2011 . u prolece je kupljen novi BANNER koji je od pocetka palio sa zadrskom ...prvo , kratak spoj , zastane za delic sekunde , a onda zavergla normalno i upali... nisam puno obracao paznju na to dokle god je funkcionisalo, a krajem leta je to prestalo da tako funkcionise , odnosno prvo paljenje je moralo na kurblu ...garanciju na njega sam izgubio , jer nisam otisao na SESTOMESECNU kontrolu , sto stvarno i pise sitnim slovima u garanciji...sa takvim sam se ` provlacio ` do jeseni , na kurblu vise nije hteo da pali uopste, za potrosace je bilo , pa smo se i navikli na to...tako je bilo od druge polovine 2011 , tu zimu je prezimio u hladnoj garazi , povremeno paljen na kurblu , a u prolece u martu je kupljen UNIBAT , onaj zelatinski, a stari BANNER, skinut i sa 7 , 5 V napona stavljen na policu gde odlazem mrtve stvari ( imam neku cudnu naviku da ne bacam mrtve stvari , pa tako imam policu punu izlomljenih klipova , akumulatora i ne znam cega jos , a posle ce se ispostaviti da to nekad i nije lose ) ...
Od marta 2012 UNIBAT je radio svoj posao dobro oko 3-4 meseca ...palio je dobro , a onda sam primetio da je poceo da posustaje , prvo na prvom jutarnjem paljenju, a onda cak i posle voznje nije hteo da pali...punjenje je OK, a li jednostavno akku nesto nema dobar nazivni napon...
U junu mesecu gledam tako po garazi i spazim staroga BANNERA koga nisam bacio i pomislim , ajd` da vidim da se malo poigram sa njim , pa da znam ili ,, moze ili, ne moze ...celije suve , u svakoj po trecina ili polovina elektrolita, lose izgleda , takav kakav je napon 3.7 volti stoji duboko ispraznjen i suv mesecima...da li uopste ista raditi sa njim?
Ajd` da probam , nista me ne kosta , sve imam , litru akumulatorske kiseline od pre , slobodnog vremena , pa , ajde...prvo sam otvorio cepove izlio ono malo sto je bilo u celijama , zatim sipao vodu cesmovacu u celije i zestoko sve izmuckao ...izlazio je crni talog sa dna kucista i to je ono sto izaziva kratak spoj medju plocama i dovodi do samopraznjenja...ispiranje je trajalo dobrih 15-20 minuta , sve dok sa dna nije uklonjen sav talog i prestalo da izlazi crnilo...dobro je ocedjen od vode , stajao pola sata u prevrnutom polozaju, a zatim sam do propisanog nivoa nalio svez elektrolit...potom sam ga ostavio tako oko sat vremena, a zatim prikljucio na punjac i to na onaj bez ogranicenja , pa sta mu Bog da!!! Tako je stajao oko tri - cetiri sata ...Po skidanju i stajanju od pola sata pokazao je 12.63 V , isto kao i novi ! Mozda ce biti nesto ...
Izvadjen je UNIBAT koji ne pali , stavljen stari , slogirani BANNER , koji celo leto pali bez ikakvih problema i cak ima snage za vise verglanja po nekoliko puta...neverovatno ! U medjuvremenu je jednom vracen UNIBAT koji je pre toga bio dobro napunjen , ali vec sutra ujutro nije hteo da pali ...ne mogu da kazem , mozda sam i ja doprineo , bilo je tu i silovanja dok je bio nov , kad sam eksperimentisao sa gasom , mada nikad nije bilo dubokog praznjenja i stajanja u takvom stanju, ali ipak , napuniti se ne moze i nije vise upotrebljiv...mislio sam da ga reklamiram , to je negde u avgustu - i zaboravim , tolerisu deset dana , a ja se setio posle dvadeset ...jbg ...ne moze se nista uraditi , zelatinski se ne moze popraviti , nema veze, BANNER radi posao odlicno ...ne znam kako je uspelo , ali eto radi ...
