od ovih tjuning su oslabile,samim tim je davanje gasa "usporeno".
Problem broj 3.
Dyno jet set up koji je predlozen je za KN pecurke i nikako ne odgovara za moj malo blazi set up odnosno za KN filter u airboxu.U prevodu dizne su nesto vece za kombinaciju sa iglom za taj filter.
Krenulo se u 11 i 30 sa resavanjem problema...
Prvo su rastavljeni karburatori i na sledecoj slici sam zaokruzio rupice na siberima koje su zapusene sa plasticnim prstenom iznutra kako bi se omogucilo maximalno podizanje istih odnosno podizanje sibera do kraja sto ce rezultirati otvaranjem klapni na karburatorima do kraja.Samim tim problem sa lakim otvaranjem klapni je razresen.
Na sledecim slikama se moze videti kutijica u kojoj su opruge,burgijica i dizne.
Krenulo je stelovanje,nazalost slike nemam jer sam se unervozio iz razloga sto je pocinjalo da bude hladno i da pada mrak i da predvidjeno vreme za resavanje problema polako istice.
Dakle narednih 6 sati se radilo samo na stelovanju motora.
1.Probana je dizna 130 i igla na srednjem otklonu.Smesa prebogata
2.Zatim je zaronjena igla do kraja smesa i dalje prebogata,ali nesto bolji odziv.
3.Zatim su promenjene opruge,jos bolji odziv ali smesa i dalje problem.
4.Zapuseni siberi,prima se jos jace gas ali opet smesa prebogata.
5.Vracena igla na srednji otklon i stavljena dizna 115(fabricka 112).Zasto 115 ? Pa zato sto je velika razlika 0.18 za nesto otvoreniji filter i dosta ostrije igle.
Izasao napolje i probao... Cilj je u prvoj da izadje na 10000rpm bez problema i da vuce u svakoj brzini do istih obrtaja.Maximala je 11 000 rpm.
Rezultati hmmm,jebote ... Dakle propinje u prvoj bez problema sa punim gasom.Ok to je zbog kracih opruga,jaceg vakuma samim tim brze prima gas.Prva + druga kada se u prvoj istera na 9000 rpm u drugoj je vec na skoro 8000 rpm dakle puna snaga izlazi na 120km/h,kada se usalta u trecu vec je na 140km/h.Dakle dosta jaci nego prosecan KLE.
Sa devojkom sam isao 160km/h (proba) na 7800 rpm i kosavom u lice.Dakle 160km/h bez problema tera na 7000 rpm u sestoj brzini.Ono sto je verovatno istina i sa drugih foruma potvrdjeno jeste da na 10 000 rpm moze da ide preko 200km/h.Nepotrebno ali eto podatak.
U sestoj brzini je agilniji lakse podnosi ubrzanja,a kada se natera na preko 5000 rpm zbog kracih opruga vise im prijaju veci obrtaji e tada postane bas agresivan i nema vise tog mirnog davanja gasa kao kod klasicnog KLE'a.On te tu vec vuce jer se siberi vec otvaraju do kraja i to je to.Posle samo gas !.
Potrosnja je ostala ista 6L sa dvoje otvoren put 120km/h kao i kod svakog KLE.Ok tu je bilo i 140 i 100km/h i 150km/h.Dakle nije konstatnih 120km/h.Shodno tome sve price kako ce da trosi vise,a ja sam znao da ne moze,jer me je jedan doticni odavde ucio da je "Potrosnja uslovljena opterecenju masine i odvrtanjem gasa".Jos jednom je isto potvrdjeno.
Evo neke slike motora kako sada izgleda.A od sledece godine ga ceka reparacija polomljenih delova kofera(prethodni vlasnik),novo sediste,grejaci rucica,drugi xenon mozda i projektor,alarm i ostale "sitnice".
Edited by Alexandar :D, 06 December 2013 - 14:10.
#37
Posted 06 December 2013 - 14:33
Koliko sam uspeo da shvatim set za tuning karburatora nisi ni upotrebio? Pa u kojim slučajevima se koristi?
a ovo za polaganje nam bolje priznaj da si opucao zato što nisi učio i zato što si ga polivao na testu nego da nam pičaš ove priče za malu decu..
#38
Posted 06 December 2013 - 14:35
Eh polaganje ...
#39
Posted 06 December 2013 - 19:51
na kraju kakav je bio fabrički, dakle jer išao tada u 10k bez trzavica ili kako ?
#40
Posted 06 December 2013 - 20:04
Dakle kao sto rekoh malo goriva tj losa smesa,odnosno lean.
Fabricki je isao do 10k bez problema.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users